Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist Houzz Pro?

Houzz Pro ist eine umfängliche Business-Management-Software für Hausumbau- und Designprofis, die den gesamten Kundenlebenszyklus umfasst, einschließlich Marketing, CRM, Schätzung und Voranschläge, Online-Rechnungsstellung und -Zahlungen, Projektmanagement sowie Kundenkommunikation und Zusammenarbeit.

Wer verwendet Houzz Pro?

Houzz Pro unterstützt Profis in der Umbau- und Renovierungsindustrie: Generalunternehmer, Innendesigner, Architekten, Küche- und Badumgestalter, Bauunternehmen, Design-Build-Firmen und mehr.

Houzz Pro Software - 1
Houzz Pro Software - 2
Houzz Pro Software - 3
Houzz Pro Software - 4

Du bist nicht sicher, ob Houzz Pro das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Houzz Pro

Houzz Pro

4,4 (845)
85,00 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
118
5
4,2 (845)
4,1 (845)
4,4 (845)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
10,99 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
234
92
4,4 (12.601)
4,4 (12.601)
4,3 (12.601)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Houzz Pro

Asana
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Marketingkalender
Termin-Fristenmanagement
Chief Architect
Am besten bewertete Funktionen
Abfassung
Komponentenbibliothek
Landschaftsdesign
DesignFiles
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Kundenportal
Zeit & Kosten Verfolgung
AutoCAD
Am besten bewertete Funktionen
2D-Zeichnung
CAD-Werkzeuge
Daten-Import / -Export
Google Docs
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenerstellung
Filesharing
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Microsoft Teams
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Echtzeit-Chat
Videokonferenzen
Mailchimp
Am besten bewertete Funktionen
E-Mail Marketing
E-Mail-Management
Email-Kampagnen-Management
Domo
Am besten bewertete Funktionen
Daten-Connectors
Daten-Import / -Export
Datenvisualisierung
Google Ads
Am besten bewertete Funktionen
Kampagnenanalysen
Kampagnenmanagement
Mehrere Kampagnen

Bewertungen über Houzz Pro

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,2
Kundenservice
4,4
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
62%
4
24%
3
8%
2
1%
1
4%
Michael
owner
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Outstanding Customer Support and Lead Generation

5,0 vor 3 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Micheal
Micheal
General Contractor in Kanada
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

houzz pro maturing to another level

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: iniatialy used as a way to get homeowners leads its moving to an all professional construction software but still with limitations for Canada

Vorteile:

Multiple functions CRM applications look and feel

Nachteile:

For Canadians the product does not carry all the functionality and is still a little clunky

Kathleen
Interior Designer in USA
Design, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

My target audience uses Houzz, so I use HouzzPro

4,0 letzten Monat Neu

Kommentare: Overall, it's been a positive experience, and I recommend it to other interior designers. It's great to have this industry-specific functionality and connection to the primary platform that homeowners to go to for inspiration. My clients enjoy their dashboard functionality.

Vorteile:

I like that it's developed for common tasks and processes of an interior design firm and that it integrates with QuickBooks. I like that the development team is constantly asking for feedback and making improvements. I like my Account Rep and can rely on him to help me resolve issues quickly - he's top notch! I like the new Selection Board functionality.

Nachteile:

The monthly subscription fee covers the use of HouzzPro and being listed in Houzz as an interior designer in my target market. I pay 5x the monthly QuickBooks Online subscription amount for HouzzPro. I get very few leads from Houzz. So I am evaluating the use of it going forward. Even after improvements in the floorplanning and mood board functionality in HouzzPro, we still use 3rd party apps for those things since they have better functionality for what we need (i.e., my iGuide scans can download into my 3rd party floorplanning software, etc.)

Gaby
Principal Interior Designer in USA
Architektur & Planung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great if you are managing multiple projects

3,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: For the past 8 years, Houzz/Ivy has been the only interior design management software I have used in my business. It was previously called Ivy until Houzz purchased them. I have done little research on other software, and no other has all the features Houzz has, and the ones that come close to having look exactly the same as Houzz - literal copy, which I don't condone.

Vorteile:

What I like the most is that I can manage the entire project from one platform. I definitely don't use all the features provided, like the 3D drawing, because it's a bit basic for my line of work, but everything else is great.

Nachteile:

What I like the least is that they keep updating the software, which doesn't carry through all the projects. For example, an older project will look different (action buttons in different locations)from the newer ones. Now you are going back and forth, spending time finding what you need.

Courtney
Director of Operations in Kanada
Bau, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Way to Grow... with Houzz Pro!

5,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Genuinely no real complaints! I started with Houzz pro even before I had a formally established business and it allowed me to scale my operations with the vast resources it provides. I will always recommend it to others

Vorteile:

The versatility of it is one that I often share with my colleagues. From the Room Scanner to the Scheduling. It really aims to be an end-to-end user product for managing a project full cycle.

Nachteile:

That I have to purchase multiple seats for each user in my organization. I would like if it had the option to link items in my estimate to industry pricing or to connect with certain vendors or a pricing matrix such a Home Depot etc. Also there are times when I outsource my takeoff and estimating and i get my data back in excel - It would be great if Houzz was setup to parse the data from some columns so I can send the estimate from the Houzz platform.

Tatiana
Owner Designer in USA
Design, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

All in one

4,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Houzz Pro has been a great way to manage and maintain my design clients and business. I really like how it is an "all in one" system for everything you might need including 3D renderings, mood boards, project management, clients contact system, and a lot more. In the past I have had to have multiple systems to manage my business and with Houzz Pro I am covered.

Vorteile:

Houzz Pro is a great place for designers to run their entire business from. We love that we can track everything for each project, invoices, time & expenses, client projects, and more.

Nachteile:

I wish there was a contact management system for prospects.

Antwort von Houzz

letzten Monat

Hi Tatiana, we do have CRM built into the tool - please don't hesitate to reach out for help