Was ist JAMIS Prime ERP?

JAMIS Prime ERP is a modern and intuitive cloud ERP system designed for government contractors, nonprofits, and other project-focused organizations. Using the latest cloud technology, JAMIS Prime ERP provides real-time access to key performance data to help drive smarter decision-making. And JAMIS provides the framework our customers need when it comes to industry regulatory requirements from the DCAA and DCMA, and security requirements such as NIST 800-171 and CMMC. JAMIS Prime ERP is the sol

Wer verwendet JAMIS Prime ERP?

Government Contractors

Wo kann JAMIS Prime ERP bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Windows (On-Premise), Linux (On-Premise), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • JAMIS Software
  • Ansässig in Boulder, USA
  • 1987 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • JAMIS Software
  • Ansässig in Boulder, USA
  • 1987 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

JAMIS Prime ERP – Videos und Bilder

JAMIS Prime ERP Software - 1
JAMIS Prime ERP Software - 2
JAMIS Prime ERP Software - 3
4 weitere anzeigen
Videos zu JAMIS Prime ERP
JAMIS Prime ERP Software - 1
JAMIS Prime ERP Software - 2
JAMIS Prime ERP Software - 3

Kosten ähnlicher Produkte wie JAMIS Prime ERP vergleichen

JAMIS Prime ERP

Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
65,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
30,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen

JAMIS Prime ERP Funktionen

  • Abrechenbare & nicht abrechenbare Stunden
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungsfähige Positionen nachverfolgen
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anlagegegenstand-Management
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Rechnungen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Asset Sharing
  • Asset-Kategorisierung
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Automatisierung von Geschäftsprozessen
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung / Projektverfolgung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • Bibliothek von Vermögenswerten
  • Buchhaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • Budgetmanagement
  • CRM
  • Compliance-Verfolgung
  • Dashboard
  • Dokumentenmanagement
  • Echtzeit-Daten
  • Einkommen & Bilanz
  • Erstattungs-Management
  • Finanzberichterstattung
  • Finanzmanagement
  • Firmenkarte
  • Forderungen
  • Formularverwaltung
  • Fortschrittsbericht
  • Fortschrittsverfolgung in Prozent
  • Genehmigungs-Workflow
  • Gewinn-und Verlustrechnung
  • Grafischer Workflow Bearbeiter
  • Hauptbuch
  • Integration in die Buchhaltung
  • Integrierter Geschäftsbetrieb
  • Inventarverwaltung
  • Kontenabgleich
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kosten-Kontrolle
  • Kostenschätzung
  • Kostenverfolgung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungskennzahlen
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Abteilungen / Projekte
  • Mehrere Währungen
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mobile App
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Zeiterfassung
  • Personalmanagement
  • Portfoliomanagement
  • Prognose
  • Projekt-Abrechnung
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektbuchhaltung
  • Projektmanagement
  • Projektplanung/Terminierung
  • Prädiktive Analytik
  • Rechnungserstellung
  • Rechnungshistorie
  • Rechnungsverarbeitung
  • Ressourcenmanagement
  • Ressourcenzuordnung und -planung
  • Spesenmanagement
  • Steuerrechner
  • Strategische Planung
  • Suchen / filtern
  • Supply-Chain-Management
  • Timesheet Management
  • Unternehmens-Vermögensmanagement
  • Upload mobiler Kaufbelege
  • Urlaubsverwaltung
  • Verbindlichkeiten
  • Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
  • Visuelle Analytik
  • Wichtige Leistungsindikatoren (KPI)
  • Workflow-Konfiguration
  • Workflow-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeitverfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Überstunden-Berechnung
  • „Was wäre wenn“-Szenarien

Alternativen für JAMIS Prime ERP

Führende Buchhaltungssoftware und Finanzmanagementlösung. Von Finanzexperten*innen für Finanzexperten*innen entwickelt
Umfassende Cloud-basierte ERP-Lösung für Unternehmen. Beinhaltet Buchhaltung, CRM, PM, HR, etc. auf Desktops, Mobiltelefon, Tablets.
BigTime ist für professionelle Dienstleistungsunternehmen gedacht, die einen tieferen Einblick in ihre wichtigsten Ressourcen, ihre Gewinne und ihre Produktivität benötigen.
Integrierte Projektbuchhaltungs-, Zeit- und Ausgaben- sowie Abrechnungssoftware für Architekturbüros.
Factorial optimiert die HR-Prozesse in jeder Phase des Mitarbeiterlebenszyklus, damit HR sich auf das Wesentliche konzentrieren kann. Erfahre mehr über Factorial
Die führende Buchhaltungssoftware für Kleinunternehmen. Sofortiger Zugriff auf Kunden-, Lieferanten- und Mitarbeiterinformationen.
Komplette moderne ERP-Lösung – Buchhaltung, Vertrieb, CRM und mehr. SaaS oder auf deinen Servern. Mobile Option verfügbar, keine Pro-Nutzer-Preisgestaltung.
monday.com ist ein Cloud-Work-Betriebssystem, mit dem Teams ihre Projekte und tägliche Arbeit durchführen, egal ob sie im Büro, zu Hause oder unterwegs sind. Erfahre mehr über monday.com
Einfaches All-in-one-Tool für dein Unternehmen, inklusive CRM, Angebotserstellung, Abrechnung, Projekte, Personalwesen...
Ravetree ist eine Best-in-Class-Arbeit-Management-Lösung für projektorientierte Organisationen.
QuickBooks ist eine End-to-End-Unternehmensführungssoftware, die mit deinem Unternehmen mitwachsen kann.
Arbeite an Projekten zusammen, verfolge die Zeit, verwalte die Ausgaben und stelle deinen Kunden eine Rechnung. In der Cloud von jedem Gerät aus verfügbar! Erfahre mehr über Avaza
Mit Accelo, der flexibelsten, leistungsfähigsten und automatisiertesten Plattform für Servicebetriebe, behältst du die Kontrolle.

