Was ist HotSchedules?

HotSchedules bietet eine cloudbasierte Betriebsplattform sowie unterstützende Lösungen und Dienstleistungen für die Gastronomie, den Einzelhandel und das Gastgewerbe. Die HotSchedules-Produktsuite ermöglicht es Eigentümern und Betreiber*innen, Mitarbeiter*innen standortübergreifend zu organisieren, Zeit und Anwesenheit zu verfolgen, die Geschäftsleistung zu überwachen und den täglichen Betrieb zu verwalten. Mit der nativen mobilen App von HotSchedules können Mitarbeiter*innen ihre Zeitpläne überprüfen, Schichten übernehmen oder abgeben und Urlaub beantragen – und das alles von ihrem Handy aus.

Wer verwendet HotSchedules?

Mit über 2 Millionen Nutzer*innen ist die Softwaresuite HotSchedules sowohl für Unternehmen mit nur fünf Mitarbeiter*innen als auch für Multi-Store-, Enterprise- und Franchise-Unternehmen konzipiert.

Wo kann HotSchedules bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Windows (Desktop), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Fourth
  • Ansässig in London, UK
  • 1999 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Kanada, Vereinigte Staaten, Vereinigtes Königreich

Sprachen

Englisch, Spanisch

Über den Anbieter

  • Fourth
  • Ansässig in London, UK
  • 1999 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
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Sprachen

Englisch, Spanisch

HotSchedules – Videos und Bilder

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HotSchedules

Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
19,95 $/Monat
Kostenlose Version
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3,00 $/Monat
Kostenlose Version
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2,50 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen

HotSchedules Funktionen

  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Aufgabenmanagement
  • Automatisierte Terminplanung
  • Bedarfsplanung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Budgetierung/Prognosen
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Fähigkeiten-Nachverfolgung
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kostenmanagement
  • Küchen- / Menü-Management
  • Leistungskennzahlen
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Online-Zeiterfassung
  • Schichttausch
  • Terminplanung
  • Timesheet Management
  • Urlaubsverwaltung
  • Verfügbarkeit-Management
  • Verkaufspunkt POS
  • Zeit & Anwesenheit
  • Überstunden-Berechnung

Alternativen für HotSchedules

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Bewertungen über HotSchedules

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,2
Kundenservice
4,2
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

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54%
4
34%
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9%
2
1%
1
2%
Eldridge G.
Eldridge G.
Operations Director in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Essen & Trinken, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Your Schedule On The Go!

5 vor 2 Jahren

Kommentare: Wonderful! I can easily access using the app from my phone a comprehensive view of todays roster and more! Helping me as a director plan a shift before I even get to work. Especially important to plan in my business because surprises arise frequently and daily. I can also easily request time off needed through the app, call, text, or even email my staff if needed to. Hot Schedules saves me and my company time, money, and helps our business to stay productive!

Vorteile:

I really enjoy the convenience of being able to view your work schedule remotely and anywhere for that matter! Set up an email or a Gmail account and it's delivered right to your inbox! Gone are the days of having to call your employer or having to drive to your place of employment to view it on paper. "Your" time is valuable and let's be honest, none of us want to go to work on our days off for any reason!

Nachteile:

I really and truthfully speaking have nothing negative to include with Hot Schedules. It's been a great software addition to our store and team! If someone did tell me that I had to pick out one feature that I don't care for, I guess it'd be the "How was your shift?" feature that pops up when logging on. That said, it's such a minor dislike and isn't really worth mentioning.

Verifizierter Rezensent
Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Essen & Trinken, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great tool to schedule your employees

4 vor 2 Jahren

Kommentare: Using for 7 years and if they would not keep changing the format I could say I love it. Anyhow it is great app for managers, easy quick access to employees list, phone numbers, emails and etc.

Vorteile:

I'm doing schedules for my employees weekly and this app has few great features. Coping, modifying and automatically feeling schedules are only few of them.

Nachteile:

Constantly changing the format. Right after I'm used to one they changing it again.

Darius C.
Onboarding Manager in USA
Lebensmittelproduktion, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The Best App In Its Category

5 vor 4 Wochen Neu

Kommentare: I enjoy using Hotschedules, its very beneficial especially to businesses with with more than a couple employees.

Vorteile:

Hotschedules is simple, I simply log onto the app and view what I need to look at! For me this is all I need. A great majority of apps will make you jump through irritating loops just to see a schedule or request time off Hotschedules doesn't. Please, if you are a manager who does any type of scheduling for a small or big business. I recommend Hotschedules you will not be disappointed!

Nachteile:

Sense I've been using Ho schedules my only complaint has is being signed out randomly. I think that is due too having an apple iPhone. I'm not sure if android or other devices have the same issues.

Darla C.
Owner, Operating Manager in USA
Essen & Trinken, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

hotschedules review

3 vor 5 Jahren

Kommentare: It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would like more flexibility to create template shifts and place them on days as needed, with it being ok that some days there are blank shifts left over. Rather than now, when if I make a template and want a day to be scheduled lightly, it tells the staff there's a house shift open. The template feature is practically more work than just starting from scratch each week. I hate entering the times of a shift and having it immediately autocorrect to the last half hour. For example if I want a shift to start at 1:30PM and end at 10:30PM, I have to type 1:30, click off and it will change it to 1:00, click back on to get to 1:30, and repeat to get the end time to read 10:30 instead of 10, then repeat to get PM instead of AM. I'd also like to not have to redo the schedule report generator so that it's easier to read every week, for the printed schedule we keep in the shop. All those outlines, yikes! What I do like is the messaging/staff communication parts. Requests off are clear and easy, same with shift swapping. I like being able to create blackout days for no requests off, and I like that I can easily see who wants off when and when the RO was made.

Vorteile:

Requests off, availability, blackout dates, staff communication sections. The app works great for everyone.

Nachteile:

No ease of use when making the schedule - autocorrecting number entries constantly, schedule templates aren't what I need, schedule report is difficult to read.

Antwort von HotSchedules

vor 5 Jahren

Hi Darla! Thank you for reaching out and providing feedback for us. We're sorry you're having a hard time navigating the scheduling templates. These articles may be of use to you in better explaining the process of scheduling using custom and blank templates and auto-scheduling! https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/215565977-HS-How-to-Use-the-Autoscheduler https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/218955327-HS-New-Scheduler-Generating-Templates- https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222579107-HS-Templates-and-the-New-Scheduler If you are still having issues, please contact customer care for assistance! https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222476127-Contact-Us-Customer-Care-Support-

Briauna N.
Supervisor in USA
Essen & Trinken, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Work smarter Not harder

5 vor 3 Monaten

Kommentare: It has been great than having to do everything by hand or from scratch.

Vorteile:

This software takes the guess work out. It is easy to understand, conducts the task needed for calendar, scheduling, and attendence.

Nachteile:

Things sometimes have to be done manually but that's honestly not a huge issue. I would rather do the action of removing an employee manually than to have an error occur and still have to go in an manually fix it.