HRweb

HRweb

von HRweb Software

Wer verwendet HRweb?

Unternehmen mit 10 bis 20.000 Mitarbeitern.

Was ist HRweb?

HRweb automatisiert HR-Prozesse, mit denen du deine Mitarbeiter effektiver verwalten kannst. HRweb umfasst das Tracking von Mitarbeiterinformationen, Abwesenheitszeiten/Urlaub, Zeiterfassung/Zeitplanung, Mitarbeiterrezensionen, Personaleinstellung (mit Bewerber-Schnittstelle), Mitarbeiterverhalten, Training, und ist mit QuickBooks Online INTEGRIERT.

HRweb – Details

HRweb Software

http://www.hrweb.com

Gegründet 2004

HRweb – Kostenübersicht

HRweb bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von HRweb ist ab 39,95 $/Monat verfügbar.

Startpreis

39,95 $/Monat

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

HRweb Funktionen

HR Software
360-Grad-Feedback
Ausfallzeit-Management
Bewerber-Tracking
Einstellungen (Personalbeschaffung)
Entschädigungsmanagement
Leistungsmanagement
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Mitarbeiter-Datenbank
Mitarbeiterprofile
Personalbeschaffungs-Management
Self-Service Portal
Verwaltung von Unterstützungsleistungen
Zeit- und Anwesenheitsmanagement
360-Grad-Feedback
Anpassbare Vorlagen
Benutzerdefinierte Bewertungsskalen
Beurteilungen der Kompetenzen
Bewertungszyklen tracken
Entschädigungsmanagement
Gewichtete Leistungskennzahlen
Individuelle Entwicklungspläne
Kollegen-Bewertungen
Laufende Leistungsverfolgung
Selbsteinschätzungen
Self-Service Portal
Auftragnehmer-Management
Bedarfsplanung
Budgetierung/Prognosen
Fähigkeiten-Nachverfolgung
Lebenszyklus-Management für Mitarbeiter
Leistungskennzahlen
Mitarbeitereinsatzplanung
Personalbeschaffungs-Management
Variable Mitarbeiter
Zeit- und Anwesenheitsmanagement

HRweb – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 43 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,2/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Kundenservice
4,5/5
Funktionen
3,8/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Marishia Q.
Vendor Relations Analyst
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.4.2019

"Keeps good records for employees"

Kommentare: I use this will my PT job and it clocks me in and out, manages how many PTO days or hours I have, and I can check it out without bothering my manager or human resources.

Vorteile: One stop shop for employees to check their PTO, hours for the week, and update their HR information.

Nachteile: This is a successful program that will work with a companies own HR program. Works fine.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.4.2019
Calethia B.
HR Manager
Rechtsberatung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.9.2016

"HRWeb - Detroit"

Kommentare: We have been with ManagerAssistant/HRWeb pretty much from its inception. From those beginning years in now, I have seen it grow from just a time and attendance product to more of HRIS platform with multi-functions. My client manager and my Lead Support Analyst have been very good about resolving any issues or challenges I have encountered using the software. Along with doing some additional training of how the product lines have changed or new ones added.

Vorteile: That it is web-based and pretty easy to use. It's evolving.

Nachteile: The way the reports look.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.9.2016
Erin C.
Director of HR
Automotive, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 16.10.2019

"Have Used for Four + Years"

Kommentare: We brought up concerns and suggestions to the rep (and he "takes them to the development team") but I can't recall one item that has been changed. Next year we will finally be able to move away from this system. We truly hope the developers and the owner will consider the Reporting Module to be designed to properly export. Have such reports be able to be custom created by the user. Readily avaiable reports for Turnover, Headcount, Benefit Summaries/History, Birthdays, FULL EEO-1 click and print,etc. Be able to supply new accounts with proper training DOCUMENTS (manual) and resources, and alert existing users to changes in the system (additions, when it is down for known errors/maintenance), etc.

Vorteile: The customer service rep is fast at responding.
The interface is easy to get around once you learn from someone. Not as intuitive as I'd originally like in an HRIS and had to get assistance for every step.
Proper Mobile app was added during the 4 years and you are just now able to download docs to your phone from it.
Has many modules to track: employee data, attendance, reviews, goals, incidents, training, recruitment, expenses.

Nachteile: Implementation was extremely difficult, does not sync with all Quikbooks. No guidelines offered on the best way to load information so a ton of double work (and no fast load dump from excel into the system when we did it).
We tried to use the recruitment feature but it was more of a time suck and prohibited applicants from easily applying leading to a decrease.
No HOW TO's available for how to do anything in the system so we were left to figure it out, constantly reach out to the support rep to walk through anything and everything, and then create our own training documents showing managers and employees across our 10 locations how to do things as simple as "request time off".
Things will be added or changed but they don't notify you of these things. Could be a great feature that you stumble on a long time after it was implemented. Or something doesn't work how it used to and that's because it was altered.
Biggest Issue: Even after 4 years of being with HRWeb, their reporting features are detrimental to the entire package. With so many reports needing to be pulled with customized information for managers/board members/legal reporting requirements,etc., you will have to rely on your own payroll system to hopefully be able to get you that. We had to pay a (hefty) fee for any custom report we needed, because none of them export to a true .cvs file (or workable excel file). They merely show you the information in the same picture type form that you see on the screen.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 16.10.2019
Chuck S.
VPHR
51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.9.2016

"HRWeb @ Securitec"

Kommentare: The transition from the old database Manager Assistant was smooth. Support through the process and since we started using the product has been excellent.

Vorteile: The online tool has been a big upgrade for the business here. Being able to see, in real time, who is on the clock, and for our team members to be able to clock in at their work station has been extremely helpful in running the business here.

Nachteile: I would REALLY like to be able to search and run reports based on parameters I set. Having to use the pre-set reports is cumbersome at best. There is no change tracking, we have more than one administrator and when someone makes a change we should be able to see WHO made it and when.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.9.2016
Jason H.
Finance Officer
Non-Profit-Organisation Management, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.12.2016

"Awesome Tool - Great value of Money"

Kommentare: Extremely satisfied with implementation, training, support and ease of use. Would recommend to any enterprise looking for an attendance software. Time off request function is excellent!

Vorteile: It answered the needs of our organization.

Nachteile: Some limitations in the request for leave section. Would be awesome to be able to use it "Addition" of time also. Example approval of manager needed for employees to make overtime.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.12.2016