Was ist Ramp?

Ramp ist eine Lösung für die Verwaltung von Unternehmenskarten und -ausgaben, die mittelständischen Unternehmen bei der Bescheunigung des Wachstums hilft, ohne dass deren Finanzen beeinträchtigt werden. Nach nur zehn Minuten Einarbeitungszeit sparen Finanzteams 5 oder mehr Tage pro Monat und Zehntausende von Dollar dank der direkten Buchhaltungsintegrationen, dem automatischen Belegabgleich und den erweiterten Einsparungserkenntnissen von Ramp. Kunden erhalten zudem eine Geldrückzahlung von 1,5 % auf alle Ausgaben. Hunderte zufriedene Kunden in allen Branchen vertrauen auf Ramp.

Wer verwendet Ramp?

Finanz- und Buchhaltungsteams in mittelständischen Unternehmen in allen Branchen, die nach einer besseren Möglichkeit suchen, Ausgaben zu verfolgen und zu kontrollieren, Mitarbeitende rückzuvergüten und Belege abzugleichen sowie Buchhaltungsprozesse zu beschleunigen.

Wo kann Ramp bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • Ramp Financial
  • Ansässig in New York, USA
  • 2019 gegründet
  • Telefon-Support

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Ramp Financial
  • Ansässig in New York, USA
  • 2019 gegründet
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Ramp Funktionen

  • Ausgabenanalyse
  • Belegmanagement
  • Beschaffungsmanagement
  • Budgetierung/Prognosen
  • Erstattungs-Management
  • Firmenkarte
  • Genehmigungs-Workflow
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kosten-Kontrolle
  • Kostenverfolgung
  • Lieferanten-Management
  • Mehrere Währungen
  • Upload mobiler Kaufbelege

Alternativen für Ramp

UK business providing modern expense management software, allowing staff to raise, submit & approve claims. Cyber Essentials Certified.
Spare Zeit und Geld, indem du manuelle Arbeit eliminierst. Optimierte Genehmigungen, Budgetierung, automatisierte Bestellanforderung und Bestellabwicklung – alles in einer Beschaffungssoftware. Erfahre mehr über Precoro
Ein äußerst einfaches Reisetool für Unternehmen, das die Planung, Buchung und das Teilen von Reisen erleichtert und gleichzeitig Vergünstigungen und Einsparungen ermöglicht.
Mit BizAway können Unternehmen ihre Geschäftsreisen dank einer intuitiven Schnittstelle kontrollieren und ihre Ressourcen optimieren.
ZTravel, also available via app, is designed to easily manage business trips: bookings, expense reports, travel policy compliance etc
SalesTrip is an expense management and travel booking system on Salesforce providing a fast and easy way for businesses to track spend.
Spendesk ist die All-in-one-Lösung für smartes Ausgabenmanagement, die Finanzteams Echtzeitdaten über Anfragen, Zahlungen, Bestellungen & Rechnungen liefert. Erfahre mehr über Spendesk
TripActions ermöglicht es dir ganz einfach, ein herausragendes Reisemanagement- und Spesenprogramm für Unternehmen aufzubauen, zu verwalten und zu skalieren. Erfahre mehr über TripActions
Factorial optimiert die HR-Prozesse in jeder Phase des Mitarbeiterlebenszyklus, damit HR sich auf das Wesentliche konzentrieren kann. Erfahre mehr über Factorial
JAMIS Prime is simply the most intuitive and agile project ERP solution for government contractors.
Gorilla Expense hat zum Ziel die Ausgabenabrechnungen und Arbeitszeittabellen zu vereinfachen.
Der neue Standard beim Kostenmanagement - Ein-Klick-Kostenabrechnung, intelligentes Rechnungstracking, Compliance- & Workflow-Automatisierung
Eine Procure-to-Pay-Lösung für ein effektives Ausgabenmanagement mit vollständiger Mobilität, Transparenz, Einblicken und Compliance. Erfahre mehr über Fraxion

Bewertungen über Ramp

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,9
Benutzerfreundlichkeit
4,9
Kundenservice
4,9
Funktionen
4,8
Preis-Leistungs-Verhältnis
5,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
97%
1
3%
Nicholas L.
Nicholas L.
Finance Director & Dinner Groups Director in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Religiöse Einrichtungen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Simplified Expense Management

5 letztes Jahr

Kommentare: We have been very pleased with Ramp. They have lived up to their claims they make on the website. I love that they listen to their customers. They have been very responsive to our needs. It brings me joy knowing that our employees love using it because it means receipts are being turned in on time.

