Wer verwendet JIRA?

Auf JIRA vertrauen Teams aller Größen, die Probleme erfassen und organisieren, Aufgaben zuweisen und die Teamaktivität verfolgen wollen. JIRA eignet sich hervorragend für agiles Projektmanagement, Software-Entwicklung und mehr!

Was ist JIRA?

JIRA ist das Projektmanagement-Tool für Teams, um großartige Produkte zu planen und herzustellen. Tausende von Nutzern wählen JIRA, um Probleme zu erfassen und zu organisieren, Aufgaben zuzuweisen und die Team-Aktivität zu verfolgen. An deinem Schreibtisch oder unterwegs hilft JIRA deinem Team, dank der neuen mobilen Schnittstelle, seinen Job zu erledigen.

JIRA – Details

Atlassian

http://www.atlassian.com

Gegründet 2002

JIRA – Kostenübersicht

JIRA bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von JIRA ist ab 10,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

10,00 $/Monat
Preisinformationen

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Online

JIRA Funktionen

Agile Projektmanagement Tools
Anfragenmanagement
Gantt-/Zeitstrahlansicht
Kanban-Tafel
Negatives Feedback Management
Priorisierung
Ressourcenmanagement
Retrospektiven-Management
Rückstand-Management
Statusverfolgung
Team-Management
Unterstützt Scrum
Vorlagen-Management
Workflow-Management
Aufgabentafel
Berichterstattung / Analyse
Erstellen von Unteraufgaben
Gamification
Gantt-/Zeitstrahlansicht
Management wiederkehrender Aufgaben
Mobiler Zugriff
Tabellenansicht
To-Do-Listenansicht
Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zeitverfolgung
Audit Trail
Aufgabenmanagement
Kollaboration
Rückstand-Management
Ticket-Management
Workflow-Management
Abrechnung & Bereitstellung
Kapazitätsanalyse
Kostenmanagement
Leistungsanalytik
Nachfrage-Überwachung
SLA-Management
Versorgungsüberwachung
Verwalten mehrerer Clouds
Workflow-Genehmigung
Zugriffskontrolle
Aufgabenmanagement
Bearbeiten in Echtzeit
Brainstorming
Content-Management
Diskussionsforum
Dokumentenmanagement
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Projektmanagement
Versionskontrolle
Videokonferenzen
Dashboard
Fehlerbehebungsberichte
Genehmigungs-Workflow
KPIs
Portfoliomanagement
Priorisierung
Release-Management
Richtlinien Managemen-
Zeitplanmanagement
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Aufgabenmanagement
Drag-and-Drop
Farbkodierung
Fortschrittsverfolgung
Kapazitätsüberwachung
Meilensteinverfolgung
Verfolgung von Abhängigkeiten
Vorlagen
Anforderungsmanagement
Aufgabenmanagement
Fehlerverfolgung
Meilensteinverfolgung
Portfoliomanagement
Priorisierung
Problemmanagement
Produkt-Roadmaps
Prüfung / Qualitätssicherung
Ressourcenmanagement
Statusverfolgung
Unterstützt Scrum
Unterstützt agile Softwareentwicklung
Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
Zeit & Kosten Verfolgung
Aufgabenmanagement
Aufgabenmanagement
Dashboard
Eskalationsmanagement
Problemplanung
Projektmanagement
Wiederkehrende Probleme
Wissensbasis-Management
Überprüfung von Vorfällen
Aufgabenmanagement
KPI-Überwachung
Meilensteinverfolgung
Multi-Board
Priorisierung
Projektplanung
Roadmapping
Unterstützt Scrum
Verfolgung von Abhängigkeiten
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zeitverfolgung
Ausgabenmanagement
Budgetierung/Prognosen
Kollaboration
Marketingkalender
Medien-Planung
Projektmanagement
Prädiktive Analytik
Präsentations-Tools
Roadmapping
Zielsetzung / Nachverfolgung
Anpassbares Dashboard
Fortschrittsverfolgung
KPI-Überwachung
Negatives Feedback Management
Strategische Planung
Zielmanagement
Anforderungsmanagement
Aufgabenmanagement
Budgetmanagement
Dashboard
Kollaboration
Meilensteinverfolgung
Portfoliomanagement
Problemmanagement
Projektplanung
Ressourcenmanagement
Statusverfolgung
Zeit & Kosten Verfolgung
Anforderungsmanagement
Drag-and-Drop
Import/Export von Inhalten
Kollaboration
Meilensteinverfolgung
Priorisierung
Workflow-Management
Aufgabenmanagement
Datenbank-Integration
Dokumenterstellung
Filesharing
Kollaboration
Notizen verwalten
Office Suite
Projektmanagement
Präsentations-Tools
Team-Chat
Anforderungsmanagement
Feedback-Sammlung
Ideenmanagement
Kollaboration
Meilensteinverfolgung
Priorisierung
Produkt-Roadmaps
Release-Management
Ressourcenmanagement
Workflow-Management
Berichterstattung / Analyse
Code-Refactoring
Datenmodellierung
Debuggen
Einsatz-Management
Kompatibilitätstests
Mobile Entwicklung
No-Code
Quellkontrolle
Software-Entwicklung
Web-App-Entwicklung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zugriffskontrollen/Berechtigungen
Agile Methodiken
Anpassbare Vorlagen
Budgetmanagement
Gantt-Diagramme
Ideenmanagement
Kanban-Tafel
Kundenportal
Meilensteinverfolgung
Portfoliomanagement
Ressourcenmanagement
Traditionelle Methodiken
Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zeit & Kosten Verfolgung
Agile Methodiken
Aufgabenmanagement
Budgetmanagement
Fortschrittsverfolgung
Fälligkeits-Tracking
Gantt-Diagramme
Kanban-Tafel
Priorisierung
Ressourcenmanagement
Traditionelle Methodiken
Vorlagen-Management
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Gantt-Diagramme
Kanban-Tafel
Meilensteinverfolgung
Priorisierung
Statusverfolgung
Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zeit & Kosten Verfolgung
Aufgabenmanagement
Fortschrittsverfolgung
Iterationsverwaltung
KPI-Überwachung
Kollaborationsboard
Meilensteinverfolgung
Priorisierung
Roadmapping
Rückstand-Management
Sprint-Planung
Tägliche Protokolle
Veröffentlichungsplanung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Auftragsmanagement
CRM
Einkauf
Finanzmanagement
Inventarverwaltung
Leistungskennzahlen
Lieferanten-Management
Marketing-Management
Mitarbeitermanagement
Projektmanagement
Terminplanung
Trainingsmanagement
Zeit & Kosten Verfolgung
Anpassbares Dashboard
Aufgabenmanagement
Automatisierung von Geschäftsprozessen
Compliance-Verfolgung
Dokumentenmanagement
Drittanbieter-Integration
Formularverwaltung
Grafischer Workflow Bearbeiter
Kalenderverwaltung
Mobiler Zugriff
No-Code
Workflow-Konfiguration
Zugriffskontrollen/Berechtigungen

