Wer verwendet Dentrix?

Inhaber von Zahnarztpraxen auf der Suche nach einem umfassenden Praxismanagementsystem, das sich dem Wachstum anpassen kann

Was ist Dentrix?

Über 35.000 Zahnarztpraxen verlassen sich auf die Praxismanagementsoftware Dentrix. Dentrix ist marktführend, weil es Lösungen für beide Seiten deiner Praxis anbietet: für die geschäftliche und die klinische Seite. Darüber hinaus hilft dir Dentrix beim Aufbau deiner Praxis mit integrierter eServices-Software, die deinem System neue Funktionen und Produkte von führenden zahntechnischen Unternehmen hinzufügt.

Dentrix – Details

Dentrix

http://www.dentrix.com/

Gegründet 1990

Dentrix – Preisübersicht

Dentrix bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.


Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Dentrix – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • Support während der Geschäftszeiten

Einsatz

  • Installiert - Windows

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

Dentrix Funktionen

  • Behandlungsplanung
  • Bildgebung und Röntgenstrahlung
  • Diagramm-Erstellung
  • Kundenmanagement
  • Medizinische Abrechnung
  • Reklamationsabwicklung
  • Termin-Erinnerungen
  • Terminverwaltung
  • Verwaltung von Patientenakten

Siehe die vollständige Zahnarzt Software Liste

  • Behandlungsplanung
  • Fortschritt-Notizen
  • Freihand-Charting
  • Für die Tiermedizin
  • Kieferorthopädie-Diagramme
  • Parodontaldiagramme
  • Stimmenerfassung
  • Terminverwaltung
  • Vergleichsansicht

Siehe die vollständige Zahnmedizinische Chart Software Liste

Dentrix Alternativen

Mehr Alternativen zu Dentrix

Dentrix – Nutzerbewertungen

Alle Bewertungen lesen

Gesamtbewertung

4,3/5

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit 4,2
Kundenservice 4,2
Funktionen 4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis 4

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Dominique S.
transcriptionist
Übersetzung und Lokalisierung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 29.10.2019

"Dentrix was a lifesaver at my previous job."

Kommentare: My previous job at my father's dental office worked with paper files for the first 30 years. We finally convinced him to upgrade and get a computer system. We chose Dentrix and I'm glad we did! I don't have experience with others to compare, but it was such a great software. Also, you can print out the patient's chart to have a backup paper chart to file in case of an emergency.

Vorteile: - Dentrix has a ton of features that makes scheduling appointments mostly easy and stress-free.
- It's easy to find the codes after the patient received their treatment and add it to their digital chart.
- Easy to print patients' charts for backup files.
- Billing made easy.
- Customer support was always excellent

Nachteile: - Costly.
- It can take a bit to learn everything within the software.
- Only Windows compatible. I have Windows but that can be an issue for those who are Mac owners.
- When scheduling appointments, sometimes the boxes cover other appointment times making them nonvisible, which ultimately makes you not realize an appointment is there and mess up the appointments for that time slot and surrounding.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 29.10.2019
Verifizierter Rezensent
Dental Assistant
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 14.5.2020

"Dental software beyond compare."

Kommentare: This was the first time I had worked in an office with Dentrix software and learning it was something I knew I was going to have to do eventually. It took a solid week of me focusing on learning each function of the software and implementing it into my daily routine for me to feel comfortable using it without guidance from coworkers.

Vorteile: What was there not to like about this software? I was fresh out of dental assistant school when I went to work for my first job out of school and I was nervous that I wouldn’t learn this software fast enough in the field. That fear went out the door once I got to using it and saw that the layout made things pretty self explanatory and how easily everything flowed together. This software gives you the ability to manage all functions of running a dental office under one roof, instead of operating several different programs.

Nachteile: The only thing I could do with being changed with this software would be the patient charting portion. For some reason, it was always a hassle when it came to entering the patient’s chart notes the Doctor had written during each procedure. It just felt like this section never operated as smoothly as the rest of the program did.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 14.5.2020
Stan M.
dentist
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 24.11.2020

"dentrix"

Kommentare: the greatest benefit with Dentrix is analyzing financial information to see where I can reduce overhead and imp;rove overall productivity.

Vorteile: The company wants inputs from current users to improve their net product. Patient education is a great benefit as well as analysis of financial information.

Nachteile: Sometimes it is a little difficult to integrate all aspects into one system and streamline them for efficient production

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 24.11.2020
Arnell P.
Business Owner
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    2 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2 /5
  • Kundenbetreuung
    1 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    3/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 9.11.2017

"Not for the average user"

Kommentare: I don't have to have paper charts or appointment book.

Vorteile: It's powerful for the front office. Has a lot of reports that can be generated. Customizable. Can enter time on procedure codes.

Nachteile: Not for the average user even if they go to training. The end user has to be computer savvy and has an exceptional attention to detail. Front office heavy. Treatment planner presentation is not adequate. eServices bundle includes stuff that's not needed or used. Inaccurate when it comes to continuing care data. Although customizable, software limits the characters for labeling on definitions such as Appointment Status. Too many data fields that are hidden or hard to find therefore, causes a lot of inadequate data entry due to confusing and busy display and fields. Unscheduled treatment plan reports does not show that patients have already appointed for some on the treatment list. Can't easily generate or create referral template unless the user also has advanced knowledge of MS Word. Clinical template creation is difficult. Lab manager is too clunky. eServices insurance verification is too clunky and glitchy. Could not generate a list of specific procedures attached to a patient's name. For example, list of patients with premolar and molar endo on their treatment plan. I have a Dentrix superuser on my team. We had to use mail merge for this. Procedure code appointment length customization is pointless since the software does not properly calculate clinician and assistant times when entering multiple procedures.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 9.11.2017
Esmeralda J.
Office Manager
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 27.8.2020

"Software"

Kommentare: Overall I find it easy to use. It's the main system I have used and have found it easier to use than other.

Vorteile: We have used Dentrix in our office for years. We are currently on G6. Whenever I have an issue or need help I call the Dentrix support and get assistance fast.

Nachteile: I do wish I could switch when printing a walkout with dental codes. Patients say they don't need an itemized printout when they use their FSA/HSA cards then they call a few days, weeks or months later staying they need more information. I print out a patient ledger or walkout from the date of payment and the codes can't not be found. It is both frustrating and us and the Patient. Since most of the time their card has been placed on hold.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 27.8.2020