Was ist SurveyMonkey?

Ermöglicht es jedem, professionelle Online-Umfragen schnell und einfach zu erstellen.

Wer verwendet SurveyMonkey?

Fachkräfte für Kundenerfahrung, Personalwesen, Marketing, IT und professionelles Wachstum und alle, die wissen möchten, was ihre Zielgruppen, Mitarbeitenden oder Verkaufsaussichten wollen, brauchen und erwarten.

SurveyMonkey – Details

SurveyMonkey

Gegründet 2009

SurveyMonkey Preis

Startpreis:

25,00 $/Monat
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Ja, Gratisversion verfügbar

SurveyMonkey bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von SurveyMonkey ist ab 25,00 $/Monat verfügbar.

SurveyMonkey – Details

SurveyMonkey

Gegründet 2009

SurveyMonkey – videos und Bilder

Videos zu SurveyMonkey
SurveyMonkey Software - 1 - Vorschau
SurveyMonkey Software - 2 - Vorschau
SurveyMonkey Software - 3 - Vorschau

SurveyMonkey – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Android (mobil)
  • iPhone (mobil)
  • iPad (mobil)

Training

  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

SurveyMonkey Funktionen

  • 360-Grad-Feedback
  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anonymes Feedback
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Fragen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Benchmarking
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Beurteilung der Kompetenzen
  • Beurteilung-Management
  • Bewertungen
  • Bewertungsauswahl
  • Dashboard
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Email-Einladungen und Erinnerungen
  • Engagement-Tracking
  • Erinnerungen
  • Feedback-Management
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fragenkatalog
  • Gutachten-Verlauf
  • Individuelle Entwicklungspläne
  • Kompetenzmanagement
  • Kontinuierliches Feedback
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungsbeurteilung
  • Leistungsmanagement
  • Management von Performance-Auswertungen
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiter-Onboarding
  • Mitarbeiter-Self-Service
  • Mitarbeitermanagement
  • Mitarbeiterportal
  • Mitarbeiterprofile
  • Pulsbefragungen
  • Selbstbeurteilung
  • Self-Service Portal
  • Trainingsmanagement
  • Umfragen & Feedback
  • Vorlagen-Management
  • Zielsetzung / Nachverfolgung

Siehe die vollständige 360-Grad-Feedback Software Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Fragen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Datenanalyse-Werkzeuge
  • Datenvisualisierung
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Verteilung
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Einmalige Anmeldung
  • Engagement-Tracking
  • Feedback-Management
  • Fragen-Verzweigung
  • Fragenkatalog
  • Gamification
  • Kommentare / Notizen
  • Kommunikationsmanagement
  • Konditionale Logik
  • Kundenspezifisches Branding
  • Live-Ergebnisverfolgung
  • Mehrere Fragetypen
  • Mehrsprachig
  • Online-Umfragen
  • Präsentations-Streaming
  • Präsentations-Tools
  • Pulsbefragungen
  • Q&A Management
  • SMS-Umfragen / -Abstimmungen
  • SSL-Sicherheit
  • Social-Media-Integration
  • Telefonumfragen
  • Umfragen & Feedback
  • Umfragen/Abstimmungen
  • Unterstützt Audio/Bilder/Videos
  • Verzweigungslogik
  • Vorlagen-Management
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zusammenfassende Berichte
  • interaktive Inhalte

Siehe die vollständige Befragungssoftware Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bewertungen
  • CRM
  • Chat / Messaging
  • Dashboard
  • Datenvisualisierung
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeitüberwachung
  • Empfindungsanalyse
  • Engagement-Tracking
  • Etikettierung
  • Feedback-Management
  • Kampagnenmanagement
  • Kommunikationsmanagement
  • Kundenerlebnis-Management
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Live-Chat
  • Mehrsprachig
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Multichannel-Datenerfassung
  • Multichannel-Management
  • Negatives Feedback Management
  • Prädiktive Analytik
  • Social-Media-Integration
  • Suchen / filtern
  • Textanalyse
  • Trend-Analysen
  • Umfragen & Feedback
  • Visuelle Analytik
  • Widgets
  • Wissensmanagement
  • Workflow-Management
  • Überwachung

