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Deutschland Lokales Produkt

Was ist iLert?

ilert ist eine Plattform für IT-Alarmierung, und Rufbereitschaftsmanagement, mit der DevOps-Teams schneller auf IT-Vorfälle reagieren können. ilert integriert nahtlos mit Ihren Monitoring Tools und erweitert diese um zuverlässige Alarmierung, Rufbereitschaftsplanung und automatische Eskalationen.

Wer verwendet iLert?

Unternehmen jeder Größe, die sich auf die 24/7 Verfügbarkeit von IT Diensten verlassen. ilert wurde für Entwicklungs-, DevOps-, IT Ops- und Support-Teams entwickelt.

Wo kann iLert bereitgestellt werden?

Cloudbasiert
On-Premise (vor Ort)

Über den Anbieter

  • iLert
  • Ansässig in Köln, Deutschland
  • 2011 gegründet

Support für iLert

  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Albanien, Amerikanische Jungferninseln, Andorra, Anguilla, Antigua und Barbuda und 82 weitere

Sprachen

Deutsch, Englisch

iLert Kosten

Startpreis:

0,00 €/Monat
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Ja, Gratisversion verfügbar

iLert bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von iLert ist ab 0,00 €/Monat verfügbar.

Preismodelle Kostenlose Testversion

Über den Anbieter

  • iLert
  • Ansässig in Köln, Deutschland
  • 2011 gegründet

Support für iLert

  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Albanien, Amerikanische Jungferninseln, Andorra, Anguilla, Antigua und Barbuda und 82 weitere

Sprachen

Deutsch, Englisch

iLert – Videos und Bilder

iLert Software - 1
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Videos zu iLert
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iLert Funktionen

  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Echtzeit-Planung
  • Erinnerungen
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Mobiler Zugriff
  • On-Call-Pläne
  • Statusverfolgung
  • Terminplanung
  • Third-Party Integrations
  • Verfügbarkeit-Management
  • Vorfall-Berichterstattung

Alternativen für iLert

Issue-Tracking-Lösung, die das Bereitschaftspersonal alarmiert und es ihnen ermöglicht, sofort an dem Problem zu arbeiten, auch von einem mobilen Gerät aus.
Automatisiert Alarmierungs-Flows, beschleunigt Reaktionen auf kritische Vorfälle und reduziert unerwartete Ausfallzeiten um 60 %.
Cloud-Software, die Menschen, Systeme und Daten in einer einzigen Ansicht verbindet, für Sichtbarkeit und umsetzbare Intelligenz über Operationen.
Twilio bietet einfache umlagebasierte APIs für Unternehmen, mit denen skalierbare, zuverlässige Sprach- und SMS-Apps für das Web oder mobile Geräte erstellt werden können.
OpsGenie ist eine Benachrichtigungs- und Bereitschaftsmanagement-Lösung für Entwickler- und Betreiberteams, um die richtigen Leute zur richtigen Zeit zu benachrichtigen.
Wrike ist eine Projektmanagement Software für Unternehmen mit Vorlagen, Zeiterfassung, Gantt-Diagrammen, Kanban-Boards, Berichten und mehr.
Die Kundenserviceplattform unterstützt jedes Serviceteam mit innovativen Tools und konsolidierten Daten.
Automatisiere deine Geschäftsabläufe auf allen Geräten. Es ist einfach und schnell.
Wooqer ist deine OneApp for Work, mit der du Erwartungen festlegen, Richtlinien teilen, die Compliance messen und Teams zur Rechenschaft ziehen kannst.

Bewertungen über iLert

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
66%
4
32%
3
2%
Hendrik
Service Techniker in Deutschland
Bankwesen, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Relativ zuverlässige Alamierung

4,0 vor 7 Monaten

Kommentare: Wir haben das Produkt noch nicht lange in Benutzung.
Bisher aber gut.

Vorteile:

Sehr schnelle Benachrichtigung Benachrichtigung über viele verschiedene Wege (sms Whatsapp etc...)

