Utility Billing

Utility Billing

von Utilitybilling.com

Wer verwendet Utility Billing?

Die Sachbearbeiter*innen werden es lieben, von überall aus arbeiten zu können, und die Nutzerfreundlichkeit, die automatisierten Zahlungserinnerungen per E-Mail und die HTML-Rechnungen zu schätzen wissen. Prüfer und der Vorstand werden diese Managementberichte lieben. Einfacher Ein- und Auszugsprozess

Was ist Utility Billing?

Utilitybilling ist eine cloudbasierte, voll funktionsfähige, kostengünstige, nutzerfreundliche Abrechnungssoftware für Wasser, Kanalisation und Strom, die seit 1987 kleine Städte und ländliche Wassersysteme bedient. Abrechnung auf Zähler-, Stufen- oder Pauschalbasis. Unbegrenzte Tarife. Optimierte Zahlungs- und Zählerstandeingabe, unbegrenzte Anzahl von Kontennotizen, Kund*innen und Zähler/Wasserhähne. Schnittstellenmodule für QuickBooks und die meisten AMR-Systeme.

Utility Billing – Details

Utilitybilling.com

http://www.waterworkslms.com

Gegründet 1980

Utility Billing – Kostenübersicht

Utility Billing bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Utility Billing ist ab 99,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

99,00 $/Monat

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Utility Billing Funktionen

Betriebskostenabrechnung Software
ACH Zahlungsabwicklung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Einziehen / ausziehen
Elektrizität
Erdgas
Inkasso-Management
Kabel
Kontoverwaltung
Kundenmanagement
Müll
Nicht gemessene Abrechnung
Nutzungs-basierte Abrechnung
Online-Zahlungsabwicklung
Raten-Management
Service-Anrufmanagement
Strafe-/ Obergrenzen-Verarbeitung
Wasser
Zählermanagement
Abrechnung & Rechnungsstellung
Absatzplanung
Arbeitsauftragsverwaltung
Elektrizität
Erdgas
Fabrik-Management
Kabel
Kundenmanagement
Müll
Personalmanagement
Service-Anrufmanagement
Wasser

Utility Billing – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 72 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,8/5
Benutzerfreundlichkeit
4,8/5
Kundenservice
5/5
Funktionen
Preis-Leistungs-Verhältnis
Elizabeth H.
Billing Manager
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.8.2011

"Fantastic prgram"

Kommentare: I would definately recommend this company and their products to any company. We have approximately 2500 customers in six different locations (companies) and we have never had any major issues with the service, software, or programming.

Vorteile: After using for 6 years I find the product extremely easy to use. The reports are very helpful in tracking information and the Customer service is excellent. They are always there with a solution to a few problems we have. All in all an excellent product. I had never used a billing system before coming to TCRSD and John Brown and Terri Lawrence could not have been nicer and more helpful in helping learn the system. In 2007 we upgraded and Mr. Brown came to the office to Implement the new system and transfer all the information from the previous version. He also helped point out the differences in the new version and sat with me until I had it down.

Nachteile: The only issue I have had is that the computer takes off the final penalty charge when the customer is closed out. I have had instances when the customer status is inactive and I'll go back and find a credit balance on the account of this penalty. I just have to watch for then and take off the credit balance.

Antwort des Softwareanbieters

von LMS an 4.10.2013

Penalty issue has been fixed, and are no longer removed from final bills. If the penalty was on the bill at the time of the final calculation, it remains there.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.8.2011
Lanee' C.
Office Manager
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.7.2014

"Couldn't ask for a better program."

Kommentare: Can't find a Utility program, for this price, that could Possibly be any better !!
As a non-profit company, we can not afford just any program. The WaterWorks program is everything I needed at a price we could afford. It is easy to use and even IF you can't find an answer to what your looking for, you can always call the 800 number. Terri and John are very friendly and knowledgeable . They have never failed to help me. A couple of times I've called and got the answering machine. They have ALWAYS called me back within the hour.
There are a couple of things that I wish the program could do, but it is not anything that can't be worked around. There are several safety screens included in the program to help with making sure that payments and reading are correct. There are also, many different reports that can be printed . The bottom line for me is that the WaterWorks program does everything I need it to do and when it comes time to read meters and get ready for the new billing, this program has given me 6 extra days to get my work done. FINALLY, I can do my job without so much stress !

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.7.2014
Sherrie A.
Manager
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.10.2013

"WaterWorks"

Kommentare: It is excellent for the price which is very important to small companies. It is a good product, the customer service is excellent, but it has a lot of Maneuverability weaknesses. (don't they all?) Overall it is good

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.10.2013
Roxanne G.
Office Manager
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.8.2010

"Just Love this Program"

Kommentare: Everyone should use it.

Vorteile: This is a very easy program to work with. When I started this job 4 years ago, I was working in Das, and it had been that way for twenty years. They hired me to find a new product to work with. I really don't remember how I found John and Terri and the waterworks program. But thank God i did. It has been the easiest program to learn and teach others to use. There are some updates that have been done like the physical address labels for our meter reading books. Very cool! Not sure about the credit card programing yet. Just waiting to be told it is ready. All in all, very AWESOME!! Thanks to the crew and I just Love the waterworks program :)

Nachteile: Have not really found any cons. If i get stuck i will call Terri, and end up saying duh.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.8.2010
Sharon L.
Clerk-Treasurer
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.10.2013

"Excellent Water Billing Program"

Kommentare: We have been using this product since the mid-1990's and have been happy with it. It was simple to set up and learn. Any time there was an issue, help was only a mere email or phone call away with an immediate response and solution. Any suggestions that were made about improving the product or adding a report were taken into consideration during the next upgrade. By the way, email notifications are always sent out if there is an upgrade. I have talked with many locations that spent thousands of dollars on expensive, fancy software packages and were not happy with the outcome. I would recommend Waterworks to anyone with a water billing system - large or small. Great Product! Even Greater Customer Service!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.10.2013