Was ist Simphony POS?

Oracle MICROS Simphony POS wurde für die Lebensmittel- und Getränkeindustrie geschaffen, um dein Geschäft effizienter zu machen. Der cloudbasierte POS verbindet jeden Aspekt deiner Vorgänge, sodass du Online-Bestellungen, Küchenvorgänge, Inventar und Speisekarten, Lieferung, Loyalität und mehr einfach verwalten kannst. Echtzeit-Analysen sind inbegriffen, damit du immer einen Überblick über Umsatz, Kosten und Personalleistung hast. Die offene API und der umfangreiche Cloud-Marktplatz von Simphony geben dir unbegrenzte Flexibilität, Agilität und Skalierbarkeit.

Wer verwendet Simphony POS?

Oracle MICROS Simphony ist für Lebensmittel- und Getränkebetriebe jeder Größe ausgelegt: Restaurants, Bars, Hotels, Cafés, Stadien, Freizeitparks, Cafeterien, Flughäfen und andere.

Wo kann Simphony POS bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Linux (Desktop), Chromebook (Desktop), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Oracle
  • Ansässig in Chicago, USA
  • 1977 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Deutschland, Dänemark, Finnland, Frankreich und 12 weitere

Sprachen

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch und 15 weitere

Simphony POS Kosten

Startpreis:

Nicht vom Anbieter bereitgestellt
  • Keine kostenlose Testversion
  • Keine Gratisversion

Simphony POS bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Preismodelle

Über den Anbieter

  • Oracle
  • Ansässig in Chicago, USA
  • 1977 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Deutschland, Dänemark, Finnland, Frankreich und 12 weitere

Sprachen

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch und 15 weitere

Simphony POS – Videos und Bilder

Simphony POS Software - 1
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Videos zu Simphony POS
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Simphony POS Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Auftragsmanagement
  • Barcode / Tickets scannen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandskontrolle
  • Bestandsoptimierung
  • Cash Management
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Ernährungsanalyse
  • Für Bars / Clubs
  • Geschenkkarten-Management
  • Getrennte Kontrollen
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Kontrollen aufteilen
  • Kostenmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenkonten
  • Küchen- / Menü-Management
  • Lebensmittellieferung
  • Liefermanagement
  • Mehrere Standorte
  • Menü-Planung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Bestellung
  • Produktkennzeichnung
  • Rabattmanagement
  • Reservierung-Management
  • Retourenmanagement
  • Rezept-Management
  • Routing
  • Tabellenverwaltung
  • Treueprogramm
  • Trinkgeld-Management
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufspunkt POS
  • Zahlungsabwicklung
  • für Restaurants

Alternativen für Simphony POS

Einfaches ERP für Einzelhandels-, Vertriebs- und Großunternehmen sowie Restaurants, die sich für Digitalisierung entschieden haben, um sie dabei zu unterstützen, wettbewerbsfähig zu bleiben.
A complete suite of integrated hospitality POS systems.
Toast ist ein All-in-one-POS- und Restaurantmanagementsystem, das die Effizienz verbessern und die Kosten drastisch reduzieren soll.
PosBytz is a Complete Omnichannel Solution integrated with POS for Retail & Restauarants to manage both multi outlets and Online orders
Automate the taking of orders, delivery orders, kitchen orders, collections, purchases, employees, stocks and reports.
SeroPOS Eat is a Cloud Based & Offline Cross Platform Restaurant POS Systems which works on Android, iOS and Windows Platforms.
Our hardware is robust and reliable, ready for the demands of hard-working restaurants, bars, storefronts, online stores, and more.
Dein Point of Sale, um den Umsatz zu steigern, den Bestand zu verwalten und ausführbare Berichte bereitzustellen.
On Premise or Cloud based solution for single and multi-location food service operations and retail outlets.