Nachteile:

Es werden nicht alle Alarme sauber übertragen. es fehlt immer mal eine Meldung egal welche Übermittlungs Art

Ralf
Leiter Logistik-Informationssysteme in Deutschland
Logistik & Lieferkette, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Gutes Produkt, schnell integriert

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Wir haben uns für Ilert entschieden, da die Integration in bestehende Alarmierungen über den Versand von Mails sehr einfach ist. Die Multi-Chanel Alarmierung über Anruf, Mail oder WhatsApp hat uns überzeugt. Der erste Prozess war nach 10 Minuten eingerichtet und funktionsfähig.

Nachteile:

Wie immer sind für ein mittelständisches Unternehmen wie uns die Zahlungsmethoden (nicht auf Rechnung) und die Datenschutzbestimmungen die größte Hürde. Funktional keine Beschwerden.

Christian
IT Service Manager in Deutschland
Logistik & Lieferkette, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Zuverlässiges System für Alarmierung und Rufbereitschaft

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

iLert deckt alle unsere Anforderungen an Rufbereitschaftsplanung und Alarmierung ab. Die Statusseiten sind eine gute und sinnvolle Ergänzung, ebenso die iOS App. Insgesamt, mit kleinen Ausnahmen, läßt sich das System einfach konfigurieren und bedienen. Alarmquellen lassen sich sehr leicht einbinden.

Nachteile:

Die Konfiguration der Teams und Eskalationsketten könnte etwas intuitiver sein. Die Dokumentation könnte detailierter beschrieben sein.

Antwort von iLert

vor 2 Jahren

Thanks for your review, Christian. Nice to read that you like iLert :-)

Jeremy
Jeremy
Director in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Perfect monitoring for our business

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Very pleased with the migration, set up for all heartbeat monitors and creation of status pages for our customers with iLert, which are critical to us delivering services and supporting customers.

Vorteile:

A lot of our systems are hardened services which cannot be monitored through HTTP requests, therefore we rely heavily on heartbeat monitoring which works flawlessly in iLert. All of our services are set up with regular intervals to check-in, and we're notified immediately if there's ever an issue

Nachteile:

Everything works as expected and nothing that I would class as a negative for the product - the only minor improvement I would make is to create an alert action template (as I tend to have to create the same alerts when creating a new heartbeat check), though I'm sure there's a technical reason for that - and the process is very straight forward.

Antwort von iLert

vor 2 Jahren

Hi Jeremy, thanks for your great review. Did you know that you can copy an existing alert action to multiple alert sources at once? We introduced this improvement a few months ago. Feel free to reach out to support@ilert.com if you need any help with that.

Sachin
RMS Standby Team Manager in Südafrika
Informationstechnologie & -dienste, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

ilert in our MSP

5,0 vor 8 Monaten

Vorteile:

Incident management tools are fantastic, The on-call alerting helps us reliably ensure that alerts are actioned perfectly without delay.

Nachteile:

At first the integrations where not all there but they have since developed a lot more to help us and upon request make it even easier.

In Betracht gezogene Alternativen: OpsGenie

Gründe für den Wechsel zu iLert: Better functionality, good support and Birol was key.

Jeroen
Webstrategist in Niederlande
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Most important features of ilert are end of life

3,0 letztes Jahr

Vorteile:

Online monitoring &Realtime notifications of

Nachteile:

When we start using Ilert we based our decision on the features uptime monitoring and alerting. Exactly these features are cancelled by Ilert within the next year. So i am not very positive when i consider that within approx 2 years of our start with Ilert we need to choose another supplier and redesign our processes

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

iLert - Powerful tool to level up your support easily

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Introducing iLert into existing Tooling around Monitoring was very easy. We needed no adaption at all, our systems could be connected to any needed system quite easily. Moreover we searched and found our On-Duty scheduling options in iLert: Easy, flexible & straight forward.

Nachteile:

Hardly anything I could think of besides the richness of features - which was not really an issue for us as iLert provides everything we need and more.

In Betracht gezogene Alternativen: OpsGenie und PagerDuty

Warum iLert gewählt wurde: The prices of OpsGenie went absurd & we were able to replace our phonenumber provider and could improve our service towards our clients. So we killed two or three birds with one stone by going with iLert & never looked back.

