Was ist ChannelAdvisor?

ChannelAdvisor (NYSE: ECOM) ist eine führende E-Commerce-Cloud-Plattform, deren Aufgabe es ist, den weltweiten Handel zu verbinden und zu optimieren. Seit fast zwei Jahrzehnten hat ChannelAdvisor weltweit Tausenden von Einzelhändlern und Markenherstellern dabei geholfen, ihre Online-Leistung zu verbessern, indem es die Vertriebskanäle erweitert, Kontakte zu Verbrauchern in aller Welt herstellt, Abläufe für Spitzenleistungen optimiert und durchführbare Analysen zur Verbesserung der Wettbewerbsfähigkeit bereitstellt.

ChannelAdvisor – Details

ChannelAdvisor

Gegründet 2001

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ChannelAdvisor – Details

ChannelAdvisor

Gegründet 2001

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Startpreis

Nicht verfügbar
199,00 $/Monat
499,00 $/Monat
79,00 $/Monat

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ChannelAdvisor – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

ChannelAdvisor Funktionen

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgabenmanagement
  • Auftragsmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandskontrolle
  • Bestandsverfolgung
  • Bonus-Management
  • Chancenmanagement
  • Content-Management
  • Daten-Import / -Export
  • Datensynchronisation
  • Drittanbieter-Integration
  • Dynamische Preise
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Zahlungen
  • Inventarverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kampagnenmanagement
  • Kanal-Analytik
  • Kanalmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leadmanagement
  • Leistungskennzahlen
  • Multi-Channel-Vertrieb
  • Multichannel-Management
  • Multichannel-Marketing
  • Online-Buchung
  • Partner-Portal
  • Partnermanagement
  • Pipeline-Management
  • Preis- / Margen-Management
  • Produktkatalog
  • Provisionsmanagement
  • Rabattmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • Verfügbarkeit-Management
  • Verkaufsberichte
  • Vorlagen-Management
  • Workflow-Management
  • Zimmerbuchung

Siehe die vollständige Channel Management Software Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Vorlagen
  • Auftragsabwicklung
  • Auftragsmanagement
  • Auftragsverfolgung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Bestückung
  • CRM
  • Content-Management
  • Datensicherheit
  • Datensynchronisation
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Daten
  • Einkaufswagen
  • Einzelhandel-Lagerverwaltung
  • Elektronische Zahlungen
  • Inventarverwaltung
  • Kampagnenmanagement
  • Kanalmanagement
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenaufträge
  • Kundenkonten
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mehrere Geschäfte
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Mobiler Zugriff
  • Multichannel-Management
  • Multichannel-Marketing
  • Produktdatenmanagement
  • Rabattmanagement
  • Retourenmanagement
  • Review Management
  • SEO-Management
  • Social-Media-Integration
  • Treueprogramm
  • Umsatzentwicklung-Analyse
  • Versand-Management
  • Vorlagen
  • Vorlagen-Management
  • Website-Management

Siehe die vollständige Onlineshop Software Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Berichte
  • Auftragsmanagement
  • Barcode / Tickets scannen
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsführung
  • Bestandsnachfüllung
  • Bestandsoptimierung
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • CRM
  • Datensynchronisation
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeitüberwachung
  • Einzelhandel-Lagerverwaltung
  • Elektronische Zahlungen
  • Geschenkkarten-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenaufträge
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Lagerhaus-Management
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Mitarbeitermanagement
  • Offline-Zugriff
  • Prognose
  • Provisionsmanagement
  • Rabattmanagement
  • Retourenmanagement
  • Treueprogramm
  • Umsatzentwicklung-Analyse
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufspunkt POS
  • Versand
  • Versand-Management
  • Waren-Management
  • für den Einzelhandel

Siehe die vollständige Software für Einzelhandel Liste

ChannelAdvisor Alternativen

Mehr Alternativen zu ChannelAdvisor

ChannelAdvisor – Erfahrungen

Alle 55 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
3,8
Benutzerfreundlichkeit
3,6
Kundenservice
3,3
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,2

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
20
4
21
3
3
2
6
1
5

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Kristyn M.
Kristyn M.
SA Lead
Unterhaltungselektronik, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 23.8.2018

"BlueBoard = Love"

Kommentare: Overall, I've had nothing but an awesome experience with BB, it's made my morning so much easier and more reliable and I've gotten so many new people at our company using it now, thanks to the CES visit we had from you this year. Thank you all, so much!

Vorteile: BlueBoard has not only changed the way I monitor MAP pricing online, but has also reinvented the way our Marketing Team can see product reviews from customers and allows our sales guys to see whether product are well stocked enough. It's amazing!

Nachteile: There are quite a few updates that happen, which is great, but I wish that there was a pop-up mini tutorial each time something changed to show me how to manage my page the new way. For example, I spoke with customer rep. this morning (he's the best!) and had to ask him where to find a group of filtered products I had set up because the filter aspect of BB had changed.

