Was ist ServiceChannel?

Kommunikationsverwaltung und Konfliktbewältigung für Einzelhändler und Restaurants.

Die Verwaltung mehrerer Einzelhandelsstandorte erfordert koordinierte Planung, Kommunikation und Ausführung, um die effektive Implementierung von betrieblichen Unternehmensstrategien sicherzustellen.

Big Sky Technologies bietet ein fortschrittliches Kommunikations- und Problemverwaltungssystem zum Erfassen, Verfolgen, Verwalten und Lösen von Problemen, die sich auf Einzelhandelsbetriebe mit mehreren Standorten auswirken.

Wer verwendet ServiceChannel?

Führende Einzelhandel-, Restaurant-, Convenience- und Lebensmittelmarken. Spezifische Funktionen: Facility-Management, Gebäudeverwaltung, Immobilien, Betrieb, Finanzen und Banken, Gesundheitswesen, Logistik, Regierung

Wo kann ServiceChannel bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • ServiceChannel
  • Ansässig in New York, USA
  • 1999 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Kanada, Mexiko, Vereinigte Staaten, Vereinigtes Königreich

Sprachen

Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Englisch, Französisch und 8 weitere

Über den Anbieter

  • ServiceChannel
  • Ansässig in New York, USA
  • 1999 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
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Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Englisch, Französisch und 8 weitere

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ServiceChannel

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ServiceChannel Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abschreibungsmanagement
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anlagegegenstand-Management
  • Arbeitsauftragserstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Asset Lifecycle Management
  • Audit Trail
  • Auftragnehmer-Datenbank
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Compliance Management
  • Dokumentenmanagement
  • Drittanbieter-Integration
  • Erinnerungen
  • Facility Asset Management
  • Geräte-Management
  • Inspektions-Management
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Kreditplanung
  • Kundendienst-Historie
  • Lieferanten-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Prädiktive Wartung
  • Qualifikations-Tracking
  • Störfallmanagement
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Versandmanagement
  • Vorbeugende Wartung
  • Wartungsplanung

Alternativen für ServiceChannel

Führe mit BigChange, dem 5-in-1-System für Auftragsverwaltung, ein produktiveres, effizienteres und profitableres Serviceunternehmen.
simPRO ist eine leistungsstarke Softwarelösung für das Außendienstmanagement, mit der Handwerksfirmen den Betrieb rationalisieren und den Gewinn steigern können.
eBASE bietet Bildungseinrichtungen, Kommunen und Unternehmen eine robuste und einfach zu bedienende Software-Suit für Anlagenmanagement.
Die Arbeitsauftragslösung organisiert Serviceanfragen, plant wiederkehrende Aufgaben, verfolgt Ressourcen, Zeit und Materialien und bietet Berichterstattung.
TAG kann mit Tausenden von zufriedenen Kunden eine 15-jährige Erfolgsgeschichte in der Anlagenverwaltung und Wartung vorweisen. Buche eine Demo.
Eine einfach zu bedienende, mobile Wartungssoftwarelösung, mit der du Anlagen, PMs, WOs und mehr einfach verwalten kannst.
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Gerätewartung, Flottenmanagement, Versandplanung, Zeitmessung, Echtzeitberichterstattung, Cloud- und Offline-Fähigkeit.
Collabit Software is the best UK workflow management software. It eases all internal processes in all-size companies.

Bewertungen über ServiceChannel

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,2
Kundenservice
4,4
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
42%
4
45%
3
11%
1
2%
Verifizierter Rezensent
Facilities Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

One stop platform for all your facilities management needs

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Being able to have everything on one platform is a huge time saver especially in this ever changing industry. From work order creation to invoice approval, the system is extremely user friendly. Also the fact that during implementation it is set up specific to your business needs and as things change, you can make changes!

Nachteile:

Implementation process can be lengthy and creating the issues list can be confusing if you don't have a good starting point. You do get set up with an implementation manager who does help guide you through the process.

Mari Clare
Senior Facilities Manager, Canada in Kanada
Einzelhandel, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Excellent Communication Tool

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Excellent. Our account rep [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] is always available to answer questions or help us with optimizing our work flow. The system has greatly increased our ability to prioritize and focus on the issues that will move the needle.

Vorteile:

Keeping hundreds of work orders time stamped and name stamped. This allows for clear accountability for my team and direct communication with the store staff. All information is stored in one WO and photos/videos can be uploaded to allow for context. Managing expectations is much easier with the missed ETA alerts and I can easily see where my team needs to focus their efforts.

Nachteile:

The PM module is still clunky and doesn't really fit our requirements entirely. It's limited in it's capabilities (for example: many of our locations have different frequencies and schedules for cleaning, this cannot be specified in the PM module).

Verifizierter Rezensent
Executive Assistant in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Not at all user friendly when you only need it occasionally

3,0 vor 2 Wochen Neu

Kommentare: My experience has unfortunately been a confusing and frustrating one. I do see the benefits of having a system to track work orders, but I just don't think that it applies to all situations. It's very hard to use from the GC standpoint.

Vorteile:

I like the thought behind it. I think if implemented properly it probably could be a very good tool for managing service/warranty work, but the capacity in which I use it is very confusing. On the plus side, they did offer a training that was about 3 hours long to go in depth into the program and how it should function.

Nachteile:

While the concept behind it is excellent, it doesn't quite apply to how I use it. It was set up by a client of ours to dispatch service work, but as a GC it has gotten confusing since we aren't the ones to actually perform the work. I wish the training had been more specific to if you're a GC or a subcontractor. I also think that the owner training should be a bit more in depth as well because even the client who purchased the software has hit some usage roadblocks when it comes to setting up jobs and which features they actually want us to use.

Regan
Manager of Maintenance in Kanada
Einzelhandel, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great platform to help a multi site operation to move from reaction to proactive style planning

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: SC platform has enabled us to move our repairs and maintenance services from a very reactive to a proactive process. Allowing the team time to truly handle the critical items and continue to drive for process and proactive improvements. We view the SC platform as the 6 AI member of the Facilities Department as it handles the daily needs seamlessly. Savings realized in the first year were able to cover the cost of the SC platform at the 420 locations.

Vorteile:

The product is user friendly for the end user and allows the owner to easily create and adjust as needed. It can truly handle a work orders need from cradle to grave while handling every possible work flow needed for each work order between creation and close out.

Nachteile:

The proposal module needs to have a notes function to ensure that any discussion about potential work is captured in the system; as well the planned maintenance module needs an update to make it more user friendly.

Sierra
Country Facility Manager in Kanada
Einzelhandel, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Excellent

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall my experience is very positive. This is now the 2nd company I've used SC with and I fought to bring them on at my last one before I left - they might still be in talks. It really broadens the scope of FM and really helps drive our efficiency.

Vorteile:

I think one of the things that I appreciate the most about Service Channel is it's constantly evolving. They're always rolling out something new and it's always applicable to what's happening in the industry, not stale data or updates late to solving a problem. They listen, pay attention, predict FM needs and challenges to such a degree that many times if I'm considering a new KPI/vendor communication/report data I check SC first because they've likely thought of it already.

Nachteile:

Sometimes I find a few of the developments feel very US specific- at least at the outset, but the whole team is great about tweaking and editing and even rebuilding something to suit our needs.