Was ist Emotive?

Emotive enables eCommerce businesses to scale 1:1 relationships through conversational text messaging.

Wer verwendet Emotive?

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Wo kann Emotive bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • von Emotive
  • 24/7 Live-Support

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

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Englisch

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Funktionen von Emotive

  • AB-Tests
  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anpassbare Felder
  • Automatische Antworten
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Chat / Messaging
  • Chatbot
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeit-Gespräche
  • Echtzeitüberwachung
  • Email-Automatisierung
  • Engagement-Tracking
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Gruppen-Messenger
  • Human Handover
  • Kampagnen-Segmentation
  • Kampagnenmanagement
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Analyse
  • Kundenerlebnis-Management
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lead-Distribution
  • Lead-Erfassung
  • Lead-Pflege
  • Lead-Qualifizierung
  • Leadmanagement
  • Live-Chat
  • Mehrsprachig
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Multichannel-Marketing
  • Persönliche Nachrichten
  • Produktempfehlungen
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Social-Media-Integration
  • Terminplanung
  • Terminverwaltung
  • Umfragen & Feedback
  • Video-Chat
  • Vorlagen-Management
  • Zielgruppen-Targeting

Siehe die vollständige Conversational Marketing Plattformen Liste

  • AB-Tests
  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Analytik / ROI-Verfolgung
  • Angebot in sozialen Medien
  • Anpassbare Vorlagen
  • Automatische Antworten
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Drag-and-Drop
  • Drip-Kampagnen
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Engagement-Tracking
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Erinnerungen
  • Gutscheine
  • Kampagnen-Segmentation
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kampagnenplanung
  • Kanalzuordnung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kontextabhängige Zielansprache
  • Konversion-Tracking
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mehrere Kampagnen
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobiler Zugriff
  • Multichannel-Marketing
  • Push-Benachrichtigungen
  • SMS Gewinnspiele
  • SMS-Marketing
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Social-Media-Integration
  • Standortbasiertes Marketing
  • Verhaltens-Tracking
  • Visuelle Analytik
  • Zielseiten / Web-Formulare

Siehe die vollständige Mobile Marketing Software Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Vorlagen
  • Auftragsabwicklung
  • Auftragsmanagement
  • Auftragsverfolgung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Bestückung
  • CRM
  • Content-Management
  • Datensicherheit
  • Datensynchronisation
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Daten
  • Einkaufswagen
  • Einzelhandel-Lagerverwaltung
  • Elektronische Zahlungen
  • Inventarverwaltung
  • Kampagnenmanagement
  • Kanalmanagement
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenaufträge
  • Kundenkonten
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mehrere Geschäfte
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Mobiler Zugriff
  • Multichannel-Management
  • Multichannel-Marketing
  • Produktdatenmanagement
  • Rabattmanagement
  • Retourenmanagement
  • Review Management
  • SEO-Management
  • Social-Media-Integration
  • Treueprogramm
  • Umsatzentwicklung-Analyse
  • Versand-Management
  • Vorlagen
  • Vorlagen-Management
  • Website-Management

Siehe die vollständige Onlineshop Software Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Vorlagen
  • Automatische Antworten
  • Automatische Antworten
  • Automatisierte Terminplanung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Chat / Messaging
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Engagement-Tracking
  • Erinnerungen
  • Etikettierung
  • Geplanter Nachrichtenversand
  • Kampagnen-Segmentation
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kampagnenplanung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Kurzwahlnummern
  • Live-Chat
  • MMS
  • Massen-SMS
  • Mehrere Kampagnen
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobile Coupons
  • Mobile Keywords
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Multichannel-Marketing
  • Nachrichten-Personalisierung
  • SMS Gewinnspiele
  • SMS-Marketing
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Social-Media-Integration
  • Umfragen/Abstimmungen
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Vorlagen-Management
  • Zwei-Wege-Messaging

Siehe die vollständige SMS Marketing Software Liste

Alternativen für Emotive

Mehr Alternativen zu Emotive

Erfahrungen mit Emotive

Alle 42 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
33
4
7
3
1
1
1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Jennifer G.
Jennifer G.
President in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gesundheit, Wellness & Fitness, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Worth the price

5 vor 10 Monaten

Kommentare: So far, the team I am working with has been fantastic. They have walked us through every step and made it quite easy.