Antwort des Softwareanbieters

von BlueBoard.io an 28.8.2018

Hello Kristyn, thank you for your super nice comment!
We're glad we could steer your workflow towards more productivity.
We'll strive to better communicate about our frequent updates to make sure no one gets lost!

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 23.8.2018
Moshe D.
Director
Einzelhandel, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 20.9.2019

"Powerful software but Expensive and hard to learn"

Kommentare: The software is built with a long term vision but they should make it more affordable by offering it at a lower price to more customers. They also need to provide more guidance in the best way to implement the software

Vorteile: Very customizable, has a beautiful interface, and is built with powerful features including rules, look up lists, limitless product attributes, data mapping, and more. Also has great features for each marketplace, including Amazon Advertising with automatic bidding and rules, repricing, a price gird which shows your price and competitors offer and your sales history which is great for monitoring your competitors in one dashboard

Nachteile: TONS of setup work. I spent almost a year setting up all the different features and rules for my business. Zero guidance is provided on best way to setup your system. support is slow, sometimes taking 3 days to respond to a ticket. help pages are not detailed. product is way more expensive then cheaper alternatives such as Ecomdash.
They dont have an easy way to integrate with quickbooks or other accounting software, SellerCloud does.

Antwort des Softwareanbieters

von ChannelAdvisor an 25.9.2019

Moshe,
Thank you for this valuable feedback. We're glad to hear that you found a solution with ChannelAdvisor that allowed your business to excel. We know you have a choice, and we want you to know we appreciate the chance to work with you.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 20.9.2019
Bill U.
Bill U.
Owner
Einzelhandel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    1/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 24.8.2021

"Think twice before using ChannelAdvisor"

Kommentare: Once you get through the onboarding and support issues the software runs great. The cost starts to drain you after a few months, and you start to question yourself for getting into a 2-year contract. When my contact finally ended, I was paying over $2K a month. When my contract was up, they really didn't want to renegotiate. They just wanted to sign me up for another two years. It seems like the business model is to sign you up for two years and get as much out of you as they can with onboarding cost, monthly fees, and 2-3% of your revenue. ChennalAdvisor is a public company and to continue to show strong margins they just as well have you leave and bring on another newbie.

Vorteile: There is no doubt that ChannelAdvisor has some of the best software on the market which makes it very tempting. The software has a ton of functionality (Most you'll never use). It supports a lot of marketplaces and the mapping for those marketplaces is great. Built in Auto Pricer and a lot of other features.

Nachteile: Cost!!! Contracts!!! No Support!!!
No phone support.
Waiting days for email support.
No help with onboarding unless you pay thousands
They lock you in with a Long Contract I really don’t feel comfortable with and can't get out of.
Crazy High monthly fees.
When your revenue gets to a predetermined amount, they start to take a percentage of revenue on top of the monthly fees.
The software is really complicated and most of the time it requires some level of support that's nonexistent. You may have to wait days to get a question answered and most of the time they will just send you to a help page link.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 24.8.2021
Randy B.
Owner
Möbel, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 19.1.2018

"Good software but not the best company"

Kommentare: All in all it is good software but not the best company to work with.

Vorteile: CA is probably the best solution in the marketplace for sellers wanting to offer goods on multiple marketplaces. The software is comprehensive and relatively easy to learn and use. It is also stable with few day-to-day problems.

Nachteile: It is also the most expensive solution out there (by far) and they require a one year contract. In addition, they are not easy to break away from when the contract expires. They continued to charge us even after our contract expired and forced us to go through our bank and credit card company to recover the extra charges. We also found them very inflexible. You pretty much have to accept it is their way or the highway.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 19.1.2018
Cynthia Q.
MultiChannel Marketing & eCommerce Director
Einzelhandel, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 26.11.2019

"If you sell on more than one marketplace, you need this software"

Kommentare: We needed to solve a labor issue of trying to post a product/SKU on multiple different marketplaces without having to go to each one and use their particular interfaces.
Channel Advisor simplifies all of that, and allows us to mainstream our postings from a central repository.
Also, CA manages inventory across all channels, so you don't run the risk of overselling.
Built in repricing tools let you automatically adjust your pricing to match marketplace trends and win the sale within your guidelines. Business rules let you be as complex as you want in defining those guidelines. Overall, this is an extremely robust (and scale-able) system that allows you to customize and manage listings, pricing, inventory and more from one place.

Vorteile: Incredible versatility, allowing us to list a large catalog of products across multiple marketplaces with minimal effort.
Centralized and customizable product data management allows for maximum exposure with minimum labor.
CA keeps up with all the latest requirements and mapping changes from each marketplace, so you don't have to.

Nachteile: My only con for this software isn't the software itself - it's the support.
Support requests can take a long time to get addressed/resolved. Almost all have to be escalated, which takes days if not weeks.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 26.11.2019