Wer verwendet germain APM?

jede Organisation mit geschäftskritischen Anwendungen (E-Commerce, CRM, ERP, Mobile, etc.) und Nutzern

Was ist germain APM?

GermainAPM identifiziert Anwendungsfälle und die Ursachen von Problemen bis hin zu Nutzer-Klick, -Szenario und -Technologie. GermainAPM ermöglicht es den Nutzern, die Nutzererfahrung zu überwachen, zu analysieren und zu verbessern, rund um die Uhr und nahezu in Echtzeit.

germain APM – Details

germainAPM

http://germainapm.com

Gegründet 2012

germain APM – Kostenübersicht

germain APM bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von germain APM ist ab 29,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

29,00 $/Monat
Preisinformationen

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

germain APM Funktionen

APM Software (Application Performance Management)
Baseline-Manager
Diagnosewerkzeuge
Einzelne Transaktionen verfolgen
Leistungskontrolle
Ressourcenmanagement
Server-Leistung
Ursachen-Diagnose
Vollständige Transaktionsdiagnostik
Ad-hoc-Berichte
Benchmarking
Dashboard
Leistungskennzahlen
Prädiktive Analytik
Rentabilitätsanalyse
Strategische Planung
Trend- / Problemindikatoren
Veröffentlichung / Teilen
Visuelle Analytik
Wertungslisten
Wichtige Leistungsindikatoren (Key Performance Indicators, KPI)
Abfrageanalyse
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Analyse von Verlaufstrends
Anomalieerkennung
Autodiscovery
Dashboard
Fehlerbehebung
Kapazitätsplanung
Leistungsüberwachung
Mandantenfähigkeit
Priorisierung
Prädiktive Analytik
Ressourcenoptimierung
Verfolgung von Abhängigkeiten
Zugriffskontrollen/Berechtigungen
Bandbreiten-Überwachung
Baseline-Manager
Dashboard
IP-Adressen-Überwachung
Internet-Benutzungsüberwachung
Netzwerk-Ressourcenmanagement
Netzwerkdiagnose
SLA-Überwachung
Server-Überwachung
Uptime-Überwachung
Web-Traffic-Berichterstattung
Anpassbares Dashboard
Berichtsexport
Datenquellen-Verbinder
Drag-and-Drop
Drill-Down
Finanzberichterstattung
Geplante / automatisierte Berichte
Marketing-Berichte
OLAP
Prognose
Verkaufsberichte
Animation
Aufzeichnung der Bildschirmaktivität
Entwicklung eines Prototypen
Für Mobil
Für Webseiten
Nutzerforschung
Risikokarten
Tests der Benutzerfreundlichkeit
Unmoderiertes Testing
User Journeys
Benutzerinteraktion-Nachverfolgung
Empfehlungsquelle nachverfolgen
Kampagnenmanagement
Konversion-Tracking
Seitensuche-Nachverfolgung
Seitenzugriff-Tracking
Stichwort-Nachverfolgung
Verwaltung mehrerer Websites
Zeit auf der Website nachverfolgen
Ziel-Nachverfolgung
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Echtzeitüberwachung
Ereignisprotokolle
FTP-Überwachung
Leistungskennzahlen
Mail-Server-Überwachung
Transaktion-Überwachung
Uptime-Berichterstattung
Verfügbar
Wartungsplanung

germain APM – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 5 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,8/5
Benutzerfreundlichkeit
4,8/5
Kundenservice
5/5
Funktionen
4,7/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
5/5
Verifizierter Rezensent
Director, Software Engineering
Versicherung, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.4.2020

"One of the best APM solutions in the market"

Kommentare: We started off using Germain to monitor Oracle CRM application only, but for the past two years we were able to extend the usage to other applications as well such as Oracle Fusion Middleware. Germain has so many rich features that it can monitor any application irrespective of underlying technology, if it can access/connect to the application then it can monitor! Germain support is one of the best, have great experience working with them! The best part is, support team never hesitated to jump in and help us debug performance issues with the CRM application, suggested different ways to slice/dice the data using Germain to get to the root cause.

Vorteile: User experience monitoring and root cause analysis are few of the features that are unique to Germain compared to other APM solutions in the market. The application gives you information about every user click/action taken on the browser and correlates that information with corresponding data gathered from the back end (application servers, network, database), which helps the support teams tremendously to debug/diagnose problems faster.

