Was ist 3 Clicks Cloud?

3 Clicks Cloud is a web based PLM platform that allows Apparel, Accessory and Homeware organisations to manage their entire production cycle in one place by leveraging live production data, no matter when or where they work.

The software is designed to help avoid major issues by identifying them before they happen.

It also connects the retailer/wholesaler with their suppliers. By registering for a free account, suppliers can have access to live data that has been shared with them.

Wer verwendet 3 Clicks Cloud?

Retailers, Wholesalers and Manufacturers in Apparel, Accessory and Homeware Industry looking for a PLM platform that offers a fully transparent solution in one central location.

3 Clicks Cloud – Details

Loggia Corp

3 Clicks Cloud – Details

Loggia Corp

3 Clicks Cloud – Videos und Bilder

Videos zu 3 Clicks Cloud
3 Clicks Cloud Software - 1 - Vorschau
3 Clicks Cloud Software - 2 - Vorschau
3 Clicks Cloud Software - 3 - Vorschau

Kosten ähnlicher Produkte wie 3 Clicks Cloud vergleichen

Startpreis

1.500,00 AU$/Monat
20,00 $/Monat
10,00 $/Monat
Nicht verfügbar

Kostenlose Version

Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Ja
Kostenlose Version Ja
Kostenlose Version Nein

Gratis Testen

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Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja
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3 Clicks Cloud – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Mac (Desktop)
  • Windows (Desktop)
  • Android (mobil)
  • iPhone (mobil)
  • iPad (mobil)

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

Funktionen von 3 Clicks Cloud

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Auftragsabwicklung
  • Auftragserfassung
  • Auftragsmanagement
  • Auftragsverfolgung
  • Barcode / Tickets scannen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsführung
  • Bestandsoptimierung
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • Echtzeit-Daten
  • Einkauf & Empfang
  • Einzelhandel-Lagerverwaltung
  • Elektronische Zahlungen
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kundenaufträge
  • Kundendatenbank
  • Lagerhaus-Management
  • Lieferanten-Management
  • Lifecycle-Management
  • Material-Rechnung
  • Materialwirtschaft
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Planungs-Tools
  • Preis- / Margen-Management
  • Produkt-Management
  • Produktion-Nachverfolgung
  • Produktions-Management
  • Prognose
  • Rechnungsmanagement
  • Retourenmanagement
  • Statusverfolgung
  • Supply-Chain-Management
  • Verkaufsberichte
  • Versand-Management
  • Vertriebsmanagement
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit

Siehe die vollständige Bekleidungsmanagement Software Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Aufgabenmanagement
  • Auftragsabwicklung
  • Auftragsmanagement
  • Barcode / Tickets scannen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsführung
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • CRM
  • Dokumentenmanagement
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Fertigungsplanung
  • Finanzanalyse
  • Finanzmanagement
  • Hauptbuch
  • Integration in die Buchhaltung
  • Integrierter Geschäftsbetrieb
  • Inventarverwaltung
  • Kontenabgleich
  • Kostenverfolgung
  • Kundenaufträge
  • Kundendatenbank
  • Lagerhaus-Management
  • Lieferanten-Management
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Material-Rechnung
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Personalmanagement
  • Prognose
  • Prognosen
  • Projektmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Supply-Chain-Management
  • Unternehmens-Vermögensmanagement
  • Versand-Management
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vertriebsmanagement
  • Workflow-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung

Siehe die vollständige ERP Systeme Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anforderungsmanagement
  • Anpassbare Felder
  • Audit Trail
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Aufgabenplanung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Compliance Management
  • Datei-Verwaltung
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Design-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Fortschrittsverfolgung
  • Ideenfindung
  • Kalenderverwaltung
  • Kommentare / Notizen
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kostennachverfolgung
  • Lieferanten-Management
  • Lifecycle-Management
  • Material-Rechnung
  • Meilensteinverfolgung
  • Planungs-Tools
  • Portfoliomanagement
  • Priorisierung
  • Produktdatenmanagement
  • Produktion-Nachverfolgung
  • Prognosen
  • Projekt-Workflow
  • Projektmanagement
  • Projektplanung
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Statusverfolgung
  • Stücklistenanalyse
  • Versionskontrolle
  • Veränderungsmanagement
  • Vorlagen-Management
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Workflow-Management
  • Überwachung

Siehe die vollständige PLM-Software Liste

Alternativen für 3 Clicks Cloud

Mehr Alternativen zu 3 Clicks Cloud

Erfahrungen mit 3 Clicks Cloud

Alle 6 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,3
Kundenservice
4,8
Funktionen
4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
2
4
4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Verifizierter Rezensent
Retired in Australien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Software for Users

5 vor 9 Monaten

Kommentare: Excellent - the system was easy to navigate and the screens clean and simple. From a user perspective intuitive and meaningful. As Administrator simple to add/change inputs/outputs.

