TimeClick

TimeClick

von Hawkeye Technology

Wer verwendet TimeClick?

TimeClick bedient eine Vielzahl von kleinen Unternehmen aus der ganzen Welt. Jeder, der über einen PC verfügt, kann dieses Produkt verwenden. Die häufigsten Kund*innen sind im Büro, Einzelhandel oder im Medizinsektor tätig.

Was ist TimeClick?

Einfach zu bedienende Stempeluhr-Software für kleine Unternehmen, die dir Zeit und Geld spart und die menschlichen Fehler von manuellen Arbeitszeittabellen eliminiert. TimeClick verfolgt die Ein- und Ausstempelzeiten, Urlaubstage, Aufgaben, Abteilungen, Pünktlichkeit, Überstunden und vieles mehr. Durch flexible Arbeitszeitberichte sparen Manager*innen viele Stunden bei der Gehaltsabrechnung. TimeClick wird sicher in deinem Netzwerk installiert und bietet dir mehr Kontrolle über deine Daten und verhindert Zeitdiebstahl. Alle TimeClick-Nutzer*innen haben Zugriff auf das in den USA ansässige, sympathische Support-Team.

TimeClick – Details

Hawkeye Technology

http://www.timeclick.com

Gegründet 1971

TimeClick – Kostenübersicht

TimeClick bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von TimeClick ist ab 99,00 $/einmalig verfügbar.

Startpreis

99,00 $/einmalig

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Installiert - Windows

Training

Live Online

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

TimeClick Funktionen

Stempeluhr Software
Arbeitsplatz-Nachverfolgung
Berichterstattung / Analyse
Biometrische Erkennung
Krankheitsausfall-Nachverfolgung
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Mitarbeiter-Standortverfolgung
Mobiler Zugriff
Online-Stechkarte
Stechkarte
Textnachrichtenversand
Timesheet Management
Urlaubsverwaltung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Abrechnungsfähige & Nicht-abrechnungsfähige Stunden
Automatische Zeiterfassung
Mehrere Abrechnungstarife
Mitarbeiter-Datenbank
Mobile Zeiterfassung
Offline-Zeiterfassung
Timesheet Management
Urlaubsverwaltung
Überstunden-Berechnung

TimeClick – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 425 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,7/5
Benutzerfreundlichkeit
4,7/5
Kundenservice
4,8/5
Funktionen
4,5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Coty T.
CEO
Einzelhandel, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.9.2019

"Perfect for small businesses!"

Kommentare: Overall, TimeClick was a better alternative for us to switch to. It made switching easy, and managing and logging hours even easier for not just me, but our whole business!

Vorteile: TimeClick is wonderful for time logging and emplyee attendance. Ever since switching from QuickBooks, TimeClick has offered a better way for us to log our attendance and time on the clock in an easy manner. All of the employees have no issues with it and have said how easy it is to use!

Nachteile: There hasn't been anything that we have not liked about TimeClick. Everything has been smooth sailing!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.9.2019
Bill P.
President
Möbel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.7.2019

"Great Software!"

Kommentare: Overall it has been a great experience. We made the right choice in this purchase. Anytime we have had a small issue, tech support was great to work with.

Vorteile: The ease of use. The newest version makes every task so easy. The user interface is very well thought out. It is extremely user friendly. It has everything covered! TimeClick has really done an unbelievable job with this software! Very happy! Great software at a fair price!

Nachteile: I wish the software offered an app for our cell phones and interfaced with the cloud. This is the only extra feature it doesn't currently offer that we could really use. We need the ability for our employee s(truck drivers, repair techs, etc) to punch in and out when out on the road doing deliveries or service calls.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.7.2019
Siu-lin H.
Office Administrator
Medizinische Praxis, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.6.2019

"TimeClick 2018"

Kommentare: I like ability to look back at history, I do not know how many years are tracked?

Vorteile: Tracking employee history and that it allows for more than one position to be tracked per individual. For example: One day employee works as a receptionist, the next employee is in billing

Nachteile: When entering time for an individual, I have to hit enter for "in" and "out" instead of tabbling thru someone's time that I have to input. I'd like to put in a start time for individual. For example, they can't start earlier than 20 minutes before scheduled time. So if they check in earlier, the default will accommodate the time I put in, but that I can override when appropriate.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.6.2019
Verifizierter Rezensent
President
Einzelhandel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.2.2020

"Easy setup, nice layout, and accurate and transparent time keeping"

Kommentare: Overall, the system layout was thought out well and keeps things clean, transparent, and accurate. However, I feel it needs an update for modern times and provide cloud support as well as mobile device compatibility so the station can have less of an office footprint. Having isolated systems for a multi-location company may also be a turn off for some, as well as companies looking to expand in other areas.

Vorteile: The layout is very nice and user friendly. It is quite easy for employees to navigate and use the frontend. Clocking in and clocking out is a breeze and no-brainer. It is also secure since employees get their own passwords that they enter in after clicking on their name. The backend has great analytical tools and reports that give good overview and insight into work hours, labor cost, as well as employee efficiency. This helps to control things like overtime cost from employees who are working too much, or flag attendance issues with those who are consistently clocking in late or leaving early. I also like how it integrates with quickbooks, allowing wage expenses to be reconciled more efficiently.

Nachteile: The biggest complaint I have is the lack of versatility with equipment. It is built to run on a desktop or laptop and is limited to that. Majority of time clock systems these days can be run from ipads or mobile devices as well. This allows the terminal to be mounted to a wall, for example, taking much less work space. The information is also stored locally without any cloud support. This can be bad for 2 reasons. A company with 2 locations will have 2 separate systems and 2 separate reports which has to be reconciled with each other later, then once again with the general books which is not very efficient. Cloud would solve this. The second issue is if you forget to backup the files on your PC, all the information could be lost if there is an unforeseen event. A cloud based system would solve this as well.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.2.2020
Grant E.
Owner
Einzelhandel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.8.2019

"Easiest, and Powerful, TimeClock Software out there"

Kommentare: My employee times are now accurate! Way more accurate than before! And at a very low, one-time cost. Processing payroll is so quick with TimeClick's reports.

Vorteile: TimeClick is super easy to setup, is very intuitive, and understandable. It's quick to set up, too. It has a lot of custom features you can setup for complex time tracking situations, but works well with our basic time tracking situation, too. Their customer service is AMAZING! Quick, on point, real people.

Nachteile: It doesn't work on MACs (yet). I wish the messaging feature could sync with my email so when an employee writes me I would know even if I'm not at work.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.8.2019