Was ist ClubExpress?

ClubExpress ist die wirtschaftliche, internetbasierte Lösung für kleinere Berufs- und Handelsverbände (25–5.000 Mitglieder). ClubExpress kombiniert deine Verbandswebsite mit der Mitgliederdatenbank, Online-Mitgliederanmeldungen/-verlängerungen/-abmeldungen, Veranstaltungskalender und -registrierung, Kreditkartenverarbeitung, Mitgliederverzeichnis, Ausschüssen, Foren, Dokumenten, Zinsen, Leistungen usw. Die Software nutzt modernste Sicherheitsfunktionen, es gibt keine Werbung und die Verbände behalten stets die Zuständigkeit für ihre Daten.

Wer verwendet ClubExpress?

Berufs- und Handelsverbände (25–5.000 Mitglieder) Clubs, denen Personen privat beitreten (dasselbe Mitgliederspektrum)

ClubExpress – Details

ClubExpress

2002 gegründet

ClubExpress – Details

ClubExpress

2002 gegründet

ClubExpress – Videos und Bilder

Videos zu ClubExpress

Kosten ähnlicher Produkte wie ClubExpress vergleichen

Startpreis

24,00 $/Monat
48,00 $/Monat
5,99 $/Monat
4,00 $/Monat

Kostenlose Version

Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Ja
Kostenlose Version Ja
Kostenlose Version Ja

Gratis Testen

Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja

ClubExpress – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Android (mobil)
  • iPhone (mobil)
  • iPad (mobil)

Training

  • Persönlich
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

Funktionen von ClubExpress

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwesenheitsmanagement
  • Automatisierte Terminplanung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Besuchermanagement
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Instruktor-Management
  • Inventarverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Klassenterminplanung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kreditplanung
  • Kundendatenbank
  • Kundenkonten
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Marketing-Automatisierung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mitglieder-Buchhaltung
  • Mitglieder-Portal
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Registrierungs-Management
  • Reservierungs-Management
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Self-Service Portal
  • Social-Media-Integration
  • Team-Management
  • Terminverwaltung
  • Veranstaltungskalender
  • Veranstaltungsmanagement
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Verkaufspunkt POS
  • Webseitenintegration
  • Website-Management
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zahlungsabwicklung

Siehe die vollständige Club Management Software Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwesenheitsmanagement
  • Automatisierte Terminplanung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Instruktor-Management
  • Inventarverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Klassen-Management
  • Klassenterminplanung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kreditplanung
  • Kundendatenbank
  • Kundenkonten
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Marketing-Automatisierung
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitermanagement
  • Mitgliedschaft-Management
  • Online-Buchung
  • Rabattmanagement
  • Registrierungs-Management
  • Reservierungs-Management
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Self-Check-in/-Check-out
  • Social-Media-Integration
  • Terminverwaltung
  • Veranstaltungskalender
  • Veranstaltungsmanagement
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Verkaufspunkt POS
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Wartelisten-Management
  • Webseitenintegration
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zahlungsabwicklung

Siehe die vollständige Fitnessstudio Software Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anerkennungs-Management
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anwesenheitsmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung und Statistik
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • E-Mail-Benachrichtigungen
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Freiwilligen-Management
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Live-Chat
  • Mitgliederverzeichnis
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Personalbeschaffungs-Management
  • Personalisierung
  • Recruiting von Freiwilligen
  • Registrierungs-Management
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Self-Service Portal
  • Social-Media-Integration
  • Suchen / filtern
  • Terminplanung
  • Umfragen & Feedback
  • Veranstaltungskalender
  • Veranstaltungsmanagement
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zusammenfassende Berichte
  • Überwachung

