Wer verwendet ServSuite?

Schädlingsbekämpfung und Rasenpflege-Industrie

Was ist ServSuite?

Die Software verfügt über eine leistungsstarke Architektur, dank der du eine einzige Zweigstelle oder mehrere Standorte auf der ganzen Welt bearbeiten kannst. Service Pro sind für die ServSuite Add-on-Module bekannt, die einen hohen Funktionswert liefern: Planung, Abrechnung, Erneuerungen, Fakturierung, Kommissionen, Sammlungen, Kreditkarten-Verarbeitung usw., sowie einige ihrer neueren Ergänzungen: Mobile Application, GPS Fahrzeugortung, Stimmen- und Text-Benachrichtigungen, usw.

ServSuite – Details

ServicePro

http://www.servicepro.com/

Gegründet 1993

ServSuite – Preisübersicht

ServSuite bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für ServSuite findest du unten.

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

ServSuite Funktionen

Baumkataster-Software
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Fotos in Berichten
Für Baumpfleger bei Versorgungsunternehmen
Inspektions-Management
Job-Planung
Vegetationskartierung
Wiederkehrende Termine
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Geräte-Management
Kundenmanagement
Mitarbeitermanagement
Mobiler Zugriff
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Flottenmanagement
Immobilien-Layout
Kundendienst-Historie
Mobiler Zugriff
Pestizidengebrauch-Nachverfolgung
Routing
Schädlings-Aktivitäten-Nachverfolgung
Terminplanung
Versandmanagement

ServSuite – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 121 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.3/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Kundenservice
4.4/5
Funktionen
4.2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.2/5
Blake H.
General Manager
Verbraucherdienste, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.10.2019

"Great tool for Pest Control services"

Kommentare: We are able to run residential and commercial pest control departments through it, providing all of the features we need such as taking pictures at customers' services or using barcodes for accountability.

Vorteile: The ability to customize different forms for exactly what we need. It also allows us to run multiple departments for multiple branches through the same account while making transitions from one to the other seamless, but also keeping reports and statistics separate for each.

Nachteile: Some of the features are not fully setup making them not work properly. Customer support can sometimes be very helpful, but many times there is a delay of days or even weeks to get certain issues resolved.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.10.2019
Donna C.
Branch Manager
Verbraucherdienste, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.7.2019

"Customer Service is Very Good"

Kommentare: We are much more productive on Servsuite than we were with our past software. We are able to review and adjust our business based on the information available in reports from the system.

Vorteile: For day to day use it is easy to use. The Customer Service team does an excellent job responding timely almost every time they are contacted. The system is very dependable little to no down time as a result of a ServSuite issue.

Nachteile: If anything requires any sort of programmer to get involved the length of time is entirely to long and no updated are provided. Also, if one client reports an issue that would involve us all, Servsuite does not sent out any sort of bulletin to all their customers, this would be a great idea to assure as little damage as possible when a major issue takes place.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.7.2019
Robin A.
Office manager
Verbraucherdienste, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 31.1.2020

"Best software in the Pest Control Industry"

Kommentare: We have used this software company twice in our 20 year plus business. Initially we used the old data base platform for a number of years. When we were looking for a change some years later, we came back to ServSuite and we are so glad we did.

Vorteile: The best thing about ServSuite software is the people that work for them. Their customer support staff and management are trained very well. As the system evolves, their knowledge does also.

Nachteile: At times when we have issues that need to go to programming, the problem is not solved as quickly as we would like, but we understand they have may customers and they are working to help all of us.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 31.1.2020
Verifizierter Rezensent
Server
Essen & Trinken, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.12.2019

"Great Product"

Kommentare: Overall this is a great product that allowed our business to flourish and become more organized

Vorteile: What I like most about this software is the ease of inputting. There are so many different fields that allow you to have very specific customer information. This also allows you make very specific reports which are all customizable.

Nachteile: From time to time glitches happen in the software that cause mixups with customers which can become a huge issue.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.12.2019
Amber T.
IT and Project Specialist
Verbraucherdienste, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    2/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    1/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    3/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.10.2018

"Complicated and Faulty"

Kommentare: Very frustrating. Luckly our direct customer service contact is a genius! Calling in to their normal customer service line is always a waste of time and I find I generally know more about their software than they do. Automatic doesn't exist for ServSuite, if you want something "automatic" to happen in this software, someone has to push a button.

Vorteile: It keeps track of our customers and their program and payment information. ServSuite Mobile is easier to complete services on than doing it via paper. It stores which chemicals were used and can print them on the work orders that get sent to customers (very handy when we get audited by the state).

Nachteile: Where to start... Everything about ServSuite is buggy. For instance, if you don't put the address in perfectly, it won't show up in any searches. If you don't click the right buttons in just the right order, you won't get the results you're looking for (or the same results you got the time before). We are constantly sending in issues to our direct customer service contact and they have to look into them and fix them on the back end or send them in for programming to be resolved. Their marketing module doesn't work. Their forms (templates for emails, letters, etc.) are so complicated, clunky, and archaic that we don't even want to use them. Everything is so intertwined with everything else that if they do an update to fix something, it kicks something else out of functionality. We get by, but "Well, it's ServSuite..." is the constant joke in the office when we don't have an explanation for something random that happened. We shouldn't have to find alternate ways to get around something that we pay for in order to run our business, but that's become a daily task for us.

Antwort des Softwareanbieters

von ServicePro an 7.11.2018

Hi Amber, Thank you for bringing the issues that you have experienced to our attention. A customer care representative has been in touch to help resolve these and will continue working alongside your team to ensure ServSuite meets your business needs. We apologize for any inconvenience caused. All the best, the ServicePro Team.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.10.2018