Vorteile:

The overall system was intuitive and easy to navigate. Ease of Use.

Nachteile:

None that I can recall - any areas of concern were ultimately upgraded

Antwort von Loggia Corp

vor 9 Monaten

Thank you for you review.

Adrian J.
Chief Information Officer in Australien
Einzelhandel, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

3 Clicks Review from an Administrator's perspective

4 vor 10 Monaten

Kommentare: 3 Clicks has been a wonderful addition to the Eco-system of IT software at Taking Shape.
It is used extensively by around 50 staff at Head office in Melbourne with multiple suppliers and QA staff accessing the system and supplier portal from various countries including China, Vietnam, New Zealand and India. We have implemented a large number of system developments in order to customise the software to make it work efficiently and effectively for Taking Shape’s production process.
My personal experience with 3 Clicks has been very positive indeed.
The software is reliable and robust and we have rarely experienced system outages…
Requests for software enhancements have been dealt with promptly and professionally with a solution always provided.

Vorteile:

There are a number of features in 3 Clicks that are beneficial for our business. However there are 4 features that stand out and are imperative to us: 1. 3 Clicks provides a single source of truth for all style and production information and being cloud based software, is easily accessible from anywhere whether they be working in the office or remotely. 2. Setting up customisable critical paths allow us to track the progress of styles and orders down to task level 3. The new Supplier Portal has been a game changer for our suppliers as it allows for direct communication and work flow improvements with suppliers negating the need to rely on emailing information and documentation. 4. Integration with our ERP System has saved a great deal of time and effort in double entry of information between systems.

Nachteile:

When we initially purchased 3 Clicks, being a fairly new system on the market, I felt it was missing some basic functionality that I would have expected to be in place from the start. So initially we did need to invest in developing the product further to make the system satisfy our needs. Having said that, over the past 7 years I have been delighted to see monthly feature updates being released and the system has undergone a number of major overhauls to bring the product to where it is today.

Antwort von Loggia Corp

vor 9 Monaten

Thanks for your feedback.

Frances N.
brand manager in Australien
Bekleidung & Mode, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

3 Clicks Apparel Software

4 vor 9 Monaten

Vorteile:

Easy to use, reporting made easy. Tracking made easy.

Nachteile:

Would like more comprehensive training on sections to use the program to its full potential

Antwort von Loggia Corp

vor 9 Monaten

Thanks for your feedback. Let's touch base to organise some additional training.

Amy H.
Senior Administrator in Australien
Groߟhandel, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

3Clicks keeps everything running smoothly.

5 vor 10 Monaten

Vorteile:

3Clicks is the program that keeps everything running smoothly. It is easy to use and has endless benefits to us from the simple way of tracking critical paths to how we set up styles/orders.

Nachteile:

It is limited with common customer changes such as, colour code/description change and size range changes. Also, if Fabrication has "All" selected, it now cannot be changed without breaking the links in the Critical Path.

Antwort von Loggia Corp

vor 9 Monaten

Thanks for your feedback Amy. We just want to let you know that earlier this year we updated the management of colour descriptions and editing size scales is on 3 Clicks Cloud road map for 2021.

Charine S.
Production Assistant in Neuseeland
Textilien, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

3Clicks Revew

4 vor 9 Monaten

Kommentare: I haven't had the opportunity or need to use the software to its full extent so I am sure there is so much more to it than what I have been using, but what I have needed to use, I like

Vorteile:

Reports Can keep all information regarding a product in one place

Nachteile:

Can't change colour names once barcodes & orders assigned to a style

Antwort von Loggia Corp

vor 9 Monaten

Thanks for the feedback. We have updated the software, so that you can now change colour names after it has been assigned a barcode.