JIRA – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 8.787 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,4/5
Benutzerfreundlichkeit
3,9/5
Kundenservice
4,1/5
Funktionen
4,4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Steve M.
Dir. of Dig. Marketing
Non-Profit-Organisation Management, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 31.10.2019

"If you tried it before and got confused, it's way easier now"

Kommentare: We did an extensive search and ended up with JIRA for project management for my team and for our cross-department projects. We've been using it now with our marketing team for several months, and I had previously used it with product teams (developers), and the overall experience is that it provides the best PM experience for our team of all the options out there.

Vorteile: They've managed to provide easy to use projects, next-gen, that have most of the power but are SUPER easy to use. We love the new Kanban boards and the ability to turn off features and hide complexity wherever needed.

Nachteile: The next-gen projects are moving fast, but it feels like at this point you have to choose *either* power *or* ease of use. Classic projects (power) or next-gen (easy) are competing, so I'm hoping they will be able to eventually provide all the power in the easy next-gen projects.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 31.10.2019
Prathamesh M.
Team Lead Manager
Bekleidung & Mode, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.11.2019

"Sophisticated and efficient project management tool"

Kommentare: Overall, Jira is a highly agile and effective for multi tasking and multi team project management. For large scale Agile Scrum, Kanban, and Hybrid Agile, Jira is the perfect fit for efficient project management. Training and good support can lead to better understnding for Jira users. A project can be managed efficiently using Jira.

