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Was ist HotSchedules?

HotSchedules bietet eine cloudbasierte Betriebsplattform sowie unterstützende Lösungen und Dienstleistungen für die Gastronomie, den Einzelhandel und das Gastgewerbe. Die HotSchedules-Produktsuite ermöglicht es Eigentümern und Betreiber*innen, Mitarbeiter*innen standortübergreifend zu organisieren, Zeit und Anwesenheit zu verfolgen, die Geschäftsleistung zu überwachen und den täglichen Betrieb zu verwalten. Mit der nativen mobilen App von HotSchedules können Mitarbeiter*innen ihre Zeitpläne überprüfen, Schichten übernehmen oder abgeben und Urlaub beantragen – und das alles von ihrem Handy aus.

Wer verwendet HotSchedules?

Mit über 2 Millionen Nutzer*innen ist die Softwaresuite HotSchedules sowohl für Unternehmen mit nur fünf Mitarbeiter*innen als auch für Multi-Store-, Enterprise- und Franchise-Unternehmen konzipiert.

HotSchedules Software - 1
HotSchedules Software - 2
HotSchedules Software - 3
HotSchedules Software - 4
HotSchedules Software - 5

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HotSchedules

HotSchedules

4,4 (455)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
73
14
4,3 (455)
4,1 (455)
4,2 (455)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
40,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
80
9
4,7 (1.898)
4,7 (1.898)
4,8 (1.898)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu HotSchedules

ClockShark
Am besten bewertete Funktionen
Mobiler Zugriff
Online-Zeiterfassung
Timesheet Management
ADP Workforce Now
Am besten bewertete Funktionen
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Lohn-und Gehaltsabrechnung-Reports
Überweisung
Microsoft Excel
Am besten bewertete Funktionen
Daten-Import / -Export
Offline-Zugriff
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Humanity
Am besten bewertete Funktionen
Mitarbeiter-Datenbank
Timesheet Management
Zeit & Anwesenheit
Homebase
Am besten bewertete Funktionen
Mobiler Zugriff
Online-Zeiterfassung
Timesheet Management
Deputy
Am besten bewertete Funktionen
Mitarbeitereinsatzplanung
Mobiler Zugriff
Timesheet Management
Schedulefly
Am besten bewertete Funktionen
Mitarbeitereinsatzplanung
Mobiler Zugriff
Terminplanverteilung
7shifts
Am besten bewertete Funktionen
Mitarbeiter-Datenbank
Mitarbeitereinsatzplanung
Mobiler Zugriff
Bright
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenmanagement
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Self-Service Portal

Bewertungen über HotSchedules

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,3
Kundenservice
4,2
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
56%
4
32%
3
9%
2
1%
1
2%
Sean
Sean
Marketing Assistant
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great for scheduling staff in the restaurant industry

5,0 vor 3 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Heidi
Heidi
Event coordinator in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gastgewerbe, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Hotschedules is so easy to use

5,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

Hotschedules changed the restaurant industry when it came out. I have worked in the industry for over 10 years, so when this software came out. It really changed the industry. Before we would have to wait for a photo of our schedules and sometimes we would miss our shifts or getting our shifts covered was so difficult. When hotschedules came out , you never wondered when your shift was. You are reminded when you have a shift and if you need a shift covered you simply post it up. It is a secure way to have everyone feel accountable and be accountable for work.

Nachteile:

The only thing I had a trouble with when I first started using hotschedules was understanding how to update my availability for work but once someone showed me its a no brainer.

Tiara
Tiara
Server in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gastgewerbe, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

All in one scheduler and social exchange

5,0 vor 5 Jahren

Vorteile:

Users can be grouped into categories based on department, allowing for effective communication without clutter. Also users' title and contact information is kept in a master directory readily available to other users. Another great feature is push notifications regarding company announcements, published schedules, and schedule changes. No need to constantly check the app for changes.

Nachteile:

There is no free version of the app, which could be problematic for some employees. Although not expensive, some users don't like to pay for an app to view their schedule.

Darla
Owner, Operating Manager in USA
Essen & Trinken, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

hotschedules review

3,0 vor 8 Jahren

Kommentare: It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would like more flexibility to create template shifts and place them on days as needed, with it being ok that some days there are blank shifts left over. Rather than now, when if I make a template and want a day to be scheduled lightly, it tells the staff there's a house shift open. The template feature is practically more work than just starting from scratch each week. I hate entering the times of a shift and having it immediately autocorrect to the last half hour. For example if I want a shift to start at 1:30PM and end at 10:30PM, I have to type 1:30, click off and it will change it to 1:00, click back on to get to 1:30, and repeat to get the end time to read 10:30 instead of 10, then repeat to get PM instead of AM. I'd also like to not have to redo the schedule report generator so that it's easier to read every week, for the printed schedule we keep in the shop. All those outlines, yikes! What I do like is the messaging/staff communication parts. Requests off are clear and easy, same with shift swapping. I like being able to create blackout days for no requests off, and I like that I can easily see who wants off when and when the RO was made.

Vorteile:

Requests off, availability, blackout dates, staff communication sections. The app works great for everyone.

Nachteile:

No ease of use when making the schedule - autocorrecting number entries constantly, schedule templates aren't what I need, schedule report is difficult to read.

Antwort von Fourth

vor 8 Jahren

Hi Darla! Thank you for reaching out and providing feedback for us. We're sorry you're having a hard time navigating the scheduling templates. These articles may be of use to you in better explaining the process of scheduling using custom and blank templates and auto-scheduling! https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/215565977-HS-How-to-Use-the-Autoscheduler https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/218955327-HS-New-Scheduler-Generating-Templates- https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222579107-HS-Templates-and-the-New-Scheduler If you are still having issues, please contact customer care for assistance! https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222476127-Contact-Us-Customer-Care-Support-

Rebecca
Rebecca
Bartender in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Essen & Trinken, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

The best way to post work schedules

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: I have thoroughly enjoyed using the app, and it has allowed me to take opportunities that have made me additional money I otherwise would not have known about. I recommend the app to my other coworkers, as it is only a dollar or two one time and you never have to worry about losing your schedule or wondering when all your shifts are.

Vorteile:

I can access my work schedule whenever I want because it is both a website and an app. It not only tells you what your schedule is, but allows you to see who else you are working with. This is beneficial if you are trying to adjust your schedule for time off so you know exactly who is available and who is not, which saves a lot of time.

Nachteile:

If you have marked yourself as unavailable it should flag someone from being able to add you to the schedule in that slot so that the person creating the schedule realizes they have made an error.

Russ
Russ
Restaurant Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Restaurants, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Very reliable

5,0 vor 7 Jahren

Kommentare: Ease of use. Available any time and anywhere with smartphone.

Vorteile:

I love the features that hotschedules offers to maintain and publish accurate schedules. As a business operator, it is imperative that they are done accurately and while within our forecasted budgets. Hotschedules is easy for associates to access and navigate.

Nachteile:

I often wish that alerts involving team members accruing overtime was more prominent, but overall like the ability to run overtime reports when necessary.