Salesforce Retail CRM

Was ist Salesforce Retail CRM?

Connect to your shoppers in a whole new way with Salesforce for Retail. Deliver intelligent, personalized, and connected customer experiences at every stage of the shopper journey from awareness to purchase, service, brand advocacy, and beyond. Support shoppers with great service across any channel, from SMS and messaging apps to phone and email.

Wer verwendet Salesforce Retail CRM?

150,000+ companies who build deeper connections to their customers, consumers, and employees with Salesforce

Wo kann Salesforce Retail CRM bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Salesforce
  • Ansässig in San Francisco, USA
  • 2003 gegründet
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Brasilien, China, Deutschland, Frankreich und 15 weitere

Sprachen

Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Englisch, Französisch und 8 weitere

Über den Anbieter

  • Salesforce
  • Ansässig in San Francisco, USA
  • 2003 gegründet
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Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Englisch, Französisch und 8 weitere

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Salesforce Retail CRM

25,00 $/Monat
Kostenlose Version
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475,00 $/Monat
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179,00 $/Monat
Kostenlose Version
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N/A
Kostenlose Version
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Salesforce Retail CRM Funktionen

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Berichterstattung / Analyse
  • Display Ad Management
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Empfehlungen
  • Kampagnenanalysen
  • Kundenprofile
  • Verhalten-basiertes Targeting
  • Website-Analytik

Alternativen für Salesforce Retail CRM

Online-Community-Software, mit der Unternehmen Kunden, Partner und Mitarbeiter verbinden können, um ihre Arbeit überall zu erledigen.
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Bewertungen über Salesforce Retail CRM

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
4,4
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
56%
4
44%
Tapiwa
Tapiwa
CEO in Tschechien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Lebensmittelproduktion, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Sales for Profit go for Salesforce Retail CRM

5,0 vor 9 Monaten

Vorteile:

Selling support tools, analysis and report feedback tools with live feedback or current activities of the company

Nachteile:

Integration with other apps is a learning phase which can be understood over time, because applications evolve to different updates, therefore there's need for webinar support for q Changing technological environment and support the clients of Salesforce CRM

Aman Preet
Aman Preet
Developer in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

How Salesforce retail CRM is better than its competitors

4,0 letzten Monat Neu

Kommentare: Overall experience is mixed up as on the one side being it's pros is visionary and durable at the same time it is costly , complex and provide poor customer support.

Vorteile:

Salesforce retail CRM has been marked as World's No.1 CRM and it stood up with the title it has. I'm quite impressed with its policy of long term vision and executing the same. Alongside better strategic acquisitions that none other CRM softwares are providing for long term.

Nachteile:

Being a premium CRM software it is very expensive in a long term along with that the configuration and setups are often complex as well as time consuming lastly we as a team has suffered with poor customer support.

Raúl
Raúl
Account Director in Spanien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Engage customers and earn loyalty

4,0 letzten Monat Neu

Vorteile:

You can leverage your business insights to win new customers and build lifetime loyalty by accessing and optimizing their data and customizing messaging and creative.

Nachteile:

The integrations are sometimes complex which makes it not an ideal solution for small projects, for this reason and for the economic one.

Gustavo
Gustavo
Account Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Finanzdienstleistungen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Essential tool in your Tech Stack

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: Overall I've learned that this is an essential tool in our tech stack. Without it our sales organization would not be able to operate. We are excited to continue using this tool.

Vorteile:

What our sales team likes the most about Salesforce Retail CRM is their 24/7 customer support. We use this tool daily. Without this tool, our organization would not be able to function. It is essential in our tech stack and we greatly appreciate all the support we receive from their team when we have issues. Issues are rare.

Nachteile:

I understand that this tool can be expensive. It is probably not the best for smaller organizations.

Akshay
AE in Indien
Internet, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Salesforce : Manage your customers with ease

4,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: My overall experience is pretty good and it enables me to manage my customer and their data so that I can personalize their journey with us and help getting more revenue and provide best value to our clients.

Vorteile:

All the information around individual accounts and customers that help in doing business everyday

Nachteile:

As the software is pretty heavy in itself, it takes a couple of seconds sometime to load and show us the results that we are looking for.