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Was ist Dentrix?

Über 35.000 Zahnarztpraxen verlassen sich auf die Praxismanagementsoftware Dentrix. Dentrix ist marktführend, weil es Lösungen für beide Seiten deiner Praxis anbietet: für die geschäftliche und die klinische Seite. Darüber hinaus hilft dir Dentrix beim Aufbau deiner Praxis mit integrierter eServices-Software, die deinem System neue Funktionen und Produkte von führenden zahntechnischen Unternehmen hinzufügt.

Wer verwendet Dentrix?

Inhaber von Zahnarztpraxen auf der Suche nach einem umfassenden Praxismanagementsystem, das sich dem Wachstum anpassen kann

Dentrix Software - 1
Dentrix Software - 2
Dentrix Software - 3
Dentrix Software - 4

Du bist nicht sicher, ob Dentrix das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Dentrix

Dentrix

4,3 (363)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
36
Keine Integrationen gefunden
4,2 (363)
4,0 (363)
4,1 (363)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
200,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
74
10
4,4 (275)
4,3 (275)
4,5 (275)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Dentrix

Curve Dental
Am besten bewertete Funktionen
Diagramm-Erstellung
Terminverwaltung
Verwaltung von Patientenakten
Dentrix Ascend
Am besten bewertete Funktionen
Diagramm-Erstellung
Terminverwaltung
Verwaltung von Patientenakten
ACE Dental
Am besten bewertete Funktionen
Diagramm-Erstellung
Terminverwaltung
Verwaltung von Patientenakten
Eaglesoft
Am besten bewertete Funktionen
Diagramm-Erstellung
Terminverwaltung
Verwaltung von Patientenakten
Carestream Dental
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Terminverwaltung
Verwaltung von Patientenakten
Easy Dental
Am besten bewertete Funktionen
Bildgebung und Röntgenstrahlung
Diagramm-Erstellung
Terminverwaltung
Nimble
Am besten bewertete Funktionen
Kontaktmanagement
Leadmanagement
Verfolgung von Interaktionen
ClearDent
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Terminplanung
Open Dental
Am besten bewertete Funktionen
Diagramm-Erstellung
Terminverwaltung
Verwaltung von Patientenakten

Bewertungen über Dentrix

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,2
Kundenservice
4,1
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
53%
4
34%
3
6%
2
3%
1
4%
Heather
Heather
Billing and coding specialist in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gesundheit, Wellness & Fitness, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A very positive review on Dentrix impact on dental practice management

5,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Overall, it has been a positive experience using Dentrix. It is very user friendly .The financial tools are very beneficial as well. It is an awesome program to be exact!

Vorteile:

The most awesome thing about Dentrix that was super convenient was Dentrix ledger, it automatically calculates the insurance benefits and patient responsibility as well as patient bills.

Nachteile:

Only problem I really encountered was occasional glitches' which slowed things down.

Sally
Office manager in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Dentrix reliable and easy to learn.

5,0 vor 5 Monaten

Kommentare: We have been very happy with Dentrix overall - we have outsourced a few areas but other than that - 35 years and going strong!

Vorteile:

I have been using Dentrix for 35 years and it has grown with the times and always remained easy to use with regular updates.

Nachteile:

It would really help to have ortho maximums added/ with insurance codes used. Also if a patient is under 14 auto detect the prophy a child prophy. Fluoride has an age in coverage tables / dentrix should auto detect they do or don’t have coverage.

Paul
owner in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Customer service is Poor. And expensive.

2,0 vor 2 Jahren

Kommentare: They are giving me a pain right now. I have had to upgrade my computers many times to handle their upgrades, and their program is never re written, the program just gets larger each time.

Vorteile:

very large expensive program, employees find it hard to learn, some even quit. not intuitive. requires a lot of training for new employees.

Nachteile:

the customer service. they are always sending you offshore, and the techs are not trained. you have to call back a lot to find a competent tech. they don't service you well.For instance, I have called 3 times to upgrade Dentrix software to a more current version. Each time I was told that the person who installs the software has gone home. On Today's call, the person answering the phone said that the installer had gone home. It is the 4th time I have called, and I asked why he has gone home since it is only 2:30 PM in the afternoon. The representative said he only installs Dentrix updates Monday-Thursday 5AM - 2 PM and Fridays 5AM to 1 PM! I am so angry because had any of the other people answering the phones told me this, I would have known when to call back! This is terrible customer service! Do they only have one person installing Dentrix updates? I am so upset that I drove to the office on a day off specifically to install this update, at 2:30 pm AND THE INSTALLER HAS GONE HOME AGAIN! What the heck is going on? I also scheduled a call from the installer and never got a call back. This is really Mickey Mouse for a company that is supposed to be the biggest and the best. I am really beginning to regret working with Dentrix.

Maria Elizabeth
Registered Dental Assistant in USA
Medizinische Praxis, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

User-Friendly Dental Software

5,0 vor 2 Monaten Neu

Vorteile:

I like mostly the Charting in Dentrix. As a dental assistant of 4 years, it is easy to input the existing restorations, conditions and treatment planning. The graphics of each tooth surfaces are precised. The dental staff as well as the dental provider are comfortable using it.

Nachteile:

There is nothing I don't like about the product.

Harold
DENTIST in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

poor tech support: poorly trained, outsourced language barrier, read manuals while client holding

4,0 vor 10 Monaten

Kommentare: dental practice management.

Vorteile:

this product requires a steep learning curve; however its features and versatility are very useful

Nachteile:

20+ year user: Product has gotten more complicated to use. previously globally updated components like DEXIS, now must be updated separately; tech support has degraded; is outsourced and there is a language barrier-30 minutes of formalities before the problem is addressed; wait times are lengthy; tech reads manual on client time while client is holding; techs poorly trained and inexperienced. Dentrix integrated brand name products like: Colgate into RXs and CareCredit in the software without client permission.