Siehe die vollständige CEM Software (Customer Experience Management) Liste

  • 360-Grad-Feedback
  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Fragen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Berichterstattung über Anrufe
  • Bewertungen
  • CES-Umfragestruktur
  • CRM
  • CSAT-Umfragestruktur
  • Chat / Messaging
  • Customer Journey Mapping
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Empfindungsanalyse
  • Engagement-Tracking
  • Etikettierung
  • Feedback-Management
  • KI/Maschinelles Lernen
  • Kommentare / Notizen
  • Kundendatenbank
  • Kundenerlebnis-Management
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungskennzahlen
  • Mehrsprachig
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • NPS-Umfragestruktur
  • Prozess-/Workflow-Automatisierung
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Social-Media-Integration
  • Suchen / filtern
  • Trend-Analysen
  • Umfragen & Feedback
  • Visuelle Analytik
  • Vorlagen-Management
  • Widgets
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Überwachung
  • Überwachung der Beschwerden

Siehe die vollständige Kundenzufriedenheit Software Liste

  • 360-Grad-Feedback
  • API
  • Aktionsmanagement
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Fragen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Benchmarking
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Chat / Messaging
  • Content-Management
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Einmalige Anmeldung
  • Engagement-Tracking
  • Erinnerungen
  • Feedback-Management
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fragenkatalog
  • Gamification
  • Kommentare / Notizen
  • Kommunikationsmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungsbeurteilung
  • Leistungskennzahlen
  • Leistungsmanagement
  • Mitarbeiter-Bonusprogramme
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiter-Onboarding
  • Mitarbeiteranerkennung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mitarbeiterportal
  • Mitarbeiterprofile
  • Mobiler Zugriff
  • Negatives Feedback Management
  • Pulsbefragungen
  • Suchen / filtern
  • Trainingsmanagement
  • Umfragen & Feedback
  • Visuelle Analytik
  • Zielmanagement
  • Zielsetzung / Nachverfolgung

Siehe die vollständige Mitarbeiter Engagement Software Liste

  • 360-Grad-Feedback
  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anonymes Feedback
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Fragen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bewertungen
  • CRM
  • Datenvisualisierung
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Empfindungsanalyse
  • Erinnerungen
  • Feedback-Management
  • Fragen-Verzweigung
  • Fragenkatalog
  • Kommentare / Notizen
  • Konditionale Logik
  • Kundenerlebnis-Management
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mehrsprachig
  • Mobile Umfrage
  • Multi-Channel-Vertrieb
  • NPS von Kunden
  • NPS von Mitarbeitern
  • NPS-Umfragestruktur
  • Negatives Feedback Management
  • Pulsbefragungen
  • SSL-Sicherheit
  • Segmentierung
  • Social-Media-Integration
  • Suchen / filtern
  • Textanalyse
  • Textfelder
  • Trend-Analysen
  • Umfragen & Feedback
  • Vorlagen-Management
  • Webseitenintegration
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Widgets
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige NPS-Software Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Fragen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Antwortraten
  • Antwortvalidierung
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Datenanalyse-Werkzeuge
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Email-Einladungen und Erinnerungen
  • Engagement-Tracking
  • Feedback-Management
  • Fragen-Piping
  • Fragen-Verzweigung
  • Fragenkatalog
  • Konditionale Logik
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mehrsprachig
  • Mobile Umfrage
  • Multi-Channel-Vertrieb
  • Offline-Antwort-Sammlung
  • Pulsbefragungen
  • SSL-Sicherheit
  • Social-Media-Integration
  • Suchen / filtern
  • URL-Anpassung
  • Umfragen & Feedback
  • Umfragenerstellung
  • Unterstützt Audio/Bilder/Videos
  • Verzweigungslogik
  • Visuelle Analytik
  • Vorlagen-Management
  • Website-Intercept-Umfragen
  • Zufälligkeitsanordnung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Umfragetools Liste

