Wer verwendet Dentrix?

Inhaber von Zahnarztpraxen auf der Suche nach einem umfassenden Praxismanagementsystem, das sich dem Wachstum anpassen kann

Was ist Dentrix?

Über 35.000 Zahnarztpraxen verlassen sich auf die Praxismanagementsoftware Dentrix. Dentrix ist marktführend, weil es Lösungen für beide Seiten deiner Praxis anbietet: für die geschäftliche und die klinische Seite. Darüber hinaus hilft dir Dentrix beim Aufbau deiner Praxis mit integrierter eServices-Software, die deinem System neue Funktionen und Produkte von führenden zahntechnischen Unternehmen hinzufügt.

Dentrix – Details

Dentrix

http://www.dentrix.com/

Gegründet 1990

Dentrix – Preisübersicht

Dentrix bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Dentrix findest du unten.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Installiert - Windows

Training

Persönlich

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Dentrix Funktionen

Zahnarzt Software
Behandlungsplanung
Bildgebung und Röntgenstrahlung
Diagramm-Erstellung
Kundenmanagement
Medizinische Abrechnung
Reklamationsabwicklung
Termin-Erinnerungen
Terminverwaltung
Verwaltung von Patientenakten

Dentrix – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 295 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.3/5
Benutzerfreundlichkeit
4.2/5
Kundenservice
4.2/5
Funktionen
4.2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.1/5
Dominique S.
transcriptionist
Übersetzung und Lokalisierung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.10.2019

"Dentrix was a lifesaver at my previous job. "

Kommentare: My previous job at my father's dental office worked with paper files for the first 30 years. We finally convinced him to upgrade and get a computer system. We chose Dentrix and I'm glad we did! I don't have experience with others to compare, but it was such a great software. Also, you can print out the patient's chart to have a backup paper chart to file in case of an emergency.

Vorteile: - Dentrix has a ton of features that makes scheduling appointments mostly easy and stress-free.
- It's easy to find the codes after the patient received their treatment and add it to their digital chart.
- Easy to print patients' charts for backup files.
- Billing made easy.
- Customer support was always excellent

Nachteile: - Costly.
- It can take a bit to learn everything within the software.
- Only Windows compatible. I have Windows but that can be an issue for those who are Mac owners.
- When scheduling appointments, sometimes the boxes cover other appointment times making them nonvisible, which ultimately makes you not realize an appointment is there and mess up the appointments for that time slot and surrounding.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.10.2019
Kerri M.
office manager
Gesundheit, Wellness & Fitness, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.8.2019

"Full Service"

Kommentare: I really do like this program. The support has been fantastic and the developers LISTEN!

Vorteile: It handles almost everything we need to do in the office in one central management program.

Nachteile: The statements and ledgers are often confusing to our patients. I find myself having to put together spreadsheets to explain things. I also am disappointed that we can no longer change who a payment is applied to after we have closed the month. People make mistakes and once the month is closed you cannot fix patient balances without having to make a bunch of adjustments that are confusing to patients.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.8.2019
Malorie S.
Dental insurance coordinator
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.3.2020

"Love love love dentrix! "

Kommentare: We truly love using Dentrix as our practice management software

Vorteile: I love this software so much and love all the education features they have for the practice and employees to learn this software.

Nachteile: The only thing I can say is after updates sometimes it can be hard to adjust. Running into some features not working correctly

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.3.2020
Sohrab S.
Owner
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.2.2020

"Amazing software"

Kommentare: It runs my practice, and does everything from the daily schedule, to the patient chart, to the ledger, to the employee time clock.

Vorteile: It literally does everything you need to run a small dental practice.

Nachteile: It is on the expensive side. It really should be given to Schein customers.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.2.2020
Arnell P.
Business Owner
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    2/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    3/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.11.2017

"Not for the average user"

Kommentare: I don't have to have paper charts or appointment book.

Vorteile: It's powerful for the front office. Has a lot of reports that can be generated. Customizable. Can enter time on procedure codes.

Nachteile: Not for the average user even if they go to training. The end user has to be computer savvy and has an exceptional attention to detail. Front office heavy. Treatment planner presentation is not adequate. eServices bundle includes stuff that's not needed or used. Inaccurate when it comes to continuing care data. Although customizable, software limits the characters for labeling on definitions such as Appointment Status. Too many data fields that are hidden or hard to find therefore, causes a lot of inadequate data entry due to confusing and busy display and fields. Unscheduled treatment plan reports does not show that patients have already appointed for some on the treatment list. Can't easily generate or create referral template unless the user also has advanced knowledge of MS Word. Clinical template creation is difficult. Lab manager is too clunky. eServices insurance verification is too clunky and glitchy. Could not generate a list of specific procedures attached to a patient's name. For example, list of patients with premolar and molar endo on their treatment plan. I have a Dentrix superuser on my team. We had to use mail merge for this. Procedure code appointment length customization is pointless since the software does not properly calculate clinician and assistant times when entering multiple procedures.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.11.2017