Was ist Simplisys Service Desk?

Simplisys is a leading cloud-based help desk software built to enable progressive, medium sized organisations to grow by developing better customer relationships. Designed with an easy-to-use interface it enables agents to log and close incidents and service requests rapidly. Join our growing UK customer base such as Sue Ryder, Tearfund, Crossreach, Branstons and Church of Scotland who are using Simplisys to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction.

Wer verwendet Simplisys Service Desk?

Service professionals within service departments like IT, HR and Facilities that want to coordinate service requests and collaborate team work to drive customer satisfaction rates.

Wo kann Simplisys Service Desk bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Windows (Desktop), Windows (On-Premise), Linux (On-Premise), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Simplisys
  • Ansässig in Portishead, Bristol, UK
  • 2006 gegründet
  • Telefon-Support

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Brasilien, Deutschland, Kanada, Vereinigte Staaten und 1 weitere

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Simplisys
  • Ansässig in Portishead, Bristol, UK
  • 2006 gegründet
  • Telefon-Support

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Brasilien, Deutschland, Kanada, Vereinigte Staaten und 1 weitere

Sprachen

Englisch

Simplisys Service Desk – Videos und Bilder

Simplisys Service Desk Software - 1
Simplisys Service Desk Software - 2
Simplisys Service Desk Software - 3
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Videos zu Simplisys Service Desk
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Simplisys Service Desk

20,00 $
Kostenlose Version
Gratis Testen
19,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
14,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
42,00 $/Jahr
Kostenlose Version
Gratis Testen

Simplisys Service Desk Funktionen

  • Berichterstattung / Analyse
  • Call-Center-Management
  • E-Mail-Management
  • Konfigurationsmanagement
  • Kundendatenbank
  • Leistungskennzahlen
  • Live-Chat
  • Makros/Antwortvorlagen
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Problem-Management
  • Self-Service Portal
  • Service Level Agreement (SLA) Management
  • Störfallmanagement
  • Supportticket-Management
  • Ticket-Management
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Veränderungsmanagement
  • Warnungen / Eskalation
  • Warteschlangenmanagement
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Konfiguration

Alternativen für Simplisys Service Desk

IT-Service-Management-Anwendung, speziell für multinationale Unternehmen und Dienstleister.
Valuemation ist eine modulare, vollständig ITIL-konforme Software-Suite zur effizienten Unterstützung deines operativen IT-Service-Managements.
Mit Issuetrak kannst du Tickets und Anfragen von Anfang bis Ende verwalten. Flexibel, anpassbar und einfach zu bedienen. In der Cloud oder vor Ort.
Vision Helpdesk bietet Help Desk, Satellit oder Multi Unternehmen Help Desk und ITIL Service Desk Software-Tools für Unternehmen jeder Größe. Erfahre mehr über Vision Helpdesk
Service Cloud 360 ist eine führende Kundenservice-Plattform, die es Unternehmen ermöglicht, eine nahtlose Interaktion über die gesamte Kundenbeziehung hinweg zu fördern. Erfahre mehr über Salesforce Service Cloud
Die BOSS Solutions Suite ist eine vollständig integrierte ITSM-Lösung, die sowohl in der Cloud als auch On-Premise verfügbar ist.
Die moderne Helpdesk-Plattform für jede Art von Organisation. Hosted Cloud oder installierbare Vor-Ort-Version für das Self-Hosting.
A ticket management and RMM solution helps in productivity and control of IT assets for service providers and internal
Deepser ist eine umfassende ITSM- und ITAM-Lösung zur Optimierung von Supportanfragen, organisatorischen Prozessen und Assetmanagement.
Umfassendes Helpdesk-Problem-Tracking für IT-Anwender und Kunden-Support.
Ermöglicht dir die vollständige Kontrolle über deine IT-Prozesse und bietet einen außergewöhnlichen Kundenservice.
Angeboten sowohl in der Cloud als auch vor Ort; SysAid kombiniert all das Wesentliche, damit du all deine Help-Desk-Aktivitäten leicht verwalten kannst. Erfahre mehr über SysAid
Alloy Navigator ist eine praxisorientierte Lösung, die für praxisorientierte Kunden entwickelt wurde und von praxisorientierten IT-Leuten wie dir entwickelt wird.

Bewertungen über Simplisys Service Desk

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,9
Benutzerfreundlichkeit
4,9
Kundenservice
5,0
Funktionen
4,8
Preis-Leistungs-Verhältnis
5,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
94%
4
6%
Lauren C.
Sales & Marketing Manager in UK
Informationstechnologie & -dienste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Simple and easy to use

5 vor 6 Monaten

Kommentare: Good so far. We have not yet explored its full functionality but will utilise the reporting offering across the business.

Vorteile:

The software is easy to use for all employees and does not require weeks of complex training.

Nachteile:

We had a few teething problems with setting the email integration up, due to our internal security levels. Once we resolved this issue, the system worked well and the email integration now runs smoothly.

Robert K.
Senior Infrastructure Engineer in UK
Religiöse Einrichtungen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Simplisys Service Desk

5 vor 3 Jahren

Kommentare: This gave us the ability to communicate out to the great church which we did not have with our older system.

Vorteile:

Its cloud based so I have nothing to patch and look after. It ties into Active Directory nicely and everything can be done from a single pane of glass. The ability to log quick calls is nice and I do like the reporting side of things. We managed to roll this out seamlessly without very little issues at all, to all to the whole of The Church of Scotland. The support we have received from initial contact has been great. So much that I am trying to roll this out into other dept's.

Nachteile:

It doesn't have all the bells and whistles that products like Service Now, or Freshdesk or Manage Engine have. However what it does have is UK support. No remote control for Apple Mac's.

Valon F.
Application Support Executive in UK
Marketing & Werbung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Simplisys Ticketing System Review

4 vor 3 Jahren

Vorteile:

It can be customisable to your business needs or make it as simple as you wish - complex or simple can be achieved without any problems. Traffic lights are very useful for a quick glance and it is very adaptable to all system process.

Nachteile:

Dashboards and reporting can be improved to have a newer feeling and faster response rate. Saying this, they do make changes to the system when needed to improve the end user's experience.

Tony J.
Director in UK
Telekommunikation, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Great Product met our needs

5 vor 3 Jahren

Kommentare: Great functionality and ease of use. The support guys were extremity helpful when needed.

Vorteile:

It performs the core functions extremely well; Data entry, Data Management and Data Output. All underpinned with a very easy to us Business rules Engine to drive automation.

Nachteile:

If I had to be picky, then too many standard reports out of the box.

Lauren J.
PMO Manager in UK
Informationstechnologie & -dienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Outstanding

5 vor 3 Jahren

Kommentare: The people i deal with have been amazing !! We have a great laugh on the phone there friendly and help you with what ever issues you have straight away. They a funny but professional at the same time. Its nice to have someone friendly on the end of a phone or email

Vorteile:

Its very easy to use and very customisable to suit the need of your business. It can be as complex or as simple as you want it. I love the whole traffic light system and dashboards you can create.

Nachteile:

There isnt anything i can think that i like least