Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist Google Alerts?

Cloudbasierte Lösung für die Wettbewerbsanalyse, mit der Unternehmen über Änderungen an Inhalten benachrichtigt werden.

Wer verwendet Google Alerts?

Lösung für die Wettbewerbsanalyse, mit der Unternehmen jeder Größe basierend auf Suchelementen bei Änderungen auf verschiedenen Webseiten oder Plattformen Warnungen oder Benachrichtigungen erhalten.

Google Alerts Software - 1
Google Alerts Software - 2

Du bist nicht sicher, ob Google Alerts das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Google Alerts

Google Alerts

4,7 (297)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
8
Keine Integrationen gefunden
4,7 (297)
4,7 (297)
4,4 (297)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
39,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
24
2
4,4 (47)
4,3 (47)
4,5 (47)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Google Alerts

Awario
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Berichterstattung und Statistik
Sentiment-Analyse
Outreach
Am besten bewertete Funktionen
Für Vertriebsteams/ -organisationen
Leadmanagement
Workflow-Management
Sprout Social
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Nachterminierung
Verwaltung mehrerer Konten
Mention
Am besten bewertete Funktionen
Nachterminierung
Social Media-Überwachung
Verwaltung mehrerer Konten
Mentionlytics
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Engagement-Tracking
Social Media-Überwachung
Talkwalker
Am besten bewertete Funktionen
Anpassbare Berichte
Berichterstattung / Analyse
Wettbewerberüberwachung
Meta for Business
Am besten bewertete Funktionen
Aktivitäts-/Newsfeeds
Angebot in sozialen Medien
Nachterminierung
Hootsuite
Am besten bewertete Funktionen
Dashboard
Nachterminierung
Social-Media-Integration
Gmail
Am besten bewertete Funktionen
Inbox-Management
Spam-Blockierung
Suchen / filtern

Bewertungen über Google Alerts

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
4,4
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
71%
4
24%
3
4%
1
0%
Jeanette
Owner
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Alerts are IMPORTANT to Business!

4,0 vor 2 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Alejandro
Alejandro
General Manager in Argentinien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Wein und Spirituosen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Essential

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Excellent. Alerts and notifications is something that we should use to use everyday in every company.

Vorteile:

This is one of those products that you should use in your company. SUPER essential.

Nachteile:

Nothing, i really think it's all ok with it

Mohammed
Field Manager in Ghana
Non-Profit-Organisation Management, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

we are able to conduct our online research & probes in half the time, for twice the results

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: For a free product, Google Alerts is an extremely powerful service that has allowed us to boost our productivity significantly. Our Grants team used to miss out on more than a few publications of funding opportunities and grant competitions, but that has not been the case since we started using Google Alerts to fish out keywords related to our grants of interest. It has really helped us.

Vorteile:

Google alerts is the simplest business tool to set up, and it comes free of any charges. And one of the features I love most about the service is that the flexibility it gives me in setting up the frequency of alerts and notifications. For less urgent subjects, I am able to avoid the inconvenience or distraction real-time alerts would cause; and for the much more pressing ones, I am able to stay on in sync with developments as they happen.

Nachteile:

Given the increased relevance of social media, I think it would be a great addition if Google Alerts were expanded to cover content from major social media platforms as well, since a great majority of interactions happen there.

Gretchen
Owner in USA
Essen & Trinken, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Google alerts is an absolutely important aspect of running a website

5,0 letzten Monat Neu

Kommentare: I have had an awesome experience with Google alerts. I would recommend it to anyone trying to keep their website organized with minimal time and dedication.

Vorteile:

I enjoy having the monitoring on my website. I like the fact that there's an email sent for every separate business transaction or inquiry as well.

Nachteile:

I thought that Google alerts would have a longer free trial period originally.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Awesome - save time

3,0 letztes Jahr

Kommentare: Nice and satisfying, I check my email daily, to give ample time to catch up on all the latest on topics of interest.

Vorteile:

What I like most about this program is the time it takes to collect all the posts on a topic (of interest to me).

Nachteile:

The accuracy of the results is not as it should be, as sometimes the results are far from (the designated topic).

Elaine
Founder in UK
Computer-Software, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

And oldie but a goodie!

5,0 vor 4 Monaten

Vorteile:

As a freelance marketer, as soon as I get a new client I set up alerts for their company name, a few core keywords in their sector and niche ones. I get alerts as they happen, which can drown you, but on the positive side you see so much. You get mentions of the brand, you see what competitors are doing, identify any theft of your content, and learn as well. It does pick up words and stuff that aren't always spot on, but to be honest it has broadened my media consumption.

Nachteile:

Only complaint is more the human nature effect of if I have a few 'less interesting' stories or mentions, my brain will file all of them for a week or so as useless. It can overwhelm, or sometimes daily alerts are too few but this isn't a product fault. I imagine paid for tools offer more customisation and heavier 'brand mentions' but for b2b this is plenty.