Vorteile:

I am still new to this and still learning the platform but I can say that we got ROI immediately which is rare. Lots of promises in this industry, few companies deliver. So far Emotive is fantastic

Nachteile:

The per message charges are a bit pricey but the return is there so it’s not so bad. I feel that it will really help us to engage into a conversation with our fans and followers which will more than return on the investment

Alex A.
Manager in USA
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Was a big fan - but NOTE that they've changed services - no more CSM. Feature updates needed!

4 letzte Woche Neu

Kommentare: I loved Emotive at the start. While there were feature updates that were (and still are) desperately needed (e.g. keyword trigger, better analytics, better subscriber profile data, etc), their service was top notch. Now, with the cost-savings move of removing the CSM team, they are just an overpriced version of many other SMS marketing tools. We're going to be reaching out to other providers we tested in the sales process to consider switching. Why pay more for the same service? The access to a dedicated support team was a huge benefit, but was removed under the guise of "new benefits" That being said, the ROI has been great. But we can achieve similar results with another, lower cost provider that follows through on promises made in the sales cycle.

Vorteile:

Relatively easy to set up, configures with Wisepops (although it seems that are going to be doing away with that benefit, too). Great ROI return

Nachteile:

Was a huge fan of their included resources - a dedicated CSM & copywriter. However, they announced that those are gone and customers no longer have access to any personalized resources. Instead they have a "strategy team" which is a faceless group of people who you can contact via a Zendesk form. They also have webinars to replace the CSM relationship, but in my experience, these have not been valuable to our brand (almost entirely just heavy sales tricks - not community building ideas)

Angelise S.
Brand Manager in Kanada
Konsumgüter, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Not great, not bad!

3 vor 8 Monaten

Kommentare: Our team used Emotive for several months and it did the job we needed it to do, but that was about it. Would recommend for its price, but there are definitely better options out there for this type of service.

Vorteile:

Emotive was able to deliver to both the US and Canada. While most of our shoppers are located in the US, it was great for our Canadian customers to have the ability to opt in to text services.

Nachteile:

The platform was not the most user-friendly. It is difficult to schedule and customize campaigns, and flow development is hard to follow.

Brian M.
CMO in USA
Essen & Trinken, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Growth = Emotive+Execution

5 vor 12 Monaten

Kommentare: Emotive is awesome. If you are looking to add to your current marketing stack do not hesitate with Emotive SMS. Their customer service, integration, and overall experience had been awesome. Not to mention our ROI is off the charts.

Vorteile:

We use WooCommerce as our e-commerce platform. Most of the other SMS tools do fine with Shopify but don’t play nice with WC. We were looking for tools to support abandoned carts keywords, and broadcasting. The things I love the most about Emotive are the keyword growth tools and broadcasts. The keywords not only allow you to segment customers and leads by keywords that you can associate with behaviors/products, but it also lets you create links that you can put into places like Instagram, Facebook, and emails. The broadcasts are amazing because you can create campaigns that show the results of each broadcast. Very cool. One last thing I want to mention are the sequences. We use an abandoned cart sequence that is converting very high as well as a sequence that asks for reviews from our customers 7 days after a purchase.

Nachteile:

The only thing I would like to see is an app or better mobile web design. The mobile web page is hard to navigate at times.

Taylor S.
Director of Marketing in USA
Einzelhandel, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Very impressed and so excited

5 vor 10 Monaten

Kommentare: We are using Emotive to help with our customer service experience and overall marketing efforts. We're very excited to use this both to help drive sales and also improve conversion rates.

Vorteile:

The ease of use is extremely impressive and makes me even more eager to use the platform. I love the UX/UI of the Emotive platform and how responsive it is, both with the set up and visually with the Conversation builder.

Nachteile:

So far, I don't have anything that could be improved. The only thing that would come to mind, if I had to pick, would be Wise Pops built into the Emotive dashboard so it's not two separate log ins, but honestly, that's not a big deal to me at all. I have nothing bad to say!