FormDocs

Wer verwendet FormDocs?

For any type of organization that needs to design, fill-in, save, organize, share, and search customized forms and documents, with simple to use screens and commands.

Was ist FormDocs?

FormDocs lets you replace your standard paper forms with compliant electronic forms that can be stored, filled-in, and distributed right from your user's desktops, laptops, or network. FormDocs has extensive experience meeting the forms needs of city, town, and county government, law offices, and businesses in their procurement, purchase requisitions, reporting, recording, asset management, and human resources operations.

FormDocs – Details

FormDocs

http://www.formdocs.com

Gegründet 1996

FormDocs Software - 1
FormDocs Software - 2
FormDocs Software - 3
FormDocs Software - 4
FormDocs Software - 5
FormDocs Software - 1 - Vorschau
FormDocs Software - 2 - Vorschau
FormDocs Software - 3 - Vorschau
FormDocs Software - 4 - Vorschau
FormDocs Software - 5 - Vorschau

FormDocs mit ähnlichen Produkten vergleichen

Startpreis

129,95 $/einmalig
100,00 $/Monat
300,00 $/Monat
45,00 $/Monat

Kostenlose Version

Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Ja
Kostenlose Version Ja
Kostenlose Version Ja

Gratis Testen

Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja

FormDocs – Bereitstellung und Support

Einsatz

  • Windows (Desktop)

Training

  • Persönlich
  • Dokumentation

FormDocs Funktionen

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Audit Trail
  • Aufgabenmanagement
  • Automatisches Ausfüllen
  • Barcode / Tickets scannen
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Dateispeicherung
  • Daten-Import / -Export
  • Datenerfassung und Übertragung
  • Digitale Unterschrift
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Dokumentvorlagen
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Unterschrift
  • Erinnerungen
  • Formularerstellung und -design
  • Formularverwaltung
  • Konditionale Logik
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kundenspezifisches Branding
  • Offline-Zugriff
  • Prozess-/Workflow-Automatisierung
  • Regelbasierter Workflow
  • SSL-Sicherheit
  • Umfragen & Feedback
  • Versionskontrolle
  • Volltextsuche
  • Vorlagen-Management
  • Web-Formulare
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Dokumentenautomatisierung Software Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Audit Trail
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Betreff-Profile
  • Betrugserkennung
  • Compliance Management
  • Corrective and Preventive Action (CAPA)
  • Datei-Verwaltung
  • Daten-Import / -Export
  • Datenmanagement
  • Datenvisualisierung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Daten
  • Einmalige Anmeldung
  • Erinnerungen
  • Fall-Management
  • Formularverwaltung
  • Inspektions-Management
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitermanagement
  • Problemmanagement
  • Risiko-Warnungen
  • Risikoanalyse
  • Risikobewertung
  • SSL-Sicherheit
  • Sichere Datenspeicherung
  • Statusverfolgung
  • Störfallmanagement
  • Suchen / filtern
  • Trainingsmanagement
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zusammenfassende Berichte
  • Überwachung

Siehe die vollständige Ermittlungssoftware Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Audit Trail
  • Aufgabenmanagement
  • Automatisierte Terminplanung
  • Außendienst Berichterstattung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Beweismanagement
  • Biometrie
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Daten
  • Einmalige Anmeldung
  • Ermittlungsmanagement
  • Fall-Management
  • GIS-Integration
  • Geografische Karten
  • Integration der Gerichtsverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Sichere Datenspeicherung
  • Statusverfolgung
  • Stempeluhr
  • Störfallmanagement
  • Tatort-Management
  • Terminplanung
  • Verbrecher-Datenbank
  • Versandmanagement
  • Verwaltung von inneren Angelegenheiten
  • Vorfall-Mapping
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Workflow-Management
  • Zertifizierung und Lizenzierung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zusammenfassende Berichte
  • Überstunden-Berechnung
  • Überwachung

Siehe die vollständige Polizei-Software Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anlagegegenstand-Management
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Audit Trail
  • Aufgabenmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Besteuerung & Bewertung
  • Budgetierung/Prognosen
  • Code-Durchführung
  • Compliance Management
  • Datenvisualisierung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Einkauf & Empfang
  • Fortschrittsverfolgung
  • Genehmigungserteilung
  • Geografische Karten
  • Hauptbuch
  • Inventarverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Leistungskennzahlen
  • Lizenzvergabe
  • Mitarbeitermanagement
  • Personalmanagement
  • Prognosen
  • Projektmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • SSL-Sicherheit
  • Self-Service Portal
  • Utility-Abrechnung
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Überwachung

Siehe die vollständige Software für öffentliche Verwaltung Liste

FormDocs Alternativen

Mehr Alternativen zu FormDocs

FormDocs – Erfahrungen

Alle 13 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,2
Kundenservice
3,1
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
6
4
5
3
2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Michael P.
VP IT in USA
Konsumgüter, 51-200 Mitarbeiter
Used the Software for: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Excellent Forms Software as well as Customer Support

5 vor 2 Jahren

Comments: We evaluated several form software packages and FormDocs was the only one that allowed for serial number generation, which was very important to us.

