HotSchedules

HotSchedules

von HotSchedules

Wer verwendet HotSchedules?

Mit über 2 Millionen Nutzer*innen ist die Softwaresuite HotSchedules sowohl für Unternehmen mit nur fünf Mitarbeiter*innen als auch für Multi-Store-, Enterprise- und Franchise-Unternehmen konzipiert.

Was ist HotSchedules?

HotSchedules bietet eine cloudbasierte Betriebsplattform sowie unterstützende Lösungen und Dienstleistungen für die Gastronomie, den Einzelhandel und das Gastgewerbe. Die HotSchedules-Produktsuite ermöglicht es Eigentümern und Betreiber*innen, Mitarbeiter*innen standortübergreifend zu organisieren, Zeit und Anwesenheit zu verfolgen, die Geschäftsleistung zu überwachen und den täglichen Betrieb zu verwalten. Mit der nativen mobilen App von HotSchedules können Mitarbeiter*innen ihre Zeitpläne überprüfen, Schichten übernehmen oder abgeben und Urlaub beantragen – und das alles von ihrem Handy aus.

HotSchedules – Details

HotSchedules

http://www.hotschedules.com

Gegründet 1999

HotSchedules – Kostenübersicht

HotSchedules bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

HotSchedules Funktionen

Dienstplan Software & Schichtplaner
Automatisierte Terminplanung
Berichterstattung / Analyse
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Mobiler Zugriff
Online-Zeiterfassung
Ressourcenmanagement
Schichttausch
Terminplanverteilung
Textnachrichtenversand
Abrechnung & Rechnungsstellung
Berichterstattung / Analyse
Integrierte Buchführung
Inventarverwaltung
Küchenmanagement
Menüverwaltung
Mitarbeitermanagement
Reservierung-Management
Tabellenverwaltung
Verkaufspunkt POS
Wartelisten-Management
Einkauf
Ernährungswerteanalyse
Für Gesundheitseinrichtungen
Für Kantinen
Inventarverwaltung
Kalkulation
Kostenlose / Reduzierte Mahlzeiten
Menü-Planung
Online-Zahlungen / Funding
Rezept-Management
Schulen
Tray-Nachverfolgung
Verkaufspunkt POS
Auftragnehmer-Management
Bedarfsplanung
Budgetierung/Prognosen
Fähigkeiten-Nachverfolgung
Lebenszyklus-Management für Mitarbeiter
Leistungskennzahlen
Mitarbeitereinsatzplanung
Personalbeschaffungs-Management
Variable Mitarbeiter
Zeit- und Anwesenheitsmanagement
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Automatisierte Terminplanung
Echtzeit-Planung
Gruppen-Terminplanung
Klassenterminplanung
Kreditplanung
Mehrere Standorte
Mitarbeitereinsatzplanung
Ressourcen-Planung
Terminplanung
Zimmerbuchungsverwaltung

HotSchedules – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 381 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,4/5
Benutzerfreundlichkeit
4,2/5
Kundenservice
4,2/5
Funktionen
4,2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Paulina S.
Costumer service
Essen & Trinken, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.5.2020

"Much better then paper schedule "

Kommentare: Very positive experience. Made my schedule less chaotic and gives me options to control my work days and days off much better without having to deal with manger directly lol

Vorteile: Having a restaurant job means cheotic schedule. It's never the same. Impossible to keep up with and memorize. My last job had hot schedules but my new job doesn't:/ it's a nightmare without it. I miss it so much. It is so convenient to pick up and realise shifts whenever I please. No need to call or txt my co workers. Everything is done thru the app. App is not free but cheap and worth every single penny. I love that I can request days off and my ability. Super convenient. You have to wait for manager to approve or not of your request. I can see who my co workers will be for the shift. I can see all phone numbers and emails of my co workers. Every restaurant should have this app. It's very easy as well so even my 70 year old co worker knows how to use it. Very well done .