Siehe die vollständige Freiwilligenmanagement-Software Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anmeldung / Onboarding
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwendungsmanagement
  • Anwesenheitsmanagement
  • Ausschuss-Management
  • Berichterstattung und Statistik
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • E-Mail Erinnerungen
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Vorlagen
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Filesharing
  • Gebühren-Management
  • Kalenderverwaltung
  • Klassenterminplanung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundendatenbank
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mitglieder-Buchhaltung
  • Mitglieder-Datenbank
  • Mitglieder-Portal
  • Mitgliederkommunikation
  • Mitgliederverzeichnis
  • Mitgliedschaftsarten
  • Mitgliedschaftsverlängerung
  • Rechnungsmanagement
  • Registrierungs-Management
  • Self-Service Portal
  • Social-Media-Integration
  • Veranstaltungskalender
  • Veranstaltungsmanagement
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Webseitenintegration
  • Website-Management
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zahlungsabwicklung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Mitgliederverwaltung Software Liste

  • API
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwesenheitsmanagement
  • Ausschuss-Management
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Formularverwaltung
  • Freiwilligen-Management
  • Fundraising-Management
  • Gebühren-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kampagnenmanagement
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mitglieder-Datenbank
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Registrierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Social-Media-Management
  • Spender-Management
  • Subventions-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Webseitenintegration
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • für gemeinnützige Organisationen

Siehe die vollständige NPO Software (Non-Profit-Organisationen) Liste

  • API
  • Abzeichen-Management
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwesenheitsmanagement
  • Barcode / Tickets scannen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Besucherregistrierung
  • CRM
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Event-Ticketing
  • Eventplanung
  • Eventregistrierung
  • Formularverwaltung
  • Gruppenanmeldung
  • Kalenderverwaltung
  • Klassenregistrierung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Marketing-Automatisierung
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Anmeldung
  • Rabattmanagement
  • Registrierung vor Ort
  • Registrierungs-Management
  • Rückerstattung-Management
  • Self-Check-in/-Check-out
  • Social-Media-Integration
  • Teilnehmer-Tracking
  • Umfragen & Feedback
  • Veranstaltungskalender
  • Veranstaltungsmanagement
  • Webseitenintegration
  • Website-Management
  • Zahlungsabwicklung

Siehe die vollständige Registrierungssoftware Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Ausschuss-Management
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • CRM
  • Content-Management
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Vorlagen
  • Elektronische Zahlungen
  • Event-Ticketing
  • Eventplanung
  • Finanzmanagement
  • Fundraising-Management
  • Gebühren-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Job-Anzeigetafel
  • Kalenderverwaltung
  • Kapitel-Verwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mitglieder-Buchhaltung
  • Mitglieder-Gemeinschaften
  • Mitglieder-Portal
  • Mitgliederverzeichnis
  • Mitgliedschaft-Management
  • Newsletter-Management
  • Personalisierung
  • Rechnungsmanagement
  • Registrierungs-Management
  • Self-Service Portal
  • Social-Media-Integration
  • Veranstaltungskalender
  • Veranstaltungsmanagement
  • Wahlmanagement
  • Webseitenintegration
  • Website-Management

Siehe die vollständige Vereinssoftware Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Auftragsmanagement
  • Automatisches Aktualisieren
  • Bearbeiten in Echtzeit
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Besucher-Nachverfolgung
  • CRM
  • Chat / Messaging
  • Content-Management
  • Daten-Import / -Export
  • Design-Management
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Einkaufswagen
  • Elektronische Zahlungen
  • Formularverwaltung
  • Inhalt-Bibliothek
  • Inventarverwaltung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Medienbibliothek
  • Mehrsprachig
  • Newsletter-Management
  • Online-Buchungstools
  • Online-Shop-Designer
  • SEO-Management
  • SSL-Sicherheit
  • Social-Media-Integration
  • Umfragenerstellung
  • Vorgefertigte Vorlagen
  • Vorlagen-Management
  • WYSIWYG-Editor
  • Web-Formulare
  • Webseitenintegration
  • Website-Analytik
  • Website-Management
  • Widgets
  • Zielseiten / Web-Formulare
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Web Design Software Liste