Vorteile:

It's an all-in-one expense management system. Before using Ramp, we used American Express and Zoho. It's been great having everything in one house now. Our team loves that they received instant text messages and or emails when a purchased has been made. Being able to create virtual cards in an instant has been great. We also love how simple reimbursements have been using Ramp. The slack integration is good, and I have no doubt will improve. They've been very responsive to missing features.

Nachteile:

I would love to see some more features around delegation. Allowing others (like administrative assistants) fill out their receipts on their behalf without giving them full access to the users account.

Robert F.
Manager of Accounting & Finance in USA
Pharmazeutika, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

The best expense reporting software on the market

5 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: We have nothing but positive things to say about Ramp. From an accounting perspective, everything from initial set up to issuing cards to setting up expense rules is streamlined and easy to use. We also constantly hear from our cardholders in the company how great the switch to Ramp has been due to the great user experience and not having to fill out traditional expense reports.

Vorteile:

Ramp currently offers the best expense reporting product we have ever used. The system is incredibly easy to use for both accountants and cardholders. By eliminating standard expense reports, Ramp has saved our company countless hours without losing any control or oversight that you would have with standard expense reporting platforms. An surprise benefit has been that there is no cost to Ramp, and we actually make money with the 1.50% cash back perk on all card purchases.

Nachteile:

We have no complaints with Ramp. Each update to the software continues to exceed our expectations and adds new functionalities that we benefit from.

Matthew R.
Matthew R.
CEO / President in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Misleading "application" then declined.

1 vor 10 Monaten

Kommentare: We requested the unsubscribe - it will be interesting to see who they end up selling our info to or if they honor the unsubscribe request. Luckily, their competitor, Brex, found us to also be a great fit, and they meant it, and we are signed up with Brex now.

Vorteile:

We did not get a chance to evaluate this software enough to determine anything positive or negative about the actual software itself.

Nachteile:

We did not get a chance to actually use or test this product. On their site they tell you to enter your business email - I did, I then got an email saying "You’re a great fit - apply for Ramp today!". So we did, and got declined because they feel we do not keep enough "available cash" in our bank account. Even after this decline, they sent several advertising emails. They mislead us by telling us we were a "great fit" then wasted our time having us fill out and volunteer all kinds of information on our business. To be honest, I think this is a misleading method of getting businesses to give you essentially free info on their finances / operations. Regardless, saying a company is a "great fit" when, essentially they have no idea if we are such is, in my opinion misleading.

Zach B.
Zach B.
Co-Founder & CEO in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bankwesen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Smooth onboarding and great reporting

5 vor 2 Jahren

Kommentare: We've been really happy with the ease of use and the reporting features, our employees seem to like using it and the cashback is a nice overall win for the team

Vorteile:

I love the reporting features and the ability to easily generate cards for employees or vendors. Breaking them down into how the money is spent is really nice

Nachteile:

The physical cards could definitely be a bit nicer ... you'll gain no extra street cred throwing this baby down at a meal with a candidate

Kristy P.
Director of Finance in USA
Automotive, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Ramp

5 letztes Jahr

Kommentare: Overall I love Ramp. I used to have to beg and plead to get receipts and that has been tremendously reduced and the ease of the app is amazing. The integration with our accounting software is also amazing. I never have to worry about making a JE or trying to track amounts down.

Vorteile:

The best thing about this software is the receipt capture! The reminder text that is sent to snap a picture at the time of purchase is so wonderful. No more chasing down receipts!!

Nachteile:

My least favorite thing is not really being able to talk to someone if there is an issue. Most of the issues are user error but if our locations could call and speak to a tech or representative to walk them through how to get set up or fix their error it would be so much easier.