Nachteile: Sometimes I get loged out and have trouble logging back in. It froze few times. Could use more color and some fun options like emoji me lol make work schedule more fun

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.5.2020
Eric F.
Kitchen Manager
Essen & Trinken, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.3.2020

"Restaurant Must have "

Kommentare: As a former manager at a Texas Roadhouse, I was familiar with this software, and eager to bring it to my new venture. It immediately eliminated the use of paper schedules, and the chaos of employees switching shifts without making management aware. This increased both labor costs, and morale.

Vorteile: It’s easy to use, built for high volume restaurants. I took a restaurant that was still relying on paper, emailed schedules, and converted them to Bot Schedules. This eliminated issues of shift coverage changes, where we expected one employee, but another showed up, and all the associated communication issues.

Nachteile: It was much more difficult to order and install that I previously remember. Customer service in the sales department was definitely lacking just a touch. Once we got the ball rolling it was fine, but the initial sale was a bit rocky to start.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.3.2020
Darla C.
Owner, Operating Manager
Essen & Trinken, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 31.1.2017

"hotschedules review"

Kommentare: It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would like more flexibility to create template shifts and place them on days as needed, with it being ok that some days there are blank shifts left over. Rather than now, when if I make a template and want a day to be scheduled lightly, it tells the staff there's a house shift open. The template feature is practically more work than just starting from scratch each week. I hate entering the times of a shift and having it immediately autocorrect to the last half hour. For example if I want a shift to start at 1:30PM and end at 10:30PM, I have to type 1:30, click off and it will change it to 1:00, click back on to get to 1:30, and repeat to get the end time to read 10:30 instead of 10, then repeat to get PM instead of AM. I'd also like to not have to redo the schedule report generator so that it's easier to read every week, for the printed schedule we keep in the shop. All those outlines, yikes! What I do like is the messaging/staff communication parts. Requests off are clear and easy, same with shift swapping. I like being able to create blackout days for no requests off, and I like that I can easily see who wants off when and when the RO was made.

Vorteile: Requests off, availability, blackout dates, staff communication sections. The app works great for everyone.

Nachteile: No ease of use when making the schedule - autocorrecting number entries constantly, schedule templates aren't what I need, schedule report is difficult to read.

Antwort des Softwareanbieters

von HotSchedules an 6.2.2017

Hi Darla!

Thank you for reaching out and providing feedback for us. We're sorry you're having a hard time navigating the scheduling templates. These articles may be of use to you in better explaining the process of scheduling using custom and blank templates and auto-scheduling!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/215565977-HS-How-to-Use-the-Autoscheduler

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/218955327-HS-New-Scheduler-Generating-Templates-

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222579107-HS-Templates-and-the-New-Scheduler

If you are still having issues, please contact customer care for assistance!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222476127-Contact-Us-Customer-Care-Support-

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 31.1.2017
Verifizierter Rezensent
Manager
Essen & Trinken, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.3.2020

"Great tool to schedule your employees "

Kommentare: Using for 7 years and if they would not keep changing the format I could say I love it. Anyhow it is great app for managers, easy quick access to employees list, phone numbers, emails and etc.

Vorteile: I'm doing schedules for my employees weekly and this app has few great features. Coping, modifying and automatically feeling schedules are only few of them.

Nachteile: Constantly changing the format. Right after I'm used to one they changing it again.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.3.2020
Rebekah D.
Administrative Director
Restaurants, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.2.2020

"Super Helpful!"

Kommentare: HotSchedules has helped immensely with automating requests for time off, approving availabilities, managing schedules for 14 & 15-year-olds who have restrictions on time they can work, etc. The feature where you can switch shifts is especially helpful.

Vorteile: Lots of stuff is automated, no need to keep a book for requests off or shift switched. Love being able to tell our employees 'just put your request in HotSchedules'!

Nachteile: The website is very slow, especially the scheduling page. We have one computer in our entire business that will run it somewhat smoothly. Also, it doesn't remember that you are logged in for any amount of time. If I want to open up HS on a second tab, I have to log in there as well. Mildly infuriating but nothing huge.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.2.2020