MAPCON

MAPCON

von MAPCON Technologies

Wer verwendet MAPCON?

Jedes Unternehmen, das sein Wartungsmanagement vereinfachen möchte.

Was ist MAPCON?

Mapcon Technologies, Inc. verfügt sowohl über ein Lite- als auch ein Pro-CMMS sowie verschiedene erweiterte Module, mit denen du das System optimal an deine Bedürfnisse anpassen kannst. Sie ermöglichen Nutzer*innen die Installation auf ihrem eigenen Server oder sie können sie für dich hosten. Die Softwarepreise basieren auf gleichzeitigen Nutzer*innen anstelle einzelner Lizenzen, wodurch Unternehmen Geld sparen. Mapcon verfügt über alle Funktionen eines typischen Systems und viele andere, wie erweiterte Berichterstattungstools, eine robuste mobile App und viele andere.

MAPCON – Details

MAPCON Technologies

http://www.mapcon.com

Gegründet 1982

MAPCON – Preisübersicht

MAPCON bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für MAPCON findest du unten.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

MAPCON Funktionen

CMMS Software (Computerised Maintenance Management System)
Abrechnung & Rechnungsstellung
Inventarverwaltung
Kalibriermanagement
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Schlüssel & Schloss-Management
Techniker-Management
Vorbeugende Wartung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Inventarverwaltung
Kalibriermanagement
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Schlüssel & Schloss-Management
Techniker-Management
Terminplanung
Verfolgen von Vermögensanlagen
Vorbeugende Wartung
Arbeitsauftragsverwaltung
Aufgabenliste
Einkauf
Erinnerungen
Inspektions-Management
Lieferanten-Management
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Wartungsplanung
Zustandsüberwachung

MAPCON – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 143 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.2/5
Benutzerfreundlichkeit
3.8/5
Kundenservice
4.6/5
Funktionen
4.1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.2/5

Great Software

Bewertet am 29.10.2018
Verifizierter Rezensent
Manufacturing Maintenance Manager
Druck, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The Mapcon software has changed our business and decreased our overall emergency breakdown calls.

Vorteile: Easy to setup and easy for my maintenance staff to use.

Nachteile: Could be easier to jump between windows.

STRIVING FOR EXCELLENCE

Bewertet am 15.11.2016
Dawn W.
Maintenance System Coordinator
Erneuerbare Energien & Umwelt, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: United Wisconsin Grain Producers LLC (UWGP) started using MAPCON in 2005 when production of our facility began. Since this time, MAPCON has become an important key to our day-to-day successes by providing and modifying a maintenance program that meets our ever changing needs. Using MAPCON has allowed UWGP to maximize maintenance records and store pertinent information that can be retrieved quickly. We are able to identify and stock critical parts while keeping an accurate inventory. UWGP also has a valued benefit of scheduling preventative maintenance; which reduces both downtime and maintenance costs. UWGP knows that support for MAPCON is only a call away. By utilizing all the tools available in MAPCON, UWGP has become #1 in plant up-time and #1 in low maintenance costs according to the 2013 Christianson & Associates Benchmarking Reports. UWGP employees are very proud of these accomplishments. This only proves that MAPCON is the heartbeat of the maintenance department. UWGP is always looking to achieve maximum efficiency along with increasing performance. MAPCON is growing right with us. WE ARE STRIVING FOR EXCELLENCE

Vorteile: First of all the customer service. In the beginning I called/emailed a tremendous amount. In time things came easier and I didn't have to call/email as much. Truthfully one day I got an email asking me how I was because he didn't hear from me in a while. Its nice to know they are only a phone call or email away. Mapcon always gets back to me and if they can't at that moment they always send me another email address or phone number. Its nice to know someone always has your back.

Nachteile: Not so much me as the coordinator. I am happy with the software and am always striving to know more and get better at running it. Its the ones that pay the bills and signs my check. I guess the cost is hard to swallow.

Antwort des Softwareanbieters

von MAPCON Technologies an 12.1.2017

Hi Dawn!
We took what you said to heart and have created a LinkedIn Group specifically for MAPCON users. Here is the link: https://www.linkedin.com/groups/8578280

Thanks for the feedback, and we hope to see you posting in the group!
-Heather

Easy set up and use with world class support

Bewertet am 31.1.2020
Randy T.
Computer Technician
Automotive, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I would recommend this product if you have to manage facilities or repair orders

Vorteile: As someone who set up, upgrades and supports the product
I love the support the most.
Once or twice over the years I have had to update the server and getting this product back up was easy. they offer to remote in to assist at no charge.
the developers are in house which makes it special IMO

Nachteile: its java based, java updates can cause issues.
it runs on sql which can put a little stress on a server if it shares resources, but product is light and run tons of other stuff on same box.

Good work management program

Bewertet am 6.12.2019
Aaron C.
Gas Plant Supervisor
Öl & Energie, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: It has been a good software to use in the last 6 years.

Vorteile: The customer service Mapcon offers is excellent. The software allows you to manage your equipment and personnel efficiently.

Nachteile: Very strong learning curve. Not a program you just plug and play. Takes a lot of time to develop.

MAPCON REVIEW

Bewertet am 29.10.2018
Debbie H.
CMMS Coordinator
Kunst & Handwerk, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
2/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I was using a different program in the past and we switched to Mapcon, thinking it would be more powerful. All in all, I have to say it's "6 of one and half a dozen of the other". Although some features are nice to have, the overall user friendliness of the program and the logic of how it should work are still lacking. I think there could be many more improvements done to this system.

Vorteile: I like the ease of the pm scheduling, and the automatic scheduler. So if I am on vacation I know the PM's will still be generated and nothing will be missed. I like the idea of the hand held devices, so that the tradesmen can access their work orders onsite and close them off.

Nachteile: Although the pm scheduling is very handy, the drawback about it is that it won't accommodate a rotating resource schedule. Also, it is is very difficult to schedule pm's that are on a seasonal basis only. Also, I found that if tradesmen are closing out their own work orders, then you can't assign multiple men to one work order, because once that work order is closed by one person, it ends up closed for the other person who is assigned, and then their work order "disappears" on their open list and can get forgotten. So, multiple work orders have to be opened for the same job and assigned individually. Also, the program seems compartmentalized. I should be able to open, edit and close a work order all from the same screen. It's not very user friendly in many aspects.