Wer verwendet Mindbody?

MINDBODY bedient und unterstützt weltweit kleine, mittlere und große Salons.

Was ist Mindbody?

Die MINDBODY Salon-Software wurde entwickelt, um dir zu helfen, deinen Salon zu verwalten und zu erweitern, von der Rezeption bis zum Stuhl und überall dazwischen. Mit einem leistungsstarken Toolset kannst du Termine planen, Zahlungen sicher abwickeln, Erfolge verfolgen, Stylistenpläne verwalten und mit automatischen Terminerinnerungen verhindern. Darüber hinaus wird eine fortschrittliche Suite mit integrierten Marketingfunktionen neue Kunden anziehen und bestehende Kunden ansprechen. Genieße mehr Zeit, um dich auf das zu konzentrieren, was du liebst. Fordere noch heute eine kostenlose Demoversion an.

Mindbody – Details

Mindbody

http://www.mindbodyonline.com

Gegründet 2000

Mindbody – Kostenübersicht

Mindbody bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Mindbody ist ab 129,00 $/Monat verfügbar.

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Mindbody video
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Startpreis

129,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Mindbody Funktionen

Club Management Software
Abrechnung & Rechnungsstellung
Besuchermanagement
Inventarverwaltung
Marketing-Management
Mitglieder-Portal
Mitgliedschaft-Management
Mobiler Zugriff
Online-Buchungen
Team-Management
Veranstaltungsmanagement
Verfolgen der Teilnahme
Verkaufspunkt POS
Website-Management
Zahlungsabwicklung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Inventarverwaltung
Kurs- und Trainingsmanagement
Marketing-Management
Mitarbeitermanagement
Mitgliedschaft-Management
Online-Buchung
Self-Check-in/-Check-out
Veranstaltungsmanagement
Verfolgen der Teilnahme
Vertragsmanagement
Zahlungsabwicklung
E-Mail Marketing
Inventarverwaltung
Kundenprofile
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Mitarbeitermanagement
Termin-Erinnerungen
Terminplanung
Treueprogramm
Verkaufspunkt POS
Wartelisten-Management
Behandlungspakete
Geschenkkarten-Management
HIPAA konform
Inventarverwaltung
Kundenmanagement
Terminverwaltung
Vorher-Nachher-Bilder
Elternportal
Fähigkeiten-Nachverfolgung
Klassenterminplanung
Mitgliedschaft-Management
Online-Anmeldung
Online-Zahlungen
Score-Verfolgung
Team-Management
Veranstaltungsmanagement
Verfolgen der Teilnahme
Wartelisten-Management
Abrechnung & Rechnungsstellung
Anwesenheitsmanagement
Gürtelklassifizierung
Kurs- und Trainingsmanagement
Mitgliederkommunikation
Online-Anmeldung
Studenten-Management
Veranstaltungsmanagement
Verkaufspunkt POS
Abrechnung & Rechnungsstellung
E-Mail Marketing
Geschenkkarten-Management
Kundenmanagement
Mehrere Standorte
Mitarbeitermanagement
SOAP-Notizen
Terminverwaltung
Verkaufspunkt POS
Übungs-Management
Ausschuss-Management
E-Mail Marketing
Gebühren-Management
Mitglieder-Datenbank
Mitglieder-Portal
Mitgliederverzeichnis
Mitgliedschaftsarten
Mitgliedschaftsverlängerung
Veranstaltungsmanagement
Verwalten von Anwendungen
Website-Management
Zahlungsabwicklung
Aufgabenbibliothek
Elektronischer Handel
Ernährungsprogramm
Fitness-Plan
Fitnessbeurteilungen
Verfolgen der Teilnahme
Zahlungsabwicklung
Zertifizierungs-Tracking
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aufgabenbibliothek
Behandlungspläne
Berichterstattung / Analyse
Beurteilungen
EMR/EHR (elektronische Gesundheitsakte)
Fortschritt-Notizen
Für Physiotherapie
HIPAA konform
Mehrere Standorte
Patientenportal
Termin-Erinnerungen
Terminverwaltung
Versicherungsmanagement
Übungs-Management
Kapazitätsmanagement
Klassenterminplanung
Marketing-Management
Mitarbeiter-Management
Mitglieder-Management
Online-Zahlungen
Verfolgen der Teilnahme
Verkaufspunkt POS
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Automatisierte Terminplanung
Echtzeit-Planung
Gruppen-Terminplanung
Klassenterminplanung
Kreditplanung
Mehrere Standorte
Mitarbeitereinsatzplanung
Ressourcen-Planung
Terminplanung
Zimmerbuchungsverwaltung
Angebotsmanagement
Anmerkungen zur Reservierung
CRM
Drittpartei-Buchung
Gruppenreservierungen
Kundenbetreuung
Raten-Management
Reservierung von Akitivtäten
Zimmerbuchungsverwaltung
Inventarverwaltung
Kundenprofile
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Mehrere Standorte
Mitarbeitermanagement
Standvermietungs-Management
Treueprogramm
Verkaufspunkt POS
Wiederkehrende Termine
Inventarverwaltung
Kundenmanagement
Lohn- und Gehaltslisten & Kommissionen
Mitarbeitereinsatzplanung
Terminverwaltung
Treueprogramm
Verkaufspunkt POS
Abrechnung & Rechnungsstellung
Berichterstattung
Klassen-Management
Klassenterminplanung
Kostümmanagement
Kundenmanagement
Mitarbeiter-Management
Online-Anmeldung
Online-Zahlungen
Self-Service Portal
Verfolgen der Teilnahme
Verkaufspunkt POS
Automatisierte Terminplanung
Gruppen-Terminplanung
Kalender-Synchronisierung
Kundendatenbank
Mehrere Standorte
Mobiler Zugriff
Online-Buchung
Online-Zahlungen
Termin-Erinnerungen
Wiederkehrende Termine
Zimmerbuchungsverwaltung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Auftragsmanagement
CRM
Einkauf
Finanzmanagement
Inventarverwaltung
Leistungskennzahlen
Lieferanten-Management
Marketing-Management
Mitarbeitermanagement
Projektmanagement
Terminplanung
Trainingsmanagement
Zeit & Kosten Verfolgung
Inventarverwaltung
Kreditplanung
Mitarbeiter-Management
Online-Zahlungen

