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Was ist HealthSherpa?

Eine kostenlose Plattform zur Handhabung der Angebote, Registrierungen und Verwaltung deines ACA-Geschäfts (Affordable Care Act). Eine einfachere, schnellere Alternative zu healthcare.gov – speziell für Agenturen und Makler entwickelt.

Du hast direkten Zugang zu 1095-Formularen.
Support nach der Registrierung zur Verwaltung von Kunden-Follow-ups.
Kostenlose White-Label-Website zur Selbstregistrierung für Kunden.
Einfach zu bedienende Anwendung, die durchschnittlich weniger als 10 Minuten in Anspruch nimmt.
Auf der Plattform vorgenommene Änderungen werden auf healthcare.gov und Carrier-Portalen reflektiert.

Wer verwendet HealthSherpa?

Agenturen und Makler, die Zeit bei der Registrierung und Betreuung von ACA-Kunden während der OEP (Open Enrollment Period) und nach der Registrierung sparen möchten. Eine einfachere, schnellere Alternative zu healthcare.gov – speziell für Makler entwickelt.

HealthSherpa Software - 1
HealthSherpa Software - 2
HealthSherpa Software - 3
HealthSherpa Software - 4
HealthSherpa Software - 5

Du bist nicht sicher, ob HealthSherpa das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

HealthSherpa

HealthSherpa

4,8 (105)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
8
Keine Integrationen gefunden
4,8 (105)
4,9 (105)
4,6 (105)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
24,00 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
168
91
4,5 (2.971)
4,4 (2.971)
4,4 (2.971)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu HealthSherpa

Pipedrive
Am besten bewertete Funktionen
Kontaktmanagement
Leadmanagement
Sales-Pipeline-Management
Odoo
Am besten bewertete Funktionen
Fondsrechnung
Kontrolle des Genehmigungsprozesses
Statusverfolgung
Commence
Am besten bewertete Funktionen
Kalender-/Erinnerungssystem
Kontaktmanagement
Sales-Pipeline-Management
Salesforce Sales Cloud
Am besten bewertete Funktionen
Für Vertriebsteams/ -organisationen
Gemeinsame Kontakte
Kundennachverfolgung
Zoho CRM
Am besten bewertete Funktionen
CRM
Für Startups
Hilfe Desk-Management
Mailchimp
Am besten bewertete Funktionen
E-Mail Marketing
E-Mail-Management
Email-Kampagnen-Management
NetSuite
Am besten bewertete Funktionen
Kontenplan
Lohn-und Gehaltsabrechnung-Reports
Scheckausstellung
Keap
Am besten bewertete Funktionen
Bestätigung / Erinnerungen
Email-Kampagnen-Management
Marketing-Automatisierung
Bitrix24
Am besten bewertete Funktionen
Kundendatenbank
Kundendatenbank
Marketing-Automatisierung

Bewertungen über HealthSherpa

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,8
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,7
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
82%
4
16%
3
1%
1
1%
E Michele
E Michele
Broker in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Versicherung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

I love using Health Sherpa

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Overall, I really like using Health Sherpa for my ACA clients. It is easy to use and hes all of the tools I need for ACA enrollment.

Vorteile:

Health Sherpa make is effortless to quote leads without starting an application. It can be changed multiple times until the perfect plan is found and you can easily set parameters in the searches.

Nachteile:

Have a little trouble making sure all of my appointments were in the system but I was able to find the resources to help.

Regina
Independent Agent in USA
Versicherung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great product for newbies

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Working on removing duplication. Had issues in the past with importing clients but that has been resolved.

Vorteile:

When starting out in the Marketplace, this is THE go to product for newbies! Easy to use and direct access are fantastic.

Nachteile:

Difficult to manage your clients especially when the client is a shopper and changes their choices. This creates duplications that are impossible to remove.

James
Independent Agent in USA
Versicherung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Watch out for your business "magically disappearing"

3,0 vor 3 Jahren

Kommentare: It seemed quite ease at first. Then I realized that it is just what they want you to think. They do not inform you of all of the "procedures" necessary to keep your business from ending up in their pocket.

Vorteile:

They would pay a referral fee for clients enrolled in plans that I am not contracted with. But, even when I became contracted with the carrier the client was not automatically assigned to my NPN. They require a time consuming process to go through-and each step must be absolutely done precisely or it accomplishes nothing and they do nothing to inform you. The process should become automatic!

Nachteile:

When I enrolled clients in the Marketplace my NPN was not placed on the application, resulting in me not being paid. This has happened numerous times since 2020. I even had clients end up with a different Agent's NPN on the application. Health Sherpa claimed that it was not their fault. But, when they provided the raw data from my enrollments it clearly showed me as the enrolling agent but my NPN was omitted. Then they said that there was nothing they could do. Then you get no help from healthcare.gov or the Carrier either. You're just stuck with an impossible task involving a three-way-call to the Marketplace. This is impossible to pull off as the client is impossible to contact at this point.

George
Financial Professional in USA
Versicherung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Great Platform

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: I have had a great experience with HealthSherpa. It is a lot easier to use than the previous software that I used.

Vorteile:

The software is easy to navigate and use. It is easy to learn the functionalities of the software. I am able to get access to the applications I need to complete my applications.

Nachteile:

Nothing to report at this time. There are minor tweaks that are not worth mentioning.

Lisa
Health Insurance Agent in USA
Versicherung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Saves so much time

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Before I heard about Health Sherpa I helped clients create a healcare.gov personal login. Often the password would just quit working for them for no reason, and every year we had a difficult time resetting the password. Often needing to wait more than 24 hours, which meant I had to set a appointment with the client again for a different date.
This system gives me the ability to use my own agent login to the Marketplace and assist clients more reliably.

Vorteile:

I like the ability to assist clients by picking up an application they already submitted and can update the changes for them at their request. This application process saves me so much time. I am glad the ability to add dental plans was added to the dashboard. I love the dashboard where when I client calls I can quickly and securely tell the client about their plan.

Nachteile:

I cannot split family members into different plans. Often 1 family member uses the insurance more than the rest of the family, so it would help keep the overall monthly premium if we could put the clients into different plans. I wish Health Sherpa was more mobile freindly. I often get errors when transferring from the Marketplace to Health Sherpa especially after I have updated a current year plan.