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Was ist Dentrix?

Über 35.000 Zahnarztpraxen verlassen sich auf die Praxismanagementsoftware Dentrix. Dentrix ist marktführend, weil es Lösungen für beide Seiten deiner Praxis anbietet: für die geschäftliche und die klinische Seite. Darüber hinaus hilft dir Dentrix beim Aufbau deiner Praxis mit integrierter eServices-Software, die deinem System neue Funktionen und Produkte von führenden zahntechnischen Unternehmen hinzufügt.

Wer verwendet Dentrix?

Inhaber von Zahnarztpraxen auf der Suche nach einem umfassenden Praxismanagementsystem, das sich dem Wachstum anpassen kann

Dentrix Software - 1
Dentrix Software - 2
Dentrix Software - 3
Dentrix Software - 4

Du bist nicht sicher, ob Dentrix das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Dentrix

Dentrix

4,3 (365)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
36
Keine Integrationen gefunden
4,1 (365)
4,0 (365)
4,1 (365)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
29
Keine Integrationen gefunden
4,2 (230)
4,0 (230)
4,3 (230)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Dentrix

Dentrix Ascend
Am besten bewertete Funktionen
Bildgebung und Röntgenstrahlung
Diagramm-Erstellung
Terminverwaltung
Eaglesoft
Am besten bewertete Funktionen
Diagramm-Erstellung
Terminverwaltung
Verwaltung von Patientenakten
ACE Dental
Am besten bewertete Funktionen
Reklamationsabwicklung
Terminverwaltung
Verwaltung von Patientenakten
Curve Dental
Am besten bewertete Funktionen
Diagramm-Erstellung
Terminverwaltung
Verwaltung von Patientenakten
ClearDent
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
HIPAA konform
Zahnarztpraxis-Verwaltung
Nimble
Am besten bewertete Funktionen
Kontaktmanagement
Leadmanagement
Verfolgung von Interaktionen
Carestream Dental
Am besten bewertete Funktionen
Daten-Import / -Export
Terminverwaltung
Verwaltung von Patientenakten
Open Dental
Am besten bewertete Funktionen
Diagramm-Erstellung
Terminverwaltung
Verwaltung von Patientenakten
Easy Dental
Am besten bewertete Funktionen
Bildgebung und Röntgenstrahlung
Diagramm-Erstellung
Terminverwaltung

Bewertungen über Dentrix

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
4,1
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
53%
4
34%
3
6%
2
3%
1
4%
Kristen
Kristen
Dentist/practice owner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great dental software backed by excellent company

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: We love HS and dentrix for our practice!

Vorteile:

Dentrix is very user friendly and has many features for many needs

Nachteile:

Too many clicking steps, not cloud based and not enough initial training. You have to dig to get the full use out of this product. Once you do, though, it’s great

Sally
Office manager in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Dentrix reliable and easy to learn.

5,0 vor 10 Monaten

Kommentare: We have been very happy with Dentrix overall - we have outsourced a few areas but other than that - 35 years and going strong!

Vorteile:

I have been using Dentrix for 35 years and it has grown with the times and always remained easy to use with regular updates.

Nachteile:

It would really help to have ortho maximums added/ with insurance codes used. Also if a patient is under 14 auto detect the prophy a child prophy. Fluoride has an age in coverage tables / dentrix should auto detect they do or don’t have coverage.

Paul
owner in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Customer service is Poor. And expensive.

2,0 vor 2 Jahren

Kommentare: They are giving me a pain right now. I have had to upgrade my computers many times to handle their upgrades, and their program is never re written, the program just gets larger each time.

Vorteile:

very large expensive program, employees find it hard to learn, some even quit. not intuitive. requires a lot of training for new employees.

Nachteile:

the customer service. they are always sending you offshore, and the techs are not trained. you have to call back a lot to find a competent tech. they don't service you well.For instance, I have called 3 times to upgrade Dentrix software to a more current version. Each time I was told that the person who installs the software has gone home. On Today's call, the person answering the phone said that the installer had gone home. It is the 4th time I have called, and I asked why he has gone home since it is only 2:30 PM in the afternoon. The representative said he only installs Dentrix updates Monday-Thursday 5AM - 2 PM and Fridays 5AM to 1 PM! I am so angry because had any of the other people answering the phones told me this, I would have known when to call back! This is terrible customer service! Do they only have one person installing Dentrix updates? I am so upset that I drove to the office on a day off specifically to install this update, at 2:30 pm AND THE INSTALLER HAS GONE HOME AGAIN! What the heck is going on? I also scheduled a call from the installer and never got a call back. This is really Mickey Mouse for a company that is supposed to be the biggest and the best. I am really beginning to regret working with Dentrix.

Maria Claudia
Owner dentist in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Dentrix Tech Support is really bad

4,0 vor 3 Monaten

Kommentare: I am not excited of working with Dentrix and might actually consider changing to Denticon that has a much more efficient team to resolve issues and overall less problems.

Vorteile:

Has all the features for a dental practice

Nachteile:

Tech support is bad The system doesn’t do what it’s supposed to do, always have issues with dentrix enhanced and sending notifications to patients.

Dominique
Dominique
transcriptionist in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Übersetzung und Lokalisierung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Dentrix was a lifesaver at my previous job.

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: My previous job at my father's dental office worked with paper files for the first 30 years. We finally convinced him to upgrade and get a computer system. We chose Dentrix and I'm glad we did! I don't have experience with others to compare, but it was such a great software. Also, you can print out the patient's chart to have a backup paper chart to file in case of an emergency.

Vorteile:

- Dentrix has a ton of features that makes scheduling appointments mostly easy and stress-free. - It's easy to find the codes after the patient received their treatment and add it to their digital chart. - Easy to print patients' charts for backup files. - Billing made easy. - Customer support was always excellent

Nachteile:

- Costly. - It can take a bit to learn everything within the software. - Only Windows compatible. I have Windows but that can be an issue for those who are Mac owners. - When scheduling appointments, sometimes the boxes cover other appointment times making them nonvisible, which ultimately makes you not realize an appointment is there and mess up the appointments for that time slot and surrounding.