Was ist Adobe Connect?

Kommuniziere deine Ideen wirkungsvoll mit der Webkonferenzsoftware von Adobe Connect. Teile auf sichere Weise Präsentationen und Multimedia direkt von deinem Desktop aus und hol dir Feedback von Hunderten von Teilnehmern – und das alles mit einem Webbrowser und dem Adobe Flash Player, der bereits auf 98 % aller PCs mit Internet-Anschluss installiert ist.

Wer verwendet Adobe Connect?

Konzipiert für Unternehmen jeder Größe und Regierungsbehörden weltweit, um die Kollaboration, Webinare und E-Learning durch außergewöhnliche Interaktionen zu verbessern

Wo kann Adobe Connect bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Windows (On-Premise), Linux (On-Premise), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Adobe
  • 1967 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Adobe
  • 1967 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

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Adobe Connect – Videos und Bilder

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Adobe Connect

Nicht verfügbar
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20,00 $/Monat
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4,20 $/Monat
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Adobe Connect Funktionen

  • Audiodatei-Management
  • Aufzeichnung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bildschirm teilen
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Chat
  • Echtzeit-Übertragung
  • Filesharing
  • Host-Steuerung
  • Interaktives Whiteboard
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lead-Generierung
  • Lernmanagement
  • Live-Chat
  • Live-Streaming
  • Marken-Management
  • Medienbibliothek
  • Meeting-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Hosts
  • Offline-Bearbeitung
  • Offline-Präsentation
  • Online-Anmeldung
  • Privater Chat
  • Präsentations-Streaming
  • Q&A Management
  • Sitzungsaufzeichnung
  • Teilnehmer-Management
  • Umfragen/Abstimmungen
  • Veranstaltungsmanagement
  • Video-Unterstützung
  • Videokonferenzen
  • Virtueller Klassenraum
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zwei-Wege-Audio und -Video

Alternativen für Adobe Connect

GoBrunch ist eine vielseitige Webinar- und Meeting-Plattform mit einer einzigartigen Benutzeroberfläche, die das positive Engagement Ihrer Teilnehmer fördert. Erfahre mehr über GoBrunch
ClickMeeting ist eine browserbasierte Webinar-Lösung, mit der Webinare in Unternehmen jeder Größe eingesetzt werden können. Erfahre mehr über ClickMeeting
Ihre robuste Webinar- und Videokonferenzlösung. Unterstützung von bis zu 10'000 Teilnehmern mit einer marktführenden Verfügbarkeit von 99,98%. Erfahre mehr über MyOwnConference
Teleskill Live Webinar is a professional webinar solution specifically designed for professional, compliance and accredited training.
Jumbo is a fully integrated and customizable virtual events and live streaming software tool.
ConexED: Akademische Software für Planungs- und Studentensupport, die vollständig HIPAA-, FERPA- und WCAG-2.0-konform ist.
Organisiere und nimm´ an Online-Meetings, Videotelefonkonferenzen, Online-Schulungen oder Präsentationen teil, indem Du Mitarbeiter, Kunden und PR dazu ermächtigst
Canapii provides unique solutions to manage in-person, hybrid and virtual events.
Brandlive complements companies’ day-to-day communications stack to elevate bigger meetings, events and content–live or asynchronously.
Benutzerfreundliche All-in-One-Plattform für das Konferenzmanagement, einschließlich Teilnehmermanagement, Abstract-Verwaltung, Livestreams und Videos sowie Networking-Features. Erfahre mehr über Converia
LiveClass ist eine virtuelle Klassenzimmersoftware, die die Interaktion zwischen den Teilnehmern maximiert.
Webinar-Lösung für die Erzeugung von qualifizierten Leads, Kundenbindung und effektiven Präsentationen.
Livestorm ist eine Webkonferenz-Lösung für Unternehmen jeder Größe, die Webinare und Remote-Meetings abhalten möchten.

Bewertungen über Adobe Connect

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
4,2
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
51%
4
35%
3
12%
2
2%
1
1%
David H.
David H.
Software Engineer in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Halbleiter, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Versatile solution to streamline communication

5 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: Adobe Connect permite organizar el trabajo colaborativo, proporcionando una comunicación interna altamente efectiva.

