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iLert

Was ist iLert?

iLert ist eine Plattform für IT-Alarmierung, Rufbereitschaftsmanagement und Uptime Monitoring, mit der DevOps-Teams schneller auf IT-Vorfälle reagieren können. iLert integriert nahtlos mit Ihren Monitoring Tools und erweitert diese um zuverlässige Alarmierung, Rufbereitschaftsplanung und automatische Eskalationen.

Wer verwendet iLert?

Unternehmen jeder Größe, die sich auf die 24/7 Verfügbarkeit von IT Diensten verlassen. iLert wurde für Entwicklungs-, DevOps-, IT Ops- und Support-Teams entwickelt.

Wo kann iLert bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • iLert
  • Ansässig in Köln, Deutschland
  • 2011 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Deutschland

Sprachen

Deutsch, Englisch

Über den Anbieter

  • iLert
  • Ansässig in Köln, Deutschland
  • 2011 gegründet
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Deutsch, Englisch

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iLert Funktionen

  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Dashboard
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Planung
  • Echtzeitüberwachung
  • Ereignisprotokolle
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Leistungskennzahlen
  • Netzwerkanalyse
  • On-Call-Pläne
  • Terminplanung
  • Uptime-Berichterstattung
  • Verfügbar
  • Vorfall-Berichterstattung
  • Warnungen / Eskalation

Alternativen für iLert

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Bewertungen über iLert

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,9
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
64%
4
36%
Kaan
Kaan
Managing Director in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Konsumgüter, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Uptime monitoring and advanced alerting

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: We were looking for a simple solution that monitors our online shops and calls our engineers in case of any issues. iLert helped us to minimize the impact of IT related issues to our customers.

Vorteile:

The mobile app! Once everything was setup, we relied on the mobile app for ongoing use. Since the introduction of uptime monitoring, iLert covers all our monitoring and alerting needs.

Nachteile:

Would love to have a reminder when an on-call shift starts.

Antwort von iLert

vor 2 Jahren

Kaan - thank you very much for taking the time to leave us a review and for being an iLert customer for such a long time. It is great to hear that iLert helps your company to increase uptime for your customers. Reminders for on-call shifts will be available later this year. Thanks again, Birol

Abdullah
DevOps Engineer in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

A solid product for on-call duty

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Its a good product that fits our use case of different teams monitoring different services, where each services are also living under different environments. This requires a complex level of customization of notifications & alerts, and ilert works perfectly.

Vorteile:

- Integration with monitoring software like Zabbix, and supporting their latest releases very quickly. - Separate API per environment allows more flexible grouping. - Clean escalation policies with step-by-step configuration. - On-Call scheduling shown in visually colorful way. - A wonderful reporting tool to view past alerts/notifications and generate regular reports.

Nachteile:

- Editing on-call scheduling requires to figure out interaction (where to click, what to add etc.). A help/guide inside the software would be helpful. - Removing an on-call person from a period in between schedule, changes the whole schedule up for everyone next in queue, hence needs to do adjustments for all the next on-callers.

Antwort von iLert

vor 2 Jahren

Hi Abdullah, Thank you very much for taking the time to review iLert. I'm glad to hear that you like our deep integration with Zabbix, our on-call management features, and our in-depth reporting. Regarding editing on-call schedules: a major upgrade to editing on-call schedules is in the works and will be ready towards the end of this year. Stay tuned and thanks again. Birol

Paul
Squad Architect Platform in Deutschland
Einzelhandel, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Reliable incident-management and alerting

5,0 letzten Monat Neu

Vorteile:

iLert covered all of our use cases out of the box and works flawlessly. There are very good guides examples for alert-sources available so that onboarding of new tools or infrastructure is just a breeze.

Nachteile:

There's nothing about this software we don't like. It basically has all the functionalities we need.

Kenneth
System Engineer in Belgien
Logistik & Lieferkette, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Need to be in control even when you should be enjoying life? Buy iLert!

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Very good!

Vorteile:

We could get rid of our own SMS alerting implementation which required more maintenance.

Nachteile:

It wakes me at night in case of "emergencies", but working as intended ;-).

Antwort von iLert

vor 2 Jahren

Hi Kenneth, thank you for taking the time to leave a review. We're glad to hear that you were able to cut costs by replacing your in-house alerting solution with iLert. Birol

Heike
Director in Deutschland
Medienproduktion, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Quick customer response, easy to use and competitive pricing

4,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

You set it up once and it just works. We received a hands on demo with the iLert team, configured the rest of our uptime monitors and api integrations ourselves. It took a few minutes to get all users on board and since then, we did not even need to touch the browser if anything on our side goes wrong, we simply use the iLert mobile app for the whole incident lifecycle.

Nachteile:

We would still love to see a few more features in the future like postmortems or a whatsapp integration.

Antwort von iLert

vor 2 Jahren

Hi Heike, thank you very much for taking the time to review us and we are happy to hear that you were up and running quickly with iLert. Thanks also for your suggested features. A postmortem feature is something we are currently discussing and might include in our roadmap. I will make sure to reach out to you personally, once things become concrete. Birol