Was ist Avokaado?

Avokaado is an all-in-one contract lifecycle management platform that helps legal and business teams manage, create and collaborate on documents from one single platform at every stage of the document lifecycle: clause-based contract automation, drafting based on smart templates, workflow management with digital signing and electronic storing.

Wer verwendet Avokaado?

Legal, sales, HR and operations teams who need to process a high volume of both standard and complex documents, collaborate with multiple stakeholders in an efficient, compliant and transparent way.

Wo kann Avokaado bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • Avokaado
  • 2016 gegründet
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Estland

Sprachen

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

Über den Anbieter

  • Avokaado
  • 2016 gegründet
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Estland

Sprachen

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

Avokaado – Videos und Bilder

Avokaado Software - 1
Avokaado Software - 2
Avokaado Software - 3
Avokaado Software - 4
Avokaado Software - 5
6 weitere anzeigen
Videos zu Avokaado
Avokaado Software - 1
Avokaado Software - 2
Avokaado Software - 3
Avokaado Software - 4
Avokaado Software - 5

Kosten ähnlicher Produkte wie Avokaado vergleichen

Avokaado

35,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen

Avokaado Funktionen

  • Aktivitäts-/Newsfeeds
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Audit Trail
  • Aufgabenmanagement
  • Authentifizierung
  • Automatisierung von Geschäftsprozessen
  • Compliance-Verfolgung
  • Content-Management
  • Datensicherheit
  • Document Capture
  • Dokumentenklassifizierung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • Elektronische Unterschrift
  • Erinnerungen
  • Filesharing
  • Formularverwaltung
  • Für Juristen
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kundenportal
  • Mehrere Ausgabeformate
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mobile Unterschriftenerfassung
  • Mobiler Zugriff
  • Optische Zeichenerkennung (OCR)
  • Prozess-/Workflow-Automatisierung
  • Stapelverarbeitung
  • Tracking der Beschwerde
  • Unterzeichnung mehrerer Parteien
  • Versionskontrolle
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vertrags-Lifecycle-Management
  • Vertragsgestaltung
  • Volltextsuche
  • Vorgefertigte Vorlagen
  • Vorlagen
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wissensmanagement
  • Workflow-Konfiguration
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für Avokaado

Legal Suite offers solutions for Corporate Legal Departments and for Law Firms.
Sales teams use PandaDoc to improve deal workflow, insights, and speed while delivering an amazing buying experience. Erfahre mehr über PandaDoc
Scannen. Klassifizieren. Automatisieren. Verteilen. Archivieren. Die Ademero-Software hilft dir dabei, die Kontrolle über deine Dokumente zu übernehmen.
Asana ist die einfachste Lösung zur Organisation und Koordination Ihrer Teams. Sehen Sie selbst, warum Asana bei Capterra so gut abschneidet. Erfahre mehr über Asana
Automatisiere deine Geschäftsabläufe auf allen Geräten. Es ist einfach und schnell.
Effiziente Unternehmen im Bereich Vertragsmanagement. Erstelle, signiere und speichere deine rechtlichen Dokumente mit einem einzigen digitalen Tool. Erfahre mehr über Contractbook
Box ist eine Plattform für das Dokumenten-, Asset- und Content-Management.
Groupe.io ist eine intelligente Unternehmenskommunikations- und Produktivitätsplattform, die Büro- und Remote-Mitarbeitende miteinander verbindet.
eLegere is an all-in-one low-code platform to transform business processes and operational data into centralized digital assets.
Open-Source-Set mit integrierten Geschäftsanwendungen für CRM, POS, Website, eCommerce, Vertrieb, Buchhaltung, Lager, HR, Projekt und Marketing. Erfahre mehr über Odoo
Concord ist eine All-in-one-Lösung für das Vertragsmanagement, die auf die Bedürfnisse des gesamten Unternehmens zugeschnitten ist.
Konfiguriere eine Cloud-Datenbank in Unternehmenslösungen ohne Programmierung. Erstelle Prototypen oder große Unternehmensanwendungen.
Interacta is the only business platform that improves collaboration and knowledge management, involving people in business processes.

Bewertungen über Avokaado

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,9
Benutzerfreundlichkeit
5,0
Kundenservice
5,0
Funktionen
4,8
Preis-Leistungs-Verhältnis
5,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
90%
4
10%
Ilmo
Ilmo
Graphic designer in Estland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Creating agreements in a more efficient way.

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: It automates a lot of admin thing to me, really like how smooth the process is in Avokaado.

Vorteile:

Biggest value for me lied in the questionnaire-based drafting. I already had the agreement template there so I got my contract out to my client much faster. The options and alternatives were already built into the document that made generation super fast. It has been always a pain to create documents in Word for me so was happy to see it can with less hassle. Loved also the electronic signature possibility.

Nachteile:

Didn’t really have any, everything was intuitive and I got done the things I needed.

Antwort von Avokaado

vor 2 Jahren

Thank you for your review, Ilmo!

Gary
Partner in Luxemburg
Anwaltskanzlei, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Avokaado - efficiency gains + standardisation + improved presentation

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Avokaado is an excellent product aimed at increasing organisations’ efficiency in drafting standard documents. Once you understand its logic, it is easy and intuitive to use. The platform offers a wide range of tools and functionalities facilitating efficient drafting and the developers are constantly adding additional features based on customers’ overall demand. The team is really approachable, keen to help and addresses any queries promptly.

Vorteile:

Clean and clear, it is a real efficiency driver. But standardisation of documents is also a core benefit, improving the firm's overall presentation. It allows us to achieve benefits normally reserved to larger organisations.

Nachteile:

Not knowing about it sooner! I cannot point to any aspect that I dislike. Onboarding has been smooth and guided; any issues I met were my own doing and the team quickly helped me to overcome.

Antwort von Avokaado

vor 2 Jahren

Thank you for your feedback, Gary! Good to hear you can easily standardise your documents and draft them efficiently now. Our customer success team is always there for you to help you maximise your law firm's presentation.

Anna Pauliina
Lawyer in Schweden
Informationstechnologie & -dienste, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Review

4,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

It makes life a lot easier for those who have to fill in standard documents and gives the legal department an ease of mind that no parts that had to be filled in have been missed.

Nachteile:

When creating new drafts then on a small laptop screen, when adding options and they appear to the right side, the left side text box is hard to read as it does not show all the text. There should be an option to enable seeing the options on the right, if needed.

Antwort von Avokaado

vor 2 Jahren

Thank you for your review, Anna!

Scott
CEO in Estland
Finanzdienstleistungen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

LegalTech made easy

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Very good team across the board (from sales to tech support) which makes it easy to find the best solution, help or advice.

Vorteile:

The team at Avokaado have a very clear understanding of the challenges of working with legal documents and the solution offers a very relevant and easy to use environment for handling either large or small volumes of precedent documentation. The addition of the API adds flexibility for those commercial users who have the capability to integrate to their existing systems (workflow, CRM or other).

Nachteile:

The challenge is always keeping up with new requirements, tweaks and enhancements. Its a good thing; once you understand the possibilities, it is easy to want more.

Antwort von Avokaado

vor 2 Jahren

Thank you for your review, Scott!

Verifizierter Rezensent
Senior Content Marketing Manager in Portugal
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Easy digital contracts

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: One of the best choices out there if you want to quickly generate a solid document and send it to be digitally signed.

Vorteile:

Everything is neatly organized and the interface is one of the best I've seen. In terms of features, it makes it very easy to create new documents and sign them digitally.

Nachteile:

I wish there were more templates, but this is something that they can easily add over time.