Was ist Datapel WMS?

Datapel is a trusted Warehouse Management System that supports you to lower costs, be more efficient and dramatically improve your inventory control.

Gain real-time insights and streamline operations with efficient order fulfilment and automated backorder management.

Your Datapel Cloud WMS combines powerful features into one easy, automated system. With a dedicated local support team, implementation is seamless.

Wer verwendet Datapel WMS?

Designed for growing businesses that need improved warehouse/manufacturing functionalities - Warehouse Operations Manager, Buyer & Stock Controller, CSM, Supply Chain Consultant.

Wo kann Datapel WMS bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Windows (Desktop)

Über den Anbieter

  • datapel
  • 2002 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Malaysia, Neuseeland, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

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Englisch

Datapel WMS – Videos und Bilder

Datapel WMS Software - 1
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Datapel WMS

300,00 $/Monat
Kostenlose Version
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Nicht verfügbar
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279,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
5,50 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen

Datapel WMS Funktionen

  • 3PL-Management
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Artikelverwaltung
  • Auftragsmanagement
  • Barcode / RFID
  • Barcode / Tickets scannen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bestandskontrolle
  • Bestandsoptimierung
  • Bestandsprüfung
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Bestückung
  • Check-in/Check-out
  • Einkauf & Empfang
  • Etikettenvorlagen
  • Individuelle Anpassung
  • Inventarverwaltung
  • Kostennachverfolgung
  • Lagerhaus-Management
  • Lieferanten-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Nachbestellungen verwalten
  • Produktkennzeichnung
  • Prognose
  • Qualitätsmanagement
  • Retourenmanagement
  • Seriennummern-Nachverfolgung
  • Suchen / filtern
  • Versand-Management
  • Verwalten von Fälligkeiten
  • Wareneingangs- / Einlagerungsverwaltung

Alternativen für Datapel WMS

ERPAG ist ein ERP-Cloud-Service, der alle Geschäftsprozesse für kleine oder mittelgroße Unternehmen abdeckt. Erfahre mehr über ERPAG
Inventarkontrolle für QuickBooks-Nutzer*innen, Großhändler*innen, Händler*innen, Einzelhändler*innen und Hersteller*innen.
FlowTrac, ein Lagerverwaltungssystem (WMS), das deinem Unternehmen eine Möglichkeit bietet, den Bestand mit einer QuickBooks-Integration und anderen zu verwalten.
Open-Source-Set mit integrierten Geschäftsanwendungen für CRM, POS, Website, eCommerce, Vertrieb, Buchhaltung, Lager, HR, Projekt und Marketing. Erfahre mehr über Odoo
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Embrace ERP is a scalable, flexible, industry-built solution, power packed with functionality to meet your unique business needs.

Bewertungen über Datapel WMS

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,1
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
49%
4
46%
3
6%
Prudhvi
Prudhvi
Business Development Specalist in Australien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Lagerung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Best in the Market

5,0 vor 5 Monaten

Kommentare: Very happy with datapel. Highly recommend.

Vorteile:

-Creating multiple Purchase orders from one screen - Inventory management - Multiple locations - Barcoding - Reports - Stocktake - Despatch sales orders - Can be Customized based on business requirements

Nachteile:

- Would be great if Integrations with E-commerce platforms are ready and available to connect ( integrations are still possible but will be a custom job)

Justin
Managing Director in Australien
Groߟhandel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Datapel WMS Review

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: It has given us the ability to integrate MYOB with a Warehouse Management System.

Vorteile:

- Easy to use once you understand the system - It gives us the ability to integrate MYOB with a Warehouse Management System. - Integration between cloud based and server based applications.

Nachteile:

- Unable to have multiple windows open at the same time. Specifically we are unable to access important information such as customer reports, item list and New Sales Order at the same time. - Stock transfers are convoluted, and we are only able to do 1 item at a time. - Special pricing doesn't show the profit margin per line. - When confirming sales or purchases there should be an option to email reports. It would be handy if there was a script to open the email program, not just composing an email that sit in the outbox until the email program is manually opened. - It would be great if there was more specific information on customers. i.e list of lines a customer purchases with the last time they ordered them, last purchase price and product margin; customer gp for the last 3 months - Would be good if it had an integrated email client

Grant
Director in Australien
Lebensmittelproduktion, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

WMS Whare house management

5,0 vor 2 Wochen Neu

Vorteile:

The software allows me to receive, allocate date, put into location product. This helps me track & trace product that goes to customers. Also by dating product I can track down which product needs to be moved first or needs to be moved. I can create codes or new lines of my own simply without having to ask for support to do it for me. It gives me a lot of control. By batching product i can also track with confidence if i have some issues.

Nachteile:

Integration was a bit of a mission although worth it in the end. When having a few users on at once there tends to be some lag and dropouts especially when other users do adjustments while others are on. Although runs smooth with less users. Emailing customers invoices is a bit time consuming buy emailing individually, although there probably is a bolt on function you could add to ease the emailing daily invoices in a single hit. Different a little bit from MYOB, when entering a new sale it doesn't hint there are other invoices for the customer in the pipeline..Other than that I think its great for what i need..

Jodie
Business Manager in Australien
Maschinerie, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Review

3,0 vor 2 Jahren

Kommentare: We find response to our queries is extremely slow. Queries get passed from one person to another and requires constant follow-up by us to resolve any issues.

Vorteile:

Easy to raise POs and sales orders. Accurate tracking of inventory

Nachteile:

Reporting options could be better Very limited features for recording information although we do have an earlier version of Datapel so maybe it has improved

Antwort von datapel

vor 2 Jahren

Hi Jodie, Thanks for your review - you are correct - the version you are on is a little old and we are not able to help customers using versions of our system connecting to unsupported Accounting Software - which have been out of cycle for a few years now. We have put through a few requests for your system to be upgraded - but will try contact your team again ASAP to see if we can connect with the right person to get you on the latest and greatest WMS edition. We will be in touch soon...

Elena
Elena
Managing Director in Australien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Groߟhandel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Datapel WMS used for wholesale inventory management

4,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Good service. Good value for money solution for warehouse management software

Vorteile:

Easy to use. Very good integration with MYOB

Nachteile:

Cloud version has lesser functionality and times out

Antwort von datapel

vor 4 Monaten

Hi Elena - Thanks so much for your review - we really appreciate you taking the time on this. I note there was an update in Chrome (refer sleeping tabs) that required an update to your service which triggered some timeouts with a number of users. I have informed our support team and they will be contacting you asap to arrange a convenient time to co-ordinate a workspace review. Thanks again - Datapel Customer Service Team