Apprise ERP

Apprise ERP

von Aptean

Wer verwendet Apprise ERP?

Diese Lösung eignet sich perfekt für Importeurs-, Handels- und Fertigungsunternehmen von Konsumgütern, die eine umfassende ERP-Lösung suchen, um Prozesse im gesamten Unternehmen zu verwalten und zu rationalisieren.

Was ist Apprise ERP?

Für Konsumgüter entwickelt, ist Apprise ERP in die Funktionen integriert, die zur Verbesserung der Effizienz und zur Gewinnung geschäftlicher Erkenntnisse in Echtzeit erforderlich sind. Einzelhändler-Compliance, EDI, Prognose, Import, Logistik, Lagerverwaltung, Business Intelligence, mobile Verkäufe – Apprise ERP hilft Teams bei der Verwaltung all dieser Aktivitäten. Hole dir eine kostenlose Software-Demo und erfahre, wie Apprise ERP dir bei der Verbesserung von deinem Unternehmen helfen kann.

Apprise ERP – Details

Aptean

http://www.aptean.com

Gegründet 1984

Apprise ERP – Kostenübersicht

Apprise ERP bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Training

Persönlich

Live Online

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Apprise ERP Funktionen

ERP Systeme
Auftragsmanagement
Berichterstattung / Analyse
Bestell-Management
CRM
Finanzmanagement
Inventarverwaltung
Lagerhaus-Management
Personalmanagement
Projektmanagement
Supply-Chain-Management
Unternehmens-Vermögensmanagement
Vertriebsmanagement
Auftragsmanagement
Barcode / RFID
Einkauf
Import / Export-Management
Inventarverwaltung
Lagerhaus-Management
Retourenmanagement
Verkaufsprognose
Versand-Management

Apprise ERP – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 15 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,3/5
Benutzerfreundlichkeit
4,1/5
Kundenservice
4,6/5
Funktionen
4,1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Frank C.
VP, Information Services and Technology
Geschäftsbedarf & -einrichtung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 27.10.2016

"Great ERP for "

Kommentare: Apprise is a great ERP system with a very wide footprint tailored for companies that sell into "big box" retailers. For the right company, you can use Apprise to manage: product development, forecasting, sourcing, EDI, sales orders, warehouse management, retailer chargebacks, customer allowances, financials, business intelligence, etc. While there may be other single-business-process systems that can do some of these better, you will be hard-pressed to find a packaged ERP system, for this price, that does all of these as well across the board.

Vorteile: If you sell into Walmart or any other EDI-heavy retailers, the EDI Transaction Manager will be of great benefit to your organization. Apprise offers a completely hands-off approach to EDI that allows your business to focus on managing the orders, not the vast amount of technical requirements to get that order from your retailer's system. Chargeback and allowance management features make for easy management of post-sales deductions. Supplier Production Monitoring provides visibility into constantly changing production and delivery dates so that you know when the product will arrive at your distribution center.

Nachteile: As with any ERP system with this wide of a footprint, implementation will depend heavily on having the right people in your organization participate in the implementation process. Your technical and business-user staff will play a big part in a successful go live. If you try to implement Apprise without the right expertise, you are setting your organization up for failure.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 27.10.2016
Darien B.
VP of Technology
Konsumgüter, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 31.10.2018

"Powerful ERP, User-Friendly Package"

Vorteile: Apprise has modeled everything from purchasing, logistics, manufacturing, warehouse management, and accounting and packaged it all in an easy-to-use interface. As our company has grown, we've found that the capabilities of Apprise have been able to keep up and we're using features now that we never planned on using when we first went live. Apprise has a process for just about everything and if you follow the steps, you reap the rewards in terms of efficiency and visibility.

Nachteile: If your business is primarily B2C with a large customer list and very little operational complexity, this product may not be for you. Apprise's strengths lie in its flexibility in managing the areas of operations where things typically get murky. Think manufacturing or importing from foreign suppliers.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 31.10.2018
Verifizierter Rezensent
Systems Analyst
Groߟhandel, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    3/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.11.2018

"Be very wary"

Vorteile: Great feature set and quite customizable. Has most of what you need to run a company

Nachteile: CRM is hugely lacking. Company was recently acquired by Aptean and there has been a noticeable change in support/cooperation. .NET software version is not the best performancewise. Process flow is lacking quite a bit.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.11.2018
Sean S.
Internal Operations Consultant
Konsumgüter, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 6.11.2018

"Mostly positive experience"

Vorteile: For our business model, DTC, with a high number of products offered and a huge list of customers, we needed a system that would connect all of our company together. The accounting, purchasing and warehouse modules sync perfectly allowing us to manage our efficiencies and focus on the bottom line. Overall our company has greatly advanced in terms of profitability through our partnership with Apprise.

Nachteile: The merchandising, product management and manufacturing processes are a bit more cumbersome than we would have expected. This is probably due to the changing focus of Apprise as they transition to a more DTC friendly system. Our hope is that the implementation of 8.0 will correct this and resolve this minor criticism of a great system.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 6.11.2018
Jeffrey S.
Systems Director
Groߟhandel, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    4/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.2.2019

"Intial user of Apprise ERP"

Kommentare: Because of the more modern interface we are able to push more data to the users who need to make business decisions based on information in the ERP. In the past this was something IT had to be pulled into, now we can just point the users to the information and they can do it themselves.

Vorteile: WE liked the more modern interface compared to our old ERP of 15 years. The ability for users to pull data on their own and the number of functions is great. It can run across a WAN with very little latency.

Nachteile: The layout and function of the software is weak. The ability to see relevant help text and lead by example is non existent. TO much is still a manual process, they should have the ability to turn a switch for many processes that should be scheduled or just plain automatic.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.2.2019