Wer nutzt diese Software?

Inhaber von Zahnarztpraxen auf der Suche nach einem umfassenden Praxismanagementsystem, das sich dem Wachstum anpassen kann

Durchschnittliche Bewertung

158 Bewertungen
  • Gesamt 4 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4 / 5
  • Kundenservice 4 / 5
  • Funktionen 4 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4 / 5

Produktdetails

  • Kostenlose Version Nein
  • Kostenlose Testversion Ja
  • Einsatz Installiert - Windows
  • Training Persönlich
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten

Angaben zum Hersteller

  • Dentrix
  • http://www.dentrix.com/
  • Gegründet 1990

Über Dentrix

Über 35.000 Zahnarztpraxen verlassen sich auf die Praxismanagementsoftware Dentrix. Dentrix ist marktführend, weil es Lösungen für beide Seiten deiner Praxis anbietet: für die geschäftliche und die klinische Seite. Darüber hinaus hilft dir Dentrix beim Aufbau deiner Praxis mit integrierter eServices-Software, die deinem System neue Funktionen und Produkte von führenden zahntechnischen Unternehmen hinzufügt.

Dentrix Funktionen

  • Abbildung
  • Behandlungsplanung
  • Inventarverwaltung
  • Klinische Kartierung
  • Patientenabrechnung
  • Patientenbuchhaltung-Management
  • Reklamationsabwicklung
  • Termin-Erinnerungen
  • Terminverwaltung
  • Verwaltung von Patientenakten

Die hilfreichsten Reviews für Dentrix

20+ year user of this software

Mit Google übersetzen Bewertet am 27.4.2018
Josh B.
CEO
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Vorteile: This software is the original. We actually started with this software back in the terminal days before windows networks were popular. Over the years, I can say that this software has it all. They have more functionality than any other software I have ever seen. I have made my dental office more and more efficient simply by learning how to use the software and its different parts. PLUS, they have an online forum where you can make suggestions and vote on others' suggestions. Then they take the suggestions with the highest number of votes, and they build that functionality into the software. So it is a software that has been built on the backs of its users.

Nachteile: There is not a lot of things that I would say are bad with the software. One thing is that there is SO much functionality that it can be overwhelming. They also could have better "online" services that they call Eservices (text messages for patient reminders, etc.). Other than this, it is just vital to really get trained over and over again on the software as that is the key to its success.

The most user friendly dental software

Mit Google übersetzen Bewertet am 31.8.2018
Dental Administrator
Medizinische Praxis, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I've used Dentrix more than any other system over the years. It's very easy to jump in and use. There are a few improvements that can be made to Dentrix to make it the optimal software system. This would be nice to see!

Vorteile: Dentrix is extremely user friendly and the most common dental software found in dental offices. The charting and notes are easy to use, along with the quick notes for standard notes that are repeated with procedures along with hot buttons for easy charting. The treatment planning is efficient in the charting with outlining priority. Scheduling is easy to use, clear and customizable for display. The drop box on the right to move appointments is handy and everyone can share the same drop box, even if you are logged in under different users.

Nachteile: There are too many windows that need to be opened, charting, xrays, documents center, patient information, schedule. Documents would be better served with the patient information to limit all of the windows you need open. When an electronic submission is sent to the insurance, a digital copy is not kept in Dentrix. This is very hard to work with as you need to scan in documents continuously and you can see the previous record of what was covered at the last visit. You can't send emails with an option of encrypting the documents with a password - for privacy legislation this would be amazing!

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