Was ist Zello?

Zello ist eine Push-to-Talk-Sprachnachrichten-App für Teams und Unternehmen weltweit, die iOS-, Android- und Windows-Geräte in Walkie-Talkies verwandelt, die auch Nachrichten aufzeichnen, den Standort verfolgen und Notfallwarnungen senden können. Account-Administratoren können über eine zentrale, webbasierte Verwaltungskonsole Teams hinzufügen, entfernen und gruppieren. Die Kanäle sind flexibel, um den Bedürfnissen jedes Kunden gerecht zu werden, insbesondere in den Bereichen Gastgewerbe, Fertigung, Bauwesen, Transport und Einzelhandel.

Wer verwendet Zello?

Zello ist eine Push-to-Talk-Anwendung, die Mitarbeiter, Teams und Communitys durch die Wirkkraft einer lebendigen, menschlichen Stimme verbindet. Zello ermöglicht eine effiziente Push-to-Talk-Kommunikation in einer Vielzahl von Branchen.

Wo kann Zello bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Windows (On-Premise), Linux (On-Premise), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Zello
  • Ansässig in Austin, USA
  • 2011 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Kanada, Vereinigte Staaten

Sprachen

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Englisch, Finnisch und 11 weitere

Über den Anbieter

  • Zello
  • Ansässig in Austin, USA
  • 2011 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
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Zello – Videos und Bilder

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Nicht verfügbar
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Zello Funktionen

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Benutzer-Management
  • Daten-Import / -Export
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • GPS
  • Live-Chat
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Remote-Zugriff/-Kontrolle
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Sprachanrufe
  • Suchen / filtern
  • Versandmanagement
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für Zello

Transport management solution for deliveries, collections, people and in-field transport operations and services
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Bewertungen über Zello

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,8
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,8
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
81%
4
17%
3
3%
Kerry
Kerry
Press operator in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bekleidung & Mode, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Keeping in touch

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall this is a awesome software connect with people to always keep in touch at the touch of a button

Vorteile:

I loved this software it help me stay in contact with my boss and co-workers. I liked the fact it was able to record everything it said so u ever needed To go back u can. Easy to use clear voice and great storage

Nachteile:

Well the only thing I dislikes is how u had to have a wireless connection to be able to get in touch with everyone if ur not connected your not able to use it

Antwort von Zello

vor 2 Jahren

Thank you for your review!

Jacob
Agent Principal in USA
Versicherung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Fills a Real Need

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Sometimes you really need to know if someone is at their desk and available to take a call, but you don't want to interrupt them with a ringing phone and you don't have time to hope and wait for them to see a Slack-like instant message. This fills that need.

Vorteile:

This is the only app I could find anywhere that provides us with what is essentially an intra-office intercom. You would think it wouldn't be hard to find an IP-based version of the old-school intercom, like on Mad Men (but with way less sexual harassment) where you can push a button and say something to someone in a different office, rather than forcing their phone to ring, or waiting for them to see and answer an IM, but this isn't just the best option, it's the only one I found.

Nachteile:

It's designed and priced for larger organizations who need it for managing fleets or large mobile teams, think trucking dispatchers, or managers of large field staffs. Those folks use it like a digital version of two-way radios, or the old Nextel PTT phones. We didn't need any of the mobile functionality or the other bells and whistles, but we still had to pay for them.

Alexander
BioProcess Engineer in USA
Pharmazeutika, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great and Easy to Use... When it has a solid connection

3,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Features and ease of use are great, but improvement needed in connection quality.

Vorteile:

I enjoyed being able to instantly communicate with my team in the plant and to either talk or send messages.

Nachteile:

It's connection is very spotty and I'm not sure how to silence my phone EXCEPT for Zello, instructions on that would be great. But unfortunately, because it disconnects a lot, I sometimes miss messages or cannot send them.

Patrick
Captain in USA
Öffentliche Sicherheit, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great Push to talk app.

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: The app itself has been great and in the emergency service field. It gives us overall better radio coverage in our rural area. Zello has been great in supporting our agency with free services. They are definitely doing great things!

Vorteile:

I like being able to have radio communications with those I with at all times especially in places our radio system fails. The software is great and easy to use.

Nachteile:

I would say the only downside to this software is there is no gateway support unless u pay for it. It would be nice to see Zello and the gateway companies come together to put some how to videos on there sites. It’s pretty simple if you only need 1 gateway channel but if u need multiply it is definitely a challenge to set up on your own.

Antwort von Zello

vor 3 Jahren

Ryan - thank you for your review and sorry about the gateway support issue. It's just that being a relatively small team, it is hard for us to offer the same level of support to all customers, free and paid. Your suggestion is good and we'll try to strengthen our support content for gateways in the future.

Holger
Communication Manager in Schweiz
Non-Profit-Organisation Management, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great product with room for improvement

5,0 letztes Jahr

Kommentare: We are an NGO specialized on Wildlandfirefighting and Urban Search and rescue. We like zello a lot, but we are investigating at the moment possibilities to use gateways to combine zello with our own radios. This is especially an area’s imported, where we do not have internet.

Vorteile:

Easy to use, reliable and can be tailored to organization needs

Nachteile:

As mentioned several times already, we would need a pager function similar to Group Alarm, Divera 24/7. If zello is inactive it is impossible to alert someone. Alarm needs to be loud (should wake up a person) and vibration is needed. We would also need a status panel, where status of the assigned job can be changed. I.e. dispatched, on Szene, returning from scene....