Mindbody – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 2.045 Nutzerbewertungen

Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
3,8/5
Kundenservice
3,8/5
Funktionen
3,9/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,6/5
Garrett E.
CIO
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.9.2019

"Learn It and Use It"

Vorteile: I can not state more clearly that Mindbody is the leader in what they do. They have their faults because of the way it was designed originally but they are working on those every day but no system on the market is better. I have a feeling that a couple years from now, they be much larger than what they even are now.

Nachteile: the old design structure of the base platform could use some updates, which they are aware of

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.9.2019
John T.
CEO
Bildungsmanagement, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.4.2020

"MindBody for Music Schools"

Kommentare: Studio automation is always a plus - if you haven't used Auto-Pay, you should really try it. Automated emails are really the best part. For us, it's slow, kind of clunky, and doesn't fit our needs as well as we had hoped. Them withholding our money was definitely the main impetus for our disillusionment.

Vorteile: Integrated billing/scheduling/contractor & staff payroll. Automated email messaging. Automated customer billing. A large variety of services thought to improve retention and conversion. Tech support is very knowledgeable, professional and helpful.

Nachteile: We've been using MB for over 7 years. It was affordable when we started, but has continued to increase in cost. It is now very expensive, by comparison to other offerings. The billing system is extremely complicated to set up and is difficult to train. It's really built for yoga studios, etc., and is not a good solution for music schools. The vast majority of the add-on products they promote are not useful to those that only book recurring appointments, like music schools do. They seem to be designed for pushing individual appointment booking, which is the opposite of what we need. There are constant "improvements" which always add more page loads - when we first started, you could go to any page on the site within 2 clicks. The daily tasks you need are now, all, at least 3 page loads away, if not more. In other words, their improvements always slow us down and don't add any value that we can perceive. The reason we're going to move to something else was cemented this week: On Apr. 1 our Auto-Pays ran like normal. On Apr. 2 they sent us an email informing us that 20% of what they owed us was being held to protect our clients due to changes from the COVID-19 pandemic. We were left scrambling for cash to cover checks we had already written. There was no warning that they were going to short us. They claimed that the "entire processing industry" was doing this, but I can find no evidence that that is true. It looks like they were holding back our money to protect themselves.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.4.2020
Gina B.
Owner
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.7.2020

