Wir helfen Unternehmen seit 18 Jahren,
bessere Software zu finden

Was ist AutoShop?

AutoShop für Windows ist ein aufgabenbasiertes System, das eine unbegrenzte Anzahl von Aufträgen auf einem Arbeitsauftrag aufteilen kann. Getrennt beantragte und berechnete Aufträge bedeuten bessere Arbeitsauftragsausdrucke für deine Kundschaft. Unabhängig davon, ob du einen schnellen Kostenvoranschlag oder einen vollständigen Arbeitsauftrag erstellst, AutoShop bietet dir fünf verschiedene Möglichkeiten, den Auftrag auszuarbeiten. Auch das Planen ist einfach. Mit dem Drag-and-drop-Planungssystem sparst du Zeit und verminderst deine Arbeitslast. AutoShop verfügt über viele weitere Funktionen, die deine Geschäftsabläufe vorteilhaft ergänzen.

Wer verwendet AutoShop?

Winworks AutoShop hilft unabhängigen Kfz-Werkstätten, Reifenfachgeschäften, Wohnmobil-Servicezentren und Autohändler*innen bei der Erstellung von Arbeitsaufträgen und beim Shop-Management.

AutoShop Software - 1
AutoShop Software - 2
AutoShop Software - 3
AutoShop Software - 4

Du bist nicht sicher, ob AutoShop das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

AutoShop

AutoShop

4,7 (109)
99,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
18
4
4,6 (109)
4,6 (109)
4,8 (109)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
155
14
4,3 (830)
3,9 (830)
4,4 (830)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu AutoShop

mHelpDesk
Am besten bewertete Funktionen
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Mobiler Zugriff
Shop-Ware
Am besten bewertete Funktionen
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Kundendienst-Historie
AutoLeap
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
ARI
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Kundendienst-Historie
AutoRepair Cloud
Am besten bewertete Funktionen
Angebote / Schätzungen
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie
Shopmonkey
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
AutoFluent
Am besten bewertete Funktionen
Angebote / Schätzungen
Kundendienst-Historie
VIN-Suche
R.O. Writer
Am besten bewertete Funktionen
Arbeitsauftragsverwaltung
Kundendienst-Historie
VIN-Suche
Shop Boss
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Kundendienst-Historie

Bewertungen über AutoShop

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
80%
4
14%
3
3%
2
1%
1
3%
Rubinia
Rubinia
Admin in Philippinen
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Automotive, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Autoshop Review

5,0 vor 9 Monaten

Vorteile:

I am glad that we can use this in our small business. It was really a big help.

Nachteile:

As we explore this tool, there's nothing wrong yet with this app.

Ahmed
Auto Shop co-owner in UK
Versorgungsunternehmen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

AutoShop is all you need for your auto repair business

4,0 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: AutoShop has helped my and my father's car repair business keep track of everything business related. It helps with invoicing, inventory tracking and customer details. Perfect for auto repair business!

Vorteile:

It's has a very user-friendly interface, can be used by anyone with little background knowledge. It's the best service to help tracking repairs, technician assignments and customer reviews for your business.

Nachteile:

There is honestly nothing to dislike about AutoShop except that the user interface is too user-friendly that it looks almost out-dated.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Works great until a Windows update

1,0 vor 7 Jahren

Vorteile:

The software does alright over all. It's fully functioning and has many many features. It's better than InvoMax lol

Nachteile:

We were using this software at three of our shops but now we only use it at one. That shop does contract work and we're in no hurry. This software was made for a platform. That platform is Microsoft Windows. It seems that half the time Microsoft updates Windows, Winworks fails to boot up. I believe this issue is largely to do with the Winworks USB product key. Winworks goes to great lengths to make sure that no one is pirating their software but it gets in the way of their software working every day. We have busy shops. If we walk in after a Windows update and Winworks will not boot up, then we are pulling out paper invoices (and hair) and calling the Winworks tech support. It turns our day into a complete mess. Their tech support is understaffed and if their software doesn't work after a Windows update, then every shop running Winworks is calling all at once. Yeah, they'll move you to the front of the line for another. They might even charge you to fix their software that suddenly doesn't run on the platform it was made for. In another word, EXTORTION. Enjoy paper invoices or pay us. We already paid a lot of this program up front only to be charged again and again because they can't make their anti-piracy key work with every Windows update. They even suggested that we not run Windows update. What a terrible suggestion. The security risk isn't worth the trade off. We have used three different invoicing programs over the years. None of them had this issue.

Antwort von Winworks Software

vor 6 Jahren

Thank you for your review. However, this is a review that does not list your name. We would love to make this right, so please reach out to us and we would love to talk about your concerns and address them. Thank You

harold
owner in USA
Automotive, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Best customer support

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: One of the most powerful tools with any shop software is the ability to build kits or canned jobs to save yourself time on the next job.

Vorteile:

This program has been with me for over 10 years. It is quite stable and has more features than I normally use, so it will likely grow with your needs. There are multiple terminals allowed, marketing and follow up options and their customer service is excellent if you run into a question or problem

Nachteile:

Like any system, you are going to need some time to accustom yourself to how it works. But I have usually found it to be fairly intuitive.

Antwort von Winworks Software

vor 5 Jahren

Thank you Harold for your kind words. It is our pleasure to serve customers like you with well running and supported software. All the best to you and your business!

Alfazar
Call center in USA
Geschäftsbedarf & -einrichtung, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

My experience tha i had

5,0 letztes Jahr

Kommentare: I was great that im with this business i learn how to grow my business here very great service highly recommended for everyone.

Vorteile:

All features are impactful product and services was nice highly recommended for everyone awesome service

Nachteile:

There is no missing it's almost perfect you will feel that you are belong to them and they will feel you that you have a value to them

Software gefunden in