Nachteile: When we started to use the tool few years ago, customization of the application used to be a challenge and Germain support had to be engaged, but there have been several enhancements to the product and now we are able to make most of the configurations by ourselves. The UI looks very crowded, I would like to see a redesign of the application UI such that navigation and

Antwort des Softwareanbieters

von germainAPM an 1.5.2020

whoever you are, thank you so much! also note that our new UI is available addressing the concern you have with our old UI, reach out to our team for an upgrade (free as usual) :)

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.4.2020
Verifizierter Rezensent
IT Manager
Versicherung, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.5.2020

"Custom Portlets"

Kommentare: Very responsive help when an issue is experienced.

Vorteile: The ability to create custom portlets. Being able to have a color coded chart by hour and SLA is a wonderful way to depict issues.

Nachteile: I found it a little complicated to create a new dashboard for everyone to see. It's possible that I just didn't do it frequently enough to remember all of the steps.

Antwort des Softwareanbieters

von germainAPM an 5.5.2020

Thank you so much for your review. Please note that a Dashboard can be created in 2 ways: 1)go the Search page, and do a search like you would on google (that is the easy way) 2)add a new dashboard and add portlet individually (that can be harder depending on what you are trying to do) either way, just reach out to us and we will help you https://calendly.com/germainapm

thanks again for your review

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.5.2020
Jason M.
Technical Delivery Manager
Fluggesellschaften/Luftfahrt, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.4.2020

"Full stack insight and alerting for many applications, including Siebel CRM"

Kommentare: We have found that working with the Germain APM team has been very productive. The team responds to issues raised quickly, and they provide feature updates and fixes monthly. The product has evolved with our needs and requests.

Vorteile: Gemain's best capability is its correlation from the users' desktops through the application, database, and infrastructure. For end users in a web app, JavaScript insights are especially detailed, and its alerting integration via email and web hooks are flexible enough to work within our enterprise. One particularly nice feature is being able to search first by field type (e.g., "Host Name") or even by a specific value. Typing in a specific value (user login, server name, SQL ID) runs a query across all searchable fields. This capability is especially helpful when the user does not know the exact field name but has a value ready. All matching fields with that value appear in a dropdown for selection.

Nachteile: The user interface is somewhat outdated relative to competing products; Germain APM is nearing release of a refactored UI.

Antwort des Softwareanbieters

von germainAPM an 29.4.2020

Thank you so much Jason. Our new UI is ready and we can't wait for your organization to use it! :) and thank you for your amazing support :)

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.4.2020
Ben B.
Operation Manager
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.5.2016

"Extremely flexible APM software with amazing customer support"

Kommentare: We started in search of an APM tool that would give us great performance information for Siebel applications. After evaluating the standard offerings (RUIE, DCRUM, dynaTrace, and HP BPM) we discovered that Germain APM software was the only software that was able to capture the high-level performance and allow us to drilldown to the code base. That capability was what tipped the scales in Germain's favor. After we purchased the software and started configuring the application, I realized that Germain not only delivered a superb product, but their service was amazing. As we worked through the installation of the Germain APM software, we found a couple of items that were calculated wrong based on our configuration. The support staff at Germain would work with us to understand the problem and fix either the code or write a custom monitoring metric to accomplish what we needed. It has been very refreshing to work with a company that takes customer service to heart.

Antwort des Softwareanbieters

von germainAPM an 29.4.2020

Hi Ben, just got to realize you posted this review, which we cannot thank you enough for! :)

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.5.2016
Jerry C.
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.4.2016

"I am Germain Software user since 2014."

Kommentare: My company starts using Germain APM since 2014 and replacing the Oracle RUEI/AMP monitoring. Germain provides better tool experience and navigation performance. The recent software upgraded which enable Germain for HTML Applications (e.g. Salesforce.com, Siebel OpenUI) performance monitoring and did a great job now on tracking pages and methods performance. I also love Germain now can build different monitoring for other applications(java, .net, etc) by using different data source. I am highly recommended.

Antwort des Softwareanbieters

von Germain Software an 5.5.2016

thanks Jerry!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.4.2016