Was ist Airmeet?

Airmeet – eine Veranstaltungsplattform für Profis

Das Hauptaugenmerk von Airmeet liegt auf der Schaffung einer inklusiven und immersiven virtuellen Veranstaltungsplattform für Wissensprofis. Aimeet wurde Grund auf erstellt, um bessere Interaktionen zu ermöglichen und echte Verbindungen aufzubauen und bietet eine Menge Funktionen, die den Teilnehmern helfen, auf eine effiziente Art und Weise Neues zu entdecken und zu netzwerken. Inklusive einer Social Lounge, Eventmanagement, Sponsoring und Raise-Hand-Funktion.

Airmeet ist hochgradig skalierbar, sicher und läuft in der Cloud.

Wer verwendet Airmeet?

Airmeet ist für Communitys, die inklusive und echte Interaktionen aufbauen wollen und nicht nur Informationen verbreiten. Communitys und Unternehmen aller Größen nutzen Airmeet für ihre virtuellen Veranstaltungen und Meet-ups.

Airmeet – Details

Airmeet

2019 gegründet

Airmeet Kosten

Startpreis:

99,00 $/Monat
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Ja, Gratisversion verfügbar

Airmeet bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Airmeet ist ab 99,00 $/Monat verfügbar.

Preismodelle Kostenlose Testversion

Airmeet – Details

Airmeet

2019 gegründet

Airmeet – Videos und Bilder

Videos zu Airmeet
Airmeet Software - 1 - Vorschau
Airmeet Software - 2 - Vorschau
Airmeet Software - 3 - Vorschau
Airmeet Software - 4 - Vorschau

Airmeet – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Android (mobil)
  • iPhone (mobil)
  • iPad (mobil)

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

Funktionen von Airmeet

  • API
  • Abzeichen-Management
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Angebot in sozialen Medien
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwesenheitsmanagement
  • Barcode / Tickets scannen
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Besucherregistrierung
  • CRM
  • Catering-Management
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Elektronische Zahlungen
  • Entwurf-Management
  • Ereignis-Nachverfolgung
  • Event-Ticketing
  • Eventplanung
  • Feedback-Management
  • Formularverwaltung
  • Gästelisten-Management
  • Kalenderverwaltung
  • Kartenverkauf
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lautsprecher-Management
  • Meeting-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Rabattmanagement
  • Raumverwaltung
  • Registrierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Sponsoren-Management
  • Supportticket-Management
  • Teilnehmer-Management
  • Umfragen & Feedback
  • Veranstaltungskalender
  • Veranstaltungsmanagement
  • Website-Management

Siehe die vollständige Konferenz Software Liste

  • Abzeichen-Management
  • Aussteller- / Lieferanten-Management
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Digitale Beschilderungen
  • Event-Marketing
  • Eventplanung
  • Eventregistrierung
  • Gruppenarbeitsräume
  • Interaktion mit Zielgruppen
  • Kartenverkauf
  • Kiosk-Kartenverkauf
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lead-Erfassung
  • Live-Chat
  • Live-Streaming
  • Networking
  • Publikumsanalysen
  • Rednerprofile
  • Sponsoren-Management
  • Teilnehmer-Management
  • Teilnehmer-Tracking
  • Teilnehmerprofile
  • Virtueller Empfangsbereich

Siehe die vollständige Software für hybride Veranstaltungen Liste

  • API
  • Abzeichen-Management
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwesenheitsmanagement
  • Aufzeichnung
  • Barcode / Tickets scannen
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Besucherregistrierung
  • Chat / Messaging
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Chat
  • Elektronische Zahlungen
  • Engagement-Tracking
  • Ereignis-Nachverfolgung
  • Event-Ticketing
  • Eventplanung
  • Formularverwaltung
  • Gamification
  • Kommunikationsmanagement
  • Konferenzschaltungen
  • Kontaktmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lead-Erfassung
  • Lead-Generierung
  • Live-Streaming
  • Meeting-Management
  • Online-Anmeldung
  • Präsentations-Streaming
  • Registrierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Teilnehmer-Management
  • Umfragen & Feedback
  • Veranstaltungskalender
  • Veranstaltungsmanagement
  • Video-Streaming
  • Videokonferenzen
  • Virtueller Empfangsbereich
  • Website-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Software für virtuelle Events Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebot in sozialen Medien
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anrufaufzeichnung
  • Aufzeichnung bei Bedarf
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bildschirm teilen
  • CRM
  • Chat / Messaging
  • Content-Management
  • Dateitransfer
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Abstimmung
  • Engagement-Tracking
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Filesharing
  • Kalenderverwaltung
  • Konferenzschaltungen
  • Kontaktmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Live-Chat
  • Meeting-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Hosts
  • Präsentations-Streaming
  • Q&A Management
  • Registrierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Terminplanung
  • Umfragen & Feedback
  • Umfragen/Abstimmungen
  • Veranstaltungsmanagement
  • Video-Management
  • Video-Streaming
  • Video-Unterstützung
  • Videoanruf-Aufzeichnung
  • Videokonferenzen
  • Vorlagen-Management
  • Webinars bei Bedarf
  • Wechselseitige Audio & Video
  • Whiteboard

Siehe die vollständige Webinar Software Liste

Alternativen für Airmeet

Mehr Alternativen zu Airmeet

Erfahrungen mit Airmeet

Alle 154 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,2
Kundenservice
4,5
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
89
4
51
3
8
2
1
1
5

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Barry R.
Barry R.
Founder in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

The next best things to an actual in-person conference or exhibition

5 vor 4 Monaten

Kommentare: Overall, we would not have been able to do 5 virtual events with global audiences without Airmeet. It is relatively easy to set up an event and market it and their support is absolutely amazing.

