Wir helfen Unternehmen seit 18 Jahren,
bessere Software zu finden

Was ist Food Connex?

Food Connex ist ein umfassendes Softwarepaket, das speziell für Lebensmittelvertriebs- und -verarbeitungsunternehmen entwickelt wurde. Das Kernsystem verfolgt und verarbeitet automatisch jeden Aspekt des Lebenszyklus einer Bestellung, von der Bestellung über die Kommissionierung und den Versand bis hin zur Zahlung – schneller und genauer als manuelle Systeme. Zusätzliche Module umfassen die Integration von Waagen und Barcodes von SWAMI (Scan Weigh and Measure Instantly), Etikettengenerierung für Bestellungen und Rückverfolgbarkeit mit Rückruf.

Wer verwendet Food Connex?

Der Zielmarkt sind Lebensmittelhandels- und -verarbeitungsunternehmen, die einen No-Nonsense-, Cloud- oder Premise-Ansatz für Technologie wünschen. Es werden erweiterte Funktionen für Proteinhandels- und -verarbeitungsunternehmen angeboten.

Food Connex Software - 1
Food Connex Software - 2
Food Connex Software - 3
Food Connex Software - 4
Food Connex Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Food Connex das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Food Connex

Food Connex

4,7 (18)
743,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
23
2
4,6 (18)
4,3 (18)
4,7 (18)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
39,00 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
145
12
4,4 (133)
4,5 (133)
4,5 (133)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Food Connex

MRPeasy
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsmanagement
Inventarverwaltung
Material-Rechnung
NetSuite
Am besten bewertete Funktionen
Chart of Accounts
Einkommen & Bilanz
Gewinn-und Verlustrechnung
Fishbowl
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsmanagement
Bestandskontrolle
Inventarverwaltung
Cin7 Core
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsabwicklung
Bestandskontrolle
Inventarverwaltung
ERPAG
Am besten bewertete Funktionen
Bestandskontrolle
Bestandsverfolgung
Inventarverwaltung
ServiceWorks
Am besten bewertete Funktionen
Kundendienst-Historie
Terminplanung
Terminverwaltung
QT9 ERP
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsmanagement
Bestandskontrolle
Online-Abrechnung
QuickBooks Enterprise
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Finanzberichterstattung
Kontenabgleich
Acctivate Inventory Management
Am besten bewertete Funktionen
Bestandskontrolle
Bestell-Management
Inventarverwaltung

Bewertungen über Food Connex

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
78%
4
11%
3
11%
Jeffrey
Operations Team Lead in USA
Essen & Trinken, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Awesome! I highly recommend this program

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Awesome and helpful for keeping an accurate inventory, placing orders that can be e-mailed directly to suppliers and buyers. Posting process and physical inventory all work great and easy to use. Date based availability and inventory inquiry functions are some of my favorite go to features along with PO worksheets as the main buyer. These features make my job a lot easier being able to streamline some of the purchasing by using sales data.

Vorteile:

Easy to use and navigate overall especially with the type of reports you can pull for inventory management, purchasing, customer data

Nachteile:

The menu can be tricky to get used to with having to hover over specific parts, and the overall feel is a little old school and not very modern. There's not much at all that I don't like though as this program is great.

Vicky
USA
Lebensmittelproduktion, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Easy to use and great support!

5,0 vor 8 Jahren

Kommentare: I have found Food Connex very easy to use with a short bit of training. Once you have a minimal idea of how to use it you can freely look around and figure out how to do what you need to get done. When I have had questions or issues, I have regularly used their support services. They have been very quick to respond and quite helpful. There have even been small modifications to the program after I pointed out certain things did not work as I thought they should have.

Vorteile:

It's easy to use. It's live. Changes to orders and inventory are immediate so everyone across the office and those in the field is on the same page. You can control user functionality as needed so trouble can be kept to a minimum.

Nachteile:

Every morning some screens and activities are slow to start with no known cause.

Antwort von CAI Software

vor 8 Jahren

Thanks for the great review we are proud of our support.

Gina
USA
Verwendete die Software für: Nicht angeboten
Herkunft der Bewertung

Boar's Head Distributor Review

3,0 vor 8 Jahren

Kommentare: The staff and service support team are excellent. Very responsive with little or no wait time.
Over the past several years, since we moved from "Food Connex" to VictualNet we have asked for several improvements that have not yet been programmed for improve ease of use. Specifically, having to bounce around from menu item to menu item instead of seeing everything on one screen in both the Inventory Item and Customer Master Menus.
Inventory Master Menu should combine the cost and price onto ONE page and ADD the GP% in the same screen. THIS IS WHERE WE SPEND A GREAT DEAL OF TIME WATCHING OUR BUSINESS! Customers that are "inactive" should not appear in order entry customer pull down list.
It has at times caused error in selecting the wrong customer.
When changing ship to date in order entry, the system should recognize/change to the new dates prices/promotion. It does not currently. The system is still "hanging" after an item is selected in the order entry menu. It takes sometimes a min to catch up or times out. Also, the UOM after selecting an item is also hanging or timing out. There should be a check box to apply or not apply discounts set up to certain customers to credit memos either in the customer profile or in the promotions view. Reports: Many requested reports can only be accessed by VictualNet staff.
I'd like to see more reports such as a price change list by customer available.
Thank you!
Gina Treanor
Treanor Deli Provisions

Antwort von CAI Software

vor 8 Jahren

Gina, Thanks for your input. We are constantly looking for positive feedback and we need to get to some of those requests in 2017.

Kim
Office Manager in USA
Lebensmittelproduktion, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

FoodConnex

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Works well in our sales environment. Interfaces will with our accounting software. Provides multiple reporting options.

Vorteile:

Software is generally quite user friendly. There are a multitude of available reporting features.

Nachteile:

Would like a feature/warning when "date needed" is backdated in excess of one month.

Agung
GM in USA
Großhandel, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Ease of Use

4,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Overall it is a good software for the cost

Vorteile:

The software is easy to use. We have a lot of employees that are not computer friendly, and they have no problem using it

Nachteile:

Some reporting can be better. There are many reports that can be added to improve our efficiency that is not available