Wer nutzt diese Software?

Help desk platform for all businesses with features such as customer self-service portal, custom web forms, knowledge base, trends tracking, reporting, tickets management and more.

Durchschnittliche Bewertung

7 Bewertungen
  • Gesamt 4.4 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.3 / 5
  • Kundenservice 4.2 / 5
  • Funktionen 4 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.5 / 5

Produktdetails

  • Startpreis 50,00 $/Monat
  • Kostenlose Version Ja
  • Kostenlose Testversion Ja
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Installiert - Windows
  • Training Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten

Angaben zum Hersteller

  • UserScape Software
  • https://www.helpspot.com/customer-service-software
  • Gegründet 2005

Über HelpSpot

Help desk tool that provides end user and customer information through emails exchange, custom fields, matrix report and more.

HelpSpot Funktionen

  • Automatisiertes Routing
  • Dokumentenspeicher
  • E-Mail-Integration
  • Echtzeit-Chat
  • IT-Asset-Management
  • Kundenspezifisches Branding
  • Management von Dienstgütevereinbarungen (SLA)
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Netzwerküberwachung
  • Self-Service Portal
  • Ticket-Management
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Warnungen / Eskalation
  • Wissensbasis-Management
  • Call-Center-Management
  • E-Mail-Management
  • Leistungskennzahlen
  • Live-Chat
  • Self-Service Portal
  • Social-Media-Integration
  • Terminverwaltung
  • Umfragen & Feedback
  • Virtueller Assistent
  • Warnungen / Eskalation
  • Warteschlangenmanagement
  • Wissensdatenbank
  • Workflow-Management

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Die hilfreichsten Reviews für HelpSpot

HelpSpot for Basic Functionality

Bewertet am 3.11.2016
Clinton B.
VP
Computer-Software, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
2 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Love the cost of ownership of helpspot but constantly left out to dry when we dry to deploy it beautifully. Our knowledge base out of the box looks like it is from the 1980's.. even the form is pretty ancient with its interaction. The funny thing is they hired someone to make their website/helpdesk experience look great, but never offered that same service to their customers.... ? Other helpdesks have preposterous high cost per user rates, this is an great annual cost effective solution but if you are looking for smooth integration and fun features, look elsewhere. What are some features missing? popup chat widget, integrated help submission for authenticated users, sexier UI..

Vorteile: Affordable
Basic Functionality Met

Nachteile: Hosting Separately is a Pain and Additional IT nightmare keeping updated
No Bells and Whistles (widgets)
Old UI

Flexible, Inexpensive and powerful helpdesk system

Bewertet am 26.5.2017
Jose V.
Director of IT
Hochschulbildung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: This software allows us to manage our helpdesk requests fairly easily and efficiently. We've used it for 5 years now. Updates are published fairly frequently which is a plus.

Vorteile: The UI is fresh and modern. The system is easy to use and can be adapted to your organization fairly easy. We haven't had to contact support much, but when we have, the experience has ben exceptional.

Nachteile: Emailing external customers or outside vendors from within the system seems a little clunky. I believe you have to choose to use the system internally or externally when setting up. If you choose an 'internal' type setup, you might have issues sending responses to users outside of your organization.

Great, flexible Helpdesk Software

Bewertet am 11.2.2018
Johannes R.
Systems Administrator
Computer-Vernetzung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Faster response to customer tickets. Unclutters your personal mailbox. Free for up to three agents. Great piece of software.

Vorteile: - The ability to serve more than one support mailbox/company/product, completely seperated
- Multiple support request portals possible
- automatic assignment based on rules
- flexible reporting
- flexible authentication
- pricing

Nachteile: - It is not possible to postpone tickets (like: user files a ticket and leaves for vacation. Then the ticket sit´s weeks in your inbox, thus spoiling your statistics)
- PHP-Code is obfuscated. So it is not possible to add new features on your own
- Backend needs some overhaul

Good feature set for the price

Bewertet am 25.7.2019
Anthony F.
Sr. IT Support Technician
Luft- & Raumfahrt, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
3 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Allows users to submit tickets via web portal or email, can then forward notification to entire team. Pricing at our user count is very competitive

Nachteile: Seems to lack certain customization. Seems to have internal errors on semi-regular basis, on the average of every few months.

I love using helpspot to support my endusers. It is an awesome piece of software!

Bewertet am 23.2.2018
David H.
System Admin
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Vorteile: The things I really like most about this software is the intuitive interface you have to work with. Support for this software is top notch. I guarantee you will always speak to a support representative that will be very knowledgeable about the software that he/she support.

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