Wer nutzt diese Software?

Health clubs, gyms, medical wellness centers, campus recreation centers and other health and wellness facilities

Durchschnittliche Bewertung

15 Bewertungen
  • Gesamt 3.3 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 3.1 / 5
  • Kundenservice 3.5 / 5
  • Funktionen 2.5 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 1.6 / 5

Produktdetails

  • Kostenlose Version Nein
  • Kostenlose Testversion Nein
  • Einsatz Installiert - Windows
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten

Angaben zum Hersteller

  • CSI
  • http://www.csisoftwareusa.com
  • Gegründet 1978

Über CSI Spectrum

CSI Spectrum is a flexible and scalable club management platform. This solution helps customers achieve high levels of operational efficiency, strong fiscal management, and increasingly engage their member communities. CSI Spectrum makes fitness membership management easy, helps execute your most ambitious business plans, and accomplish your most critical objectives.

CSI Spectrum Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Besuchermanagement
  • Inventarverwaltung
  • Marketing-Management
  • Mitglieder-Portal
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchungen
  • Team-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Verkaufspunkt POS
  • Website-Management
  • Zahlungsabwicklung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Inventarverwaltung
  • Marketing-Management
  • Mitarbeitermanagement
  • Mitgliedschaft-Management
  • Online-Buchung
  • Self-Check-in/-Check-out
  • Unterrichts- und Stundenplanmanagement
  • Veranstaltungsmanagement
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Vertragsmanagement
  • Zahlungsabwicklung
  • Ausschuss-Management
  • E-Mail Marketing
  • Gebühren-Management
  • Mitglieder-Datenbank
  • Mitglieder-Portal
  • Mitgliedertypen
  • Mitgliederverzeichnis
  • Mitgliedschaftsverlängerung
  • Veranstaltungsmanagement
  • Verwalten von Anwendungen
  • Website-Management
  • Zahlungsabwicklung

Alternative Produkte

Die hilfreichsten Reviews für CSI Spectrum

Daxko Spectrum User for 13 years

Bewertet am 9.10.2018
Verifizierter Rezensent
Healthplex Business Office Manager
Medizinische Praxis, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
3 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall, we liked the software initially, but over time and as we grew and expanded as a company, it become more difficult to utilize the software as we needed. It required such a lengthy process to set up programs, events, scheduling, etc. that it truly was a waste of our time to even input these in Spectrum. Also, the front desk staff complained about the difficulty to use it on the front end in signing up members, etc.

Vorteile: I liked the accounting side of the software as well as the reports that it offered. The accounting reports and overall reporting is great and provides a lot of detail for your company.

Nachteile: It is not easy to use on the front end and is very time consuming to set up each of the different features. Each feature requires so many different steps to just get it set up, and you have to set it up in 3 different modules. We didn't utilize all of the features due to the time consuming set up process. The system itself is very outdated as well and does not provide the ease of use that other fitness software companies provide. Some of the reports didn't work properly and were never fixed when we inquired about them.

Can be buggy but gets the job done

Bewertet am 12.9.2019
Verifizierter Rezensent
Accounting
Gesundheit, Wellness & Fitness, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3 / 5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: I like that for the most part it is user friendly. Easy to learn, has lots of options.

Nachteile: Needs a bit of updating. Some characters will be off kilter and look wonky.

Antwort des Softwareanbieters

von CSI an 23.9.2019

Thank you for the review, we appreciate your insights!

CSI has some advantages

Bewertet am 11.2.2019
Julie S.
Spa Front Desk Associate
Gastgewerbe, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: CSI has pretty good functionality. It works well for most of our day to day tasks. I wish some aspects of it were more easily customizable and that client data was easier to track.

Vorteile: CSI is great for managing schedules and has a good POS function.

Nachteile: It needs improvements in the ability to track different types of client data.

Antwort des Softwareanbieters

von CSI an 21.2.2019

Thanks for your feedback, Julie!

We switched to Daxko Spectrum on Dec 11 2017 and I'm sad to say, its been a huge dissappointment.

Bewertet am 16.3.2018
Pablo P.
Owner
Gesundheit, Wellness & Fitness, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
1/5
Gesamt
1 / 5
Benutzerfreundlichkeit
1 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3 / 5
Kundenbetreuung
1 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: None yet... but we hold out hope for something positive.

Vorteile: The sales and customer service staff are excellent people.. and its the only reason why we are still hanging in there.

Nachteile: We switched software not because we were unhappy but because we wanted more from our software. We were seeking an integrated solution with CRM, management/processing, reporting and mobile features from a single vendor. We went "live" with Daxko over 3 months ago and we still do not have our mobile app. The credit card updater was just activated.. it took 3 months?? Even though we're having our best YTD numbers... our cancellations are up because of members frustration due to losing the app / rewards feature. We submitted all of our requirements ahead of schedule and were told that all the features would be available on our Dec 11th 2017 go live date. The implementation did not start well and there have been many issues since.. for example Daxko is still trying to update the clock time within the software to Daylight savings.. I don't understand. I've been a gym owner for 13 years and I've never experienced this type of APATHY from company management. I'm actually shocked... embarrassed for the sales and service staff. Someone in management... "I am your customer.. Help me!" I'm more then willing to upgrade this review if they can make us whole again. Thank you

This program keeps it simple

Bewertet am 14.5.2019
Britnee G.
Customer Service Representative
Gesundheit, Wellness & Fitness, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Everything is ver y user freely and doesn’t take long at all to get the hang of the buttons. This program allows you to fully operate two screens with different functions at the same time.

Nachteile: Im not sure if this problem occurs because we use it on two different computers but sometimes opening a POS window is difficult.

Antwort des Softwareanbieters

von CSI an 15.5.2019

Thanks for your feedback, Britnee!

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