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seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist ARI?

Die Software von ARI wurde für Autowerkstätten und unabhängige Mechaniker konzipiert.

Zweck der Anwendung ist es, Werkstätten und Geschäftsinhabern dabei zu helfen, elektronische Rechnungen zu erstellen und an ihre Kunden zu versenden. Eine elegante Lösung für eine schwerfällige Aufgabe. Nach der Einrichtung kann ARI dir helfen, Zeit und Kosten zu reduzieren, die du normalerweise mit der Erstellung von Autoreparaturrechnungen und Kostenvoranschlägen verbringst.

Wer verwendet ARI?

Ziel der Anwendung ist es, Werkstätten und Kfz-Werkstattbesitzer dabei zu unterstützen, ihr Geschäft erfolgsorientiert zu verwalten. Die Anwendung bietet Bestandsverfolgung, Rechnungsstellung, Service-Erinnerungen, VIN-Decoder, Kennzeichenleser und vieles mehr.

ARI Software - 1
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ARI Software - 3
ARI Software - 4
ARI Software - 5

Du bist nicht sicher, ob ARI das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

ARI

ARI

4,6 (394)
29,99 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
27
3
4,4 (394)
4,6 (394)
4,5 (394)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
49,00 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
110
58
4,1 (967)
3,9 (967)
4,0 (967)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu ARI

Lightspeed Retail
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Bestandskontrolle
Inventarverwaltung
Fullbay
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitslohntarife
Vorbeugende Wartung
Manager SE
Am besten bewertete Funktionen
Arbeitsauftragsverwaltung
Arbeitslohntarife
VIN-Suche
Yes Management System
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
Mitchell RepairCenter
Am besten bewertete Funktionen
Angebote / Schätzungen
Kundendienst-Historie
VIN-Decoder
ALLDATA
Am besten bewertete Funktionen
Angebote / Schätzungen
Arbeitslohntarife
VIN-Suche
Shop Boss
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Kundendienst-Historie
VIN-Suche
Bay-masteR
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
Rapid Recon
Am besten bewertete Funktionen
Für Automobilhändler
Inventarverwaltung
Kundendienst

Bewertungen über ARI

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,5
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
67%
4
26%
3
5%
2
2%
justin
justin
Digital Marketer. in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Konsumgüter, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

ARI helps in achieving a very organized workflow.

5,0 vor 11 Monaten

Kommentare: Getting the best in workflow organization.The product enables us to achieve a very organized workflow.

Vorteile:

The product is absolutely easy to use particularly even for first timers because they can use it with ease.It helps in achieving a very organized workflow.Very detailed reports on our repair reports and we are able to do repairs on time.

Nachteile:

There is absolutely nothing to dislike about it except for the few application errors that we find in it.

Tiffany
Managing Member in USA
Automotive, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Overall working well

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Overall, we continue to be impressed with ARI. I am sure there are functions that we are not even using yet. Each day we learn how to maximize the system for our needs. If you have a question, the company is very quick to respond and they provide clear and concise instructions for what you are asking. Data entry is very easy and quick for adding a new customer, then adding associated vehicles as well as transition from an estimate to a job card to an invoice. Invoices email clean so long as you use the app. Avoid the desktop for this. We have several large fleets and we find the information is easy to access to multiple vehicles. You are able to quickly locate prior work as well as inspection reports. We do believe that it would be more efficient if inspections were not separate and could be associated with the vehicle under the customer somehow versus through another icon in the app but it is working as is also. We have not used the diagnostics portion yet because we work on most heavy truck but looking forward to how this may improve diagnostics for light vehicles.

Vorteile:

Because we are a mobile vehicle repair business, we love the functionality of ARI. Job cards can be created while a tech is en route and the tech will have access to the job card before arrival to a job. The tech can then update the job card as necessary. This is a very intuitive and fluid process. We rolled ARI out on cell phones and it is working excellent!

Nachteile:

We are still learning how to utilize the reports functions so that we are not feeling like we have to keep track of revenue, expenses, and taxes elsewhere. There are several reports however there is no single report that will give you all of this at a glance. You are able to export each report which is helpful!

Antwort von uMob

vor 3 Jahren

Thank you for your feedback. We're happy to let you know that you can now attach Inspections to JobCards, just as you've recommended. Working on better reporting!

Joseph
Owner in USA
Automotive, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Great system for small shops not wanting to pay high prices of other brands

5,0 vor 2 Monaten Neu

Vorteile:

Ease of use and formatting. My state requires legal notices on every invoice and a lot of other systems don’t allow me to include that. The cost is low compared to the other big name companies.

Nachteile:

I would like to be able to add multiple job cards to one invoice. When doing fleet work we may work on 10 different vehicles in the same day for the same customer and it’d be nice to be able to put it all on 1 invoice.

Mida
Owner in USA
Automotive, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Unhappy customer

3,0 letztes Jahr

Kommentare: Not happy, we’ve been complaining about slow software and highly glitchy that has been causing us major errors. We already submitted about 15 complaints. And the last one was multiple invoices are being created under the same number which will cause us so much trouble with our accounting. We hope those issues get taken in consideration or unfortunately we’ll have to look for different software.

Vorteile:

Very difficult to operate. Only pros that it doesn’t automatically delete information entered

Nachteile:

Unlimited Glitches, software is slow. Freezes most of the time.

Antwort von uMob

letztes Jahr

Hello Mida Thanks for your feedback. We are constantly working on improving the software. We believe the last update (V10) came with some great speed improvements. As for the Invoice numbers, we believe this may be related to multiple users inputing info at the same time. We continue to monitor for such issues!

Pierre
Mechanic in Kanada
Automotive, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Love it, easy to use

5,0 vor 4 Monaten

Vorteile:

perfect app for a mecanic. easy to use and to set up client and vehicule. use it with my phone and able to finish using the computer later in the day if needed. Love that I can enter all the vehicule information that shows on the invoice, that was important for me.

Nachteile:

when transfering the amount of invoice in quickbook, the amount does not transfer correctly since it does not seem to recognize the tax portion.