Wer nutzt diese Software?

Procore eignet sich für eine Vielzahl von Eigentümern, Generalunternehmern, CM Firmen, Architekten, Design-Firmen, Ingenieurbüros und Spezialisten-Subunternehmer.

Durchschnittliche Bewertung

2.370 Bewertungen
  • Gesamt 4.5/5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.4/5
  • Kundenservice 4.6/5
  • Funktionen 4.3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.1/5

Produktinformationen

  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Ja
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Procore Technologies
  • http://www.procore.com
  • Gegründet 2001

Über Procore

Procore Technologies, Inc., weltweite Nummer eins und am weitesten verbreitete Bau-Management-Software, hilft durch die Straffung und Mobilisierung von Projektkommunikation und Dokumentation Unternehmen, drastisch Projekt-Effizienz und Verantwortlichkeit zu erhöhen, wodurch Gewinne gesteigert werden. Procore ermöglicht Bau-Profis, bei Projekten von jedem mit dem Internet verbundenen Gerät zusammenzuarbeiten, mit Zugang zu allen Projektunterlagen, Verträgen, RFIs, Vorlagen, Zeitplänen und Zeichnungen und mehr.

Procore Funktionen

  • Angebote / Schätzungen
  • Angebotsmanagement
  • Baumaterial-Datenbank
  • Bieter-Management
  • Filesharing
  • Kosten-Datenbank
  • Materialforschung
  • RFP-Management
  • Subunternehmen-Management
  • Versionskontrolle
  • 2D-Zeichnung
  • 3D-Modellierung
  • Design-Modellierung
  • Dokumentenmanagement
  • Für das Gebäudemanagement
  • Kollaboration
  • Mobiler Zugriff
  • Terminplanung
  • Tracking von Konflikten
  • Veränderungsmanagement
  • Anpassbare Vorlagen
  • Audit Trail
  • Berichterstattung / Analyse
  • Elektrische Schätzung
  • HLK-Schätzungen
  • Historische Datenbank
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kalkulationen für Klempnereien
  • Materialforschung
  • Projektmanagement
  • Subunternehmen-Management
  • Was-wäre-wenn-Analyse
  • Bauunternehmer
  • Bestellungen ändern
  • Budgetverfolgung/Auftragskostenrechnung
  • CRM
  • Gerätenachverfolgung
  • Gewerblich
  • Integration in die Buchhaltung
  • Mobiler Zugriff
  • Offline-Zugriff
  • RFI und Vorlagen
  • Schätzung
  • Subunternehmen-Management
  • Vertragsmanagement
  • Vorfall-Berichterstattung
  • Wohn-
  • Aufgabenmanagement
  • Bestellungen ändern
  • Gantt-Diagramme
  • Gebot-Management
  • Job-Planung
  • Mitarbeiter-Kalender
  • Projektplanung
  • Umschuldung
  • Angebote / Vorschläge
  • Kundennachverfolgung
  • Prognose
  • Projektmanagement
  • Sales-Pipeline-Management
  • Terminplanung
  • Vertragsmanagement
  • Arbeitsstunden-Nachverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Auftragnehmer-Datenbank
  • Genehmigung-Nachverfolgung
  • Lizenz-Nachverfolgung
  • Qualifikationen und Kompetenzen
  • Versicherungs-Nachverfolgung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestell-Management
  • Bestellungen ändern
  • Kostenplanung und Prognosen
  • Material-Rechnung
  • Produktionskosten-Nachverfolgung
  • Rechnungsmanagement
  • Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
  • Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
  • Zeitverfolgung
  • Überschuss-Berichterstattung
  • Aufgabenmanagement
  • Berichten Fotos hinzufügen
  • Dokumentenmanagement
  • Drag-and-Drop
  • Integration von Zeichnungen
  • Kollaboration
  • Kommentare / Notizen
  • Problem-Nachverfolgung
  • Qualitätskontrolle-Checkliste
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Auftragskostenrechnung
  • Baugewerbe-Aufschlüsselung
  • Bestell-Management
  • Cash Management
  • Forderungen
  • Hauptbuch
  • Kostenplanung und Prognosen
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Verbindlichkeiten
  • Überschuss-Prognosen

Die hilfreichsten Reviews für Procore

Excellent full-on project management software

Bewertet am 6.4.2016
Ruth M.
Director
Design, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
Quelle: GetApp
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Kommentare: This is a package aimed at construction professionals and provides a thorough means of managing multiple projects across multiple people and teams including architects, designers, and subcontractors. It is a significant investment not a simple free app, and needs to be approached as such. The implementation is pretty straightforward and the customer support excellent.here remain some annoying features, but the support team are responsive and it is clear that significant investment if still being made into improving the software.