Bewertungen über Simphony POS

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,0
Kundenservice
3,5
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
62%
4
29%
3
5%
1
5%
Christian K.
Christian K.
Technology Operations Manager in Australien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gastgewerbe, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Simphony Review - Minor DKL Food Group

5 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall the software is a decent POS software, the customisation ability is a good fit for our business with the ability to fluidly adjust our products and menu to maneuver our business into strong customer sentiment positions. Earlier versions were prone to bugs, however the later versions appear more streamlined and database resource utilisation is lighter than it used to be. Once knowledge base is established and internal support personnel skills are enhanced the support of the software is quite easy.

Vorteile:

The software once configured and implemented is easy to use, it's heavily customisable, allowing the ability to adapt for changes within the business and products. The ability to update the software from the enterprise level out to all Properties\Workstations, is a convenient ability to have when managing a fleet of stores and POS terminals It ties into its own reporting system and the MyMicros App makes store sales checking a breeze

Nachteile:

The software and the back end design is very complex, it takes a lot of training with skilled trainers in the Oracle business to build and maintain those skill sets. Cost can be quite expensive when starting out, when there is a sufficient retail footprint the pricing can be negotiated to competitive rates

Matt F.
Project Co Ordinator in Australien
Gastgewerbe, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Oracle = A great global partner

4 vor 2 Jahren

Kommentare: I have been happy with our experience with Simphony. They provide a great product

Vorteile:

One stop shop. POS, purchasing and reporting. The software has great capabilities and covers all areas a hospitality business requires

Nachteile:

Most adjustments to the program involve an additional purchase. Immediate support not often available

Marlon M.
Operations Manager in Südafrika
Essen & Trinken, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

High end POS Solution

5 vor 7 Tagen Neu

Vorteile:

The POS layout is very well setup for ease of use, the wording and descriptions are simple and easy to understand for all our staff members

Nachteile:

It is not compatible with GAAP OCB screens so it does not offer a drive thru solution, this area is still underdeveloped, It has to run in a window on your back office and if you accidently close the window the whole system shuts down.

Jean R.
Office Manager in USA
Restaurants, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

What Happened to Micros? Oracle. Make a wise choice don't choose Simphony.

1 vor 2 Jahren

Kommentare: We used Micros Res 3700 and loved it had no choice but to make a switch as Oracle is not supporting Micros Res 3700 any longer. We choose Simphony because Micros Res 3700 had the best support, including live support. Micros had service was 24/7. It was a really bad choice. Oracle Simphony has basiclly no support, you call support, they issue a ticket or tell you that someone will be calling you back and you never hear back from anyone. There is no support live help desk . Since, Oracle purchased Micros, service and support has suffered greatly. They are always trying to upsell you to purchased 3rd party items, that they eluded where included in product during the original meetings. Micros NYC/Oracle is by far the worst software installers/developers that I have ever worked with. Make a wise choice, don’t choose Oracle Simphony.

Vorteile:

The ease of menu updating and cusomtization.

Nachteile:

There is no live support, no service, no support help desk; most times it takes days, weeks, even months to hear back from anyone. Since our installation in July, 2020, 3 months later and there are many unresolved issues, with the credit card readers, time clock, reports not balancing to each and many other among other things, that just don’t work.

Mike P.
Operations Director in Australien
Restaurants, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Simphony

5 vor 2 Jahren

Kommentare: effort put in on setting it up - worth it - architecture is good & functional. Never really had any down time - if internet down - all printers & KDS still work on the LAN. Have a good account manager too which helps!

Vorteile:

Moved into teh cloud from Res to Simphony - was a great move for us - less spend on hardware, updates through icences /subscription to services. We integrate a lot through simphony with accounts, loyalty, takeaway/delievry platform, Gift certificates. Has great inventory mgt capabilities with theoreticals. We manage the one database across different concepts and countries pretty easily. Integretaed with payroll, Open table, Windcave - Tablets for servers. Real time updates pretty much on phone app. Kiosks integrated. It all works!

Nachteile:

Sometimes support a little clunky, but we get there in the end.