NGS-IQ

NGS-IQ

von New Generation Software

Wer verwendet NGS-IQ?

All companies running on IBM i, iSeries, System i or AS/400. NGS-IQ is used in every industry. Customers range from departments and small offices to Fortune 500 companies.

Was ist NGS-IQ?

NGS-IQ is for IBM i (iSeries, AS/400) only. It simplifies & automates query, reporting, & analytics tasks. Excel users can create & refresh sheets, named ranges, & pivot tables in one click. SmartView OLAP module supports drill-down, pivot, filter, chart, export. NGS-IQ doesn't require middleware or a separate server. It uses the integrated IBM IBM i database & security to ensure compliance, data integrity & performance. Extensive data formatting, email and job scheduling is built in.

NGS-IQ – Details

New Generation Software

http://www.ngsi.com

Gegründet 1982

NGS-IQ – Preisübersicht

NGS-IQ ist verfügbar ab 1.250,00 $. NGS-IQ bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für NGS-IQ findest du unten.

Startpreis

1.250,00 $

Preisinformationen

Cost depends on modules and number of users.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

NGS-IQ Funktionen

BI-Tools
Ad-hoc-Berichte
Benchmarking
Dashboard
Leistungskennzahlen
Prädiktive Analytik
Rentabilitätsanalyse
Strategische Planung
Trend- / Problemindikatoren
Veröffentlichung / Teilen
Visuelle Analytik
Wertungslisten
Wichtige Leistungsindikatoren (Key Performance Indicators, KPI)
Bild-Extraktion
Disparate Datenerfassung
Dokumentenextraktion
E-Mail-Adressen extrahieren
IP Adressen-Extraktion
Preisermittlung-Extraktion
Telefonnummer-Extraktion
Web-Datenextraktion
Anpassbares Dashboard
Berichtsexport
Datenquellen-Verbinder
Drag-and-Drop
Drill-Down
Finanzberichterstattung
Geplante / automatisierte Berichte
Marketing-Berichte
OLAP
Prognose
Verkaufsberichte

NGS-IQ – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 9 Nutzerbewertungen

Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4.6/5
Kundenservice
5/5
Funktionen
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
5/5
Robert D.
Senior Software Developer
Medizinische Geräte, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.12.2019

"NGS-IQ Review"

Kommentare: NGS customer support is the most responsive and helpful of any support team for any software company that I have encountered in my career.

Vorteile: I am new to the AS400/System-i environment. I appreciate how easy NGS-IQ makes it to query files in the system. The green-screen interface is good, but the separate desktop GUI client is even better. I can quickly develop a query and publish it to production. Using the web-interface my users have access to the query immediately. I am able to let them self-serve results from our 40+ year old system.

Nachteile: Maybe I just haven't found it yet, but it would be nice to be able to write ANSI-standard SQL if it would be quicker. Also to do sub-queries without having to write and link two separate queries.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.12.2019
Duane D.
Sr Programmer/Analyst
Industrieautomation, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.2.2020

"Ease of use"

Kommentare: we have many queries and have been using the product for over 20 years

Vorteile: Ease of use, creating reports on the fly. allowing other users to create reports and taking programming request away fron our RPGLE programmers. Support is awesome

Nachteile: not having a listing of new features. documentation of changes and new features.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.2.2020
Roger N.
ERP Development Manager
Industrieautomation, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.2.2020

"Reports for IBM iSeries"

Kommentare: I use NGS-IQ daily and is used create reports and database tables

Vorteile: The software is very compatible with our need for reporting

Nachteile: How to navigate around the application, using the different function key caused a slight learning curve.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.2.2020
Shawn A.
IT Director
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.12.2019

"A great tool for extracting and sharing data"

Vorteile: NGS-IQ works and works well. I've used the product to write literally hundreds of reports in the 10+ years that I have been a user. We have built significant business processes out of the data that we are able to extract from our system with this product. The ease of getting data out of our IBM database and out to Excel where it can be shared with coworkers or clients is fantastic. The product works well and is very well supported in the rare case that there is a problem. The regular, free training webinars offered are invaluable to picking up and learning more about the capabilities.

Nachteile: No real major complaints or issues, the one thing that we kind of struggled with at first was that reports needed to be copied for each base library that we want to report for. We checked at the time and there was an add on module that would have helped with that, but we chose not to pursue it.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.12.2019
Van T.
Systems Programming Manager
Non-Profit-Organisation Management, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.2.2020

"NGS-IQ"

Kommentare: Many users express that they love to run queries using NGS because it is easy, fast, and outputs reports to Excel.

Vorteile: Both IQ Client and Qport. We don't use Smartview very often but I think it is also a good tool.

Nachteile: Over all I like this software a lot; there are some great functions in the software but I have to learn the syntax in order to use them such as SKIP, PREVIOUS, ect...

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.2.2020