Zuvor genutzte Software: OpsGenie und Twilio

kamil
Data Engineer in Niederlande
Informationstechnologie & -dienste, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

iLert Supports continuity of business critical data deliveries

5,0 vor 8 Monaten

Kommentare: Good product. Easy to use and of added value when there are strict SLA's

Vorteile:

Nice tool to support continuity of business critical data deliveries and avoid SLA breaches

Nachteile:

Difficult to say as I am using a small part of the functionality

Junaid
ServiceDesk Manager in UK
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Ilert Review after 9-12months Usage

5,0 vor 8 Monaten

Vorteile:

Automated Phone Call - (Customizable Initial Call Delay) Simple Interface with Less clutter

Nachteile:

Automated Voice sounds like Robot No Dark Mode No Enhanced Reporting (Identify Trends of reoccurring issues) Scheduling Needs Improvement

Jesse
IT Engineer in USA
Computer-Vernetzung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

No complaints

5,0 vor 8 Monaten

Kommentare: Fantastic, had an issue near the start with getting it to sync with a program we use but after reaching out to the support team got it fixed that same day.

Vorteile:

It does everything it says it would and makes it all very simple and easy to give to a new hire without confusion. Keep everything in line great and works wonders for our on call rotation.

Nachteile:

Not enough frogs, only members will understand.

Alexander
Tier 2 Help Desk in USA
Informationstechnologie & -dienste, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Ilert Review

4,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

The calls work well and have had good uptime.

Nachteile:

Don't have the ability to disable summary call.

Nathan
DevOps Support in Südafrika
Computer-Software, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Feature options help a lot

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Currently iLert has been a great help at quickly responding to issues with my clients sites even when our own internal monitoring tools are delayed.

Vorteile:

Notifications coming from AWS as well as our internal monitoring systems

Nachteile:

We could not find a connection option to HubSpot.

Aytek
Security Spezialist in Deutschland
Computer- & Netzwerksicherheit, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Feedback from the user perspective

5,0 vor 8 Monaten

Vorteile:

- User friendliness - Quick to learn and explain - Reliable

Nachteile:

So far I have no suggestions for improvement

Stefan
Infrastrukturmanager in Deutschland
Öl & Energie, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

excellent Alerting system

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: First I user iLert in Telekommunikation branch of the Company , now I working in the IT department and we are using the System for alerting if parts of the Infrastruktur fails

Vorteile:

Easy to use iPhone APP, and very good web Service application

Nachteile:

to be honest there is nothing to complain about

Fabio
IT Managed Services Specialist in Italien
Informationstechnologie & -dienste, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Admin Review

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Great experience overall.

Vorteile:

H24 7x7 Service AvailabilityIntegration with other Monitoring Systems like Paessler PRTGGreat iOS and Android Mobile Applications

Nachteile:

Set other lagnages speaks (for example Italian) to the welcome standard voices and relative customization of the messages.

Wilfried
IT Consultant in Deutschland
Computer- & Netzwerksicherheit, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Overall, a good product

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: The timely notification of PRTG events sent to my mobile devices is a great benefit.

Vorteile:

iLert is used to send PRTG events via email. I use the iLert mobile app for near real-time notifications, which is also perfect for notifications on an Apple Watch.

Nachteile:

So far, no negative aspects or missing features have been identified that need to be addressed.

Roger
Managed Services Senior Consultant in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

iLert is without alternative in on-time notifications

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: From installation until today iLert worked without any problems. Particularly the coecistence with Nagios XI works flawlessly

Vorteile:

In iLert it is easy to handle, creating escalation chains, so that every notification reaches the perfect team on time.

Nachteile:

Actually there is nothing to criticize. iLert delivers exactly what I need for supporting our customers.

Marc
Founder in Neuseeland
Informationstechnologie & -dienste, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great tool to check on the servers for a startup that might otherwise not notice

5,0 letztes Jahr

Kommentare: I've only used it a little to set up alerts to know if the servers we are using are down. I'm sure I will use more features in future.

Vorteile:

Great tool to check on the servers for a startup that might otherwise not notice

Nachteile:

N/A - I have liked what I have used so far.

Matthew
Network Engineer in Südafrika
Informationstechnologie & -dienste, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Extremely powerful

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

I love the fact that the product simply integrated into my monitoring platform.

