Was ist DonorPerfect?

DonorPerfect ist die umfassendste Lösung für das Sammeln von Spenden. Die Anwendung bietet alles, was gemeinnützige Organisationen brauchen, um zu wachsen. Die Software unterstützt dein Team bei der Verwaltung von Spenden, Kontakten, Eingängen, Berichten, E-Mails und Spendenaktionen über ein einziges System. Mit automatischer monatlicher Spende, integrierten Online-Spendenformularen, Dashboard-Berichten, E-Mail über Constant Contact, Auktionsverwaltungstools und einem Netzwerk integrierter Partnerlösungen bietet DonorPerfect Preispakete für Unternehmen jeder Größe und jedes Budgets.

Wer verwendet DonorPerfect?

Das Unternehmen hilft sowohl großen internationalen Organisationen wie UNICEF als auch gemeinnützigen Organisationen, die ihrer lokalen Gemeinschaft dienen. Die webbasierte Plattform von DonorPerfect lässt sich skalieren, um die Anforderungen von gemeinnützigen Organisationen jeder Größe zu erfüllen.

DonorPerfect – Details

SofterWare

1981 gegründet

DonorPerfect – Details

SofterWare

1981 gegründet

DonorPerfect – Videos und Bilder

Videos zu DonorPerfect
DonorPerfect Software - 1 - Vorschau
DonorPerfect Software - 2 - Vorschau
DonorPerfect Software - 3 - Vorschau
DonorPerfect Software - 4 - Vorschau
DonorPerfect Software - 5 - Vorschau

Kosten ähnlicher Produkte wie DonorPerfect vergleichen

Startpreis

99,00 $/Monat
N/A
99,00 $/Monat
99,00 $/Monat

Kostenlose Version

Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein

Gratis Testen

Gratis Testen Ja
Gratis Testen Nein
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja

DonorPerfect – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Mac (Desktop)
  • Windows (Desktop)
  • Linux (Desktop)
  • Chromebook (Desktop)
  • Android (mobil)
  • iPhone (mobil)
  • iPad (mobil)

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

Funktionen von DonorPerfect

  • API
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Ausschuss-Management
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Tracking
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Formularverwaltung
  • Freiwilligen-Management
  • Fundraising-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kampagnen-Segmentation
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundendatenbank
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Registrierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Spenden-Tracking
  • Spender-Management
  • Subventions-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Web-Formulare
  • Webseitenintegration
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zusammenfassende Berichte
  • für gemeinnützige Organisationen

Siehe die vollständige CRM-Systeme für Nonprofit-Organisationen Liste

  • ACH Zahlungsabwicklung
  • API
  • Absolventen-Management
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Auktions-Management
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Dashboard
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • E-Mail Marketing
  • Elektronische Zahlungen
  • Event-Ticketing
  • Eventplanung
  • Formularverwaltung
  • Freiwilligen-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Mobiles Spenden
  • Onlineformulare
  • PCI-Compliance
  • Pfand-Management
  • Registrierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Spendenmanagement
  • Spender-Management
  • Spendersuche
  • Subventions-Management
  • Tracking von Beiträgen
  • Veranstaltungsmanagement
  • Webseitenintegration
  • Website-Management
  • Wiederkehrende Spenden
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zahlungsabwicklung
  • Zielsetzung / Nachverfolgung

Siehe die vollständige Fundraising-Software (Spendensoftware) Liste

  • API
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwesenheitsmanagement
  • Ausschuss-Management
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Formularverwaltung
  • Freiwilligen-Management
  • Fundraising-Management
  • Gebühren-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kampagnenmanagement
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mitglieder-Datenbank
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Registrierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Social-Media-Management
  • Spender-Management
  • Subventions-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Webseitenintegration
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • für gemeinnützige Organisationen

Siehe die vollständige NPO Software (Non-Profit-Organisationen) Liste

  • ACH Zahlungsabwicklung
  • API
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anwesenheitsmanagement
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Vorlagen
  • Elektronische Zahlungen
  • Event-Ticketing
  • Eventplanung
  • Formularverwaltung
  • Freiwilligen-Management
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mobiler Zugriff
  • Mobiles Spenden
  • Online-Spenden
  • Personalisierung
  • Pfand-Management
  • Registrierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Spenden-Tracking
  • Spendenmanagement
  • Spender-Management
  • Subventions-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Webseitenintegration
  • Wiederkehrende Spenden
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zahlungsabwicklung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zusammenfassende Berichte
  • für gemeinnützige Organisationen

Siehe die vollständige Spendenverwaltung Software Liste

Alternativen für DonorPerfect

Mehr Alternativen zu DonorPerfect

Erfahrungen mit DonorPerfect

Alle 742 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,3
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
467
4
215
3
44
2
7
1
9

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Labin D.
Labin D.
Executive Vice President for Institutional Advancement in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Fundraising, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A solid solution for a competitive price

5 vor 4 Monaten

Kommentare: We've had a very good experience with DonorPerfect. We moved from Raiser's Edge, and our team has been very pleased with the capabilities of the platform over the past several years.

