SuperSalon

SuperSalon

von ProPoint Solutions

Wer verwendet SuperSalon?

Salons, Spas, Friseursalons, Nägel, Augenbrauen und -wimpern, Solariumstudios, Kinderfriseursalons, schneller Service, Kosmetikschulen und persönliche Dienstleister.

Was ist SuperSalon?

SuperSalon wird von den erfolgreichsten Salonbetreibern der Welt eingesetzt und ist die Touchscreen-Salon-Management-Software, mit der du dein Unternehmen mühelos verwalten und ausbauen kannst. Mit Online-Check-in und -Terminen, mobilen Apps, Kundenbindung, Self-Check-in, digitalen Anzeigetafeln, Analysen zur Verbesserung des Cashflows und innovativen Tools für den Geschäftsaufbau wie via Google reservieren, um deinen Kundenstamm, Umsatz und Gewinn zu steigern, hilft SuperSalon Salon-Eigentümer*innen dabei, ihr Unternehmen zu betreiben und mit Sicherheit und Vitalität auszubauen.

SuperSalon – Details

ProPoint Solutions

http://www.supersalon.com/

Gegründet 2001

SuperSalon – Preisübersicht

SuperSalon bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für SuperSalon findest du unten.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

SuperSalon Funktionen

Gesundheitssoftware
Geschenkkarten-Management
HIPAA konform
Inventarverwaltung
Kundenmanagement
Terminverwaltung
Treatment Packages
Vorher-Nachher-Bilder
Inventarverwaltung
Kundenprofile
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Mehrere Standorte
Mitarbeitermanagement
Standvermietungs-Management
Treueprogramm
Verkaufspunkt POS
Wiederkehrende Termine
Inventarverwaltung
Kundenmanagement
Lohn- und Gehaltslisten & Kommissionen
Mitarbeitereinsatzplanung
Terminverwaltung
Treueprogramm
Verkaufspunkt POS

SuperSalon – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 674 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.4/5
Benutzerfreundlichkeit
4.3/5
Kundenservice
4.6/5
Funktionen
4.2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.1/5
Andy R.
Team / Business Building / Insurance Sales Process
Personalwesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.1.2019

"Vendition Process With a new neophyte franchisee"

Kommentare: Outstanding - it is clear to me that the SuperSalon Team is hear to kick some butt,

Vorteile: The vendition was well planned out - from inception to completion - Beginning with representatives planning the transaction to completion. The transitioning SuperSalon has been nothing short of incredible - every machine has come up on time - Outstanding Job

Nachteile: Connecting The Brother Printer has been difficulyn

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.1.2019
Jeff M.
Franchisee
Verbraucherdienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.1.2020

"Supersalon software review"

Kommentare: Software and hardware are never in a perfect match scenario so keeping up with the ever changing and evolving landscape is always a challenge for any business. Supersalon, works with those challenges to offer a host of solutions.

Vorteile: The software is user friendly allows for certain business function, automation and integration.

Nachteile: It would be better suited if the onsite software was cloud based as is the back office suite.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.1.2020
April T.
Salon manay
Einzelhandel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.3.2020

" Super salon"

Kommentare: We were having some issues with our printer connected to our super salon [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] went above and beyond to help get it fix. The higher up tech couldn't figure it out [SENSITIVE CONTENT HIDDEN]worked hard when the rest gave up and fixed it for us!

Vorteile: Fast and easy to use. Easy to follow and trouble shoot for the most part

Nachteile: When our computer updated it messed up our printer

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.3.2020
Kyle M.
Owner
Einzelhandel, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.12.2019

"SuperSalon"

Kommentare: I needed a system that would allow me to run multiple locations and this does a great job doing that. This has aided me greatly in understanding the business drivers affecting not just one location but my company as a whole.

Vorteile: Ability to manage multiple locations using the iOffice software.

Nachteile: You need more support staff. Sometimes the wait can be long to get help. But once you get someone on the phone they do an amazing job getting you answers and correcting problems.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.12.2019
Jeff B.
President
Verbraucherdienste, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    2/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.6.2017

"SuperSalon is not ready for a production release"

Kommentare: I am unfamiliar with the competition, but I would strongly recommend anyone to look around and seriously consider all other options first. Even if those options are more expensive. I have wasted a significant portion of my time daily since May 15 (today is June 11) trying to get basic functionality to consistently work. Seriously, I'm being fair, not petty or bitter. THERE ARE SIGNIFICANT ISSUES WITH THE SYSTEM. I wish ProPoint management was more sympathetic to what we're going through and less antagonistic.

Vorteile: The Tier I / Tier II support personnel are outstanding. They've bent over backwards to try to make a dysfunctional system work. Without them there's no way we'd even have a functional solution.

Nachteile: Buggy. Features that don't work. Counter-intuitive. Little training. Poorly documented. No QA. Look & feel (design) is from the 1990s. iOffice doesn't mirror functionality , nor the layout (look & feel). KB does not contain information on anything I search for. Can't make global changes. Sync from iOffice corrupts destination salons. Prompting to check the EULA box in iOffice each time is an intentional waste of time. Storing passwords in clear text is a violation of cyber security best practice. Logging into clients systems without their knowledge or approval is another cyber security violation. No consistency (e.g., some menus are alphabetical, some are not). No ability to log into instance remotely (must use iOffice, which has less functionality and is dissimilar). Configuration screens contain options not related to my salon (i.e., shoe shine category), but no way to configure or remove. Some permissions don't work when set to GREEN those permissions must be set to GREY (but no warning, no guidance). No context sensitive help. Scroll wheel doesn't work (must hit up and down buttons). Some options must be cancelled (hit a red X) in order to be enabled; other options are the opposite. Custom help URL but doesn't actually work. I am a PMP, Scrum Master, ITIL Expert, and certified Enterprise Architect (TOGAF) with technical solution experience on three continents. All in all, this is the worst designed solution I've seen in production in three decades.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.6.2017