Vorteile: Jira is an excellent project management tool. It is the best option for bug tracking and agile project management. Multiple teams can use Jira at the same time leading to a lot of integrations. Teams including product strategy, product design, and product development can collaborate together leading to improvement in project. Each team can track their individual milestones, deliverables, and tasks using the filter and search functionality. If you are using an Agile Scrum framework, your daily standup meetings are well supported by using custom views. You can create your own custom views to discuss only the relevant issues of the tasks. This feature is time saving and efficient for a daily ten minutes standup. The other new features that make Jira a must buy are due dates notification, assignment allocation, labels, assigning priority levels to tasks, and developing epic links which displays the user story and the project progress. For Kanban framework users, Jira provides Kanban boards where you can turn on and off features that you want to display or hide from other members. Jira provides high flexibility with features that maintain the tasks and deliverable backlogs and these features are applicable to different frameworks. Sprint planning, releasing sprint, and organizing history is very organized in Jira. It can be used for any type of project management. Customer support is available for Jira, which is very helpful.

Nachteile: Jira has deficiencies on micro level. For a particular task, if you are maintaining the workflow, it is hard to customize the columns. Jira always displays all columns on a single view, more like a static view without scrolling. This leads to columns being smaller in width with smaller font size text, which sometimes become hard to read. Unavailability of scrolling leads to column being fit in a single screen browser. Pricing is also an issue. Jira is expensive and fits very well in the budget of big enterprises, but many for small sized firms it is a hard pass. Also, limited user excess to Jira makes it challenging to most small size companies. There is a trade off between ease of use and efficiencies. User has to have good knowledge of Jira navigation and customization before he can make the project management efficient. Customer support is helpful, but comes at an added price. Overall, customization, ease of use, and price are the biggest drawback for Jira right now.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.11.2019
Glenn B.
Manager, Operations
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.4.2020

"Great Collaboration Tool For Teams"

Kommentare: Great way to collaborate with team members and outside vendors on ticketing and projects, with a lot of integration opportunities. Would highly recommend to users not currently using JIRA.

Vorteile: It is a feature packed program that helps teams collaborate using a ticketing system. Much easier way to work with team members to fix issues, deploy updates and collaborate. Using this system between employees, departments, consultants and others we have been able to streamline collaboration on projects. It also has a lot of integration, including with Slack, to expedite notifications.

Nachteile: There is definitely a learning curve with this project and it can be a little hard to get the hang of, but once you do, the UI of the program will make sense.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.4.2020
Verifizierter Rezensent
Software Engineer
Computer-Software, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.12.2019

"Jira Atlassian software online is the best but could easily be so much better!"

Vorteile: I like how I can organize my team, so we're rowing in the right direction when it comes to software development. With Jira, it is easy to check the board for what the team is currently doing, what is not started yet, and what needs to be pushed across the finish line. It is honestly the best software out there for what it does. Backlog grooming is done well using this software as well. I like being able to customize swim lanes.

Nachteile: If you want to do anything more than just customize how many swimlanes you have on your active jira board, it gets complex really quick with ticket statuses. I often times cannot do what I want to do without going into a million screens to figure it out. And even then, I end up not having enough permission to do what I want to customize what is displayed when you drag a ticket from one column to another, etc. Nightmare. Also, PLEASE PLEASE PLEASE Jira, get with the program and follow standard linking convention. If I link to a web site that is NOT on the same domain, open it in a new tab or window. DO NOT open it in the same browser tab. This is just wrong. Local links (same domain) can open in the same tab, but foreign links should open in a new tab. Period. It drives me crazy when I click on a link in a comment and I get busy and then wonder where my backlog went! This happens way more than I'd like to admit. Also, one more simple game-changing request that the software currently doesn't do: When I'm backlog grooming, I'd like to group select a bulk set of tasks and figure out how much time estimate in aggregate they all are. Nowhere can I do this easily unless I literally make a fake sprint and shove them all in it. PLEASE add a summation at the bottom of the screen for when multiple tasks are highlighted, like how spreadsheets sum selected cells automatically! I should NOT have to go to great lengths just to see what several task estimates/story points sum to.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.12.2019
Tigran H.
Developer
Informationstechnologie & -dienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.3.2020

"The most Advanced Managment Software"

Kommentare: Overall this is the great software for Product-process management and for issue tracking.

Vorteile: Firstly Jira is the most advanced task management software in my opinion. It has tons of valuable features for issue tracking, has interfaces like scrum, kanban and etc. It has simple mode for an starting projects and very advanced for more complex projects. One of the great things it is the editable everything e.x statuses which helps to my my team to do process more likly.

Nachteile: Using the Jira API it has little drawbacks for example complex documentation. It does not have major language libraries and sometimes the the API is not stabile.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.3.2020