Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist Pixie?

Pixie ist unter kleinen Unternehmen mit großen Ambitionen sehr beliebt.

Spare Zeit und halte Ordnung. Diese einfache, flexible und nutzerfreundliche Anwendung bietet alles, was zur Verwaltung deiner Kunden, Fristen, Arbeitsabläufe, E-Mails und Dateien erforderlich ist.

Pixie wird mit vorinstallierten regionsspezifischen Workflow-Vorlagen geliefert und verfügt über eine wachsende Workflow-Vorlagenbibliothek, mit der du noch schneller loslegen kannst.

Probiere Pixie kostenlos aus und richte deine ersten Aufgaben in wenigen Minuten ein.

Wer verwendet Pixie?

Pixie ist unter kleinen Unternehmen mit großen Ambitionen sehr beliebt. Wenn du ein kleines, wachsendes Unternehmen hast und Zeit sparen sowie Ordnung halten willst (ohne die steilen Lernkurven anderer Apps durchzumachen), dann probiere Pixie kostenlos aus.

Pixie Software - 1
Pixie Software - 2
Pixie Software - 3
Pixie Software - 4
Pixie Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Pixie das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Pixie

Pixie

4,8 (32)
69,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
48
4
4,8 (32)
4,9 (32)
4,9 (32)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
10,99 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
235
92
4,4 (12.404)
4,4 (12.404)
4,3 (12.404)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Pixie

Asana
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Projektplanung/Terminierung
Termin-Fristenmanagement
Zoho CRM
Am besten bewertete Funktionen
CRM
Hilfe Desk-Management
Produktkatalog
monday.com
Am besten bewertete Funktionen
Dashboard
Mitarbeitermanagement
Vorlagen
Process Street
Am besten bewertete Funktionen
API
No-Code
Workflow-Management
BrightManager
Am besten bewertete Funktionen
Fälligkeits-Tracking
Kundenmanagement
Kundenportal
Scoro
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Aufgabenplanung
Berichterstattung / Projektverfolgung
Glide
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenmanagement
Drittanbieter-Integration
Elektronische Unterschrift
Iris Works
Am besten bewertete Funktionen
Projektmanagement
Terminverwaltung
Vertrags-/Lizenz-Management
Karbon
Am besten bewertete Funktionen
Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
Aufgabenmanagement
Werkzeuge zur Zusammenarbeit

Bewertungen über Pixie

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,8
Kundenservice
4,9
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
75%
4
25%
Ben
Accountant in UK
Buchhaltung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Brilliantly Simple Practice Management Software

5,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

The best thing about Pixie is the simplicity of the interface. It's very easy for new users to get to grips with Client tasks feature and chat window allows interaction with clients and gets stuff done without constant emails back and forth. Increasing library of work flow templates that can be plug and played into our practice helping us improve service to clients Automated client emails that can be built into our work flows [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] of Pixie personally provided generous levels of support to help us get the most out of Pixie

Nachteile:

It would be useful to have customisable dashboards to track job statuses by work type. This would really help planning all jobs our practice has to manage

Kieran
CEO in UK
Buchhaltung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

The slickest practice management app on the market

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: A great piece of software, simple to use, quick to set up and get started, and a great support team in [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] at the forefront.

Vorteile:

I had used a number of other PM apps over the past few years - Senta, Accountancy Manager. For most of our business life in the past 11 years we used non-sector specific tools to manage tasks. When I found Pixie, I was immediately drawn to the user interface - it didn't overwhelm! The ability to build our own processes fairly easily within the app was crucial and Pixie hit the mark. We have designed workflows to suit our clients and services and they sit nicely within jobs/tasks. Pixie doesn't create too many tasks at the front end - each job has a set of tasks to follow, with checklists and embedded loom videos all possible. Great to systemise your processes.

Nachteile:

I'd love the ability to view jobs in terms of milestones. I have yet to find any PM software that does this. We supplement our Pixie usage with a simple Google sheet which works as a rolling job planner. We take each client job, slot it into a particular month for completion and then roll this week by week. If Pixie could crack that, it would be amazing! Not really a con though, just a request for something extra special.

Paul
Director in UK
Buchhaltung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Pixie - Great for smaller accountancy / bookkeeping practices

4,0 letztes Jahr

Kommentare: We enjoy Pixie and its flexibility for workflow management but it needs

Vorteile:

Easy of setting up custom tasks is definitely a major plus

Nachteile:

The document management suite could be better. You have to create one off tasks to put documents that don't relate to specific processes in a "folder" system. Definitely needs improvement

Louise
Bookkeeper in UK
Buchhaltung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Really good Practice Management Software overall

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Pixie is a great Practice customer management system that is very customisable to your own processes. Very easy to set up compared to the last system I used which took months to establish.

Vorteile:

Easy to set up, very easy to create custom workflows, I love the flexibility of the client data fields. My clients really like the links to upload document and receive password protected documents without having to log in to a portal. Just as important is that the team picked it up really well and far prefer it to the last system used.

Nachteile:

It is difficult to get a high level view of the whole work in progress or pending. The emails in box are not the easiest to manage and the documents within the client areas can be messy if not attached to tasks. You have to keep one workflow for one job without too many variations or if you need to make a change, you have to change every single workflow for that job.

Jenny
Director in UK
Buchhaltung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Brilliantly customisable

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Pixie are great to deal with, the support team are fab and come up with great ideas to how to set things up and customise things. It could really do with a FB group where users can swap ideas as well.

Vorteile:

Best thing about Pixie is that you can create all your processes and workflows from scratch so that they match your business and how it works. This is impossible with an 'out of the box ready' product.

Nachteile:

Pixie's downfall compared to our previous software is its lack of dashboard to give me an overview of where we with everything. You have to used filtered reports which is not even slightly the same thing.

Antwort von Pixie

letztes Jahr

Thank you for the feedback Jenny. We're just getting ready to launch the Facebook group: https://www.facebook.com/groups/usepixie