Wer nutzt diese Software?

Kleine Auto- oder LKW-Reparaturwerkstätten mit einem Umsatz von 300.000 bis 3.000.000 US-Dollar.

Durchschnittliche Bewertung

5 Bewertungen
  • Gesamt 4.4/5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.8/5
  • Kundenservice 4.2/5
  • Funktionen 4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4/5

Produktinformationen

  • Startpreis 49,00 $/Monat
  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Nein
  • Einsatz Installiert - Windows
  • Training Persönlich
    Live Online
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • GenesisFour
  • http://www.genesisfour.com
  • Gegründet 1986
  • Sudbury, MA

Über ServiceShop

ServiceShop von GenesisFour steht für über 20 Jahre Erfahrung in der Automatisierung von Automobil- und LKW-Servicestationen. Die leistungsstarken Funktionen in Verbindung mit einem intuitiven Design machen dieses System zur perfekten Lösung für alle großen Dienstleistungsunternehmen. Mit Funktionen wie der Überschreitung des Mindestertragsziels pro Rechnung, der integrierten Zeitschaltuhr, unbegrenzten Arbeitsbeschreibungen und der individuellen JobPaq-Lösung werden sowohl dein Gewinn verbessert als auch deine Kunden beeindruckt.

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ServiceShop Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Fahrer-Abrechnungen
  • Fahrer-Management
  • Fahrtenbuch
  • Fahrzeug-Management
  • Instandhaltungsmanagement
  • Lastoptimierung
  • Reiseaufzeichnungen
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Arbeitslohntarife
  • CRM
  • Inventarverwaltung
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • VIN-Suche
  • Wartungsplanung

Die hilfreichsten Reviews für ServiceShop

Menu Pricing and Profit Maximization for your Auto Shop

Bewertet am 6.11.2018
Bill N.
President
Unternehmensberatung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We were working long hours and doing a great job for our customers, but we weren't making enough profit to sustain staying in business even with $800k in gross revenue. when I started looking for a solution, I hired a consultant who told me I needed a better way to measure the real numbers and profit in my business. he recommended GenesisFour. We tarted using GenesisFour and in the first 30 days our sales and profit increased and the customers where happy.

Vorteile: Menu, pricing and the profit maximizer as I call it, the quality of your repair is represented by the service repair order and the finished final product and valuable service you give your customers. Knowing that you give your customers a fair price and make a fair profit for your business. GenesisFour allows me to do both and the service descriptions details are great for representing that value to my customers.

Nachteile: Not sure I could point any out, over the years we continue to look at other software solutions and haven't found anything better.

Support Team is Terrific!

Bewertet am 31.8.2018
Verifizierter Rezensent
Executive Assistant
Automotive, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: I do have to say that the developers of this software are genius! Customer rep. has more knowledge in his little finger than any IT person I've ever come across. Not only that, but he's like a friend to us although we've never met. The office staff is a pleasure to talk to and keep up with all the clients needs.

Nachteile: We have several custom needs in our operating software so it would serve us better to have more customizable fields/reporting.

satisfied for over 10 years

Bewertet am 11.2.2015
Sandy D.
Partner
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis

Kommentare: Very nice, responsive, bright small team who never let us down. Service Shop is the heart of our business and must work flawlessly, which it does almost 100% of the time . When there are inevitable problems due to operating system, network, or the hardware on which it's installed, the team responds and we are rescued in a timely manner. The system does everything a small shop like ours requires, and there are data export capabilities to send data to other products (Quickbooks for A/P, CRM programs, etc) for anything it doesn't handle. Easy to use. Highly recommended.

ServiceShop from GenesisFour

Bewertet am 9.10.2018
David C.
Manager
Automotive, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
2/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
2/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
1/5
Kundenbetreuung
2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: As I said, for a small shop the product is fine, but Fred is dishonest and I would use a paper system before I used GenesisFour corporation.

Vorteile: The software is easy to use and good for small shops.

Nachteile: GenesisFour does not improve the product. They offer the option to pay for improvements, which we did upfront and they never completed the improvement. Another shop owner told me NEVER pay Fred upfront for anything, but it was too late. We are switching software. Fred is dishonest. For a small shop, this software will be fine.

Antwort des Softwareanbieters

von GenesisFour an 13.10.2018

David,
I am sorry for all the problems you are currently having with our software ServiceShop¿. As a customer for the past 22 years communication is the key to our business relationship and that communication has deteriorated. To this point please accept my apology, I am sorry.
To your explicated complaint of not getting your pre-paid enhancement fulfilled, again I am sorry and a refund is in the mail.

I understand that you wish to find another software vendor but I would be remiss if I didn¿t let you know that ServiceShop¿ can be configured for small shop (1-5 technician), medium sized shops (6-15 technicians), and large shops (15 to 50 technicians). Training with proper configuration may just be the best decision.

long time user of service shop and its predecessors !

Bewertet am 4.9.2014
Jeff B.
service manager
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis

Kommentare: great , easy to use operating system, no problems at all, if there ever is a problem genesis4 is quick to solve it!! Highly recommend this system

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