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Was ist iLert?
iLert ist eine Plattform für IT-Alarmierung, Rufbereitschaftsmanagement und Uptime Monitoring, mit der DevOps-Teams schneller auf IT-Vorfälle reagieren können. iLert integriert nahtlos mit Ihren Monitoring Tools und erweitert diese um zuverlässige Alarmierung, Rufbereitschaftsplanung und automatische Eskalationen.
Wer verwendet iLert?
Unternehmen jeder Größe, die sich auf die 24/7 Verfügbarkeit von IT Diensten verlassen. iLert wurde für Entwicklungs-, DevOps-, IT Ops- und Support-Teams entwickelt.
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iLert
Bewertungen über iLert
Zuverlässiges System für Alarmierung und Rufbereitschaft
Vorteile:
iLert deckt alle unsere Anforderungen an Rufbereitschaftsplanung und Alarmierung ab. Die Statusseiten sind eine gute und sinnvolle Ergänzung, ebenso die iOS App. Insgesamt, mit kleinen Ausnahmen, läßt sich das System einfach konfigurieren und bedienen. Alarmquellen lassen sich sehr leicht einbinden.
Nachteile:
Die Konfiguration der Teams und Eskalationsketten könnte etwas intuitiver sein. Die Dokumentation könnte detailierter beschrieben sein.
Antwort von iLert
letztes Jahr
Thanks for your review, Christian. Nice to read that you like iLert :-)
Gutes Produkt, schnell integriert
Vorteile:
Wir haben uns für Ilert entschieden, da die Integration in bestehende Alarmierungen über den Versand von Mails sehr einfach ist. Die Multi-Chanel Alarmierung über Anruf, Mail oder WhatsApp hat uns überzeugt. Der erste Prozess war nach 10 Minuten eingerichtet und funktionsfähig.
Nachteile:
Wie immer sind für ein mittelständisches Unternehmen wie uns die Zahlungsmethoden (nicht auf Rechnung) und die Datenschutzbestimmungen die größte Hürde. Funktional keine Beschwerden.

Perfect monitoring for our business
Kommentare: Very pleased with the migration, set up for all heartbeat monitors and creation of status pages for our customers with iLert, which are critical to us delivering services and supporting customers.
Vorteile:
A lot of our systems are hardened services which cannot be monitored through HTTP requests, therefore we rely heavily on heartbeat monitoring which works flawlessly in iLert. All of our services are set up with regular intervals to check-in, and we're notified immediately if there's ever an issue
Nachteile:
Everything works as expected and nothing that I would class as a negative for the product - the only minor improvement I would make is to create an alert action template (as I tend to have to create the same alerts when creating a new heartbeat check), though I'm sure there's a technical reason for that - and the process is very straight forward.
Antwort von iLert
letztes Jahr
Hi Jeremy, thanks for your great review. Did you know that you can copy an existing alert action to multiple alert sources at once? We introduced this improvement a few months ago. Feel free to reach out to support@ilert.com if you need any help with that.
In Betracht gezogene Alternativen:
A solid product for on-call duty
Kommentare: Its a good product that fits our use case of different teams monitoring different services, where each services are also living under different environments. This requires a complex level of customization of notifications & alerts, and ilert works perfectly.
Vorteile:
- Integration with monitoring software like Zabbix, and supporting their latest releases very quickly. - Separate API per environment allows more flexible grouping. - Clean escalation policies with step-by-step configuration. - On-Call scheduling shown in visually colorful way. - A wonderful reporting tool to view past alerts/notifications and generate regular reports.
Nachteile:
- Editing on-call scheduling requires to figure out interaction (where to click, what to add etc.). A help/guide inside the software would be helpful. - Removing an on-call person from a period in between schedule, changes the whole schedule up for everyone next in queue, hence needs to do adjustments for all the next on-callers.
Antwort von iLert
vor 3 Jahren
Hi Abdullah, Thank you very much for taking the time to review iLert. I'm glad to hear that you like our deep integration with Zabbix, our on-call management features, and our in-depth reporting. Regarding editing on-call schedules: a major upgrade to editing on-call schedules is in the works and will be ready towards the end of this year. Stay tuned and thanks again. Birol
Most important features of ilert are end of life
Vorteile:
Online monitoring &Realtime notifications of
Nachteile:
When we start using Ilert we based our decision on the features uptime monitoring and alerting. Exactly these features are cancelled by Ilert within the next year. So i am not very positive when i consider that within approx 2 years of our start with Ilert we need to choose another supplier and redesign our processes