Was ist MEX Maintenance?

MEX gibt dir die Flexibilität, ein tragbares und personalisiertes System für alle deine Wartungs- und Inventaranforderungen zu haben. MEX ist ein leistungsfähiges computergesteuertes Wartungsverwaltungssystem, mit dem du alle deine kritischen Ressourcen einfach verwalten kannst. Die Online-Plattform bietet ein Kontrollzentrum, um alles im Zusammenhang mit der Wartung effektiv zu überwachen. Zu den Modulen gehören ein Anlagenregister, Anfragen, Aufträge, Historie, präventive Wartung, Inspektionen, Ablesungen, Rechnungsstellung, Inventar, Einkauf und Sicherheit.

Wer verwendet MEX Maintenance?

Das Wartungsmanagement ist ein Kernelement einer erfolgreichen Organisation, sei es in den Bereichen Fertigung, Bergbau, Anlagen oder Hotels. MEX ist ein vielseitiges CMMS und kann in einer Vielzahl von Branchen eingesetzt werden.

Wo kann MEX Maintenance bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Windows (Desktop), Windows (On-Premise), Linux (On-Premise), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • MEX
  • Ansässig in ANNERLEY, Australien
  • 1995 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Fidschi, Japan, Neuseeland, Papua-Neuguinea und 6 weitere

Sprachen

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch und 9 weitere

Über den Anbieter

  • MEX
  • Ansässig in ANNERLEY, Australien
  • 1995 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Fidschi, Japan, Neuseeland, Papua-Neuguinea und 6 weitere

Sprachen

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch und 9 weitere

MEX Maintenance – Videos und Bilder

MEX Maintenance Software - 1
MEX Maintenance Software - 2
MEX Maintenance Software - 3
MEX Maintenance Software - 4
MEX Maintenance Software - 5
6 weitere anzeigen
Videos zu MEX Maintenance
MEX Maintenance Software - 1
MEX Maintenance Software - 2
MEX Maintenance Software - 3
MEX Maintenance Software - 4
MEX Maintenance Software - 5

Kosten ähnlicher Produkte wie MEX Maintenance vergleichen

MEX Maintenance

2.390,00 $/einmalig
Kostenlose Version
Gratis Testen
250,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
9.000,00 $/einmalig
Kostenlose Version
Gratis Testen
45,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen

MEX Maintenance Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abschreibungsmanagement
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anlagegegenstand-Management
  • Arbeitsauftragserstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Asset Lifecycle Management
  • Audit Trail
  • Aufgabenplanung
  • Barcode / RFID
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandskontrolle
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Drittanbieter-Integration
  • Garantie-Nachverfolgung
  • Geräte-Management
  • Gerätenachverfolgung
  • Historische Berichte
  • Inspektions-Management
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Kreditplanung
  • Kundendienst-Historie
  • Lieferanten-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Prädiktive Wartung
  • Störfallmanagement
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Verwaltung von Einzelteilen
  • Vorbeugende Wartung
  • Wartungsplanung
  • Zimmer-Planung

Alternativen für MEX Maintenance

TAG kann mit Tausenden von zufriedenen Kunden eine 15-jährige Erfolgsgeschichte in der Anlagenverwaltung und Wartung vorweisen. Buche eine Demo.
Infraspeak ist eine Desktop- und mobile Management-Software für Wartung, Einrichtungen und innovative Teams.
Rosmiman IWMS ist eine Einrichtungsmanagement- und Immobilienmanagementsoftware, die sich durch ihre Robustheit und hohe Zuverlässigkeit auszeichnet.
MaintainX ist eine Mobile-First-Software zur Digitalisierung von Arbeitsaufträgen und -verfahren, die die Effizienz erhöht und Echtzeiteinblicke ermöglicht. Erfahre mehr über MaintainX
Asset-Lifecycle-Management-Software, die auf an deine Anforderungen an die Ressourcennachverfolgung ausgerichtet ist. Abschreibung, Barcodierung und mehr. Teste es kostenlos. Erfahre mehr über EZOfficeInventory
Mit dieser Lösung kannst du deine Ressourcen verfolgen, zuweisen, warten, instand halten, einchecken und auschecken und entfernen – mit Warnungen, Erinnerungen und E-Mails zur Optimierung deines Asset-Managements. Erfahre mehr über Asset Infinity
PEMAC-Assets: – Anlagenmanagement – Live-Berichte – Kalibrierungen – 21CFR-konform – Auftragnehmer- und Genehmigungsverwaltung – Papierlose Nachverfolgung
Führe mit BigChange, dem 5-in-1-System für Auftragsverwaltung, ein produktiveres, effizienteres und profitableres Serviceunternehmen.
eBASE bietet Bildungseinrichtungen, Kommunen und Unternehmen eine robuste und einfach zu bedienende Software-Suit für Anlagenmanagement.
Fiix ist Dein schnellster Weg zu einer besseren Wartung.
360° Enterprise Asset Management in Microsoft Dynamics 365 Finance and Operations manages asset operational and support lifecycles.
Verwalte Arbeitsaufträge, präventive Wartungspläne und historische Aufzeichnungen mithilfe von ManagerPlus CMMS schneller und effizienter.
simPRO ist eine leistungsstarke Softwarelösung für das Außendienstmanagement, mit der Handwerksfirmen den Betrieb rationalisieren und den Gewinn steigern können.

Bewertungen über MEX Maintenance

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,3
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
41%
4
52%
3
7%
Philip M.
Maintenance Manager in Australien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Essen & Trinken, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

MEX Maintenance Review

5 vor 3 Jahren

Kommentare: MEX is already showing the business that we are top heavy with trades waiting around for break downs, with this information we now can plan more effectively by having trades onsite when required to carryout planned maintenance activities and not just be a breakdown team giving them more machine up-time.