SurveyMonkey Alternativen

Mehr Alternativen zu SurveyMonkey

SurveyMonkey – Erfahrungen

Alle 8.720 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,3
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
5.684
4
2.521
3
413
2
67
1
35

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >10.001
Andrew K.
Andrew K.
Chief Operating Officer
Internet, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 4.2.2021

"Easy and Cost Effective"

Kommentare: Overall, I highly recommend Survey Monkey for quick and easy survey creation. Even at the free version level, there are a variety of quality features that will make this program very useful for both collecting and analyzing data. The interface is incredibly user friendly, and when used in tandem with the mobile app, this product is very convenient and effective for basic survey needs.

Vorteile: The Survey Monkey platform gives you a variety of ways to customize your surveys, including multiple choice, short answer, and true/false. It also allows you to easily duplicate previous surveys so that you are not re-creating templates you wish to use regularly. The platform also provides excellent analytics for reviewing responses and trends so that you can better understand and track the results of your surveys. The option to make surveys anonymous is also extremely beneficial for more sensitive topics. The best part is, all of this functionality is available through the free version of the platform. The mobile app is also incredible accessible and easy to use.

Nachteile: The ability to truly customize your survey (logs, fonts, footers, etc.) is strictly reserved to paid subscriptions. The free version of the application gives you up to a maximum of 10 questions, so unless you want to pay the monthly fee, your surveys need to be very concise. For business use, a monthly subscription requires a minimum of three users at $25 per user. This cost adds up quickly, so unless you are implementing surveys very regularly, you may not see the full value.

In Betracht gezogene Alternativen: Typeform

Gründe für den Wechsel zu SurveyMonkey: The free version had a majority of the features we need to periodic use.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 4.2.2021
Alex N.
Systems Analysis
Bau, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 23.9.2021

"Advance Survey creation and collection software at a reasonable price"

Kommentare: SurveyMonkey met our required needs, which was running a semi-anonymous internal survey for approximately 100 employees. The survey in question was large enough that it could potentially take up to an hour to complete and we were able to make full use of the built in skip logic to allow the submitters to avoid entire sections that did not apply to them. The cost was also extremely reasonable for what was being offfered.

Vorteile: SurveyMonkey offered all of the features our company required in order to run a employee supervisor satisfaction and evaluation survey at a reasonable price. Our primary requirement was the ability to run the survey semi-anonymously so that we could track who responded to the survey without linking response data to a particular submitter and SurveyMonkey handled this perfectly. Additionally the ability to use survey logic allowed us to design the survey in such a way as to save the submitters time by not exposing them to portions of the survey that were irrelevant to their position/location/circumstances. The pricing model was extremely flexible which was a huge benefit as we only needed to run a few small surveys over the period of a single month, so not being required to sign up for a year saved us a significant amount of money.

Nachteile: While most of the features are easy enough to use that a none technically included user could handle most of the creation, issuing, and analyzing process there were some areas that required our IT personal to provide advice and assistance. Mostly this was due to the language used to describe certain features not being intuitive enough. While most things were very straight forward the skip logic and collector logic required some experimentation in order to fully determine how they would behave since we found the descriptions to be to ambiguous.

In Betracht gezogene Alternativen: Google Forms, Microsoft Dynamics SL und SoGoSurvey

Gründe für den Wechsel zu SurveyMonkey: SurveryMonkey offered the best compromise between price and features for us. The survey that was being run was a employee evaluation of their supervisors and thus our human resources needed to make sure that every employee only submitted the survey once, but also that the information submitted could not be linked back to a particular employee so that they would not have to worry about facing retaliation from a supervisor over their feedback. Traditionally we have used paper survey to accomplish this but decided to attempt to use a more high tech approach to reduce data entry times on both the submitters part and on human resources who would need to manually enter the results into a excel sheet. Free solutions such as Microsoft and Google forms could have met our needs in terms of survey creation but did not offer a robust enough collection solution to ensure both anonymity and user verification. Since our company has extremely limited needs for running survey's more expensive solutions such as SoGoSurvey and Microsoft Dynamics were also quickly removed from consideration. SurveyMonkey provided us with the ideal middle point of price and feature to meet our needs.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 23.9.2021
Verifizierter Rezensent
Artist
Marketing & Werbung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 9.3.2021

"Unsure Who To Blame ..."

