SAP Concur

Wer verwendet SAP Concur?

Zu den Kunden gehören sowohl kleine als auch Fortune-500-Unternehmen. SAP Concur bietet die Ausgabenmanagementlösungen, die du heutzutage benötigst und mit der du zukünftig mit deinem Unternehmen wachsen kannst.

Was ist SAP Concur?

SAP Concur führt Unternehmen aller Größen und Stufen über die Automatisierung hinaus zu einer vollständig vernetzten Ausgabenmanagementlösung, die Reisen, Ausgaben, Lieferanten, Rechnungen, Compliance und Risikos umfasst. Das globale Knowhow, branchenführende Innovation und ein dynamisches Ökosystem aus verschiedenen Partnern und Anwendungen ermöglichen umfassende Erkenntnisse, die Unternehmen dabei helfen, Komplexität zu reduzieren und Ausgaben klar einzusehen, sodass sie diese proaktiv verwalten können.

SAP Concur – Details

SAP Concur

http://www.concur.com

Gegründet 1993

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SAP Concur – Preisübersicht

SAP Concur bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.


Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

SAP Concur – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mobile - iOS Native
  • Mobile - Android Native

Training

  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

SAP Concur Funktionen

Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.

Siehe die vollständige Ausgabenmanagement-Software Liste

  • 1099-Vorbereitung
  • Betrugserkennung
  • Cash Management
  • Datenextraktion
  • Duplizierte Zahlungswarnung
  • Elektronischer Zahlungsverkehr
  • Kontenabgleich
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Lieferanten-Management
  • Rechnungsverarbeitung
  • Scheckausstellung
  • Tracking offener Rechnungen
  • Wiederkehrende Zahlungen

Siehe die vollständige Offene Posten Software Liste

  • Belegmanagement
  • Erstattungs-Management
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kosten-Kontrolle
  • Mehrere Währungen
  • Workflow-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung

Siehe die vollständige Reisekostenabrechnung Software Liste

  • Berichterstattung / Analyse
  • Dashboard
  • Echtzeit-Warnungen
  • Erinnerungen
  • Genehmigungs-Workflow
  • Kostenverfolgung
  • Management von Beschränkungen
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Reisebuchung
  • Reservierungs-Management
  • Richtlinien Managemen-

Siehe die vollständige Travel Management Systeme Liste

SAP Concur Alternativen

Mehr Alternativen zu SAP Concur

SAP Concur – Nutzerbewertungen

Alle Bewertungen lesen

Gesamtbewertung

4,2/5

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit 4
Kundenservice 3,9
Funktionen 4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis 4

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Daniel L.
Clinical IT Consultant II/ Project Manager
Medizinische Geräte, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 3.12.2019

"SAP Concur"

Kommentare: overall, I really think this product is great and a huge improvement from our previous tool.

Vorteile: it is easy to upload receipts and match to my expenses, either via image or pdf document.
the mobile app is a life saver for someone that has trouble with keeping receipts.

Nachteile: My only complaint is that you can't apply the same image to multiple expenses. This is especially frustrating when you have to split an expenses.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 3.12.2019
Renaud M.
CCO
Medizinische Geräte, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 6.10.2020

"Fully featured , comprehensive app"

Kommentare: Have been using concur for many years in small or large businesses. Product is relatively easy to use for the amount fo features it has. Very comprehensive. Has evolved nicely.

Vorteile: Full feature, relatively easy to use and integrate.
Nice evolution from the beginning
Good mobile application
Adding features regularly

Nachteile: Can be slow to use
Not always very intuitive
Credit card integration may not be flawless
While using the trip booking system, does not always display all options, hence takes longer than necessary

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 6.10.2020
Rose N.
Full Charge Bookkeeper
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    3 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2 /5
  • Kundenbetreuung
    1 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    1/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 19.5.2018

"Not what was described but useful in some aspects for invoice processing"

Kommentare: It keeps all of our invoices in one place.

Vorteile: Concur keeps all of our invoices in one place and allows all of our teams to review them without the hassle of invoices getting lost in the abyss of never-ending emails. Allows for comments from each user which can be viewed by all who receive the inv. Inv PDF can be downloaded and replaced, Inv extract captures each invoice line in excel which is useful. Duplicate inv. feature works great when OCR gets inv number right. Ability to edit invoices is great and we can see who changed what and the date using the audit trail but we can't export or capture this info.

Nachteile: It takes a min of 2 days to get an inv into the system but often takes longer and has taken up to 8, system often duplicates invoices or does not ever show up even though we get confirmation so we can't have them sent directly to concur, OCR sftw is not good, requires manual review. PO's don't work if you have to revise them. PO import also doesn't fully work and retains old info after updated. Thus PO/inv matching is useless. Does not offer inv. tracking so we still manually track them. No way to determine inv time w/ each employee or turnover time in a rept or export due to "system limitations." No useful/functional reporting. Auto routing does not work on project basis so we must manually route. No way to capture approvals w/ inv so we must screenshot every one and attach to PDF download. Can't use approval flows for projects and have to approve through comments and manually route. Employees can't see invoices after passing them to next person so finance still has to manually send copies upon request. System offers restrictions but all employees can access and change these settings eventhough they are not set as an admin and are supposed to have restrictions, which means they could bypass final review by accounting. Employees often chance currency type for other countries not knowing we pay in USD only, we can't lock this so the export fails if we don't catch it and finally; it took almost 4 months to get up and running w/ concur so we didn't even get to use free trial.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 19.5.2018
Jennifer J.
Finance & Operations Manager
Non-Profit-Organisation Management, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 8.9.2020

"Significantly Reduced Company's Risks"

Kommentare: Overall, the system is great for what we wanted to do (made the whole payments process more streamlined, reduces risks, provides audit trail, etc.) and at a great price point with great support!

Vorteile: Relatively simple to set-up (incl. expense accounts, users, ACH, etc.). The implementation team on SAP Concur was great and made sure we have the functions we need and provided guidance/training to make sure we know how the system works. Excel integration to our accounting platform, Xero, is relatively easy to manage/process. I haven't looked into the XERO-SAP Connector app, but will do so in the near future. The multi-user approval flow allows invoice owners to input the invoices they are responsible for and then goes to relevant department head for review/approval and finally to senior management for expenses greater than a certain amount -- the process greatly reduces our risk exposure and allows relevant parties visibility into the expenses. Great troubleshooting team that responds quickly and resolves issues on a timely basis.

Nachteile: The application does not allow payments in foreign currency. I was directed to their partner, PaymentsHub, for this, but as of now, I'm still trying to get that system set-up because of issues with the bank.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 8.9.2020
Lashundra C.
District manager
Finanzdienstleistungen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 26.11.2019

"Concur for travel expense"

Kommentare: Being able to load receipts and not having to keep up with them. Recently we have added tripit to it. To make our travel booking easier. It had truly been a great asset to our company.

Vorteile: We use to have to do our expense Report by hand but now with concur the process is done in no time.

Nachteile: The mileage tracker in my opinion still needs a little work.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 26.11.2019