Was ist Dreamdata?

Dreamdata.io ist ein erstklassiges B2B-Attributions- und Umsatzanalysetool. Die Dreamdata-Technologie sammelt, verbindet und bereinigt alle umsatzbezogenen Daten, um eine transparente Analyse des B2B-Umsatzes zu liefern, auf deren Grundlage Entscheidungen getroffen werden können.

Damit können Unternehmen B2B-Attribution und CLV von Werbung durchführen und verstehen, den ROI von Inhalten messen, das Wachstum des Unternehmens messen, den Umsatz vorhersagen und Entscheidungen darüber treffen, welche Anstrengungen als nächstes skaliert werden sollen.

Wer verwendet Dreamdata?

Dreamdata.io ist ein B2B-Attribution-Wekzeug für Unternehmen mit 50 bis 500 Mitarbeitern, die lange Verkaufszyklen und mehrere an Geschäften beteiligten Stakeholder haben und ihre Zugkraft aus digitalen Kanälen schöpfen.

Wo kann Dreamdata bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • Dreamdata
  • Ansässig in Copenhagen, Dänemark
  • 2018 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Afghanistan, Albanien, Algerien, Amerikanisch-Samoa, Amerikanische Jungferninseln und 225 weitere

Sprachen

Englisch

Dreamdata Kosten

Startpreis:

999,00 $/Monat
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Ja, Gratisversion verfügbar

Dreamdata bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Dreamdata ist ab 999,00 $/Monat verfügbar.

Preismodelle Kostenlose Testversion

Über den Anbieter

  • Dreamdata
  • Ansässig in Copenhagen, Dänemark
  • 2018 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Afghanistan, Albanien, Algerien, Amerikanisch-Samoa, Amerikanische Jungferninseln und 225 weitere

Sprachen

Englisch

Dreamdata – Videos und Bilder

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Videos zu Dreamdata
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Dreamdata Funktionen

  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Ausgabenmanagement
  • Benutzerinteraktion-Nachverfolgung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Budgetierung/Prognosen
  • Cross Channel Attribution
  • Customer Journey Mapping
  • Dashboard
  • Daten-Connectors
  • Daten-Identifizierung
  • Datenclustering
  • Datenklassifizierung
  • Datenvisualisierung
  • Echtzeit-Daten
  • Engagement-Tracking
  • KI/Maschinelles Lernen
  • Kampagnen-Tracking
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kanalmanagement
  • Konversion-Tracking
  • Lead-Erfassung
  • Leistungskennzahlen
  • Medien-Planung
  • Mehrere Kampagnen
  • Mehrfache Datenquellen
  • Modellierung & Simulation
  • Multi-Channel-Attribution
  • Multi-Touch-Attribution
  • Multichannel-Datenerfassung
  • Pipeline-Management
  • Prognose
  • Prädiktive Analytik
  • ROI-Tracking
  • Strategische Planung
  • Suchen / filtern
  • Trichter-Analyse
  • Visualisierung
  • Visuelle Analytik
  • Website-Analytik
  • Wichtige Leistungsindikatoren (KPI)
  • Zeit auf der Website nachverfolgen
  • Zielkontoerkennung
  • Zielsetzung / Nachverfolgung

Alternativen für Dreamdata

Übernimm die Kontrolle über deine Marketingdaten. Speichere all deine Marketingdaten an einem Ort. Du stehst Datenherausforderungen gegenüber? Kontaktiere Improvado. Das Unternehmen unterstützt dich.
Voll funktionsfähige digitale Marketing-Plattform für Marketingagenturen
Synerise is an AI Growth Ecosystem for B2C & B2B that provides 360 Customer view and cutting-edge personalization.
Accelerate your sales pipeline growth with buyer intent AI. An all-in-one platform that supports every role of your revenue team.
Ein herausragendes UX-Überwachungstool und zugleich eine All-in-one-24/7-Echtzeit-Plattform für APM, BPM, RUM, Automatisierung und Big Data
Autopilot ist einfache und visuelle Marketing-Automatisierungs-Software.
Factors.AI ist eine Marketinganalyse- und Attributionsplattform, mit der Teams die Auswirkungen von Marketing auf den Umsatz verstehen können.
An omnichannel CRM life sciences platform built on Microsoft Cloud for healthcare.
Mobile-First Business-Analytics-Plattform, die dir hilft, zu verstehen, was in deinem Unternehmen vor sich geht.