Vorteile:

It has advanced chat functions that allow you to create groups, use messages and notifications to send to your contacts. It allows quick simple selection surveys to better identify user preferences. It is easy and very useful to share PDF files on the screen with participants. It is very easy to create interactive content and present it in virtual classrooms.

Nachteile:

It has presented problems to play long videos and when you are a new user it is necessary to document yourself well to take advantage of its full potential.

Brian S.
IT Manager in USA
Bibliotheken, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Good software, harsh licensing

5 vor 2 Wochen Neu

Kommentare: While we had no problems with the software itself, we eventually went away from Connect because of the way Adobe licenses it. They make it really difficult and overbearing.

Vorteile:

The software is friendly and does what you need it to do. The interface is simple and can be picked up easily

Nachteile:

Our biggest complaint about this product isn't the product itself - it's Adobe. Adobe's licensing scheme is very difficult to work with and not friendly at all.

Brandon L.
Social Studies Teacher and Curriculum Coordinator in
Grundschul- & Sekundarbildung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Online teacher using Adobe Connect as virtual classroom

3 vor 5 Jahren

Kommentare: After using Adobe Connect for 3 years on a weekly basis, I have a appreciation for its potential as an educational tool, while a frustration with the severe limitations and lack of functionality. I can tell this is a program meant first and foremost as a tool for meetings, and I cannot endorse it as a regular digital classroom until some of the above issues are addressed.

Vorteile:

Relatively straightforward to use. Allows for stable use of audio and visual communication with large groups. Layout feature makes transitioning between different topics smoother. Downloadable apps allow for the potential for customization. The recording and attendance function make disseminating information easy. Mobile apps allows for more diverse applications. Breakout rooms are an excellent tool for small group learning.

Nachteile:

Base functionality is extremely limited. Notepods don't even have the sort of text modification present even in e-mails or notepad programs, making them extremely limited in use in a classroom. Most educational tools are locked behind a pay wall. The inability for more than one person to write in a notepod hinders collaboration. Inability to use presenter only area while in breakout rooms causes problems. The white board function is virtually unusable due to poor interface and inability to switch between functions smoothly. PDF files require constant resizing to get to a point where they are readable, and often have lots of wasted dead space. Word Files cannot be shared at all. When screen sharing it is difficult to access the functionality of the room itself. When using link pods, one person clicking the link opens it on everyone else's computer. There is severely limited flexibility when it comes to learning options for a classroom, especially for creating interactive experiences, such as games or worksheets. Private messages cannot be seen by the host, allowing students to talk to each other without supervision creating a risk for bullying and off topic conversation, and while private messaging can be turned off in the main room, it cannot be in Breakout Rooms, and turning off private messaging makes it difficult to provide SPED support to students without drawing the attention of classmates.

Ivan harris T.
Ivan harris T.
Gender and Development Research Officer in Philippinen
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Staatsverwaltung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

My Review for Adobe Connect

4 vor 3 Monaten

Kommentare: I believe Adobe has yet to improve its software to catch up with some of its contenders in the market. It needs to retain its high-definition video while improving the glitches it has in the past.

Vorteile:

Like any other video conferencing software in the market, Adobe Connect's user interface is simple and very easy to use. You have the capacity to conduct polls and question-and-answer sessions with ease. The video quality in Adobe Connect is also stunning unlike the leading software in the market.

Nachteile:

One thing I have noticed in Adobe Connect is the unavailability of a dial-in service, which might complicate users who heavily rely on VOIP to join in online meetings. You cannot even invite users who do not have an Adobe account, which further complicates the entire process. There are also instances that the software glitches when sharing your screen, prompting users to restart the video call again.

Demarco P.
FlexPath Tutor in USA
Bildungsmanagement, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

In Betracht gezogene Alternativen:

Adobe Connect - Live Conferencing Tool

4 vor 2 Jahren

Kommentare: The tool is excellent for my job as a tutor, which is to relay and clarify information.

Vorteile:

The software allows for files to be uploaded to the server for the group to download. For a business presentation this can be invaluable for distributing notes and plans. The boxes in the presentation are organized into 'pods,' which are used to organize and present certain information. The pods can be customized to your liking. The software is able to record the presentation for future review and use.

Nachteile:

The software requires a strong internet connection in order to work. Some features such as voice connection does not work all the time. A way around this flaw would be to use a voice conference phone number as a back-up or initial plan for recording voice.