Pros:

Ability to design custom forms relatively easily. But most importantly, the data gets embedded inside the actual form. Several years ago, our server got hacked and all files were locked out with the exception of the FormDocs files. This is a very important, probably unknown, security feature! We started with FormFlow designed forms but after that product left the market, we moved on to FormDocs. Very happy we did. On-line documentation was very helpful in getting started.

Cons:

Several small glitches. For example, an option is to send documents via PDF. There is an option box to "Remember settings" but clicking it does not remember settings for future pdf sent documents. Another issue is "Forms Automation Basic" [FAB} scripting that is available in the Forms Design module. This optional feature does not have the kind of documentation available for someone who wants to learn about form automation but is not knowledgable about the FAB scripting language. The preferred method for customer support is via e-mail (but they respond quickly). "

Ron B.
President in USA
Elektrische/elektronische Fertigung, 11-50 Mitarbeiter
Used the Software for: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Needs a public source for FAB script samples.

5 vor 2 Jahren

Comments: If I had not used FormFlow* for over 10 years and was skilled in Visual Basics I would have had a much harder time coming up to speed with this program and FAB script. That said FAB script is very different than Visual Basics.

Pros:

A good replacement for FormFlow*. Other than a different programming script it was an easy transfer. However, we found it easier create each template from scratch. Copy and Paste data fields makes it go faster.

Cons:

Poor customer support. Source for FAB script examples hard to find. A blog called Tek tips used to publish FAB script examples but was recently taken down. Good thing we keep a binder of sample FAB. It's almost like these blogs are taken down on purpose. Not sure why. It would be helpful to new customers if Formdocs* included more samples of FAB script.

Tom K.
Owner in USA
Immobilien, 2-10 Mitarbeiter
Used the Software for: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Been using since 2001

3 vor 3 Jahren

Comments: Not good

Pros:

The best thing about this program is I can go in and change the report as the situation deems necessary. Which saves a lot of time and money

Cons:

The customer service is the worst. The do not respond to your questions or emails. Its supposed to update with each operating system update but it does not and you have to purchase new software each time. The only way to reach someone for service is you have to call the sales department and have them transfer you to some one who, guaranty is going to have an attitude problem. I highly recommend looking somewhere else. I never refer or recommend this to any of my colleagues even though I get asked all the time. They have probably lost at least 30 to 40 new clients from me alone

Gary E.
Administrative Planner in
Einzel- & Familiendienstleistungen, 51-200 Mitarbeiter
Used the Software for: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Inexpensive solution to complex data gathering and reporting needs.

5 vor 2 Jahren

Comments: We are a public children services agency and, as such, have extensive reporting requirements at the local, state and federal levels. FormDocs enables us to collect data using very user-friendly paper-like electronic forms. The data entered is retained in a relational database of all entries from the forms. Extraction of the data into a spreadsheet for extensive data manipulation and reporting is built into the system. The ability to do complex calculations within a form is powerful. Extensive if-then-else decision capabilities enable forms flow and control.

Pros:

Low cost. Ease of use. Extensive collection of tools. Responsive and effective customer/technical support staff. Support specialist has an encyclopedic knowledge of all things FormDocs. They also exhibits infinite patience with those of us who do not have extensive skills in the technical arena and always responds in a timely manner.

Cons:

FAB (Forms Automation Basic) is an extremely powerful tool that can turn a simple form into a powerful application. However, outside of a few included examples, there is no training made available for FAB.

Joseph C.
Fire Official/Inspector in USA
Öffentliche Sicherheit, Selbstständig
Used the Software for: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Well satisfied with use of software.

5 vor 4 Monaten

Comments: Overall well satisfied with the workings of the software.

Pros:

Being able to create and make changes to my forms.

Cons:

Waiting for responses back due to questions / problem(s).

FormDocs Response

vor 4 Monaten

Formdocs offers free, expert USA-based support to all registered customers having a valid Formdocs license. The typical response time is between one and two business days. For customers who desire faster response times, Formdocs offers an optional software maintenance subscription that includes priority support with guaranteed same business-day response time; the extra cost of priority support, which includes all major and minor software updates for free, is between $15 to $40 per license, depending on the product. This extra cost is totally optional and can be calculated and viewed on the Formdocs product selection page.