"Mindbody post virus apocalypse"

Kommentare: In normal times, mb while not perfect is worth the expense. There are a lot of features and you used to be able to call them 24/7. But in the world of covid, it's too expensive and it's even harder to access customer service, the hours are limited and the wait times very long. We put our mb account on hold- which costs $50 a month- you can actually get software for that amount. Pre-covid rating is 4 and now it's a 3

Vorteile: Before the virus hit, I loved Mindbody. The high monthly fee was worth the expense because the software automatically links up with 3rd party vendors like Class Pass and gym pass. Plus nearly every studio is using this software so it's easy to pick up traveling clients or sales via their dynamic pricing option. In short, the subscription is super high but in normal times you get a lot of it in return. This is not the case at the moment. They did offer 1 month subscription relief and 2 if you commit to 2 years but I don't know if we will make it? Most of the support staff is super friendly and helpful.

Nachteile: Given it's many features, the software is sophisticated and not easy to use. Could never figure out the private yoga feature or how to show the studio was being rented so for us not to be able to do this - it was very expensive. Also we were one of the first studios to live stream so we got set up prior =however not all mb reps could accurately advise how to set up. We paid for adverting on fb and google, got many clicks and zero conversions- people kept getting tripped up in mb. A survey indicated over 30% of users had a hard time booking, paying for or accessing live stream classes on mb. I literally spent all day every day troubleshooting with mb reps, instructors and clients. I wonder ho many people we lost that got turned off? We decided to move our live stream and on demand off he platform.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.7.2020
Jeffrey B.
Gym Owner
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    2/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    1/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.1.2020

"MindBody Software Suite with Branded App"

Kommentare: Overall experience was grueling and constantly defeating to my business operations. Joining Mindbody was a poor decision in many facets. The software suite works directly against your business by directing (through email marketing etc.) new members to use the "Non-Branded" app when you already have the Branded App. The Mindbody App sends deals from other fitness studios to your customers via the Mindbody App. This isn't good for retention. If a customer want to skate around your regular member prices, the Non-Branded App offers discounts to your already regular customer (not just new customers), creating instant revenue losses when trying to gain new customers. Customer Care/Service representatives knew less about the MindBody suite than I did since I have used the software longer than the representatives that were supposed to be assisting. The integrated software for payments which ease the use of processing and tracking is a "catch 22". If your card on file for Mindbody payments expires, which happens periodically; MindBody will just shutdown your site and you cannot operate in any capacity or function. No phone call message to let you know. If this happens, you will have an onslaught of fixes because the Mindbody system will disassociate your confirmation phone numbers with your customers and they will no longer be able to confirm appointments. You will have to manually push any missed autopays etc.

Vorteile: The best pert of MindBody was the Branded App. One touch at the fingertips for purchases by the customer.

Nachteile: Constant updates that caused issues for booking, purchasing and retaining customers. My email box was virtually packed with issues that MindBody caused from an update to the app. "A fix to fix the problem caused by the fix for a problem we fixed" could be the Moto!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.1.2020
Megan O.
doctor
Medizinische Praxis, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.5.2020

"my go to for staying active"

Kommentare: this app stays prominently on my phone's home screen because it's just that much of a necessity and it is easy enough to use to stay on top of my classes.

Vorteile: i really love the reach of this app in that so many companies are involved and it's quickly become a kind of search tool of its own to find specific workout facilities or such . i frequently use the map and search feature when traveling to find my go- to styles of studios and i regularly use the app to pay for class and passes for my favorite hometown studio. very easy to see class schedules to have multiple different payment options and to keep track of the classes you've gone to in the past.

Nachteile: i love that the home screen shows my favorites but i don't that it doesn't take me to my favorites' home page but instead their schedules and there is no easy way to get from the schedules to the home page to lets say purchase a class pass instead of booking a specific class. to do this i have to click through several pages from the home screen to eventually get to this goal.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.5.2020