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Was ist Userflow?

Schnelleres Onboarding von Nutzern
Du möchtest das Onboarding von Nutzern verbessern, aber deine Entwickler sind beschäftigt. Deine Konvertierungsrate leidet.

Mit Userflow kann dein gesamtes Team angepasste In-App-Umfragen, Touren und Checklisten ohne Code erstellen.

Konvertiere mehr Kunden und steigere die Kundenbindung.

Wer verwendet Userflow?

SaaS-Unternehmen

Userflow Software - 1
Userflow Software - 2
Userflow Software - 3

Du bist nicht sicher, ob Userflow das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Userflow

Userflow

4,8 (12)
300,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
17
6
4,7 (12)
4,8 (12)
4,7 (12)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
250,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
20
14
4,6 (102)
4,6 (102)
4,8 (102)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Userflow

Appcues
Am besten bewertete Funktionen
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Inhaltserstellung
Zielgruppen-Targeting
Product Fruits
Am besten bewertete Funktionen
In-App Training
Kontextabhängige Anleitung
Nutzereinführung
WorkTango
Am besten bewertete Funktionen
Einmalige Anmeldung
Mitarbeiteranerkennung verfolgen
Peer-to-Peer-Anerkennung
Heap
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Daten-Connectors
Datenvisualisierung
FigPii
Am besten bewertete Funktionen
Aktivitäts-Verfolgung
Konversionsraten-Optimierung
Umfragen & Feedback
UserGuiding
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
In-App Training
Umfragen & Feedback
Intercom
Am besten bewertete Funktionen
Chat / Messaging
Echtzeit-Chat für Kunden
Live-Chat
Spark Chart
Am besten bewertete Funktionen
Anpassbare Fragen
Berichterstattung / Analyse
Umfragenerstellung
Pendo
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Kommunikationsmanagement
Nutzungsverfolgung/-analyse

Bewertungen über Userflow

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,8
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
83%
4
17%
Francois Pascal
Francois Pascal
Service provider in Kamerun
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Userflow is a very useful, intuitive and easy-to-use tool

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

It performs most of the tasks essential to the smooth running of our website, from welcome messages to tooltips, help widgets and even onboarding checklists.

Nachteile:

To date, I'm very satisfied with the functionalities of this tool, and I highly recommend it.

Atour
Analyst in USA
Forschung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

It quickens the rate at which we can release top-notch research related training material.

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: When assistance is required, their support is very helpful and quick to respond.

Vorteile:

This software is wonderful and quite intuitive, in my experience as an analyst. In order to create a top-notch customer experience, the new enhancements to the Userflow platform consolidate and link much-needed capabilities.The user interface is quite nice. Within a week, we were able to create and publish 10+ flows. It's simple and shrewd to establish connections with your goods.

Nachteile:

Lack of integrations with essential programs like Salesforce also hinders the organization's reporting and visibility.The application does give us the option to group our flows based on labels, which is sufficient for the majority of situations.

Eva
Customer Experience Executive in Kenia
Telekommunikation, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Userflow- Great Customer Onboarding Tool

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Likely to recommend for use, as its quite simple to learn and easy to track tasks,

Vorteile:

it's easy to use and well organized, as it has transparency for other team members for tracking issues.

Nachteile:

Limited on what I can access from my mobile phone on Userflow platform. Takes a long time to load and occasionally failing completely to be accessible on my Android OS device

David
CEO in Australien
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Easy to use but powerful onboarding software

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Very happy customer, will continue to use the product as we grow and would definitely recommend it to others.

Vorteile:

The software is FAR more advance than anything else I have tried. The best part is, it's very user friendly to setup complex user flows. If you need help, the customer support is also fantastic. Compared to Intercom's product tour feature, this absolutely blows it away.

Nachteile:

The software I would not say is cheap, especially for a bootstrapped company - but there is nothing out there that is cheaper. However, user onboarding is absolutely vital to any software company and there is nothing that is more powerful or as cheap as Userflow.

Quentin
Quentin
Head of Growth in Frankreich
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Finally, a user onboarding SaaS that don't suck

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: We completely revamped our user onboarding with Userflow, treating as if it was part of our product by even merging it with some buttons/links in our app. We'll also definitely use it for NPS surveys. Highly recommend this tool.

Vorteile:

The product is extremely powerful. It's the only one I've found that can handle complex UIs so smoothly. Their in-house CSS selectors technology is exactly what you need to not push IDs everywhere in your app.

Nachteile:

The Segment integration is not native. Except that, it's perfect.

Halimatun
Halimatun
IT Manager in Malaysia
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Buchhaltung, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Better than some of more popular brand

4,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

I have tried multiple survey form builder that can create a survey form easily and has many way to distribute the survey easily, and this software is on top for all my requirement.

Nachteile:

The free or trial version lacks of the feature that are offered in the premium version. There is no way for new user to test the full version of the software before subscribing to the premium version. This is wrong and they should fix it.

Alvaro
Alvaro
Business Development in Finnland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gastgewerbe, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Easy to set up, Useful, Great Functionality

5,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

The set-up is easy and does things that other onboarding tools do not do. In our case the main issue that it solved is how to deal with guides on dynamic URL

Nachteile:

Not really miss anything, but maybe integration with CRM software would be a useful thing

Matthew
Matthew
Head of Product in Thailand
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Feature-rich and easy to launch

5,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

The flow builder works great and there are just a huge number of ways to build logic into the flows. We have a complex UI, and so it is great to have several methods of building logic to fall back on. Making and deploying the flows was fun - it's like playing a game. Implementation was effortless for our developers. The no-code updates work as promised. We did not need support much at all during implementation, but when we did, answers were given fast and they came from knowledgeable specialists who understood the subject matter.

Nachteile:

Nothing really that we have run into yet. It has completely met our needs. I would love some more customization options in terms of the appearance of some of the widgets (especially the cheklist).

Mike
CEO in USA
Computer-Software, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Userflow made onboarding very easy.

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: It is a great tool at a great price. The customer service is great.

Vorteile:

The software is straightforward to use and very flexible.

Nachteile:

I haven't encountered any problems with it.

Nick
CEO in Niederlande
Internet, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Very pleasant tool

5,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

Perfect and fast support and really intuitive interface.

Nachteile:

It can be a lot of money for starting companies, but it's worth the money if you see what it brings your clients!

Miguel
Miguel
Development engineer in Spanien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Telekommunikation, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Uso flow

4,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Userflow es una herramienta muy útil para diseñar y optimizar el flujo de usuario en un sitio web o software

Nachteile:

Tiene algunas limitaciones en cuanto a las opciones de personalización y diseño. Aunque cuenta con una interfaz fácil de usar, puede ser difícil lograr un aspecto único y personalizado debido a las limitaciones de los componentes y plantillas disponibles

Daniel
Co-founder in Kanada
Computer-Software, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Saved me tons of development cost

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Userflow is intuitive while still having the flexibility to do some pretty complex stuff. We saved a bunch of development cost by using this tool rather than making on onboarding tool in house.

Nachteile:

So far I'm quite content and have no cons to mention.