Alternativen für ClubExpress

Mehr Alternativen zu ClubExpress

Erfahrungen mit ClubExpress

Alle 465 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
3,7
Kundenservice
4,6
Funktionen
4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
214
4
182
3
52
2
9
1
8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Martin S.
Martin S.
Membership Chair in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bürgerliche & soziale Einrichtungen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Solid service offering and very good value

5 vor 2 Jahren

Kommentare: We needed a product/service that handled membership operations (dues, renewals, info updates, mailings) without depending on continuous availability of a "computer-techie" volunteer or a paid IT support contractor. ClubExpress meets this core requirement very reliably at quite reasonable no-contract monthly fee based on active membership. The integrated Website functionality lets us have an on-line secure repository for our documents accessible by all or various subsets of membership. Included telephone and email support from ClubExpress is responsive and available to any member (not just a few admins.) Overall we are quite satisfied with the service and consider it very well worth the fees.

Vorteile:

Completely Cloud-based Most functions menu-driven and accessible without requiring "superuser" access or professional technology expertise Access-controls to support Members-only information/functions, driven by Membership database Includes basically unlimited SMTP (email sending) for membership bulk mailing "Ahead of the curve" on compliance with privacy protections High reliability

Nachteile:

Component "building blocks" don't fit perfectly with the usage patterns of our (local civic) organization Limited site-performance data collection or analytics built in Editing function (for generating emailings, news articles, etc) is a little complex for completely non-technical users, and a little rough.

Toni K.
Board Member; President in USA
Non-Profit-Organisation Management, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Anxious to Get Started

4 vor 2 Jahren

Kommentare: We believe we've made the right decision with our switch to ClubExpress and that they will provide the support needed for our nonprofit to sustain and grow. Presently we are behind schedule for completing the set up, so we are anxious to finish and get to work.

Vorteile:

ClubExpress appears to be the prefect solution for our nonprofit art organization as an affordable integrated member management program with the added web-based features we desired (directory, calendar, storefront, photo albums, custom video page). We appreciate the available tutorials and webinars. Our set up is not yet complete, so we are not presently fully operational, but we anticipate that our first impressions will soon proven correct.

Nachteile:

We're behind schedule on completing our set up for various reasons, but from what we have been able to learn and accomplish so far, we found some of our biggest challenges in the areas related to edit windows with what we perceive as inconsistencies with tools and formats (i.e., we can't add a linked button to the homepage but we can accomplish this task in a news article). We're used to the ease of "drag and drop" templates and applications that we use now, so we are struggling a bit to learn how to use the new tools, symbols and options being offered that are not as intuitive to us. We're challenged with the photo upload variations. Volunteer opportunities don't have the option to be added to the calendar. Storefront products can't be copied to save time in adding multiple inventory variations of the same product type. The program allows for multi-level Membership Types but we had to pay extra for a customization to show the Membership Type in the Member Directory. This being said, we are confident that ClubExpress will prove to be the best solution for our needs and that we will continue to learn and appreciate what ClubExpress has to offer.

Rachael P.
Site Administrator, current chapter President in USA
Geschäftsbedarf & -einrichtung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The Challenge of Evolving with Technology Demands (UI/UX)

3 vor 2 Jahren

Kommentare: I love them, but I also really understand their limitations. I refer not to just the technology limitations, but the mindset limitation. Each time I share (perhaps 100+ now) possible modifications to simplify processes, I get the response of a programmer, not of a designer and UI/UX thinker. In other words, I get the excuse as to why it IS and has to stay that way, rather than the "ah-hah! Yes, we should figure that out." I recommend that, as a group of executives, you do a Mindset ReSet leadership retreat (which I do, btw). Your attention to professionalism, organization, and your customers is outstanding, and I would love for you, as a group, to be able to break through the often restrictive set-up that slows down design and user experience innovation. With much respect and gratitude, I wish you much prosperity in this New Year.

