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Was ist Zammad?
Zammad ist ein Open-Source-Helpdesk-System, mit dem du alle Kommunikationskanäle deines Unternehmens von derselben Plattform aus verwalten kannst. Die Lösung basiert auf aktuellen Webtechnologien wie WebApp/HTML5, WebSockets und REST im Frontend und verlässt sich im Backend auf Ruby on Rails. Dank der REST API kann Zammad problemlos in bestehende Systemumgebungen implementiert werden. Darüber hinaus bietet es auch viele sofort einsatzbereite Verbindungen, z. B. für Telefon, Nutzerverwaltung oder Überwachung.
Wer verwendet Zammad?
Zammad kann in jeder Branche für die externe Kommunikation (z. B. Kundenservice) oder für die interne Korrespondenz (z. B. IT-Support) verwendet werden.
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Zammad
Bewertungen über Zammad
In Betracht gezogene Alternativen:
Gutes Ticketsystem mit kleinen Schwächen
Kommentare: Im Gesamten ein gutes Ticketsystem. Es ist leicht einzurichten und die Funktionen sind mehr als ausreichend.
Vorteile:
Gute Übersichtlichkeit durch eigene Übersichten. Einfach zu erstellende Workflows und Automatismen.
Nachteile:
Tickets die auf warten stehen öffnen sich leider nicht automatisch nach Ablaufen der Zeit. Mehre Signaturen nur umständlich einrichtbar.
Feedback
Vorteile:
It is very helpful to communicate with client and create ticket for do next step.
Nachteile:
Sometimes it’s take load while using and slowness issue if tickets are incresing
In Betracht gezogene Alternativen:
Perfect on-premise and opensource helpdesk software
Kommentare:
We used freshdesk before and had to book the paid version because we want to use the API to align our help desk with our CRM System. But we would prefer to have an on-premise solution therefore we looked for an alternative.
As we found zammad it totally surprises us. Self-hosted, super stable, easy to use, if you don't need support even free to use... We love it.
Vorteile:
First of all I love Zammad because it is a self-hosted and opensource software. After some month of working with zammad I love the ease of use and the flexible text modules. I need only seconds to answer one of our standard questions.
Nachteile:
There is nothing that is really bad. One thing that could be improved would be the automatic emails. These are not customizable or at least it is not that easy to customize them.
Love the Feel and Look
Kommentare: Fast! Clean! Users are loving it
Vorteile:
Modern and Easy to use! We are just deploying the System and so far we find it very agile and user friendly. Love the look and the interface
Nachteile:
We will love to have and easy integration with inventory software. Well even better if it was inside Zammad.
Ticketing 2021
Kommentare: We use Zammad to manage IT Tickets within our company. Zammad is simple to use and setup and helps us manage all related communications within time
Vorteile:
Coming from OTRS the concept behind the software is easily captured. Multiple input channels - web, SMS, twitter, you name it! A modern user interface that is easy to set up and use, including tools like precise reports. And, hey, there is a Knowledge Base implemented!
Nachteile:
There sure is some air upward, but at the moment I do not see any Cons