Bewertungen über Dreamdata

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,9
Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
4,9
Funktionen
4,8
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
87%
4
13%
Jakub
Jakub
Chief Marketing Officer in Tschechien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Übersetzung und Lokalisierung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Single source of truth for performance attribution & revenue analytics for data-driven marcom&sales

5,0 letztes Jahr

Kommentare: What I especially appreciate is customer care from lead to the user. Dreamdata does what it does have to do and that is all that I expect aside from customer care, which is exemplary.

Vorteile:

What I really appreciate from Dreamdata is quite a rich integration library with a simple setup. Compared to other solutions, I have found Dreamdata customer-centric, focused on seamless experience from day 0. While it requires cooperation with a dev team, it is still easy to configure.

Nachteile:

I have some desired features the dev team is already working on - especially Stripe integration. I could also use some more industry-specific integrations for us. However, I do realize every roadmap is demand-driven and they can not provide me will all integrations from day 0.

Francesco
Francesco
Director of Digital Marketing in Italien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

The ultimate tool to report on the revenue generation of marketing campaigns and channels

5,0 vor 6 Monaten

Kommentare: With Dreamdata, I can now demonstrate the effectiveness of marketing channels and campaigns to my company's leadership. I can also allocate budget to online channels in a data-driven and result-oriented way, not limited to the usual CPL metrics, but focusing on real full-funnel CAC.

Vorteile:

Dreamdata is a powerful multi-touch attribution tool that tracks both paid and unpaid channels via UTMs and native connectors to CRMs, ads platforms and other tools. Data is then processed to provide information on how much revenue is attributable to each marketing channel and campaign, how long is the sales cycle, which were the marketing and sales touchpoints of a certain account, how much did they contribute to the resulting revenue, and many more. It provides very interesting data views and full-funnel revenue attribution models that would be extremely resource-intensive to capture and analyze via a custom in-house solution. The Customer Success team is the best I've ever seen in any of my vendors and really assists customers end-to-end, not only with technical help with setting up the software, but also in terms of attribution modeling; they partner with clients to fine-tune and customize attribution to suit each business' unique reporting needs. It's a feature-rich product with clear and detailed native dashboards, but it can also push data to external dashboards built in i.e. Tableau or Google Data Studio, giving even more reporting flexibility. Last but not least, it is extremely good value for what it does, how well it does it and for the amazing customer support that the company provides.

Nachteile:

Dreamdata is a very solid product with only a few minor weaknesses that do not hinder its usability in any way. It would be nice if it could push data to SFDC, rather than just pulling it, and if there were mouse hover tooltips that would help understand some technical terminology here and there. What's great is that they consistently seek feedback and follow up by putting new developments all on their product roadmap, resulting in new features being developed and launched regularly.

In Betracht gezogene Alternativen: Bizible

Gründe für den Wechsel zu Dreamdata: Better customer support, better value-for-money

Kenneth
Kenneth
CMO in Dänemark
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Übersetzung und Lokalisierung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great tool to understand the complete customer journey

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: A great database that uncovers the missing details of your customers journey while also giving you an overall view of how you are performing, leading to more educated decisions and benchmarking.

Vorteile:

Having the ability to investigate each company's journey and see exactly how they converted is super insightful. Aggregating all this data and seeing overall trends helps validate our activities and shows whether they are working or not. Owning all the data ourselves, I don’t need to rely on 3rd parties to tell me how we are doing.

Nachteile:

We definitely need to maintain good data practices and tracking in order to make it work, and sometimes it takes some effort to validate that all is setup correctly.

Rasmus
Head of Marketing in Dänemark
Finanzdienstleistungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

A fantastic Revenue Attribution Platform

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: Overall it has been a very positive experience, from the sales process to also being onboarded/training. In general looking very much forward to learn more and get the most out of the product possible.

Vorteile:

Dreamdata is a fantastic tool that joins and cleans all of our scattered data, and then connects it all to pipeline from our CRM. It allows us to see what activities are working and which aren’t. It’s easy and very quick to get installed and setup. Within a day, we could see tangible insights. If stuck getting setup, there is a great library of documentation, otherwise a support slack channel that’ll help all users. Additionally, they give you full access to all of the data they are collecting for you, so it is a green field project waiting to be tapped into.

Nachteile:

No complaints, however the product may be a little intimidating to the untrained eye. But onboarding and training will quickly help you steer the ship.

Adam
CMO in Dänemark
Logistik & Lieferkette, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Perfect for online marketeers in B2B companies with offline revenue conversion

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Great experience with the software and the supporting team. It's really something to get an onboarding such as the one we got.

Vorteile:

The possibility and feature that enables us to undertand which campaigns and channels that is driving revenue is absolutely extraordinary.

Nachteile:

The software would be even more awesome if it had an integration with Sleeknote.