Nachteile:

Nothing negative about the product, other than pricing.

Markus
Remote Engineer in Deutschland
Elektrische/elektronische Fertigung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Nice cheap clean Alert programm

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Nice and automatic and great fast responding support

Vorteile:

The surfaces or dashboard are very clean and tidy so everything is clear to use and you get want you very fast

Nachteile:

not so much. Sometime whne using the App, the alarms in the push notification is not the same as the last one sned in the app

Fabian
Lead Service Specialst in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Best Incident Management

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Works just how it shoud work

Vorteile:

We use it for our 24/7 Support and it works perfect

Nachteile:

nothing, it works just fine with Android and iOS

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Chosen as a new paging system for On Call Teams

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall the experience with this new system have been very positive. The support received from the team at iLert has been excellent. Very helpful and quick to respond.We were looking to replace our paging system, and have found iLert to be able to handle our requirements and provide more options for proactive monitoring being fed into On Call Teams.

Vorteile:

Very easy to schedule different teams. Tailored towards incident management, rather than just being a generic paging system.Clear and easy app for users to view their calendar and to make short notice swaps within the team.Additional monitors that can feed into the on call team, not solely used for customer support requests. Enables proactive monitoring to be addressed in real time for non critical systems as well.

Nachteile:

All options from the top level subscription should be available as Add On services like the Uptime Monitors.We do not need to move to the higher subscription for its core features, but would like to utilise the additional functionality. EG Status Pages

Antwort von iLert

vor 2 Jahren

Hey there, Thank you very much for taking the time to review us. Note that status pages are available as add-ons. Feel free to reach out to our support if you want to purchase other features from higher plans as add-ons.

Patrick
Cloud Network Engineer in Finnland
Versorgungsunternehmen, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Good pager app

4,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Easy to implement with webhooks and easy to use. Good Android app with push messages.

Nachteile:

I have not found a feature which I don't like so far.

Abdullah
DevOps Engineer in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

A solid product for on-call duty

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Its a good product that fits our use case of different teams monitoring different services, where each services are also living under different environments. This requires a complex level of customization of notifications & alerts, and ilert works perfectly.

Vorteile:

- Integration with monitoring software like Zabbix, and supporting their latest releases very quickly. - Separate API per environment allows more flexible grouping. - Clean escalation policies with step-by-step configuration. - On-Call scheduling shown in visually colorful way. - A wonderful reporting tool to view past alerts/notifications and generate regular reports.

Nachteile:

- Editing on-call scheduling requires to figure out interaction (where to click, what to add etc.). A help/guide inside the software would be helpful. - Removing an on-call person from a period in between schedule, changes the whole schedule up for everyone next in queue, hence needs to do adjustments for all the next on-callers.

In Betracht gezogene Alternativen: OpsGenie und Splunk On-Call

Warum iLert gewählt wurde: VictorOps got broken after Zabbix changes their internal alerting in their new 4.4 version, and even though they manage to fix it after opening a support ticket, a lot of time was spend waiting for upgrade to be pushed to production. During this time, ilert (and other products) were also tested as possible replacement.

Zuvor genutzte Software: Splunk On-Call

Gründe für den Wechsel zu iLert: Way more direct support from ilert team in helping setup ilert across the infrastructure. It was a better fit with the organization structure.

Antwort von iLert

vor 4 Jahren

Hi Abdullah, Thank you very much for taking the time to review iLert. I'm glad to hear that you like our deep integration with Zabbix, our on-call management features, and our in-depth reporting. Regarding editing on-call schedules: a major upgrade to editing on-call schedules is in the works and will be ready towards the end of this year. Stay tuned and thanks again. Birol

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Personalwesen, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

iLert review for on-call alerting solution

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Really satisfied

Vorteile:

The terraform provider letting us code our on-call infrasture service

Nachteile:

The UI for the calendar / on-shift schedules

In Betracht gezogene Alternativen: PagerDuty

Gründe für den Wechsel zu iLert: The terraform provider / the uptime monitoring feature / the pricing

Antwort von iLert

vor 2 Jahren

Thank you! Glad to hear you guys are happy :-)