Was ist KickFin?

The only instant tip distribution software. Send tip payments directly to your employees' bank accounts the second their shift ends, 24/7/365. By automating tip distributions, you'll eliminate bank runs, solve for cash shortages, and cut labor costs. Bonus: you'll recruit (and retain) top talent by giving employees instant access to their earnings. Implementation is fast and free: restaurants can get Kickfin up and running overnight - no contracts or setup fees - and save $1,000 a month.

Wer verwendet KickFin?

Large Hospitality and Restaurant Groups / Single Location Restaurants / Bars, Clubs and Nightlife Venues / Pizza and Other Delivery / Hotel Food & Beverage Outlets / Stadiums and Entertainment Venues

KickFin – Details

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Startpreis

N/A
69,00 $/Monat
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KickFin – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert

Funktionen von KickFin

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebot in sozialen Medien
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Berichte
  • Arbeitskostenberichte
  • Auftragserfassung
  • Auftragsmanagement
  • Auftragsverfolgung
  • Barcode / Tickets scannen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsführung
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Zahlungen
  • Geschenkkarten-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Integrierte Buchführung
  • Inventarverwaltung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Kundenspezifisches Branding
  • Küchen- / Menü-Management
  • Leistungskennzahlen
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Bestellung
  • Prognose
  • Rabattmanagement
  • Reservierung-Management
  • Sendungsverfolgung
  • Stempeluhr
  • Tabellenverwaltung
  • Treueprogramm
  • Umsatzentwicklung-Analyse
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufspunkt POS
  • Wartelisten-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Gastronomie Software Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Berichte
  • Auftragserfassung
  • Auftragsmanagement
  • Auftragsverfolgung
  • Barcode / Tickets scannen
  • Barcode-Erkennung
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsführung
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Cash Management
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Zahlungen
  • Geschenkkarten-Management
  • Getrennte Kontrollen
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Kontrollen aufteilen
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Liefermanagement
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Offline-Zugriff
  • Online-Bestellung
  • Preis- / Margen-Management
  • Rabattmanagement
  • Reservierung-Management
  • Retourenmanagement
  • Tabellenverwaltung
  • Transaktionshistorie
  • Treueprogramm
  • Trinkgeld-Management
  • Umsatzentwicklung-Analyse
  • Umsatzsteuer-Management
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufspunkt POS
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Kassensysteme für Gastronomie Liste

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Auftragsmanagement
  • Auftragsverfolgung
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestellplanung
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Analytik
  • Geschenkkarten-Management
  • Inventarverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundenkonten
  • Kundenspezifisches Branding
  • Liefermanagement
  • Lieferschätzungen
  • Mehrere Standorte
  • Mehrsprachig
  • Menüerstellung
  • Mobile Buchungen
  • Mobile Zahlungen
  • Mobiler Zugriff
  • Multichannel-Marketing
  • Online-Bestellung
  • Online-Reservierungen
  • Online-Zahlungen
  • POS-Integration
  • QR-Code
  • Restaurant-POS
  • Review Management
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Treueprogramm
  • Website-Personalisierung
  • Zahlungsabwicklung
  • für Restaurants

Siehe die vollständige Online Bestellsystem Liste

Alternativen für KickFin

Mehr Alternativen zu KickFin

Erfahrungen mit KickFin

Alle 40 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,8
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,7
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
34
4
5
3
1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Verifizierter Rezensent
General Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Restaurants, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Nightly Tip Outs

5 vor 9 Monaten

Kommentare: We set up a system for nightly closers and jr. managers to use the software, and the GM audited their work every morning. Auditing was easy, and mistakes were rare. It's easier and faster than counting and redistributing cash and correcting mistakes is as easy as just distributing money a little differently the next night.

Vorteile:

In an increasingly cashless society, this app allows you to continue tipping staff out nightly. It works great.

Nachteile:

Once the money is out, it's gone. So don't make a mistake

Douglas B.
Managing Partner in USA
Essen & Trinken, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great Company and Great Concet

5 vor 10 Monaten

Kommentare: Customer service is quick to respond with remedies to issues. Overall I am impressed with the company. It can be intimidating at first but is very user friendly.

Vorteile:

As the future is obvious to most of us in the restaurant industry, cash is almost a thing of the past. Kickfin eliminates the tough conversations with your employees and allows us as restaurant managers and owners to continue to provide our teams with the daily tip out they earn. One of my biggest concerns going into this was the worry that my team members would be put off by the $1 fee but to the contrary they were excited about not having to leave with a pocket full of cash and even happier not to blow all their earnings across the street after a hard day.

Nachteile:

I don't really find many cons with the system. Having the employee names being in alphabetical order would be much easier when doing the tip out at night but other than that its a great system and concept.

Jason W.
General manager in USA
Restaurants, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Easy

3 vor 9 Monaten

Kommentare: Overall very good

Vorteile:

I like how easy it is for the end of the day wrap up for managers and how easy it is for employees to sign up

Nachteile:

The website is kind of wonky and remedial

Kristian T.
FOH/Beverage Manager in USA
Restaurants, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

High Volume Restaurant Review

5 vor 9 Monaten

Kommentare: We have had less discrepancies since utilizing the Kickfin software. It has been a really positive change for us!

Vorteile:

This keeps our cashing out process smooth and consistent. Very user friendly! Very clean and organized site. We have had very minimal hiccups with this software. Any troubleshooting that has been needed was easily resolved, as the team is very prompt to assist.

Nachteile:

Some of the employees had mixed feedback about the .75 deduction per transaction.

Antwort von Kickfin

vor 9 Monaten

Hi Kristian! Love seeing your 5-star review. Depending on the state where they are located, employers have the option to pass the transaction fee through to the employees but the employer can always choose not to do this. It's easy for us to configure, and a change can be made at any time! (Other digital tipping solutions can cost employees up to $3 or $4 every time they transfer funds to their bank, and it can take several days for the transfer to happen; we've found that many employees don't mind the transaction fee in order to have their funds immediately available to them in their bank accounts!)

Salvatore G.
Operations in USA
Restaurants, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Kickfin Review

5 vor 10 Monaten

Kommentare: I will say, honestly it has been an easy transition and much nice process than I thought it would be. I also can appreciate the team's willingness to hear feedback and adjustments sited from users like myself.

Vorteile:

I love the addition of the (-1) feature at payment, makes things easier for reconciling. I like the ease of the process and how quickly it works.

Nachteile:

When making a payment without a tipped group I feel like there could be a more efficient way of entering the team team members into the "sheet" or grid. Even a simple thing of being able to search a team member then hit "enter" key instead of having to click them over could make things flow quicker esp. for a bigger team, like one of my locations has. Also alphabetizing the team members in the drop down list could save some time as well.

Antwort von Kickfin

vor 9 Monaten

Thanks for your thoughtful review, Salvatore! Our product team is laser-focused on continuously improving our product based on customer needs. Your suggestions are on our 2021 product roadmap you can expect to see a lot of these changes in an upcoming release.