Kommentare: The idea behind digital survey taking is incredible, tech does soooo much for the modern world, but when it comes to surveying, marketing, or attempting to do any type of consumer data collection for means of attaining any type of accurate analysis, I dont know if we will ever have a model for selecting candidates that actually benefits and represents a person or company in the totality which we are seeking. The human psyche is astronomical, our decision making process is based on so many different factors that often contradict, none the less its still right, and sometimes wrong. In saying that, the ease of use is incredible, implementation and all things office & "paperwork" are a breeze, however I don't know if it would have been worth it financially to keep it around. Also the time it takes our staff to sort through the data and try to create a system for receiving more accurate results based on the information we seek is outstanding. Most people do not have the time that it takes to complete an in depth questionnaire without some sort of compensation. It will take a while to create a system that returns the results we seek, and that is assuming the survey taker is HONEST!!! Truly incredible. A huge task if you use the software for anything other than entertainment.

Vorteile: Ease of use, functionality for simple tasks or very basic data collection. Price. Easy to understand dashboard, mostly user friendly.

Nachteile: Results were not quite what we were seeking, and it wasn't until we used the software on our own did we find out the complexity behind receiving accurate data. We were being phased out when we shouldn't have been and took some time to figure out that maybe the problem lies behind what we are geared towards, the data we seek, and the problems we try to solve for people. Data collection dependent on societies psyche or judgement forming depends on so much, mostly their ideas and experiences in their reality, which may be wildly different than others, based on the same or different factors. So long story short our results were not what we were seeking and its extremely time consuming creating a model for accurate questioning.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 9.3.2021
Shaun D.
Organizational Development Manager
Immobilien, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 31.8.2021

"The original easy to use tool, now with a ton more features and functionality."

Kommentare: Overall SurveyMonkey is still our go-to tool for measuring employee experience and receiving feedback, while the simple visualizations of our data has proven to be a big bonus in analyzing the data to make decisions around which actions to take to action the data.

Vorteile: The SurveyMonkey tool has evolved from its original format to grow exponentially in the number of features it offers, but has maintained its core value proposition which has always been ease of use. Understanding the layout and how to build surveys is easy and straightforward, and a quick search of the help materials can explain more intricate functionality that you may want (such as customization and survey logic.)
From there SurveyMonkey has evolved to include excellent dashboards to visually display and share the live survey results with others. This feature is especially useful for providing senior leaders insight into the data without having to send around static documents that may change as more responses are received.

Nachteile: The licensing and pricing structure can initially be confusing and the way individual user data is stored makes it difficult to move from multiple small accounts to a large enterprise account without a lot of consolidation work.

In Betracht gezogene Alternativen: Qualtrics EmployeeXM

Gründe für den Wechsel zu SurveyMonkey: Ease of Use. Dashboard Visualizations. Variety of options to send surveys. How customizable it is.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 31.8.2021
Satya M.
Technical Architect
Informationstechnologie & -dienste, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 8.9.2021

"Best Survey tool available in the market."

Kommentare: Overall experience in side organization is awesome because in Organization we know each other so we can easily use this to know the views and their report.

Vorteile: The Import and Export tool for the analytics. It supports wide variety of format and most famous one is XL which can be easily filtered out and can be written script on it to automate the stuff.

Nachteile: It doesn't make the survey anonymous. There is track record so that who give which survey can easily be determined. It should be anonymous.

In Betracht gezogene Alternativen: SurveySparrow, Jotform und SoGoSurvey

Gründe für den Wechsel zu SurveyMonkey: SurveySparrow doesn't provide customizations and add ins for the program I use on a daily basis but it still works well and some of the buttons are not logical. JotForm doesn't provide tiny url for mobile users. SoGoSurvey is not simple like SurveyMonkey.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 8.9.2021