Vorteile:

MEX is by far one of the best CMMS I've used so far in my career its functionality makes it an easy system to implement which intern gives eases of use to the end user (maintenance trades), Also regions is a great tool to setup multiple site locations across the business ensuring we have a standardised asset tree and control files,

Nachteile:

Mex today requires further development by giving you the ability to import rosters into your schedule which will give you better planning functionality

Antwort von MEX

vor 3 Jahren

Hi Philip, Thank you for leaving such a wonderful review. We take pride in customer satisfaction and are committed to delivering a useful and easy to use system. It's customers like you that make our job wonderful! Thanks, once again, for your kind words.

Daniel B.
Operational Excellence Systems Specialist in Australien
Essen & Trinken, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

MEX Review

4 letztes Jahr

Kommentare: Overall we have found MEX easy to use and customisable to meet our needs.

Vorteile:

MEX is great for customisation - we can do most of the customisation ourselves, and for more complicated changes, the MEX team are helpful and responsive. This means we can adjust the system to meet our processes, not the other way around.

Nachteile:

MEX can be a bit hard to use on mobile devices. Some features are not usable, and the layouts can be hard to see.

Antwort von MEX

letztes Jahr

Hi Daniel, Thank you for your great review - we really appreciate it! We are super pleased to hear that you find the customisation features beneficial and that MEX is so easy to use. Also thank you for your constructive feedback on the Mobile App, we always like to hear suggestions from our customers to help improve our products.

Paul M.
Senior Functional Business Analyst in Neuseeland
Informationstechnologie & -dienste, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

MEX at Golden Bay Cement

3 vor 3 Jahren

Kommentare: MEX are quick to offer solutions, but do not always listen to the Customer. Time will resolve that as the relationship between the new Maintenance Manager and MEX evolves.
Integration has proven difficult and there are still issues to be dealt with. GBC is actively working on a plan to address issues and tighten up the integration performance.
There is great scope for improvement at GBC, and there is a plan to address that. There is a lack of both ownership and understanding below the Maintenance Manager, a legacy of the previous Maintenance Manager. Again, GBC is working to address that.

Vorteile:

The software is simple in nature. This makes learning the product easy, and training is accomplished with minimum fuss. The application is solid, the releases (Builds) are reliable. Support is top notch, and very responsive.

Nachteile:

GBC did not make a great job of establishing their deliverables for the software. As a result, the product has been slow to deliver a lot of the benefits which are clearly there for the taking. A change of Maintenance Manager so soon after go-Live did not help GBC in achieving its goals either, but that is being addressed by the new Maintenance Manager.

Antwort von MEX

vor 3 Jahren

Hi Paul, Thanks for taking the time to leave a review of MEX, it is wonderful to hear about your experience with the system. Making a simple yet effective system is one of our main priorities so we are really glad to hear we have achieved this goal with you. We would like to hear more on your issues with the integration, so someone will be in touch shortly. Thanks again for the feedback!

Peita O.
Admin Assistant Property in Australien
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Multicap Maintenance MEX Review

5 vor 3 Monaten

Vorteile:

Asset management, Work Order management, Key management, Request Listings and History all very good components and good to use. Customer Service is very good MEX are always willing to help whenever I call and all staff are kind, polite and helpful. No one has ever been dismissive or rude.

Nachteile:

MEX does not talk to our Finance System and this makes life very difficult to enter invoices and close work orders. There are a few items that cannot be changed, if a mistake is made in selecting an asset in a request and then a Work Order is created then you cannot change the asset selected in the request, same with accidently creating a work order instead of attaching an already existing work order. This cannot be changed either.

Antwort von MEX

vor 2 Monaten

Hi Peita, Thank you for your great review of MEX, it is greatly appreciated. Good Customer Service is one of our main priorities so we are really happy to hear that we have achieved this goal with you. Also thank you for your points about customising the system we will take that on board. Do note MEX can be linked with finance systems so if you are interested please get in touch with us.

John F.
Maintenance Planner in Neuseeland
Lebensmittelproduktion, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

MEX = KISS Value for money.

4 vor 3 Jahren

Kommentare: This software is ideal for small to midsize business.
The ease of use is that actual day to day users will love it.
Value for money.

Vorteile:

Extremely easy to use..Everything flows nicely, and easy to find Does the basics well.. WO-PO connection parts booking etc easy. WO PO process easy and well thought out. The PM is part is simple and easy to use. Parts easy to book to WO/PO or raising thru PMs. Ops(Online Request) works well.. MEX app works well.. Stores module well thought out-easy to use.. Support is excellent. Buying the software is extremely cheap, and is value for money. Searching for anything within the system easy. Easy to customize the interface with no programming skills. Because the accounts side of things is basic it is actually easy to understand. Asset tree structure easy to use, and simple to walk thru assets details. Printing attaching documents simple. Screens are quick to load (optimize with profiles and ranges).

Nachteile:

Financial side is a bit basic, will be limiting for large companies. Scheduler system not the best. Even thou pages are infinitely customizable for users there is a compromise with the screen tlagging ages to load/freezing.. The odd annoying bug. Tailored to fleet/mining.. Wire frame reports a bit on the basic side. MEX app only IOS.

Antwort von MEX

vor 3 Jahren

Hi John, Thank you so much for your glowing review! We appreciate your honest feedback and its really great to hear that you have found MEX extremely easy to use and value for money. A main goal of ours is to make the system easy to use so that our users can actually use the system. It looks like we have reached that goal with you. Thanks again for your high recommendation of MEX!