Bewertungen über JAMIS Prime ERP

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,1
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
40%
4
60%
Betsy
Sr. Contracts Administrator in USA
Verteidigung & Raumfahrt, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Jamis Prime ERP

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall it's been a great experience. I am very happy with the implementation of the new system.
It has saved countless hours of excel spreadsheet experience for certain.

Vorteile:

Jamis Prime software is extremely easy to use and I am able to rid myself of all of the excel spreadsheets of prior years. This software definitely packs a bang for the buck as it is all inclusive. Integration with the existing system was painless. We are now able to generate reports on request and little effort. I love the reporting feature the most because all you have to do is choose the field!

Nachteile:

To date I have not experienced any cons with the software itself. Issues encountered were a result of my misunderstanding how to process requests.

Walt
Sr. Director Business Analytics in USA
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Review of Acumatica Jamis Prime 6.1 ERP for Government Contractors

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: It does solve our business accounting requirements, except for the lack of different Home Base Currency within a Company Database Tenant to preserve intercompany and consolidation functions.

Vorteile:

Very well designed fundamentally and technically for government contractors. They know government contracting. Where Deltek is more for overall PSA and Project Mgt. For a SaaS or OnPrem product, it has good mainstream functionality. Piggybacking in Acumatica framework is nice, as it adds additional resources online and consulting. All the Jamis "modules" of Job Management, Subcontracting, Time & Expense, Contract Managment, etc.. are good. You get the Acumatica InterBranch Functionality, Some Allocations Functionality, and all the great GL, AP, AR, Fixed Asset, Cash functions. Customization if pretty straightforward. This question only addresses "software". Pros of Jamis the company: Great Professional Services team. Great Training and Learning Development Team.

Nachteile:

Menu Items - lefthand menu bar is missing all the verbs. It is just a list of nouns, and hard to tell QUICKLY what each one does. (this is customizable, but why should I have to) Field Lookup and Search functionality on data and transaction entry is wonky, and it works differently in different fields, which is frustrating. Because it uses the Acumatica framework, Jamis has to wait a whole cycle/year or two for Acumatica to to do and release their updates and upgrades, for Jamis to then do theirs. (two step cycle is slow). Acumatica is not for International Multinational. Acumatica (hence Prime) is limited in its Multicurrency, Translation, Consolidations, and Intercompany functionality because, even in 2019 and 2020, although they say they changed it dramatically, they just renamed a few things. Within a "Company Database Tenant", you can have many "Branches" set as "Company" or "Branch", with Consolidation and InterBranch functions, but all of them have to have USD Home Base Currency. For different Home Base Currencies, you have to setup separate "Company Database Tenant", then you lose the Interbranch and Consolidation Translation functionality. This question only addresses "software". Cons of Jamis the company: Poor Customer Support Team. They use that role for all new trainees to "learn", so they always have to "go find the answer" from Professional Services or Training. Not acceptable.

Kelly
Accounting Clerk II in USA
Verteidigung & Raumfahrt, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Easy to use but needs better reporting and HR integration

4,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Establishing new contracts, various billing rules, and invoicing is very easy.

Nachteile:

Lack of usable reports for info that should be easy to find, and HR is not integrated well at all. In fact, HR is a separate system altogether.

DAwn
CFO in USA
Informationstechnologie & -dienste, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Jamis Prime ERP Review

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Our organization has received many benefits from the switch to Jamis Prime ERP. More timely and accurate financial reporting leading the way.

Vorteile:

Jamis Prime ERP has benefited our organization with visibility into the cost structure and management of contracts and cost centers in the organization.

Nachteile:

The business planning module has proven to be a large undertaking to implement.

Jeremy
Sr. Financial Analyst in USA
Versorgungsunternehmen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

JAMIS is a Great ERP

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: The staff is very friendly and helpful. No ERP is perfect and JAMIS is very responsive with any issues that arise.

Vorteile:

Reporting ability. JAMIS has 3 reporting types and can connect to Microsoft office programs very easily allowing for quick analysis and reporting. Connecting to Power BI allows for a simple presentation of accounting information to non-accounting personnel.

Nachteile:

The inventory module needs to be more fully integrated. But they are working on that for a future release.