Vorteile:

Your offering has the best value for the money. The customer support is wonderful, second to none. The constant attention to upgrades - and that you plan them ahead - shows incredible organization and constant dedication to your customers and to your product. The features are very robust. It shows that you are really listening closely to your customers' requests - perhaps better than any competitor out there - and responding to them! I do believe that it is possible to offer robust features in a more simplified and intuitive way. The longevity of several staff members is very impressive, and their dedication to problem-solve with and remember their customers' specific needs and preferences is VERY impressive. I have felt that on several occasions. When asked if I'd recommend Club Express to others, I want it to be a 10 based on how outstanding you are for the reasons above. Yet, the feedback I receive from many of our members - and the amount of volunteers' time for the learning curve - makes it difficult to recommend it to other organizations' executives when they may not have the same level of volunteer support. Make your site more intuitive and efficient and I will gladly recommend you to everyone!

Nachteile:

1. Club Express focuses on developing a new function, rather than first on how the user can best experience it. I suggest greater ease and intuition (UI/UX) with feature development. E.g., when the new Events/Calendar functionalities rolled out 1-2 years ago, it greatly increased the complexity (and number of mouse clicks) to set up an event. More features are okay, but should be intuitive and efficient. 2. Your data organization is not conducive to simple, obvious changes. Good, intuitive design does not require the tiny-text prompts that I turn off, but have to do so in the site code. What should be simple changes are stuck behind the organization of how the database was structured. Get rid of the instruction prompts (obvious to modern-day computer users); do not let them affect Chapter Finder and other key functions. Information should be built separate from functionality. 3. More attractive, fully responsive template options 4. Mobile set-up (duplicative efforts) should not be needed and currently degrade for tablet 5. Give us more CSS control; place classes on div's, etc. so that our CSS can target them 6. Member registration MUST be simplified; I detailed a PPT of 20 ways to improve it and was shocked that none of the modifications were possible. 7. If you had a modern-looking, fluidly-flowing app that automatically input information from the website databases (directory and design), then you would rock our world and really step it up in many organizations' eyes. :-)

Robert H.
Secretary in USA
Maritime Wirtschaft, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Easy and Flexible Software

5 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall, we are very happy with everything that ClubExpress provides for us. Their software and services are priced very reasonable, and the administrative tools make it very easy to perform weekly and monthly tasks to manage our members and their interests.

Vorteile:

This software has all the tools necessary to build really great web pages for our sailing club. All the administrative features are available for managing our club members, and all the tools work well to manage our club documents and photos. The membership administration is superb, since it allows our members to manage their own contact information, and profiles. At the same time we can administer all our member subscriptions and activities in one place. Membership renewal is very important for our club, and the ClubExpress administrative features allow us to simplifiy this annual process.

Nachteile:

Only a few hiccups were discovered. Originally we had some difficulty uploading groups of photos into our club's photo albums, but that issue seems to be resolved now. One other frustration is managing our historic documentation. There appears to be no way to view documents online, so members who wish to view an historic document must download the document to their computer. Consequently, we need to shrink the size of our documents, by dividing them up into smaller categories. That way the smaller documents are quicker to download, while our larger documents take much more time to download. We find this to be somewhat cumbersome with current technology.

Neal B.
President, Board Member in USA
Luft- & Raumfahrt, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Reduces Club Officer Work and Improves Member involvement

4 vor 2 Jahren

Kommentare: The decision to move our web presence to ClubExpress has been good. Our group is small so cost was a concern but the overall ease of membership renewals and ease of updating content makes up for it. Plus the ability to have events that can be paid and registered all through our website has been a huge improvement and has allowed the website to bring in enough new funds that it has displaced the costs.

Vorteile:

THe software is stable, relatively easy to use and has the functionality that are needed for a non-profit organization or club. Overall the tool is a great solution. I don't have to spend hours updating a CMS system and no longer have to worry about hackers attacking my site and having to fix/rebuild it. The support staff is excellent and know their product and its capabilities very well.

Nachteile:

Some of the interfaces are a little klugey to use. They are constantly improving them however. There are some limitations to what can be done in terms of customization and tailoring the workflow and overall appearance of the site. Nothing that is a showstopper, but it has slowed us down a couple of times. I do wish they would update some of the templates and have more responsive options.