Vorteile:

The overall experience is next to great. As a participant, it is easy to navigate and quite intuitive. As an event organizer, it has the features and capabilities to substitute in-person events to the closest degree. I like the ability to present parallel presentations (on the paid plans) and the exhibition feature is outstanding. The social lounge is a great way to encourage participation from attendees when they are not attending any sessions. Finally, their support (especially the 24/7 lounge) is great and on one occasion, they even set up a meeting with their product manager and team leader to sort out an issue that I had with attendee registration.

Nachteile:

I would like the ability to better control or customize the reminders that are being sent to attendees prior to the events. Currently, it is a generic message sent by Airmeet and it would be nice to have some customization. Also, the part where you add or upload your own list of attendees is a bit cumbersome and confusing and requires you to turn off something in the settings when the lists ie being uploaded and then turn it back on again later.

In Betracht gezogene Alternativen: Hopin

Gründe für den Wechsel zu Airmeet: The long-term value proposition of Airmeet along with their pricing and their roadmap for the future was more attractive to us as a startup.

Caryn D.
Corresponding Secretary/Tech Guru in USA
Religiöse Einrichtungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Great free software for groups

4 vor 4 Monaten

Kommentare: We were hosting a virtual Bunco game and needed a platform that would allow 4 people to "play at a table" and then switch tables at the end of each round. In my day job, my company uses a platform called Remo. They charge $115 for 1 hour with 50 participants. Airmeet allowed us almost all the same features for free, with 100 participants! As a small not-for-profit, that was a huge difference.

Vorteile:

The ability to set the table size, add custom pictures to the tables, and ease of moving from table to table.

Nachteile:

It would have been nice to be able to customize the look of the lounge and not have it be so dark- but for our purposes it was fine. It was also a little frustrating that when you switched tables, your camera and mic were turned off, so you constantly had to click them back on. Finally, I would have liked to be able to name a co-host or 2 that could also pop into a table to help troubleshoot. Although I named co-hosts, it did not apply in the lounge. We needed to keep the table size at 4 for the game, but I as the host had the ability to still join a table to answer questions. Allowing a few others to do that would have made it easier.

In Betracht gezogene Alternativen: Remo

Gründe für den Wechsel zu Airmeet: Cost was the number one factor. Remo allowed some customization in colors , but the cost was too expensive and we decided we could live without that. Airmeet met our needs for this event.

Sarah C.
CEO & Founder in Kanada
E-Learning, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Great platform to host virtual meets and webinars!

5 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: Airmeet is the new zoom. It will takeover by how much better and how much on point this is.

Vorteile:

It's like zooom, but even better in every way! Host webinars with ease, great alternative to zoom! Great!

Nachteile:

It's great for me, but I can tell that some people won't feel an urge to switch from the more well known zoom. But when you try this out, you'll be sold!

In Betracht gezogene Alternativen: Google Meet und Zoom Meetings

Warum Airmeet gewählt wurde: Zoom is expensive if I want to have unlimited time on my webinars, which I am not a fan of. But with Airmeet, I can have more time on my webinars!

Zuvor genutzte Software: Google Meet und Zoom Meetings

Gründe für den Wechsel zu Airmeet: I heard good things about airmeet and they had great reviews, so I decided to try it out!

Manoj R.
Manoj R.
CEO in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Lovely product but our community found it too complicated to use

3 vor 9 Monaten

Kommentare: Our needs were simple. The product was feature-rich. Our community was used to Zoom and want the simplicity Zoom provided. They did not want to sign up for another product. Ultimately, we listened to them and reverted back to Zoom.

Vorteile:

A feature-rich product. The free tier was more than adequate for us.

Nachteile:

Unfortunately, Techcelerate [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] community found it too complex to use. This resulted in us reverting back to Zoom and paying for it.

In Betracht gezogene Alternativen: Zoom Meetings

Warum Airmeet gewählt wurde: Airmeet was free and we were paying for Zoom.

Zuvor genutzte Software: Zoom Meetings

Gründe für den Wechsel zu Airmeet: We did, but then we stopped due to the reasons mentioned above.

Jaki K.
CEO in UK
Bürgerliche & soziale Einrichtungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Airmeet - Does what it says on the tin - and more

5 vor 3 Monaten

Kommentare: Brilliant support. Love the fact that at anytime I can 'jump on to a support table' and get my questions answered in real time.

Vorteile:

Flexibility. We started to use it as our 'go-to' working online platform. It has enabled our team to grow, to work remotely more effectively and in turn that positively impacts our business. We have run a few events already and love the networking and social lounge, this has enabled our 'guests' to make connections they may not have made - and that has gained positive feedback We are now planning some larger scale events with partners and 'sponsors' - which is new to us.

Nachteile:

Branding - I would like to have access to templates so that we can get it right the first time.