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seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist KPI6?

KPI6 ist eine Service-Software-Suite, die von Marken und Medienagenturen verwendet wird, um Verbraucher zu verstehen, ihre Bedürfnisse zu erkennen und Zielgruppensegmente zu definieren.

Wir analysieren nutzergenerierte Inhalte wie Online-Rezensionen, social-/Web-Panels, digitale offene Daten, um die kritischen strategischen Erkenntnisse zu liefern, die ein Unternehmen für Innovationen, Chancenbewertung, strategische Planung, Segmentierung, kreative Entwicklung und media fortschritts strategie benötigt.

Wer verwendet KPI6?

Die KPI6 Suite bietet verschiedene Lösungen, die den Anforderungen von Marktanalysten und -forschern, Werbeplanern in Mediaagenturen und strategischen Managern großer Marken am besten entsprechen.

KPI6 Software - 1
KPI6 Software - 2
KPI6 Software - 3
KPI6 Software - 4
KPI6 Software - 5

Du bist nicht sicher, ob KPI6 das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

KPI6

KPI6

4,5 (27)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
31
4
4,4 (27)
4,4 (27)
4,9 (27)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
110
5
4,2 (228)
3,9 (228)
4,5 (228)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu KPI6

TableAir Meeting Room Booking
Am besten bewertete Funktionen
Online-Buchung
Raumverfügbarkeitsplanung
Zimmerbuchung
Brandwatch
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Social-Media-Integration
Verwaltung mehrerer Konten
Talkwalker
Am besten bewertete Funktionen
Anpassbare Berichte
Berichterstattung / Analyse
Wettbewerberüberwachung
Sprinklr
Am besten bewertete Funktionen
Nachterminierung
Social-Media-Integration
Verwaltung mehrerer Konten
Strategy & Research
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Fragen-Verzweigung
Umfragenerstellung
Voxco Online
Am besten bewertete Funktionen
Fragen-Verzweigung
Umfragenerstellung
Verzweigungslogik
Crowdtech
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Survey Sample Management
Umfragenerstellung
Nfield
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Datenvisualisierung
Make Opinion
Am besten bewertete Funktionen
Anpassbare Fragen
Berichterstattung / Analyse
Umfragenerstellung

Bewertungen über KPI6

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,9
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
52%
4
44%
3
4%
Andrea
Product Manager in Italien
Internet, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Powerful tool offering a wide array of insights

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: KPI6 is a valid tool to get information I need as a support to make decisions about product development. You are 99% of the times able to get valuable drivers in absolutely no time. For instance, I often run research on both social networks and forums to understand people's frustrations or value points when they talk about a certain product. It's faster and less expensive than an institutional survey and it lets you get more granular on details of interest or to find new topics to explore. Once you learn how to use it, the only limit is your fantasy and approach. You can really get data about possibly every topic in every part of the world.

Vorteile:

Offers more insights than the standard platform, especially the Audience/Lookalike part which is something really unique. Granular data, with a powerful dataviz and a rock-solid methodology. Ability to filter for countries and languages, which is really valuable. Its UX too is a core strength: flexible, customizable and functional. It saves you a lot of time.

Nachteile:

The filtering system could be improved, it's sometimes a bit difficult to get an accurate deep-dive. No learning center, which can be limiting for new customers, but it's a non-problem given the quality of the 1-to-1 academy and customer support.

Roberta
Innovation Manager in Italien
Unternehmensberatung, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Innovative and flexible tool NLP - AI - Sentiment Analysis

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: With KPI6 we worked on building several use cases on different industries. We collaborated to create the C-Trust Index, an index to measure the impact of the pandemic in terms of people's trust and propensity to buy.
We worked on the creation of Custom Machine Learning to analyse the city's main issues of interest (safety, health, etc.) and we are continuously working on new areas of development.

Vorteile:

The tool is easy to use and has a very good UX/UI. The support is also always there and above all the team and the tool are very flexible and always ready for new technological and business experiments. The tool has excellent features related not only to sentiment and emotion analysis, but it is a great tool for analysing audiences and building key business personas. Furthermore, with the Custom Machine Learning feature, it is possible to build ad hoc algorithms to specialise the tool in new sectors.

Nachteile:

Some limitations related to the social pages to be included or the maximum number of keywords for queries and filters can be improved.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

KPI6: listen the word of mouth

3,0 vor 2 Jahren

Kommentare: In general, the tool allows you to carry out interesting analyzes on online conversations, with an excellent level of proficiency.
The graphs that the tool creates have nice views and can be exported directly to be inserted into reports or other documents.

Vorteile:

The tool is very efficient for listening to online discussions, especially those that take place on Twitter. Once the search has been set, the tool allows you to drill down on the data collected and to deepen your research.

Nachteile:

The query setting, the keyword set up can be a bit cumbersome, especially at the beginning when you have little confidence with the tool.

Antonio
Senior Data Strategy in Italien
Medienproduktion, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Powerful and customizable product

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: we develop togheter a lot of amazing project and research for important brand with ad hoc analysis report and live dashboard. a strong point was the collaburation with the kpi6 team that permited to develop and refine the analysis in a very relevant way.

Vorteile:

This sw rapresent an important starting point to make meaningful focus on what people say, think and feel about a brand, a person or a topic. the opportunity to analize each of this element on two side: analytics (trend, frequence, sentiment, emotions) and audience is a powerful features

Nachteile:

the opportunity to analize each of this element on two side: analytics (trend, frequence, sentiment, emotions) and audience is a powerful features

Giulia
Brand Manager in Italien
Finanzdienstleistungen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Not just social listening

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: We use it for everything. I think it is very useful in the decision-making process to avoid having to manage bad choices later. It prevents, for example, from publishing or making changes based on the personal taste of a few, but from looking at trends and accompanying us in a parallel binary to what is the mainstream.

Vorteile:

The possibility of social listening not only on a superficial level, but to work on data by investigating the nuances and interests of users is priceless for a company's communication strategy. Our strategy has totally changed since using the platform. We have more precision, of course, but also more questions and more creativity.

Nachteile:

Perhaps the possibility of directly downloading graphic reports with impactful infographics based on our data.