Vorteile: Much better than the competition at managing a range of projects across the things you need in construction
- RFI,s , punch/snag list (we use this for internal "to do" items) and critically the main contract variations- this is a bit clunky but REALLY effective when you get the hang of it
- meetings recording is again a trifle clunky but very effective so I forgive it
For the first time in 15 years I have proper oversight across all projects (typically around 40-60) and can manage the progress of each from my iPad wherever I am. Site logging app very powerful Clients love the visibility Document handling with version control is brilliant

Nachteile: The only really annoying feature is that the company level information (ie visibility across projects, personal "open items" lists and financials) is only available on the browser version not the app. The directory and permissions systems are well intentioned but actually you have to subvert them a bit as to do anything useful people really need full admin rights (even to add a contact to a directory- if this is to be used as the main shared company contacts directory we need everyone to be able to do that). I am happy to give my people that, but I can imagine a lot of companies where you don't want all your staff to have access to budgets and financials. It is expensive- we think it a great investment at this time, but it is nonetheless expensive. if you are looking for a cheap app this is not the one for you. The us-centric language and set up is a minor irritation- the partial attempt at making it Anglophile (changing a few of the function names) is actually worse than useless as the changes just confuse people- the training videos refer to the US terms for things and you can get used to pretty fast, but then they are not called that on your screen. I would love to be able to customise some of the standard PDF outputs Drawings handling a bit clunky, particularly markups- brilliant idea and conception but difficult to use as you can't undo markups once you have done them which makes people risk averse in case they cock it up- I am confident this will improve

Project History

Bewertet am 7.1.2020
Vickie B.
Contract Administrator
Bau, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Tracking all drawing rev's; tracking all change events (whether resulting in an adjustment to budget or schedule or not).

Vorteile: Procore provides a complete project history, from start to finish, including all revisions to drawings, parties receiving information, etc. No project data is ever lost or discarded.

Nachteile: Do not have the ability to create a duplicate transmittal, would be extremely useful when submitting documentation.

Perfect Platform for Team Collaboration

Bewertet am 15.10.2019
Mike C.
Planning and Estimating Specialist
Bau, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: This has been a great way to keep all project stakeholders up to date with the latest documents, ensuring that there are no gaps in communication. With communication being key in construction, Procore makes day-to-day communication with the team so much simpler.

Vorteile: I love the ease of uploading documents in the drawings and specifications modules. The software is very intuitive and OCR works great in automatically recognizing page numbers, titles, spec CSI codes, where to insert breaks between spec sections, etc. I could go on and on in the ways that Procore has made construction document management easier!

Nachteile: Would like specification "areas", similar to drawing areas.

Procore for Mid-Size General Contractors

Bewertet am 6.2.2019
Chaya K.
Director of Operations
Bau, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
2/5
Benutzerfreundlichkeit
2/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The project management tools do allow for strong collaboration on issues and to have a lot of the pieces of a construction project in one place. Perhaps if Procore would have had a more flexible subscription option, and allow for use of the PM tools without paying for the tools we couldn't implement, we would have wanted to continue our subscription longer.

Vorteile: Strong Project Management capability including Contact Management per job, Submittal & RFIs workflows and approvals with ease of communication on mobile devises. Also, syncing with Microsoft Project schedules is a time-saver, and allows views for updated project schedules in calendars. On a customer support level, I did find the live chat very helpful as well as all the Procore tutorials on the various features. I also greatly valued how documents could be uploaded and the system would recognize the drawing page references and label accordingly when saving.

Nachteile: Insufficient as a sole source for accounting services, and does not support information transfers in/out of QuickBooks desktop versions (even with support of Procore connectors). Therefore, accounting team needs to duplicate efforts and manually update prime contracts. Additionally, the accounting module does not really communicate with the project management module so challenged to know as a team what stage project is in, and no easy way to get budget forecasts. Also, navigation around the program was not very logical and user-friendly for many staff members. Lastly, when we experienced a big hurdle with the accounting features, it took months to speak to a support representative who could talk through the issues. Perhaps if Procore would have had a more flexible subscription option, and allow for use of the PM tools without paying for the tools we couldn't implement, we would have wanted to continue our subscription longer.

Easy to Use

Bewertet am 23.12.2019
Jill Y.
Project Associate
Bau, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We noticed an immediate difference in the efficiency and productivity of our company. Easier communication between our field and office staff.

Vorteile: Customer Service is a dream - I love being able to connect quickly and chat with a rep immediately.

Nachteile: Sometimes there are a lot of changes that seem very small, but make a big difference in our daily work flow. I don't mind the changes, as that means procore is constantly upgrading their software. I do wish they informed us better about those changes.

Lies weitere Bewertungen