Vorteile:

Implementation Customer support Thoughtful product design Recurring giving support Donor contact tracking Donor record display Online giving form integration User administration and settings controls Detailed control of reporting via SQL Scheduled reports

Nachteile:

No current integration with MailChimp No current integration with Zapier Dashboards can be a little cumbersome to set up

Kim T.
Director in USA
Non-Profit-Organisation Management, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Look no farther! If you've found Donor Perfect just take it for a test drive and then buy!

5 vor 5 Monaten

Kommentare: We are a small non profit that has a huge database. The ease with which we can utilize the same records in one office in the USA and a second office overseas is incredible.

Vorteile:

I love every feature Donor Perfect has to offer! They make it so easy to run and manage over 30,000 records with ease. All databases cost something, it was a hard adjustment to make paying the monthly fee, however, I found that it was my most worthwhile and least expensive employee. Paying for Donor Perfect solved so many problems and made every employee's job so much easier. We didn't know what we were missing until we tried Donor Perfect.

Nachteile:

I can't think of one thing that I really dislike about Donor Perfect. The email feature is a little weak, but we knew that going in, and there are work arounds. It works!

Jessica B.
Assistant Director of Operations in USA
Fundraising, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A great donor solution

5 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Overall, DonorPerfect meets all of our needs for a donor platform.

Vorteile:

Being able to manage all of my donors in one place and pull critical reports makes DonorPerfect the program to use when it comes to CRMs.

Nachteile:

The payment processor could use some updating to bring them up to today's new website technology but we would still chose DonorPerfect over other CRMs for the price.

Carlyle M.
Director of Operations in USA
Umweltdienstleistungen
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Frustrated with a few main features.

3 vor 5 Jahren

Vorteile:

The integration with Constant Contact allows us to see whether a person is opening our emails (and create calculated fields based on their engagement) without having to log into Constant Contact. And we can still take advantage of Const Contact's good reputation, style templates and easy user interface. I like that I can set up monthly donations within our system and the credit card data is stored there (securely). There is a lot of flexibility in what you can do. The downside to this is the more you customize/deviate from the standard "donor only tracking" the less the built in reports will help you.

Nachteile:

You can not find, sort, view and edit a subset of records within the database. We end up exporting most of our reports to excel, which is very counter-intuitive, takes more time and often ends up resulting in a lot more work as people edit the excel spreadsheet which then must be re-imported. The lack of this functionality is causing us to look around at other software. It does not have a good way to manage households: they recommend putting spouses on the same record, and if one is a business owner (whose business gives separately), the business shows up as a duplicate record on many reports and must be manually removed. And I have no idea how they would handle it if you put spouses on separate records (so you could track their volunteer hours separately, for example)! How would their donations show up? How would you make sure they didn't receive duplicate mailings? If you were segmenting your database into 3 chunks (based on giving history), how would you make sure that the two spouses ended up on the same list? The automatic download (from weblink forms) is very primitive--there is not a very functional de-duplication system that allows you to compare the records being added with what is already in the database. So as a result, you are likely to lose data or end up with lots of duplicates. The calculated fields can be very powerful, but they are SO counter-intuitive. They do not allow you to create formulas using if/then terminology without having to create multiple calculated fields that interact with each other...and there is no way to group the calculations together so you can remember what you did. I wish they used standard formula protocol like excel and filemaker do.

Nancy P.
Assistant Director in USA
Fundraising, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Easy to Use and Get Up to Speed Quickly

4 vor 5 Monaten

Kommentare: Our first year has gone extremely well. Everyone was able to get up to speed quickly. Even pitching in to help with gift entry during the busy season with little to no experience was easy. I wish there was more customization available with reporting or even some ways to build more complex filters. We may purchase Smart Analytics to move into a deeper dive with our data.

Vorteile:

DonorPerfect is easy on the eyes. The large font makes data entry and reviewing records very easy, which is important when you are in the database most of the day. The program is pretty intuitive and very easy to navigate. Trainings are important and for the most part, very good. I like being able to run a report and click on a name or gift in the report and go directly to the donor record to gather further information.

Nachteile:

The product's "Knowledgebase" feature is lacking. The glossary of terms in almost empty. It's difficult to find resources to solve problems or just to look up a "how to". Chat support is very helpful when you get the right person. Most are patient and very informative. As far as customization - the main complaint I have is that we have to use DP's criteria for lapsed and active donors. DP has some wonderful packaged reports, but they are useless for us because our definitions of lapsed, lost or recaptured are different. They also do not capture soft credit information on these packaged reports.